Zadrhavanie a klepanie motora
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
ahojte,
bol niekto s tmy problemom v Hyundai BA ?
bol niekto s tmy problemom v Hyundai BA ?
Hyundai I30 1,4 T-GDI Kombi Style Navi 103 kW
- Reklama
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Až tak by som to nehrotil, lebo zo súdu by ťa vyprevadili minimálne so špecifikáciou emisnej normy EURO 6 ani by si nevedel ako. Meranie na valcovej skúšobni je tiež z právneho hľadiska nič nehovoriaci protokol.copper5252 píše:sice tenhle problem nemám u 1.0 tgdi ale podle mně je to duvod na vracení auta ! kolikrát se stane že začnete předjíždět i když máte "volno" pak se najednou vynoří najky kok*t co jede v 90tce 140 kmh a jejda problem ! spatky už se zařadit nejde, už tem jsou auta ! tak co vám zbyvá jedině předjet ! a pak hraje každá nanosekunda roli mezi nehodou a bez nehody !
osobně bych se takového auta zbavil ! jak rychle to jde !
co bych doporučíl zajet na motorovou brzdu a něchat udělat delší zatěžový test motoru at se projeví na grafu problem ! ceny budou ruzné od 1500 kč do 6000 kč cca zaleží jak kdo a jako moc chcete tastovat zatěž motoru , pak bych jim omlatil o hlavu grafy z brzdy a pokud nepřistoupina odstoupeni od koupi auta tak pravnik to většinou stačí ani nemusí dojít k soudu !
ale levnější metoda jak dosánout svého v autorizacich je ta že se postavíte před salon a začněte varovat zakazniky před koupi u tohohle prodejce ))))
mněl jsem jiný problem z autorizakem takže to mám vyskoušené ) nebud psát co se stalo jelikož autorizák vše urychleně napravil
jinak odpověd hyundai typu usilovně pracujeme na řešeni problemu , ralita bude taková že to někomu leží zahazané v paírech na stole a z vysoka se na to kašle !
výrobce má komplet mapy řj takže jasně musí vědět o propadu výkonu při určitých podmínkách ! neheldě nato že mapy se testují na simulátoru a pak až v realném provozu atd !
Všetky motory na trhu sú citlivé na rýchlosť pridania plynu. Jednoducho pri zadupnutom plyne na podlahu nedostaneš toľko muziky ako pri plynulom pridaní - motor musí udržať emisie na uzde aj v prechodových stavoch. Takéto chovanie mal už môj bývalý naftový motor s EU4 a s DPF. Pri rozumnom chovaní k plynu sa z auta dalo vytlačiť vždy viac. Aj tvoj 1.0 TGDI má tú istú vlastnosť, len ju tak nepociťuješ. U 1,4TGDI je táto vlastnosť viac poznať. Výrobca 100% vie kde je problém, len dilema a problém je dodržanie emisnej normy vs úprava správania sa motora. Mám obavu aby riešenie nespočívalo v "priškrtení" motora teda v úprave momentovej charakteristiky - potom to tam už nebude toľko poznať.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Ahoj, pisal som na obecnu adresu : info@hyundai.cz, ak budem mat nejake dalsie info, urcite ho sem zavesim.romanb píše:To znie nadejne. A kam do Hyundai? Da sa na nieco pri pripadnej navsteve autorizovaneho servisu v buducnosti odkazat? Dakujemdanyo píše:No písal som i do Hyundaiu a odpísali mi že o tomto probléme (výpadok výkonu pri prudkom stlačení akceleračného predálu) vedia a intenzívne ho riešia s výrobným závodom v Nošovicích. Momentálne nemajú softwarové riešenie a prosia nás o trpezlivosť.
Hyundai i40 CW 1.7 (136 k)
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... cita-.html
http://www.autoforum.cz/technika/co-nej ... -internetu
https://www.oleje.cz/forum/olej-pre-1-4 ... t6362.html
" nepřetěžovat downsizovaný motor v nízkých otáčkách, prostě mu „nešlapat na krk”, když se sotva probouzí k životu turbo.
I když se také v těchto momentech dokáže motor chovat uživatelsky příjemně, činí tak na úkor své životnosti. Jak jsme již dříve zmiňovali, chcete-li zrychlovat, nebuďte líní a podřaďte o jednu, dvě rychlosti níže. U turba stačí „zdravé střední otáčky” a všechno rázem běží perfektně - v nějakých 3 tisících otáčkách LSPI opravdu nehrozí.
http://www.autoforum.cz/technika/co-nej ... -internetu
https://www.oleje.cz/forum/olej-pre-1-4 ... t6362.html
" nepřetěžovat downsizovaný motor v nízkých otáčkách, prostě mu „nešlapat na krk”, když se sotva probouzí k životu turbo.
I když se také v těchto momentech dokáže motor chovat uživatelsky příjemně, činí tak na úkor své životnosti. Jak jsme již dříve zmiňovali, chcete-li zrychlovat, nebuďte líní a podřaďte o jednu, dvě rychlosti níže. U turba stačí „zdravé střední otáčky” a všechno rázem běží perfektně - v nějakých 3 tisících otáčkách LSPI opravdu nehrozí.
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
TO dibarbora : ale pokud jsem o dobře pochopil tak popisoval problem že když dá plyn tak atuo prostě 1 / 2 sec nejde ! podobný problem jsem mněl u I30II motor 1.6 cvvt 88kw tan něco podobného dělal když nebyl uplně zahřáty přidla si plyn a nono nic motor se začel dusit ! tak dlouho jsme prudil v servisu až mi daly jin sw který váce méně eliminoval tenhle problem ale ne uplně
ja samozřejměn chápu že nikdo nemuže chtit po motoru 1.0 nebo 1.4 tgdi aby zabral od 1200 ot nebo podobně tyhel motory začinaji jet "normálně" od 2000 ot aspon tedy moje 1.0 TGDI 88kw
chtalo by upravit mapy aby turbo se začalo roztáčet od najky 1200 ot pok by motor 1.0 mohl tahat normálně od najky 1600ot tak samo u 1.4 TGDI
ja jezdit umim takže dicky když předjiždím tak podřadím dolu někdy i 2ku a tu pohonim až kam to tahne pak dam 3 a podobně dicky zaleží na situaci
ono by pro hodně lidi v dnešní doby bylo za vhodno si pořídit starou škodu 120 klasiky motor karburator aby se naučily řadit tedy podřazovat
ja samozřejměn chápu že nikdo nemuže chtit po motoru 1.0 nebo 1.4 tgdi aby zabral od 1200 ot nebo podobně tyhel motory začinaji jet "normálně" od 2000 ot aspon tedy moje 1.0 TGDI 88kw
chtalo by upravit mapy aby turbo se začalo roztáčet od najky 1200 ot pok by motor 1.0 mohl tahat normálně od najky 1600ot tak samo u 1.4 TGDI
ja jezdit umim takže dicky když předjiždím tak podřadím dolu někdy i 2ku a tu pohonim až kam to tahne pak dam 3 a podobně dicky zaleží na situaci
ono by pro hodně lidi v dnešní doby bylo za vhodno si pořídit starou škodu 120 klasiky motor karburator aby se naučily řadit tedy podřazovat
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Co sa tyka uzivatelskej privetivosti tgdi, tak hlavnou prekazkou je turbo regulovane obtokom, velkost a pevna geometria turba je vzdy kompromisom aby to vydrzalo tlacit aj vo vyssich otackach a nejaky vykon podalo aj v nizsich otackach. Z hladiska dlhodobej spolahlivosti je to zase lepsie riesenie.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- smejky2
- *
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09 kvě 2011, 12:27
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Zdravím uživatele aut s Háčkem ve znaku, od 10/2018 jsem vlastníkem mého 4. Háčka, mezi první a třetí generací i30ky jsem odskočil k ix35 a i40. Motorizace zpět po letech s naftou pěkně do benzínu a to v nejvyšší verzi 1.4 T-GDI. Dnes cesta z Prahy do Děčína, cesta po D8 pohodová, otáčky v rozmezí 2300-4000 rpm/min. V ÚL po nájezdu cca 80 km jsem při předjíždění podřadil na trojku, otáčky poskočily na cca 3000 rpm, plyn šel na podlahu a po zrychlení přišel okamžitě pád...Jako kdybych vyšlápl spojku. Plyn jsem ubral a pozvolna přidával, vše pak OK. Ale ten výpadek mne opravdu zaskočil. Jelikož jsem před koupí četl spousty věcí o tomto motoru, mimo jiné i na tomto fóru, tankuji od začátku pouze N98 a přidávám VIF. Že se mi projevila turbo díra až po 5tkm považuji spíše za štěstí. Začínám si opravdu myslet, že tento motor se ve spojení s tímto turbem fakt nepovedl, nikdy jsem motor nepodtáčel, rady PP jak řadit ignoruji ve smyslu nižšího rychlostního stupně než mi radí, při manévru jsem podřadil na trojku s otáčkami 3000 rpm/min a ten motor nad 3000 rpm jednoduše vypadnul tj. ihned po sešlápnutí plynu na max. Za mě problém v softwaru, není možné, aby tento jev způsobila nefunkční geometrie lopatek, nefunkční CVVT resp. vačkové hřídele po najetých 5 tkm, nevěřím ani špatnému palivu, otáčky jsem měl dle mého názoru optimální, žádných 1800 rpm/min. Prostě motorová mapa je v duchu Euro RULEZ a vlastníci těchto motoru budou odsouzeni k pozvolnému přidávání plynu. Jsem docela zklamán...
exŠkoda Favorit 136
exHyundai i30CW 1.4 CVVT
exHyundai ix35 1.7CRDi
exPeugeot 107 1.0
exHyundai i40 104KW
Škoda Fabia I combi 1.4MPI
Škoda 120 l rv 1988
Škoda Fabia III 44 KW
Hyundai i30 FB 1.4 T-GDi 103KW
exHyundai i30CW 1.4 CVVT
exHyundai ix35 1.7CRDi
exPeugeot 107 1.0
exHyundai i40 104KW
Škoda Fabia I combi 1.4MPI
Škoda 120 l rv 1988
Škoda Fabia III 44 KW
Hyundai i30 FB 1.4 T-GDi 103KW
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
jezdím ve městě,tam je to ok.Na dálnicích se to ale občas projeví,zejména na plný plyn.Ale,žádné drnčení či jiné pazvuky neslyším.Já tedy čekám nějakou svolávačku,něco s tím přeci musí udělat...
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
- smejky2
- *
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09 kvě 2011, 12:27
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Kdepak, neudělají s tím nic, emise by šly mimo povolený rozsah. Po dieselgate se musely poučit všechny automobilky a hyundai to hodil na koncové vlastníky. Můj názor. U toho motoru nevidí jediný důvod, proč by měl takhle vypadnout. Nejsem dálniční pirát, takže se mi ten jev zatím úspěšně vyhýbal, ale co když někdy situace bude vyžadovat plyn na podlahu? Se mám bát že místo očekávané akcelerace se kvůli emisím nestane nic? Svět se zbláznil...
exŠkoda Favorit 136
exHyundai i30CW 1.4 CVVT
exHyundai ix35 1.7CRDi
exPeugeot 107 1.0
exHyundai i40 104KW
Škoda Fabia I combi 1.4MPI
Škoda 120 l rv 1988
Škoda Fabia III 44 KW
Hyundai i30 FB 1.4 T-GDi 103KW
exHyundai i30CW 1.4 CVVT
exHyundai ix35 1.7CRDi
exPeugeot 107 1.0
exHyundai i40 104KW
Škoda Fabia I combi 1.4MPI
Škoda 120 l rv 1988
Škoda Fabia III 44 KW
Hyundai i30 FB 1.4 T-GDi 103KW
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Tento jav je pozorovaný skoro u všetkých výrobcoch turbo motorov.
Najznámejší je Opel. Tu : http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000
Najznámejší je Opel. Tu : http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
je pravda,ze jsem tohle mel i u 0.9Tce,tak mozna je to fakt vlastnost tech motoru,ale trochu nebezpecna,pac az budu predjizdet a spolehat se na ten vykon,tak to muze byt pekny prusvih
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Myslím že na tom OPEL fore riešia skor LSPI ak sa nemýlim ... to by ale u otáčiek cca 3000 nemalo vznikať nie?
To nie je podtáčanie, tiež by som sa skor prikláňal cielene "špatnému" mapovaniu motoru.
To nie je podtáčanie, tiež by som sa skor prikláňal cielene "špatnému" mapovaniu motoru.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Odporucam precitat technicky special SM 4/2018. Je tam podrobny porovnavaci test preplnovanych zazihovych litrovych trojvalcov. Co som tusil od zaciatku, tak tu to je vysvetlene do detailu. V kratkosti, moderne preplnane priamovstrekove zazihove motory su vzdy prevadzkovane na hrane detonacneho spalovania. Kolisanie tahu motora je sposobene upravou predzapalu a(alebo) plniaceho tlaku aby sa obmedzilo detonacne spalovanie. Je to ochrana pred samoznicenim motora. V ramci testu bolo u kazdeho motora na brzde zmerana viac ci menej zvlnena vykonova/momentova charakteristika. Holt dan za euro xy normy....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Zdar hoši,
emailom som urgoval riešenie do Hyundaiu, dostal som odpoveď : omlouváme se, ale bohužel nemáme stále žádné řešení. Až budeme mít nějaké řešení, budete Vás kontaktovat.
Zrejme už na tom pracuje divízia 50-tich zamestnancov dňom i nocou
emailom som urgoval riešenie do Hyundaiu, dostal som odpoveď : omlouváme se, ale bohužel nemáme stále žádné řešení. Až budeme mít nějaké řešení, budete Vás kontaktovat.
Zrejme už na tom pracuje divízia 50-tich zamestnancov dňom i nocou
Hyundai i40 CW 1.7 (136 k)
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Ty výpadky výkonu jsou rozdílné takže bejt váma se nenechám odbejt nějakou výmluvou na eko normu. Navíc je divné, že to ze začátku nedělalo... Mě to jednou pekelně vytrestalo při napojování na dálnici kdy jel vedle kamion a já prostě hantnul na plyn a když už jsem byl před a chtěl odbočit tak to vypadlo a pak jsem měl plno starostí to dobrzdit... To byl výpadek jak prase najednou to přestalo táhnout. Řešil jsem se servisem a dali mě na zkoušku jinou klapku sání a zatím v pohodě, dvakrát jsem jen pociťoval drobný výpadek nad 3000, ale to byl fakt jen drobný propad a hned to zase jelo a to je přesně to co jsem ochoten akceptovat jako vlastnost, ale to co to dělalo před tím opravdu ne. Nejhorší je, že je to nepředvídatelné a tím pádem se to blbě předvádí v servise.
Každopádně ještě neříkám, že mám vyřešeno pamatuji si na dobu kdy jsem to necítil dlouho tak uvidím za dva měsíce.
Tak jako tak mě motor při přidání plynu zadrnčí a vrzne. Vrzne i když vypnu motor tak si říkám, jestli to turbo není přece jen nějaké načaté, nebo co by mohlo jiného vrznout i po vypnutí motoru když auto stojí? Někdy je to slyšet více někdy méně, ale to jsem ukazoval v servise a to prej řešit nechtějí.... No zkusím to ještě na servisce a pak budu řešit případně jinde.
Za mě to tedy zatím vypadá, že jsou to dva odlišné problémy.
Každopádně ještě neříkám, že mám vyřešeno pamatuji si na dobu kdy jsem to necítil dlouho tak uvidím za dva měsíce.
Tak jako tak mě motor při přidání plynu zadrnčí a vrzne. Vrzne i když vypnu motor tak si říkám, jestli to turbo není přece jen nějaké načaté, nebo co by mohlo jiného vrznout i po vypnutí motoru když auto stojí? Někdy je to slyšet více někdy méně, ale to jsem ukazoval v servise a to prej řešit nechtějí.... No zkusím to ještě na servisce a pak budu řešit případně jinde.
Za mě to tedy zatím vypadá, že jsou to dva odlišné problémy.