Stránka 3 z 19
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 12 čer 2018, 22:54
od Zubesuch
Tudy píše:Můžete mě někdo poučit, co se stane se sazemi zachycenými v DPF při vypalování ? Transformují se na CO2 a ještě jemnější popel? Nějak mi uniká smysl toho všeho...
tie sadze su uhlik, pri horeni spotrebovavas kyslik takze:
C + O2 = CO2... podla mna len takto dopadne vacsina nánosu. Samozrejme nic neni 100% a cast sadzi vyleti bezozmeny, cast malicko jemnejsia ale ve mensom mnozstve.
Cele DPF je hovadina na n-tu a kazdy kto ma trocha pod capicou a vie citat statistiku tak mi da za pravdu. Osobna doprava z celkovej produkcie pevnych castic vo svete predstavuje tak 3% uhrnom. A to okrem samotnej aktivnej tvorby je zaratana aj tvorba pevnych castic tzv sekundarna kedy sa víria pevne catice z asfaltu, pneumatik a podobne alebo naneseny prach popri ceste. Ostatne su priemysel, elektrarne.... nakladna doprava (len si skuste najst co vyprodukuje 10 najvacsich trajektov). Jasne jasne teraz by mi tu niekto mohol namietat, ze ale potrebujeme dostat tieto pevne castice hlavne z miest. Lenze pevne castice nevznikaju len zo spalovaku ale napr. aj na takej stavbe alebo destrukcii budovy vznika ohromne mnozstvo pevnych castic, ktore ludia dychaju. A aky stavebny boom v mestach teraz mame (aspon v BA urcite). Dalsia vec je ze na samotne odstranenie "sadzi" je pouzite viac a viac paliva, ktore tie sadze zase len produkuje a produkuje CO2.
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 12 čer 2018, 23:00
od idam.i
Tipujem,že tá otázka bola filozofická.
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 13 čer 2018, 13:39
od dibarbora
Cielom procesov v DPF je zachytit nespálené mikrocastice. Usadené castice su spalovane pocas regeneracie na CO2, nespalitelna cast sa uklada v dpf v podobe popola. Pri spravne fungujocom systeme mnozstvo popola limituje zivotnost filtra dpf.
Regeneracia moze prebiehat dvomi sposobmi v pripade beznych systemov bez dodatocneho vstrekovaca
prirodzena - pocas beznej jazdy nastane situacia pri ktorej sa dostatocne rozhavi povrch oxidacnehi katalyzatora. V takejto situacii dojde k vznieteniu sadzi a tieto zhoria v zbytkovom kysliku, ktory sa nachadza vo vyfukovych plynoch.
nutena- stav popisany vyssie sa vyvola umelo pomocou neskoreho vstreku, kedy sa zvysi teplota vyfukovych plynov - prejavom je zvysena spotreba paliva.
Ucinnost filtracie sa da jednoducho posudit podla cistoty koncovky vyfuku, na starom naftovom BMW so 430tkm som mal vyfuk vzdy cisty.
Na benzinovej I30 po 6tkm je koncovka vyfuku cierna ako stary komin.
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 13 čer 2018, 14:11
od Mr. HYUNDAI
Protože saze produkují i přímovstřikové benzíny, ale až doteď po nich filtr pevných částic nikdo nechtěl.
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 13 čer 2018, 19:30
od LacikaB
Ahojte
prikladám spotrebu na našom aute, 1.4Tgdi+manual, evidujem si v Excely,
priemerná spotreba od začiatku: 6,36 L/1ookm (podla tankovania)
jazdí sa hlavne mesto a okresky denne cca 70km 50:50, miestami dialnica
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 13 čer 2018, 19:41
od Filip R1234
Děkuji moc za odpovědi hlavně co se týče dpf, jdem se do hyundai podívat hned v pondělí a asi hned objednáme pokud bude 1.4 bez dpf filru
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 13 čer 2018, 21:28
od Chasnik
Filipe, ty jsi asi budějičák, ale pokud máš cestu na Prahu, tak podle mailingu, co mi chodí, má Hyundai Centrum Praha 9 o víkendu 15-16/6 "blek frájdej" a v tu samou dobu Lenners v Říčanech Dny otevřených dveří.
Možná bude něco podobného i u vás.
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 13 čer 2018, 21:32
od Filip R1234
Chasnik píše:Filipe, ty jsi asi budějičák, ale pokud máš cestu na Prahu, tak podle mailingu, co mi chodí, má Hyundai Centrum Praha 9 o víkendu 15-16/6 "blek frájdej" a v tu samou dobu Lenners v Říčanech Dny otevřených dveří.
Možná bude něco podobného i u vás.
Ahoj jojo viděl jsem to na stránkách ale zrovna zítra odjíždíme na svatbu mému budoucímu švárovi a pak začíná votvírák a vracíme se v sobotu a koukal jsem že na 1.4 dct to asi neplatí ta akce zkusím kouknout či je otevřeno někde v sobotu v Praze že by jsme se dojeli podívat tam.
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 13 čer 2018, 21:43
od Chasnik
V sobotu dopo mají otevřeno snad všichni... Držím palec, ať něco slušného vybereš!
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 15 čer 2018, 06:58
od Stephano35
Vorlajz: to neni nesmysl prumernou spotrebu od koupě mám na počitači 5,8l a tim ze za to občas vezmu myslim, že ve meste dám několikrát plyn na podlahu a pro radost si zrychlim. Jelikož to počítá denní soptřebu tak ta mi v 90% skonci vzdy pod 6,5l. Ja sem čekal že bude spotřeba o litr vyšší, kdyz sem to auto kupoval a proto mě to mile překvapilo. Samozřejmě chapu, že s tim de jezdit i agresivnějc, ale nebavíme se o aktualní spotřebě ta přece nemá žádnej význam. Jinak klidne se podivej třeba sem
https://www.spritmonitor.de/en/detail/906430.html
(neni to moje ale počítám že něco takovýho mám taky) jelikož ten palubní počítač 2deci ubírá.)
Jinak chápu vaše reakce, špatně sem to formuloval
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 15 čer 2018, 07:17
od vorlajz
hele, ono je to ve finále jedno, protože spotřebu ovlivňuje tolik faktorů..., že se o tom vlastně ani nemusíme bavit...
já jezdím každý den Ceedem 1.4 ... město, prázdné auto, žádný bláznění a protože jezdím ve městě, které není zrovna na rovince, tak mám spotřebu 8,14 l na sto...
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 54427.html ... když vyjedu na chalupu a jedu opravdu jak buzna, tak se dostanu hravě pod 6 litrů... s mojí i30 kombi GDI jsem v průměru za 7,43 litru...
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 72880.html ... tohle auto zase naopak jezdí hlavně okresky a protože jezdí vždy obsazené min. dvěma osobami a s nějakým tím nákladem v kufru, tak jezdí prostě za tolik... ale kdyby to auto mělo třeba jiného řidiče, tak by taky jezdilo jinak... každopádně, říct například, že když tomu šlapu na krk, že jezdí 1.4 T-GDI do 6,5 litru, je prostě čirý nesmysl...
dneska si jdu půjčit Fastback 1.4 -T-GDI a po víkendu vám tu napíšu, za kolik jsem jezdil... šestkou to asi začínat nebude...
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 15 čer 2018, 09:36
od Mirus30
Je to tak, ty dohady o spotrebe nemaji uplne vyznam, ja mel minulou nadrz za necelych 9 a km nejakych 2.8kc, ted tu dalsi za 8.6 a km za 2.9kc, takze staci ze se zdrazi benzin a je smazanej klidne litr na sto ve prospech spotreby.... je tam proste moc faktoru co to ovlivnujou, takze ja zustavam jezdit tak jak nsem zvyklej ptz setrit 150kc na nadrzi mi za to nestoji, cimz netvrdim ze to nekdo nemuze mit naopak. Pro lidi s vysokym najezdem hraje roli kazdej desetnik na km k dobrymu, ale pro me vubec
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 15 čer 2018, 09:57
od Stephano35
No samozrejme ze zalezi na mnoha faktorech, ale stejen si nemůžu pomoct jezdim rozdílný cesty (město, dalnice okrska) a proste za ten den co vždy jedu, mam spotřebu do těch 6,5l. A upříme nejezdim jako buzna, ale zaroven ani jako blazen. Proste se na to nesoustredim a kdyz chci tak přidám. Určitě si to projeď, ale pozor na to, že na testovací jizde nepojedeš stejně jak bys jezdil běžně. Protože co si budem povídat, na testech to samozřejme všichni zprasíme co to de
Nicméně ja abych nejak zakončil co sem tím myslel, tak kdyz sem ho kupoval očekaval sem, ze spotreba, když se budu hodne snazit, tak bude pod 7 litrů, to by mi vyhovovalo a byl sem fakt překvapen, že to de i bez snažení a ještě o litr mín. Jinak cesta hradec - praha (tempomat dálnice 130km/h) je za 5,7l
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 15 čer 2018, 12:15
od Axel.Foley
Stephano: Když je plynulý provoz, žádný protivítr, neprší a nesněží, správně nahuštěná kola a posádka vozu v 1 osobě s prázdným kufrem - proč ne.
Re: Reálná spotřeba 1.4 tgdi 103kw
Napsal: 15 čer 2018, 12:45
od Mr. HYUNDAI
Máš na mysli mojí loňskou cestu z práce s 1,0 T-GDi za 2,8 litru dle PP?