Pár poznatků ke spotřebě atd. po menším nájezdu:
Máme za sebou 2x týden rodinné dovolené (jednou Krkonoše, jednou Šluknovsko/Hřensko). V obou případech jsem kvůli stavu D1 zvolil trasu Zlín-Krkonoše a Zlín-Varnsdorf přes Olomouc a Hradec-Králové, takže minimum dálnic, maximum táhlých okrsek. Vyšlo to celkem na tři nádrže se spotřebou
7,84L ..7,81L ... 7,59L/100km. To jsou hodnoty se kterýma jsem výrazně spokojený. (Celkem naložené auto. Pokud mě nikdo nebrzdí, tak jezdím na povolených maximech.Někdy si povolení udělím sám
) Celkově dělá zatím po 3677 km průměrná spotřeba 8,26L/100km. Měřeno tankováním. Zajímavé, že PP přidává. Podle něj je celková průměrka 8,7L/100km. To je změna proti i30, kdy ukazoval naopak o něco míň, než ve skutečnosti.
Teď už se to bude jenom zhoršovat, protože mě čeká období, kdy drtivá část bude jezděná po městě a se studeným motorem. Studený motor je dle mého jednoznačně největším nepřítelem nízké spotřeby. Moje varianta ráno do práce přes kopec 5km tam a večer zase domů znamená spotřebu 10-11l.
Motor se ani nestihne zahřát, směs je bohatá jako prase. A to je léto.
Jinak na dálnici rovný úsek 130km/h dle GPS spotřeba cca 9,5l/100km, čili je potřeba s tím při výletu do Chorvatska počítat
Benzín v oleji:
Zatím, co jsem tak vysledoval, tak se mi zdá, že se benzín tlačí do oleje nejvíc právě, když je ještě studený motor, bohatá směs a během jízdy je významněji používaný volnoběh. Pokud jezdím do práce a v místech kde je možnost vyřadím a jedu na volnoběh, tak to po pár dnech na rysce poznám.
Pokud ale nechávám zařazeno a jedu pod mírným plynem, stav oleje se prakticky nehne. V obou případech je dle mě na konci cesty teplota oleje velmi podobná (tzn. pořád ještě celkem nízká). Při delších vzdálenostech není samozřejmě co řešit.
Spotřeba oleje:
Ano, něco si to za poslední měsíc, kdy byl větší nájezd vzalo. Jestli je to moc nebo málo, zatím nedokážu posoudit. Uvidíme po 10-ti tisících.
Komfort:
Jízdní vlastnosti na SUV fakt dobré. Pokud je už motor zahřátý, je předjíždění vyloženě zábavou. By mě zajímalo přímé srovnání s verzí bez filtru pevných částic. Ještě trochu líp odhlučnit kola a super. Furt mě štve zavírání kufru. Musím třískat. Štelování nepomohlo. Co mě ale vadí víc, je nepřesné řazení 3-4. Nejde zařadit ani zdaleka tak rychle, jak na i30.
Ještě furt si hraju s nastavením sedadla (mám 190cm). Zase, v i30 jsem sedl, jednorázově nastavil a byl jsem totálně spokojený delších pět let. Tady ještě furt hledám správnou polohu. Bezklíčové zamykání se ukázalo dvousečnou zbraní.
Když je člověk sám, tak OK. Pokud ale někam jedu se ženou a je dřív u auta, tak nasupeně čeká, až přijdu k autu a tlačítkem na klice odemknu. Dřív jsem měl dálkáč v ruce a odemkl jsem to na dálku. Dneska ho mám někde hluboko v tašce a kdo by to hledal, že
Na čelním skle se už objevují první stopy po šutrech. Je z vosku?
Zatím se ale auto chová v podstatě tak, jak jsem s tím počítal, když jsem ho kupoval, takže spokojenost. Jen to nepřesné řazení je poněkud otravné.