Stránka 3 z 4
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 09 kvě 2018, 20:19
od Richard555
No těžko něco říct, tyhle tlaky bych celkem akceptoval. Nejhorší je , že když jsi přesvědčen, že je něco špatně, začneš vše sledovat a každá maličkost se stává ohromným problémem. Je to takový "placebo" efekt naruby
Já dokud jsem 1/2 roku nepřipojil diagnostiku jsem nepoznal, že jedna žhavící svíčka je vadná. Motor startuje a jede normálně, ale po připojení diagnostiky a zjištění závady, bych přísahal, že v prvních chvílích po natočení jde malinko nepravidelně
A tak to funguje ve všem..... když jezdíš po dálnici je běžné, že ubývá víc oleje, když jsem jezdil s Nubirou po dálnici brala mi tak 0,5 až 0,75 l na 15000km, takže jsem doléval od výměny do výměny v 10000 tak 1/2 litru.
Pokud jsem po dálnici nejezdil, od výměny do výměny jsem nedoléval ......
Prostě zkus se nad to povznést a užívej si jízdu
Dobré je dlouhodobě sledovat spotřebu, většina poruch se projeví zvýšenou spotřebou......
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 09 kvě 2018, 21:00
od sagen
Podla vsetkeho sa v servise pozreli do manualu, ako spravne merat tlaky ( mozno im centrala poslala par jednoduchych otazok, na ktore nevedeli spravne odpovedat ) . Takze merali na motore zohriatom na pracovnu teplotu. A servis aj copper namerali tlaky v predpisanom rozsahu. Predtym meral copper nespravnym sposobom na studenom motore a preto boli vole vacsie a tlaky nizsie. To tvrdi on v tomto vlakne, ked pise, ze nevidel demontovat sviecky na teplom motore a o tom, ze za zalomena sviecka zle vytahuje. Tym, ze servis nameral prvy raz hodnoty podobne ako copper prvy raz, tiez s pravdepodobnostou hraniciacou s istotou nedodrzal spravny postup merania ( lebo mechanik o nom mozno ani netusil a robil to tak, ako pred 30timi rokmi ).
Zahada vyriesena.
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 09 kvě 2018, 22:20
od copper5252
i to je možné ale jen v případě že bych tady nepsal , a nepasly by mi to lidi, že se to mněří jen na teplém motoře
ano prové jsem opravdu mněříl na studen motoře ale tlaky vyšly +- stajné jako pří mněření ne taplém motoře !
a proto chybu v mněření vylučuji až na setinové nepřesností
klidně bych to mohl napsat takhle dva ruzní lidé dvě nazavislé mněření prvně mněření oběma vyšlo
8.2 /8.2/8.2/8.2 druhé mněření jiný člověk 8.2/8.2/8.2/8.2 mněřeno 3 mněřáky dva starěí a jenden nový servis použil jende starší mněřak , ja použíl dva starší mněřek a nový ! podle servysního manualu a hyundai tlaky špatné ! tlaky vyšly +- stejně ! na všech mněřecích !
po cca 15 dnech a odjetých 1500 km byly provedeny další dvě mněření zase dvěma nezavýslíma lidmy
první mněření , tlaky vyšly 12.4/12.4/12.4/12.4 druhý člověk 12.4./12.4/12.4/12.4 použíty jak muj nový mněřek tak novy mněřak v servisu prvně to měnřily svojim pak jsme ji mdo ruky vrazil svuj mněřak mněřít jeden člověk ja mu stal za prdeli
takže chybu mněření tak lodskou chybu vylučuji !
ano dobra rada jezdit sr*t nato
jen že jsem člověk který když vidi masařku/problém tak jej musí vyřešit nejde o tom něco spravit ale zistit co se stalo a proč se stalo !
jak už jsem psal tohel mi připadá na zapečené kroužka byl v autě starý olej tak se mohly při dalniční jizdě chytnout a pak jak se dal nový olej po ganrančce tak se mohly pustit teoreticky to možné je
podobný problém jsem mival na jawa 250 snižená halava , takže jak jsem ji delší dobu prohnal , tak stracela výkon a někdy stratily tlaky uplně , při sundaní valce a vyndaní pistu bylo vidět že kroužka se chytaly a připíkaly
ale jestli je tohle možné u motoru 4t a vodou chlazeného to fakt nevím
taky už jen ze zvědavosti mně zajimá kde je/byl problem
mohly bych vypsat chovaní motoru od koupě ale byla by to story na 10 stran
a po mně číst to by bylo hnus
jinak v servisu jsem se domluvil tak že tlaky si budu pruběžně mněřit a kdyby byl problem tak se mám stavit , o vikendu jedu do němec
takže auti dostané pohulit na dalanic mužu skusit maximalku jsme zvědavy mněřák a svíčák a 10tku beru sebou
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 12:41
od Richard555
Když už jsme u těch německých dálnicích, kde vlastně je "neomezená rychlost" ? Když jedu po dálnici např. do Drážďan zpočátku je tam tuším 130 a pak se tam zjeví konec zákazu tedy logicky by tam měla být rychlost neomezená - uvažuji správně? Jedu tam stejně nějakejch 140, nechci se dohadovat s německým policistou, cožvětšinou ani nefunguje
Je na dálnici do Drážďan rychlost omezená nebo místy ne ?
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 13:15
od Tudy
Uvažuješ správně, dálnici do Drážďan neznám, ale párkrát do roka jezdím přes/do Bavorska a pokud je rychlost omezena na 130 km/h a pak se zjeví konec zákazu, znamená to, že můžeš vyzkoušet maximální konstrukční rychlost vozidla.
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 13:19
od Richard555
Na českých jsem zkoušel do 180 (GPS), tak až zas pojedu do Drážďan budu pozorný a jak na dálnici uvidím značku konec zákazu prubnu víc
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 20:29
od Chasnik
copper: pokud existuje podezření, že se přehřívá olej, tak je dobré při delších trasách teplotu kontrolovat. Buď nějakým externím měřákem (ale nevím, kam čidlo přesně připojit) nebo přes OBD II zásuvku a přes Bluetooth nějakou Androidí appkou (používám Torque Pro). Existují i specializované tzv. "OBD diagnostiky", ale to už je dražší.
Já mám opačný problém, u CRDI je v zimních měsících problém dostat olej na provozní teplotu i při dlouhé jízdě (výjimkou je jízda s přívěsem). Ale to už je jiné téma, důležité je, že ta appka mi tu teplotu oleje ukáže...
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 20:38
od Tudy
To mě u Leona překvapilo, jak rychle se motor/olej ohřeje. Stačí ujet 5-7 km a olej už má 80 st., u i30 1.4 T-GDi to trvalo déle, odhadem 10 km. Jinak po úplném zahřátí má olej cca 105 st.C.
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 20:43
od RacerSK
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 20:47
od RacerSK
Tudy píše:To mě u Leona překvapilo, jak rychle se motor/olej ohřeje. Stačí ujet 5-7 km a olej už má 80 st., u i30 1.4 T-GDi to trvalo déle, odhadem 10 km. Jinak po úplném zahřátí má olej cca 105 st.C.
Predpokladam ze u Leona je termostat - riesenie, u
som rad ze to zatial vobec funguje
.
Hej prevadzkova je 105 st.C. aj u SUPERBa.
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 21:04
od copper5252
ahoj buhužel mám takový dojem ža I30II 2015 nemá teplotní čidlo oleje ! rozhodně neumí mněřít teplotu oleje OBD diagnostika ! vyskoušel jsem xyz softu na OBD a ani jenden neukazoval teplotou oleje ! třeba u škoda rapi, to je na pulubce a obd to umí ukazat v softu
u I30II jsmen nepřišel jestli mám čílo teploty oleje nebo ne a poku ho má jak a kde ho zobrazit navíc ani diagnostika přimo pro huyndai nemá u mojeho auta možnost ukazat teplotu oleje !
typuji že teplotní čídlo oleje bude mít dysel a turbo motory ale ne klasika motor
ps bohužel komplet schema elektriky jak si není k sehnání
((
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 21:05
od petzl62
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 21:16
od RacerSK
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 21:30
od petzl62
Vys... bych se na katastrofu a koupil Kokodáka-etalon kvality a všeho top
Sice si na něj rok počkáš,ale zase budeš mít něco top bez katastrofy
.
A to si představ,že jsou ještě větší katastrofy např. Mercedes a jiné,které už nedávají ani teploměr chladící kapaliny,natož oleje
Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw
Napsal: 10 kvě 2018, 22:06
od Tudy
Ehm, co je to ten Kokodák ?