Stránka 3 z 6

Re: Studený štart

Napsal: 30 lis 2020, 13:13
od slabostka
mozno to bude v regulacii...RJ sa snazi nieco nastavit ale nedari sa preto ottacky hore dole...hladat diagnostika... mozno to zle strieka mozno chyba nejakeho cidla....mozno blba RJ

Re: Studený štart

Napsal: 02 pro 2020, 17:36
od Lada_BV
No já zatím nemám problém se startem, ale po nastartování má motor dunivý zvuk což před časem neměl.
Dle diagnostiky se EGR po startu otevře na cca 95%. Teplota oleje do 10°C. Přijde Vám to v pořádku?
Nájezd pouhých 25 tisíc km.

Re: Studený štart

Napsal: 02 pro 2020, 20:13
od Chasnik
Teplota oleje jak dlouho po startu a při jaké venkovní teplotě? Olej v CRDi se zahřívá pomalu, v zimě např. po 70 km pouhých 70 stupňů...

Re: Studený štart

Napsal: 02 pro 2020, 20:31
od Lada_BV
Teplota oleje do 10°C je chvilku po startu a venkovní teplota kolem 5°C.
Záhadou je mi pouze to, že to motor po startu nedělal (neměl dunivý zvuk) a nebyl jsem ani na garančce, takže změna SW neproběhla a diagnostika říká "0" chyb.
Od poslední výměny oleje a filtrů má motor najeto méně než 10 tisíc. Olej 5 mm nad max. a poslední měsíc nepřibyl.

Re: Studený štart

Napsal: 03 pro 2020, 08:55
od Chasnik
Zkus se na teplotu oleje podívat po jízdě, stačí 10 - 15 km, to už by to nad těch 10 mělo vylézt. Pokud to ukazuje furt stejně, tak může být špatně to teplotní čidlo a motor může pořád běžet v režimu "studený", což není optimální.
EGR během jízdy zavírá? Při deceleraci by měl být zavřený, při mírném tahu otevřený v různé úrovni, pod plným plynem se má zase zavřít. Při rege DPF samozřejmě uzavřený.
Co spotřeba, skočila nahoru nebo plus mínus stejná?

Re: Studený štart

Napsal: 03 pro 2020, 19:48
od Lada_BV
Teplotní čidlo oleje i vody funguje, měřil jsem i po dobu jízdy. EGR nad 3.000 ot/min. zavře. Při deceleraci je částečně otevřený. Při plném plynu zavřený, ale to jsem zkoušel až s teplým motorem.
EGR při teplotě vody nad cca 60°C začne více reagovat na pohyby plynu.
Bohužel v minulosti jsem to nesledoval, tak nevím co EGR dělal.
Při regeneraci jsem to zatím neměl v autě, tak nevím co dělá EGR.
Pořád jsou všechny ŘJ auta bez chyb.

Re: Studený štart

Napsal: 04 pro 2020, 19:03
od Chasnik
Možná je to jenom zimní provoz, ale pokud máš podezření, zajeď do servisu. Radši jim neříkej, že jsi to checkoval diagnostikou, i když je to HICOM, oni na to reagují podrážděně...

Re: Studený štart

Napsal: 26 pro 2020, 13:37
od tonylan
Čau mám motor 1.6 crdi 100kw.
Dvacet tisíc najeto,taky problém že studeným motorem teď je auto už 23 dnů v servisu, neví si s tím rady , žhavicky vyloučili konzultují pořád problém s výrobcem motoru, tvrdí že motor nemá komprese tak zvažují výměnu celého motoru.

Re: Studený štart

Napsal: 26 pro 2020, 13:58
od petzl62
Já se pos... ](*,)
23 dnů zvažují a komunikují s výrobcem, když motor nemá tlaky? Co je na tom po 20 tis. km ke zvažování :shock: ](*,)
Tak zbývá jim týden, do zákonem stanovené lhůty pro vyřešení reklamace. Pokud to nestihnou, což bych se divil, začal bych jednání o odstoupení od smlouvy. Tohle přece není úplně standardní přístup :roll:

Re: Studený štart

Napsal: 26 pro 2020, 21:12
od Lada_BV
06.01.2021 jdu do servisu Hyundai v Hodoníně (VistaCar). To je první možný termín. Objednávají měsíc dopředu.
K nezvyklému zvuku studeného motoru se přidali kontrolky pásů spolujezdců a airbag spolujezdce. Vždycky po startu hned zhaslo, teď to svítí cca do 4 min. od startu a pak to zhasne.
Navíc DPF začal regenerovat každou chvilku, ale na tom mám vinu já. Jezdím teď jen do práce. Musím to někam protáhnout, ale není čas ani důvod.
Přestal jsem tankovat obyčejnou naftu+VIF, aktuálně tankuji Tesco Ultadiesel.
V lednu se podívám po nějaké I10 na ježdění do práce. :-(

Re: Studený štart

Napsal: 27 pro 2020, 11:49
od Axel.Foley
Auto se celkem sype :? Jsem zvědavý, co zjistí servis. Zda vůbec něco...

Re: Studený štart

Napsal: 01 led 2021, 10:51
od kkamcooo
Caute
- precital som si cele vlakno a mam podobny problem
- 1,6crdi 100kw manual 4x4, start/stop system, s najazdom 9000km
- pri 0*C nastartuje tak na treti pokus, ako traktor, na tri vlce, sem tam aj zhasne, otras
- mohlo by to byt okrem zhavicov este nieco?
- viete ake zhavice tam dat ked to budu menit, nejaka znacka alebo ina specifikacia?
- vdaka

Re: Studený štart

Napsal: 03 led 2021, 17:55
od Lada_BV
V prvé řadě bych to řešil ve značkovém servise. Máš to přeci ještě v záruce?
Rok výroby auta nepíšeš...

Re: Studený štart

Napsal: 06 led 2021, 19:57
od Lada_BV
Takže dnes jsem byl ve VistaCaru v Hodoníně.
Auto dali na diagnostiku.
Žádná závada a to ani sporadická.
Stav naplnění DPF = 0 g, rozdílový tlak DPF 0,000 hPa.
Poslední úspěšná regenerace před 98 km.
Dotazy mi technik zodpověděl a přidal k tomu, že nemají velké možnosti zasahovat do řídících jednotek vozidla. Většina je nastavena natvrdo v software bez možnosti změnit.
Celkově jsem vůbec nepochopil kdy tedy vlastně má proběhnout aktivní regenerace.
Než jsem dorazil do práce, tak se spustila aktivní regenerace znova, tedy cca 30 km od odjezdu ze servisu, cca 128 km od poslední aktivní a úspěšné regenerace. Regenerace někdy trvá 5 km a jindy třeba 15 km.
Když jsem řekl, že jezdím pod 2.000 ot/min. jen velmi málo a to většinou když je auto v minimální zátěži, tak to pochválil.
Ke studenému motoru dodal, že Hyundai motory se za studena chovají různě, ale jak mají normální teplotu, tak je vše OK.
Já tedy nevím. Asi jezdit a neřešit.

Re: Studený štart

Napsal: 06 led 2021, 20:00
od Axel.Foley
:-k