Jakou novou autobaterii?

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od dibarbora »

Idea veľmi jednoduchá - cez E-Shop baterky zo zásady neobjednávam. Kupujem v bežných autodieloch a pozerám na nálepku kedy bol aku oživený(zaliaty elektrolytom, nabitý). Suchý aku sa dá skladovať dlhodobo - problém je oživený akumulátor.
V okamihu ak by na mňa predajca blbo pozrel, že riešim dátum výroby aku tak idem nakupovať inde. Šikovný predajca má sortiment a ceny nastavené tak aby mal obrátku a baterky neskladoval a vždy predáva čerstvé. Aby som nepísal len teórie tak v ZA pri vodnom diele taká predajňa autodielov je, zatiaľ som tam vždy kúpil čerstvú baterku (max 2 mesiace stará).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

EFISO
**
Příspěvky: 428
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od EFISO »

EXIDE Záručný list st.7
U akumulátorov s menovitým napätím 12V sú hodnoty nabijacieho napätia 13.8-14.4v 6V 7-7,2Vˇ
A. Dobíjanie akumulátora pri jazde vozidla
- Dlhodobé prebíjanie alebo nedobíjanie akumulátoru škodí a skracuje jeho životnosť.
- Správne zoradenie nabíjacia sústava udržiava akumulátor blízko plne nabitého stavu .

takže napätie pod 13.8V pri jazde v elektrickej sieti je problém.
nieje problém internetový predaj ale skôr preprava kupujúcemu .
ak z akumulátorom pekne "drbnú" tak môžeš mať problém ako ja že v kľude pekne dobýja a za jazdy keď sa premieša elektrolit tak sa batéria správa ako "spotrebič"
z pôvodnou batériou žiadny problém a 110tis nieje nič na 130A alternátor .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od mihlit »

EFISO: ne, pod 13.8 V není problém. Ten údaj je pro nabíjení baterie. Když máš v autě chytrou nabíječku a stará se to o to, aby to nepřebíjelo a zbytečně nevařilo elektrolyt, tak to napětí může být o něco nižší sem tam. Až auto uzná, že je potřeba, zas ji začne nabíjet.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Uživatelský avatar
Gunmaker
**
Příspěvky: 197
Registrován: 04 bře 2017, 21:36
Bydliště: Zlínsko

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od Gunmaker »

V každém autě je regulátor napětí, který udržuje stabilní napětí v síti auta asi 14.4V. (+/-cca 0.3V) Pokud to někomu tak kolísá, tak to nebude v pořádku a baterkou to nebude.
BYLO:Peugeot 309 1.4i (1992), Renault R5 1.3 (1990), VW Passat 1.9TD (1991), Fabia combi 1.4mpi (2001), SMC Jumbo R5 (2014)
JE:VW Passat B7 2.0TDi (2011), CFmoto 510RX (2015), Hyundai I30cw 1.6GDi (2016), Honda Transalp XL650V (2003)
EFISO
**
Příspěvky: 428
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od EFISO »

Nie v každom aute udržuje regulátor napätie u nových aut je to riadiacou jednotkou cez managment dobíjania a usmerňovač ktorý je výrobcom nastavený na určitý minimálny odber. Pokiaľ zmenšite odber výmenou všetkých žiaroviek za LED žiarovky ,tak môžete mať "problém" z kolisaním napätia v elektrickej sieti automobilu. (ktoré ma problém udržať budenie 130A alternátora na spotrebe niekoľko ampér ) pri prepnutí svetiel z AUTO na Stretávacie alebo večer svetelný senzor prepne tak je dobíjanie trvalé na konštatnych 14.3V plus mínus 0,1V Preto skúsim zvýšiť odber a malo by to pomôcť z reguláciu . "Problém " nastal po výmene nového akumulatora ktorý ma z pôvodných 720A štartovacieho prúdu po 6 rokoch kapacitu 468A Preto ma ja väčšiu spotrebu prúdu pri dobíjaní a vtedy napätie nekoliše . Takže asi takto sa vecí majú :)
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od Chasnik »

EFISO píše:"Problém " nastal po výmene nového akumulatora ktorý ma z pôvodných 720A štartovacieho prúdu po 6 rokoch kapacitu 468A Preto ma ja väčšiu spotrebu prúdu pri dobíjaní a vtedy napätie nekoliše . Takže asi takto sa vecí majú :)
Aha, vidíš. Tak tím to bylo. To je dobré vědět.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od harvi »

co sa tyka toho dobijania, technik v :hyu: mi tvrdil, ze automatika si sama reguluje napatie v sieti, dokonca odtazuje alternator pri akceleracii a maximalny prud sa snazi dobijat pri deceleracii (mal na to aj nejake grafy zo skolenia). Ak sa napatie 12.7V vyskytuje v sieti pocas behu motora prilis casto moze byt nieco so snimacom na baterii (strazi teplotu napatie a prud do baterky). Proceduru na jeho kontrolu vsak nevedel... mne sa podarilo najst iba to co som dal do prilohy. Moja otazka je: moze byt inak nastaveny rezim nabijania pri obycajnej a AGM baterii? ako sa da zistit, v ako je nastavene auto? Kedze uz minulu zimu som mal pocit, ze moja obycajna cca 2rocna baterka to akosi nedava, ale podla ich meraku bola dobra... a teraz ju uz nevyreklamujem.... chcem tam miesto nej dat 60Ah AGM. Bude treba nastavit nabijaciu sustavu?
Přílohy
i30_bat sensor.zip
(39.39 KiB) Staženo 124 x
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od mnkk »

EFISO píše:Momentálne EXIDE Premium 95Ah (po namontovaní kolisanie napätia elektrickej sieti od 12.9 do 14.5V)
podľa predajcu EXIDE je to OK (manažment nabíjania )
test na 4 autách rozdiel 0.2V Takže na ďalší týždeň test batérie exide v inom aute ak bude kolísanie viac ako 0.4v tak REKLAMACIA autobaterie EXIDE .
Predtým než budeš reklamovať si zisti, či to nieje tak ako vraví harvi. Mne napätie na forde kolíše dokonca od 12,1 v lete do 15V v zime čerstvo po štarte. Pri dennom svietení trebars tých 12,1, po zapnutí svetiel min. 13,1 a pri brzdení motorom plných 14,4 v lete - 15V v zime. A je to tak v poriadku. Niektoré značky napr. nissan klesajú až na 11,8V, sú toho plné fora.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
EFISO
**
Příspěvky: 428
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od EFISO »

Ahojte. Toto softvérové spracovanie fóra ma viac ako menší nedostatok . Ak odpovedáte niekomu na príspevok a niekto ho odošle skôr ako vy tak vám ho neuverejní ! ak chcete tak musíte písať zasa znovu všetko od začiatku . A dúfať že vás niekto zasa nepredbehne [-o< . takže idem skúšať znova :|
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od harvi »

popravde 12.1 sa mi zda velmi malo... to uz je realne vybijanie baterie ... na klasickych olovenych bateriach by nemalo napatie klesnut pod 12.6. ak mas agm, tak tym to robi menej zle, ale aj tak sa mi tato nabijacia strategia zda velmi divna. 15V je uz zasa moc...trpia tym okrem ineho aj ziarovky...
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od mnkk »

Fordy to majú tak, zdá sa, že to funguje. Tým som len chcel poukazať na to, že správanie EFISOvho auta v tomto teple môže byť aj prirodzené, keďže je baterka dosť silná 95Ah a pravdepodobne aj plne nabitá. Ušetrí si tým starosti s reklamaciou.

Ja vidím napätie dobíjania priamo na budíkoch počas jazdy. Na 12,1 to padne len na chvílu. A predchádzajú tomu všeliaké podmienky. Nieje to pravidlo. Proste to nabíja na základe teploty, štartov, dĺžke jazdy a neviem na čom všetkom...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od JoKo »

pridam sa aj ja do diskusie jednym clankom, co by mohlo zodpovedat aj niektore otazky vyssie.

viacej sa docitate na: http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291

Kód: Vybrat vše

Aby stop-start snižoval spotřebu v měřicím cyklu NEDC – a klidně přiznejme, že i v některých provozních režimech – k tomu mají jím vybavená auta takzvané inteligentní dobíjení. A to žádným tlačítkem vypnout nejde. Jsou to velmi složité algoritmy, jejichž smyslem je, aby alternátor neodebíral výkon motoru při ustálené jízdě či akceleraci a spotřebovanou energii stačil doplnit při brzdění. Až když nabití baterie klesne pod stanovenou minimální mez, začne auto dobíjet, i když se brzdění nedočká.

Kód: Vybrat vše

Přiblížit se nám to pokusil Karel Starý, vedoucí servisních služeb Škody Auto. „Spodní hranice nabití není pevná, ale závisí na teplotě. Třeba při 20 ºC je to 70 %. Tedy alternátor začne dobíjet ve chvíli, kdy v 70Ah baterii zbývá 49 Ah. Průměrný vůz Škoda dnes za běžných provozních podmínek spotřebovává 50 ampérů. S originální autobaterií tedy ujede i 25 km, než musí začít dobíjet a zvyšovat spotřebu paliva,“ vysvětluje s tím, že maximální dobíjecí napětí pak není dříve obvyklých 14,6 V, ale až 16V. Spodní hranici napětí pan Starý neuvádí - my jsme však změřili, že moderní auta nechávají napětí spadnout až na 12,1 V.

„Aby olověná baterie vydržela, měla by mít 12,8 až 12,9 V. Při 12,5 už se rozbíhá proces sulfatace, kdy se na deskách tvoří krystalky síry, a těch 12,1 V je prostě hluboké vybití. Právě sulfatace způsobuje i kroucení desek, kdy kladná se dotkne záporné a daný článek se vyzkratuje. Následným rychlým nabíjením zase kladná mřížka křehne. Proto moderní auta potřebují baterie AGM, které mezi deskami mají skelnou vatu, nebo aspoň EFB, jež mají desky robustnější. Pokud si do moderního auta koupíte obyčejnou zaplavenou baterii, budete tady s ní za půl roku zpět a reklamaci vám neuznáme – uvnitř totiž obvykle objevíme důkazy o nedostatečném nabíjení či přílišném namáhání,“ 
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od harvi »

to sakramensky sedi.... az na to, ze ja som dostal tu obycajnu baterku do style vybavy (bez isg)... ach jo... ](*,)
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
EFISO
**
Příspěvky: 428
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od EFISO »

Chastik . ospravedlňujem sa za zle štylizovanú vetu ktorú cituješ. (po odoslaní sa už nedala upraviť :? )
oprava: "problem " nastál po výmene akumulátora . Pôvodný mal 720A max start.prúd po 6 rokoch používania je jeho hodnota po meraní 468A preto som ju nahradil 95Ah 800A (namerané 810A ) Pôvodný akumulátor ma väčší odber prúdu preto to nekoliše. Pri novom akumulátore pri svetlách AUTO . kolisanie od 14.5 do 12,9 podľa (informatívne meradlo China ) merací pristroj -0,3V menšie hodnoty ten nieje certifikovaný ani raz ročne kalibrovaný skúšobňou tak preto je to stále iba informatívne meradlo . :wink: (Kto ma koľko voltov v aute je len približná hodnota ) Prepnutie na stretávacie svetla už je dobíjanie konštantné 14.2V Takže akumulátor je OK (Nereklamujem ) iba musím zvýšiť odber v sieti lebo LED žiarovky dosť podstatne znížili spotrebu ktorá nebola výrobcom nastavená na takúto hodnotu.
podľa mňa by sa to malo potom ustáliť . Keď bude viac času tak doplním záťažový rezistor .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
EFISO
**
Příspěvky: 428
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Jakou novou autobaterii?

Příspěvek od EFISO »

Harvi . Technik ma pravdu že automatika si reguluje prúd v sieti .Aj pri každej deceleracii to dobýja mam to zmerané a potvrdené .Kamarát ma ročný Tucson Premium a tiež mu to kolíše ma tam Vartu 80Ah 800A AGM . AGM je výhradné odporučená a montovaná pre system Štart-Stop .ma väčší štartovací prúd ako klasicky akumulátor rovnakej kapacity --Ah. Pokiaľ nemáš Štart-Stop tak AGM nemá zmysel dávať .Väčšia kapacitá nieje nikdy na škodu hlavne väčších mrazoch keď kapacita môže rapidne klesnúť .Na dobíjanie to nemá žiadny vplyv . AGM Batérie odporúčajú dobíjať nabíjačkou ktorá zvládne aj AGM články. Nastavenie nabíjacej sústavy sa asi nedá .(jedine že ti nikto spraví chip tuning dobíjania :D/ .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Elektronika“