Stránka 3 z 3
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 06 úno 2019, 16:25
od kyrmon
Doživotní= konec záruky..
Jinak v Accentu mám o výměně oleje v manuální převodovce zmíňku ve Stížených provozních podmínkách.. tuším, že tam je uveden interval 100t km. Na časový si teď nevzpomenu..
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 07 úno 2019, 08:54
od Mexican
kyrmon: servisny plan na konkretne Accenta je na 295 000km.. takze topocitaju asi ako zivotnost
u i30 to moze byt inak (a urcite je)
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 07 úno 2019, 08:57
od Espero
Koukal jsem te´d do manuálu na můj nový I30 a tam výměna rozvodů v servisním plánu také není.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 07 úno 2019, 09:13
od Tudy
Servisní plán je rozepsán na dobu záruky, tj. mění se díly/náplně tak, aby to vydrželo 5 let. Málokdo během záruky najede >200 tis. km. Co bude pak, to už výrobce nezajímá (spíše je v jeho zájmu, aby se něco rozbilo)
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 07 úno 2019, 09:23
od Mexican
Tudy, to nemas celkom pravdu - zaruka napr na Accenta bola 3 roky alebo 90 000km ked som ho kupoval. tz zivotnost/servisny plan predpokladal trojnasobok vydrze oproti zaruke. Ak jazdis cca 30 000km/rocne (co je z mojho pohladu uz nadstandard na sukromne auto) tak si za 5 rokov na srandovnych 150 000km, co je vlastne auto pri najlepsich kilometroch
rozvody su trochu zakerna vec, myslim si vsak ze zodpovednym pouzivanim auta (tz nevyrazit hned naplno po nastartovani, snaha nerobit to co nie je logicke napr len kvalt v kopci, pretacanie motora pri brzdeni z kopca, pravidelna vymena oleja okolo 15 000km) sa zivotnost retaze brutalne predlzi.
trochu iny priklad - mam moto yamaha, kde je rozvodak tiez retaz - vyrobca doporucuje vymenu pri 50-70 000km (podlastavu retaze v napinaku) - moj servisak ma tiez tu istu moto (XJ600) a sledoval si opotrebenie - menil pri doporucovanej norme (3 zuby napinaku od konca) u 118 000km. takze prakcticky dvojnasobok predpokladanej zivotnosti
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 07 úno 2019, 11:53
od JoKo
Tudy píše:Servisní plán je rozepsán na dobu záruky, tj. mění se díly/náplně tak, aby to vydrželo 5 let. Málokdo během záruky najede >200 tis. km. Co bude pak, to už výrobce nezajímá (spíše je v jeho zájmu, aby se něco rozbilo)
nejaky dokaz na toto tvrdenie?
bud si vymyslas, alebo mi napr. pri dieslovych i30tkach nieco uslo? v servisnom plane pre diesel je rozpis na 16 rokov {192mesiacov} a 240 000km.
na accenta som mal plan udrzby na dlhsie ako 3 roky/100 000km... taktiez aj na sucastne a aj predchadzajuce auto bol servisny plan dlhsi ako 5 rokov...
ja mam info, ze standardne sa auta {vseobecne} vyvijaju na 250 000km... ale to neznamena, ze po tomto najazde sa auto rozpadne, ale bude mozno potrebne menit diely, ktore su drahsie na vymenu... samozrejme, ak nie je konstrukcny problem........
iny zdroj:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Kód: Vybrat vše
Pojďme k turbodmychadlům. Škodovka teď rozjíždí masivní akci na podporu prodeje malolitrážního turba 1.2 TSI. Zdánlivě má samé výhody – nízkou spotřebu, výborný zátah... Ale co životnost? Všichni víme, jaké problémy mívaly některé diesely, když se musela po pár desítkách tisíc kilometrů dělat drahá generálka turba...
Je to jednoduché – u nás je to tak, že životnost turba = životnost motoru. Tak, jak testujeme motory na životnost čtvrt milionu kilometrů, turbo vydrží taky tolik. Není to ozubený řemen nebo jiná výměnná součástka. Záleží samozřejmě taky na údržbě, jestli je mu dopřáván kvalitní olej.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 07 úno 2019, 15:23
od motorol
I benzinova i30 má servisní plán do nějakých 240 tis km, což je rozepsano na 8-16 let. Doufám, ze pak už nebudou jen x krát oturbeny jednovalec s hromadou filtru a jiných hnusu...
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 08 úno 2019, 23:10
od Gamerlu
Zdravím,
tak dnes uběhlo 14 dnů a konečně mě přišla vytoužená sms zpráva " vaše auto je připraveno k vyzvednutí"
Tož stálo mě to bratru 10 520 Kč přesně.
Bylo mě řečeno, že se prostě vytahal řetěz a že se to prostě stává. Dále jsem se ptal na interval rozvodů a prej se na mé i30 dělají ve 100 tis. km.
Další rozvody (pokud se auto nerozpadne
) by se měli udělat po ujetí dalších max 80 000 tis. km. Olej prý nejlépe měnit po každých 10 -15 tis. km.
Tak asi tak.
Tak jsem to dnes trošku projel (cca 80km) a zajímavý je, že mě palubní počítač ukazoval před opravou dlouhodobou spotřebu cca 6,2 na zimních pneu a dnes jsem dojel domu a měl jsem tam poprvé v živote za těch 6,5 roku co auto mám 5,7 spotřebu. To mě nikdy neukázalo, ani když jezdím na letních gumách, tak nevím zda si tam něco sedá nebo to kecá
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 10 úno 2019, 14:41
od idam.i
Hlavne nech spoľahlivo jazdí, a pokiaľ pôjde spotreba dole,tak to snáď rozdýchaš.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 10 úno 2019, 17:11
od harvi
a potom, ze su retaze bezporuchove..
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 10 úno 2019, 17:14
od Axel.Foley
Nejsou bezporuchové, jenom doživotní.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 10 úno 2019, 17:19
od harvi
za predpokladu, ze nebudes zit prilis dlho...
v tomto kontexte su mi praktickejsie remene s danou zivotnostou a moznostou jednoduchsej kontroly
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 10 úno 2019, 19:07
od motorol
Řemen se po čase pretrhne a motor konci, pokud se řemen včas nevymění. Řetěz nepraskne max skočí a jak jsme se docetli tady rozdíl při preventivní výměně a skončení je cena za odtah a blbe načasování...