Stránka 3 z 4
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 23 led 2020, 20:55
od Satanek007
Kontrolka oleje mi také zhasínala po pár vteřinách. Dal jsem nové těsnění pod filtr (staré bylo zkroucené) a chvíli to fungovalo perfektně. Po čase se to zase zhoršilo. Nakonec jsem objednal do filtru plastový koš který se zasune do filtru a na něm je teprve to těsnění. První raní start kontrolka zhasne do vteřiny. Ostatní starty zhasne okamžitě.
Objednací číslo v elitu nebo autokelly je HYU 2631127400 .
- Screenshot_2020-01-23 Kryt olejového filtru - HY 2631127400 E-shop ELIT CZ, spol s r o .png (207.12 KiB) Zobrazeno 3395 x
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 26 led 2020, 14:41
od Bed@
Ja mam ten problem, ze mi to tesneni neustale pada z toho plastoveho drzaku, co se nasouva do filtru. Kdykoliv menim olej a filtr, tak to vytahnu bez toho tesneni, zustava na spodku te kovove nadrzky
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 29 lis 2020, 20:29
od Petr73
Ahoj. Když jste měnili ty podložky pod vstřiky, jak vám šly ty vstřiky ven? Začal jsem ze strany spolujedce a ten šel v pohodě vytáhnout, podložka na něm nic moc, ani ne polovina nové. Ty další se ale nějak nechtějí hnout. Nechtěl bych kvůli podložce nakonec měnit vstřik, protože se nepovede vyndat bez úhony... Taky co když ta podložka zůstane v díře? Je to docela hluboko... Díky.
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 30 lis 2020, 08:26
od tempest
Zkus tam nalít VIF a vyjezdit pár nádraží. Vstřiky trochu povol a protoč motor startérem. Možná pak vystřelí ven.
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 30 lis 2020, 08:33
od Petr73
Zkusit se dá, ale úplně nemyslím, že by se to zrovna tam dostalo. Vyndaval jsem na studeném motoru, možná to zkusím na lehce zahřátém...
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 30 lis 2020, 14:12
od petzl62
Vstřiky i žhavící svíčky, pokud možno na teplém motoru. Je to opruz, ale pomáhá to
Eventuelně si vypomoct OXIM ultra od Normfestu
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 30 lis 2020, 18:21
od Petr73
Ten teplej motor mě taky napadl, jak jsem už psal výše. Spreje v tomto případě na nic, protoře ten vstřik je dlouhej cca 15 cm, možná víc a drží dole v hlavě. Není se k tomu jak dostat přes víko ventilů. Jsou na to různý udělátka, ale to vetšinou znamená vstřik rozebrat - sundat horní elektrickou část, aby se dalo dostat k závitu vevnitř a našroubovat tam batmek za kterej se to tahá ven. To rozebrání složitě nevypadá, ale nejsem si tak úplně jistý, jestli bude po složení zase chodit ok... Zkusím teplej motor a porychtovat něco takovýhleho:
- wm-gallery-208940.jpg (137.91 KiB) Zobrazeno 2477 x
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 30 lis 2020, 18:44
od petzl62
Toho Oxymu se bát nemusíš, je to fakt zajímavá kapalina a na tohle osvědčená.
https://www.pro-tir.cz/index.php?route= ... uct_id=367
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 03 pro 2020, 17:24
od Petr73
To není o tom jestli se bojím Oxymu, ale nejde to tam prakticky aplikovat. Po úvaze jsem dospěl k názoru, že to asi jen kvůli podložce vyndavat nebudu. Pokud je to tak zaoxidovaný, že to nejde vyndat, nebude to ani pofukovat i kdyby už podložka byla špatná. Proces výměny tedy asi skončí na tom jednom vtřiku co šel vyndat v pohodě. Zbytek asi až při případné poruše vstřiku. Riziko, že při vyndavání silou se ta špička ulomí a zůstane v hlavě tu docela je a pak to znamená rozebrat půl motoru...
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 23 čer 2023, 16:34
od snapak1@gmail.com
Všechny zdravím, dovolím si přidat příspěvek. Naše SF má najeto cca 360t km. Teďko ho máme v autorizovaném servise a musím říct, že naše závada se projevila podobně, jak se tu v úvodu psalo.
Pro nás to začalo špatnými emisemi. Závadu nikdo nechtěl hledat, opraveno turbo (pro únik oleje, a bylo podezření, že to má souvislost s emisemi), dále pak po nějaké době začalo mazání zhasínat po cca 3-4 vteřinách. Zvukový projev klepavý, až začal jet motor na tři válce. S tím jsem to odvezl do servisu, kde to teď je. Do toho auto ztrácelo chladící kapalinu.
Ze servisu už volali, že jsou dva vstřikovače kaput + se mě ptali, kdo dělal vstřiky, že ani pod jedním nebyla podložka. (To je samo o sobě zvláštní, protože od 60t km na ně nikdo nesahal (alespoň s mým vědomím - žádná související závada, a do té doby bylo auto servisováno v Hyundai). Kvůli chybějícím podložkám docházelo k přisáváni vzduchu, což pak údajně tvořilo “šlemovitou” hmotu a z toho důvodu vznikly ony komplikace.
Návrh řešení vyměnit 2 vstřikovače a zjišťovat, co dál. Mimochodem nabídka vstřikovačů z druhovýroby = 17500,-/ks, což se mi úplně nezdá.
SF se vzdát zatím nechci, ale opravu bych chtěl racionalizovat.
Kdyby Vás k tomu proto něco napadlo, budu rád za reakci.
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 23 čer 2023, 22:07
od Petr73
Vstřikovač:
https://www.motora.cz/bosch/0-986-435-1 ... ypNr=20105
Výměna není složitá. Z trochou technické zdatnosti se dá udělat...
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 24 čer 2023, 11:00
od slabostka
... pokial sa vstrekovac da lahko vybrat a nezlomi sa.... Co sa stava casto....
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 25 čer 2023, 10:49
od Axel.Foley
snapak1: Doporučuji sundat olejovou vanu a vyčistit sací sítko, jestliže kontrolka mazání zhasíná s prodlením. U SF známý problém, několikrát se tady probíral.
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 26 čer 2023, 00:09
od Petr73
Axel.Foley píše: ↑25 čer 2023, 10:49
snapak1: Doporučuji sundat olejovou vanu a vyčistit sací sítko, jestliže kontrolka mazání zhasíná s prodlením. U SF známý problém, několikrát se tady probíral.
Jako třeba v tomto tématu. Stačí číst od začátku...
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 26 čer 2023, 07:16
od snapak1@gmail.com
Petr73 píše: ↑26 čer 2023, 00:09
Axel.Foley píše: ↑25 čer 2023, 10:49
snapak1: Doporučuji sundat olejovou vanu a vyčistit sací sítko, jestliže kontrolka mazání zhasíná s prodlením. U SF známý problém, několikrát se tady probíral.
Jako třeba v tomto tématu. Stačí číst od začátku...
Díky za reakce. Proto jsem ten příspěvek umístil sem.