Stránka 3 z 5
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 09 říj 2020, 08:11
od Minko
ja mám na svojej i20 2,2 na štítku a fúkam zásadne na 2,5 poradil mi to známy z pneuservisu, že o to tak robí roky, a nepozoruje nesprávne opotrebenie pneu a spotrebe to len prospelo. A fakt, nejaký maličký rozdiel to spraví
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 09 říj 2020, 10:16
od Pjotr1
Obecne cim vyssi tlak tim mensi spotreba a mensi opotrebeni pneu. Na pneu to nema zadne negativni dopady.
A ted negativa : vyssi tlak = hlucnejsi pneu a mene prilnave. Dokonce jsem slysel ze u Oktavky se vyssim tlakem vzadu resila nedotacivost auta (zadni gumy s vyssim tlakem mene drzely a tim jakoby drive sly do smyku)
Drive jsem jezdil na max tlak ale ted uz spotrebu neresim a kvuli tichosti jezdim jen 2,2
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 09 říj 2020, 13:30
od Axel.Foley
Taky foukám o 0,2 - 0,3 Bar víc než je na štítku. Když nafoukám pneu dle předpisu, auto se chová jako zaoceánský parník. Hlavně při brzdění.
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 09 říj 2020, 17:29
od Maras
vždy je lepší tam dát o něco víc už jenom proto, že časem se kolo ufoukne.
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 19:17
od Akydam
Tak jsem si rekl, ze na to jak tady jezdite na malou spotrebu proste musim prijit
. No dal jsem si kolecko mezi vesnicema kdy jsem jel odvezt mamce houby co jsme dneska nasbírali a pak zpátky přes benzinku na státovce pro vodu do ostrikovace. Kousicek po statovce a zbytek zase po vesnicich.
Poznatky po nejakych 1700km najezdu od noveho jsou nasledujici: s autem jezdi manzelka a ta ma spotrebu dlouhodobou na skoro 1000km 7.1l - takze to nesetri a to jsem rad protoze to dobre zajizdi.
To jsem poznal hned, protoze jsem s nim dlouho nejel a ten motor se mi zda zacina celkem probouzet proti tomu, jak to bylo na zacatku.
Se spojkou jsem se taky sžil.
Celkově musim říct, že je to vhodná motorizace na to manželčino popojíždění, nicméně vzhledem k 5ti letům záruky mi skoro přijde jedno co si koupí člověk za motor a jak se k němu bude chovat.
Takže příště stejně koupim turbo. No ona už atmoška ani nebude v nabídce
.
Je to dobrý auto a za ty prachy neni co vytknout. Jsem rád, že ho máme.
- 46237152-DFBE-4915-96FF-CE5A608DB2EE.jpeg (139.33 KiB) Zobrazeno 2071 x
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 19:26
od Stringo
Mě přestalo bavit se zaobírat spotřebou, užívám si jízdu a ty chlubiče s nízkou spotřebou si dávám k snídani
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 19:42
od Akydam
Tak samozřejmě
, tady jse spíš o to, že to pak žere a pořád to nejede. Tak jsem chtěl vyzkoušet takový to ježdění na pohodu kdy fakt přemejšlíš a nejedeš brzda plyn . Navíc jsem prostě moc nevěřil, že to lze dosáhnout
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 19:44
od dibarbora
Táto motorizácia má šancu ako jedna z mála fungovať za znesiteľné servisné náklady aj dlhodobejšie po záruke... ktorá so stúpajúcou zložitosťou zvyšných motorizácii úmerne klesá. Ešte neelektrifikovaný trojvalcový liter je znesiteľne zložitý.... z dlhodobého hľadiska mám obavy z 1.5 TGDi a elektrifikovaný diesel 1,6crdi 100kW je exemplárny príklad auta len na záruku... nech je akokoľvek mechanicky odolný...
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 19:47
od Stringo
Jojo, konstrukčně to bude zdá se letitý držák
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 19:53
od Akydam
Tak pokud mi nerupne v bedně, tak počítám, že auto bude sloužit 10 let. Při nájezdu do 10k/rok to bude uplně v klidu. Sebe uspokojím nějakou náhradou za caddy maxi life co mám.
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 20:07
od Stringo
Taky bych chtěl mít nájezd do 10000km ročně
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 20:24
od Odjinud
Ja mam 7kkm/rok, otec 3kkm, stryc 8kkm, rodice pritelkyne 15kkm, bratranek 8kkm atd. Nechapu moc "heroicky" najezdy 20 kkm+ / rok. Pokud nejses obchodni zastupce, taxikar atd., kde to vznika? Nebo to nekoho bavi?
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 20:37
od Stringo
Já:
31km do práce, 31km z práce = 62km denně 22dní v měsíci celý rok = 62x22x12=16368km ročně pouze a jen dojíždění do práce... Už víš, kde se to bere
Letos mi.to vyjde na zhruba 18500km kvůli COVID-19, jinak mám nájezd kolem 20-21000km. Naše holky závodně tancují, takže půl roku 2x týdne na hodiny a potom 2mesice soutěží (Praha, Chomutov, Hradec Králové to vše 3x pokud postupují v kolech až do finále mistrovství). Do toho nějaké návštěvy rodiny, dovolená a máš to hned... Je pohoda když má někdo práci za kopcem...
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 20:59
od dibarbora
Odjinud píše: ↑24 říj 2020, 20:24
Ja mam 7kkm/rok, otec 3kkm, stryc 8kkm, rodice pritelkyne 15kkm, bratranek 8kkm atd. Nechapu moc "heroicky" najezdy 20 kkm+ / rok. Pokud nejses obchodni zastupce, taxikar atd., kde to vznika? Nebo to nekoho bavi?
Na prebeh 3000km ročne stojí za úvahu kombinácia taxi a auto z požičovne... strata hodnoty + mandatórna réžia(poistenie, Ek, stk)... to sú náklady v desiatkach až stovkách kč na km...
Alebo inak, tebou popísaný stav je ideálny základ na jedno max dve zdieľané autá v širšej rodine...
Ja osobne do roboty pešo... občas taxi do škôlky ale inak len rodinné návštevy, výlety, dovolenka a nejaký doktori ... 25-30tkm ročne ako lusk...
Re: Šedivka i30 facelift combi 1.5DPi
Napsal: 24 říj 2020, 21:07
od Odjinud
No jo, v Praglu jsme zmlsany MHD. I kdyz na druhou stranu, ono jinak bys tu nezaparkoval. A pak, od kvetna do zari do prace na kole (18 km jedna cesta).
Takze cesty do prace nepocitam, to pak naskoci.