Ne, jen zápis na úřadě to bohužel není
1) zajištění překladu "papíru" gutachten/KBA k diskům do Čj, protože většina úřadů vyžadujou dokumenty s překladem (nedivím se); nestačí jen český nesmysl zvaný "typový list"; mě tahle sranda stála většinou cca 3-4tis., pokud to mělo být opatřený tlumočnic.doložkou
2) STK kontrola, že jsou použitelné,
3) zápis na úřadě.
V mém případě je srandovní to, že úředníci na 2 úřadech byli sice mimořádně přísní na formality (např. překlady apod.), ale zapsali mně do dvou TP (na i20 1.gen. i i30 PDE) nové rozměry alu disků i pneu za situace, kdy přesný typ vozidel (i20 a i30) neseděl s těmi, které byly u i20 a i30 přesně specifikovány v gutachten/KBA. Prostě no comment, ale bylo to tentokráte ku mému prospěchu, tak což
Jinak kolegové tu sice psali, že "kdysi" se dalo jet na STK téměř s jakýmakoliv pneu a diskama. No, znám pár lidí, co tohle tvrdí taky. Ale nevím proč u nás v plzeňskym kraji byli odjakživa docela přísní (hlavně plzeňský STK). Pamatuju si, že otce už v 80.letech a 1.pol. 90.let vyhodili z STK s Trábošem jen proto, že měl širší než zapsaný penu a disky... Takže asi dost záleží na tom, jaké STK to je a co je tam za lidi....
Nevím, jak ostatní, ale já dnes (ve snaze o docílení zápisu max. širokých pneu) požívám malý trik, který vždy projde. Koupím sice široký alu disky s gutachten/KBA, ale nasadím na ně menší než maximální pneu. Ideálně od asijských výrobců, protože ti kvůli trochu jiným výkladům parametrů vyrábějí většinou v užších šířkách než ne-asijští (např. 205tky vyráběj reálně široký jako 195tky), fakt vyzkoušeno.. No a pak s tím jdu na STK, kde kontrola samozřejmě projde, protože při takových prcatých pneu disky samozřejmě do žádných blatníků ani podvozkových částí nenarážejí, že Pak tyhle prcatý pneu dosjedu a až následně po pár letech koupím a obuju pneu s maximální zapsanou šířkou. Primitivní, ale docela účinné