Stringo: Ptal jsi se na pozitiva - Tucson je můj druhý

, oba kupované nové. Vyhovovala mi i30 I, Tucson mi vyhovuje ještě víc. I když, jak říkám, mouchy se najdou všude. Zkusím to zhrnout do několika bodů a porovnat se zkušenostmi, s tím, s čím jsem měl možnost jezdit od koncernu:
Naladění podvozku
-> u i30 I je podvozek trochu tvrdší, ale ne natolik, aby byl nepříjemný
-> u i30 II je podvozek zase příliš měkký a jakoby se kroutil pod zadkem, místy jsem měl z něho pocit jako z parníku na vlnách
-> i30 III je zase příjemně tuhá a pevná, ale měkší než i30 I
-> u Tucsona je podvozek naladěn velmi příjemně, spíš na pohodové ježdění, tlumí opravdu hodně nerovností, nebrání se ale ani serpentinám a je krásně čitelný
-> měl jsem možnost svézt se kolegovou OIII a podvozek se mi zdál tvrdý a nepoddajný, to samé OII ve verzi RS (tam byl tvrdý až příliš), u OI 1,9 TDI zase byl znát krátký rozvor s dlouhými převisy a chovala se jak zaoceánský parník na vlnách
-> známý má Fabii III Monte Carlo v kombíku a podvozek je naladěný hodně příjemně, taky tlumí značné množství nerovností (bohužel, neměl jsem možnost vyzkoušet v serpentinách)
Posez za volantem
-> i30 I: sedačka trochu tvrdší, ale ne nepříjemně, třeba 1100 km z dovolené nebyl problém zvládnout, obecně pohodlné sezení, dostatečně velký sedák
-> i30 II: sedačka mi nevyhovuje, po 250 km mně z ní boleli záda
-> i30 III: příjemná sedačka, ani delší trasa nebyl problém, ale za mně ne natolik dobrá jako v Tucsonu
-> Tucson: sedačka je geniální

opěradlo dostatečně vysoké, uložil jsem se do něj hned napoprvé a ani po 2000 km v kuse mně ze sedačky neboleli záda; 400 km člověk nepozná, pořád vystupuje z auta "svěží"
-> kolegova OIII - sedačka tvrdá, u OII mi zase vadil tvar sedáku a jeho boční profil mně tlačil do boků - sedák je zkrátka nepříjemně tvarovaný
-> Fabia III Monte Carlo: sedačka skvělá
Ovládání
- ani s jedním autem jsem neměl problémy, i když
-> u i30 I neštastně umístěno tlačítko pro ovládání palubního počítače, navíc menu dosti chudé a jednoduché - na druhou stranu, stačilo
-> Tucson je ovládáním PP o kus dál - tlačítky na volantu; co mi nevyhovuje je ukazatel okamžité spotřeby splašeným proužkem, v tomhle je koncern dál, přeci jen číslo je číslo
-> obecně mám pocit, že koncern umí PP líp, s vícero údaji (i když, úpřimně, kolik lidí je využije

), i když

se v tomto směru taky hodně zlepšil
-> u

mi maximálně vyhovuje samostatné ovládání předních a zadních mlhovek nezávisle na sobě - to koncern neumí
-> u

mi také vyhovují prolisy v plastu pátých dveří, do kterých člověk může vložit ruku a zavřít; řešení gumou za 50 haléřů je nedůstojné, navíc se mi na na téhle gumě jednou smekla mokrá ruka a téměř jsem si pátými dveřmi rozbil hlavu
-> hlasové ovládání a ovládání gesty mi nechybí
-> Android Auto mi také nechybí
-> ovládání klimatizace je u obou kolečkem
-> u Tucsona bych uvítal jednotykové ovládání okna u spolujezdce a možnost otevření/zavření oken přidržením tlačítka na DO (jelikož není, hlavu si z toho nedělám a dokážu bez toho žít)
Různé
-> největší nesmysl ohledně výbavy, který jsem kdy u auta viděl, byl u Fabie II: ačkoliv ve výbavě kožený trojramenný volant, tam, kde spodní rameno dotvářelo věnec, byl místo kůže tvrdý plast
-> u Škodovky mi vadí nesmyslně napsaný konfigurátor na stránkách (uvádí jak věci, které považuji za samozřejmost, tak různé nesmysly - co si v rychlosti spomenu tak třeba standardní pedály, štítek EC na pásech, ... - dalo by se toho najít víc)
-> obecně u Škodovky spousta věcí za příplatek
-> co jsem potřeboval u

vyřešit na záruku bylo na záruku vyřešeno (až na jednu věc, ale s tou měl problém i kolega u Cee´d I)
-> hodně široké sloupky u Tucsona v místě montáže zrcátek - schová se tam i kamion

bohužel, je to trend napříč značkami