Stránka 3 z 4

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 13 říj 2020, 14:06
od Maras
Běžná obecná kontrola auta alespoň za mně stačí. Není to odflaknuta značka aut. Vím jak se vše mnohokrát kontroluje přímo ve fabrice. Samozřejmě, že nějaké drobnosti se mohou najít.

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 13 říj 2020, 14:24
od dibarbora
Odjinud píše: 13 říj 2020, 10:25 Ja si vezmu i podlozku na lezeni a baterku a zkouknu podvozek :-)
Prídeš na to, že pri preprave Ti poškodili tlmič výfuku, budeš ho mať pekne vyklepaný a zdeformovaný.... už som videl aj také foto.
Dosť ľudí si tu z toho robí prdel, ale zvlášť vizuálne chyby karosérie (hlavne možné šrámy z prepravy) sa už ťažko reklamujú po odjazde zo salónu.
Brať niečo také ako merač hrúbky laku ani neodporúčam ;-).
Známy prišiel po 4 rokoch pri riešení poistnej udalosti na to, že jeho ťažko nadobudnutý , v čase kúpy čisto nový peugeot 206 mal gitovanú a striekanú celú jednu stranu karosérie (všetko, vrátane dverí).... takže asi toľko k tej vychvaľovanej výstupnej kontrole automobiliek..... treba sa opýtať škodovákov (zamestnanci škoda -auto), či by si aj kúpili ich vlastné výrobky ak by nemali super výhodný operatívny leasing. Zopár ich poznám a väčšinou počujem rázne nie.

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 13 říj 2020, 14:30
od stanKon
Ty seš fakt hroznej pesimista. :lol:

Nech ho si pořádně užít den, jakejch pro chlapa už v poslední době moc nebývá :mrgreen: :D/ .

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 13 říj 2020, 14:46
od dibarbora
Nie som pesimista. Snažím sa byť dobre informovaný optimista. :mrgreen:
Stráviť niekde o 30 minút dlhšie však môže znamenať, že o dva dni bude ušetrená jedna boľavá hlava a zbytočné starosti.

Nikomu to nevnucujem, okrem iného máme aj slobodu rozhodnúť sa..... .

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 13 říj 2020, 14:57
od WalterB
Dibarbora: Dobře, a co bys tedy dělal, kdybys zjistil, že... např. je trefený ten tlumič? Zapíšeš to do protokolu a co dál?

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 13 říj 2020, 15:05
od dibarbora
Zapíšem do protokolu a nechám si navrhnúť riešenie.... predpokladám, že by z toho bola objednávka do servisu v blízkej budúcnosti. Každé takéto mechanické poškodenie je veľmi diskutabilne riešiteľné na záruku....neskôr ako v čase prevzatia.

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 13 říj 2020, 15:31
od Odjinud
Jasne, min. skrabance, ktere muzou vzniknout dopravou, je potreba zkontrolovat. A cokoliv zniceneho / vidtelne poskozeneho. Ze neco nejde, to se pak da reklamovat, ale tezko treba poskrabany kola nebo chybejici hever.

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 13 říj 2020, 16:57
od Axel.Foley
Stalo se mi, že při přebírce i30 jsem na kastli našel divný flek. Slušně jsem na něj poukázal. Okamžitě přišel lakýrník. Zjistilo se, že šlo o špatně vyleštěný lak po mytí před přebíráním.

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 14 říj 2020, 09:13
od Gyngy
Ty vago kluci, ja kdyz to ctu, tak jsem asi udelal obrovsku chybu pri prejimce vozu.
Trvala presne 4 minuty, z cehoz 2 minuty jsme podepisovali lejstra a prebiral jsem dokumentaci.
Dalsi 2 minuty jsem obehl auto, jestli nechybi kola a jde nastartovat .... :-D

Rozumim i tem, co si to chteji poradne zkontrolovat, ja tu potrebu nemel ...

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 14 říj 2020, 09:35
od TheCory
Po přečtení se divím, že někteří z vozu nesundají kastli a nerozeberou auto na součástku, jestli třeba nejsou špony v ozubení :lol:
Rozumím tomu, že je to věc za mnoho statisíc a že nikdo nechce přebírat poškozené vozidlo, ale toto mi už přijde jako diagnoza (nic ve zlém, každý jsme nějaký).

Já provedl vizuální kontrolu laku, kol a skel, vizuální kontrolu licování dílů a nalepení těsnících prvků. Toť vše, za 2 minuty hotovo.

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 14 říj 2020, 09:58
od Mr. HYUNDAI
Já jsem se po přečtení tohoto vlákna zamyslel jak probíhá přebírání v mém případě a hluboce jsem se zastyděl :oops: :oops: :oops: ...
Velmi často totiž podepíšu papíry aniž bych auto i jenom viděl a pak ho ještě před showroomem hledám :mrgreen: . Když jsem na začátku září dával manželčina kombíka na protiúčet, tak jsem si uvědomil, že jsem za celého dva a půl roku ani nezkontroloval zda souhlasí VIN s papíry ](*,) .
Tento můj přístup je zase druhý extrém a myslím, že ani jeden není ideál. Důslední kontrola laku, kol, dokladů a VIN, zbytek bych tolik neřešil, pokud něco nebude fungovat jak má, je auto v záruce. Potřeba je zaměřit se na mechanická poškození, ta se po odjezdu od prodejce už reklamovat nedají.

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 14 říj 2020, 10:32
od Minko
podobne u mňa prišiel som podpísal papiere, utekal na otočku prihlásiť auto na značky (predajca nedával prevozné) prišiel som naspäť auto ma čakalo vyparkované na "čestnom mieste" pred showroomom naleštené, prešiel som si auto kolom dokola našiel vryp na zadnom nárazníku dohodol sa s predajcom na riešení tohto nedostatku osadil značky sadol a odišiel všeho všudy bez prihlasovania značiek mi to zabralo 5-10 minút :D

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 14 říj 2020, 13:47
od Odjinud
Tak snad mám vše:
:-)

Vizuální kontrola karosérie (škrábance, promáčkliny, slícování, kontrola laku)
Vizuální kontrola skel, světel a zrcátek (případné škrábance, praskliny)
Hmatová kontrola integrity auta (tj. „jak co drží“ – nárazníky, maska, zrcátka, křídlo
Kola – zda odpovídá velikost a typ disku, jejich stav, zda nechybí šrouby
Stupeň výbavy auta (exteriér) – zda je tam to, co je v popisu dané výbavy a nezůstalo tam omylem něco z nižší výbavy, např. (typ světel, mlhovky, hagusy…)
Zběžná vizuální kontrola podvozku
Kontrola VIN (pod sklem, pod sedačkou spolujezdce, na B sloupku u řidiče…)
Otevírání dveří vč. kapoty, kufru a víčka nádrže; hrany dveří a vík
Pod kapotou – vizuální kontrola, kontrola hladiny provozních kapalin (brzdovka, chladící kapalina) a oleje
Interiér – škrábance, slícování dílů, potahy sedaček, otevírání přihrádek
Stupeň výbavy auta (interiér) – zda je tam to, co je v popisu dané výbavy a nezůstalo tam omylem něco z nižší výbavy.
„Věci v autě“ – hever+rezerva+klíč na kolo / lepící sada, tažné oko, povinná výbava, zámek řadičky (je-li instalován)
Základní funkce – světla (všechna + sklápění), blinkry (varovné blikání i normální), klakson, infotainment, zamykání (centrál, DO, klíček), otvírání všech dveří zevnitř, sedadla (držení pozice, posuv, sklápění), bezp. pásy (odvíjení, blokace, zacvakávání), stahování okýnek (od řidiče i u každého okýnka)
Po nastartování - stěrače + ostřikovače, topení/větrání/klima (vč. hluku)

Za 2h tam jdu, akorát tady celý den prší, tak doufám, že bude přejímka v suchu.

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 14 říj 2020, 13:50
od Mr. HYUNDAI
V předávací místnosti nebo pod stříškou k tomu určené :wink: (já pod ní občas v létě nebo dešti drze parkuju) :oops: ...

Re: Prevzeti noveho auta od dealera - na co si dat pozor?

Napsal: 14 říj 2020, 13:54
od Maras
:roll: [-o< Mně by asi trefilo, tohle všechno kontrolovat. Všeho moc škodí