Stránka 3 z 5

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 18:54
od Chasnik
petzl62 píše: 29 lis 2020, 12:10 Brzdy, ehmmm no- klasický Hyundai, neskutečně ostré. Kdo nezná Hyundai, vytrestá se hned u prvního sešlápnutí :)
Tak to buď rád, že jsi neseděl v mém, já po odjezdu domů před prvním kruháčem visel na pásech, než jsem si uvědomil, že Albín brzdí trošku jinak :mrgreen:

petzl62 píše: 29 lis 2020, 12:10 Milý Ježíšku,
Pokud můžu mít letos nějaké přání. Přál bych si pod stromeček, kdekoliv, já už si to najdu:
Zdraví pro všechny, o kterých vím i nevím a oni třeba vědí o mě, rozum- ten zdravý, selský- od toho se odvíjí vše ostatní, jako je láska, empatie, slušnost, úcta. To mi bohatě stačí.
A pokud by jsi se potřeboval trošku silově projevit. Prosím [-o< , zajeď do Bruselu. Začni panem Michelem a ber to postupně. A každého z nich nakopni do prdele tak, aby se jim v hlavách rozsvítilo :idea: . A klidně ekologickou energií! Ona taková dobře obutá noha v okuté botě z kůže je vlastně ekologická. Pak možná půjde takové auto koupit bez nesmyslného ekovýpalného a jiných nesmyslů, jako jsou dotace atd. Ostatně výpalné- jakékoliv je vlastně trestný čin, pokud jej asi nevybírá vláda, že? Tak je zavři! Moc se nám uleví a svět bude zase na chvilku v pořádku.
Děkuju.
Pěkně řečeno, to tak vytisknout na fólii a nalepit si to na přední kapotu :-k Otázka je, jestli by jim kopanec do řiti pomohl k rozsvícení hlavy, ale možné to je. Již kdysi dávno I.P. Pavlov prokázal propojení prdelního svalu a očního nervu, takže nějaké propojení mezi tou hýždí a hlavou tam je :wink:

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 19:04
od Mr. HYUNDAI
Na tento test jsem se opravdu těšil – nová i20 se mi zvenku i zevnitř vyloženě líbí. Tak hurá za volant, jestli se konstruktérům dařilo stejně jako designérům :D .

Nová i20 vyrostla do délky přes 4 metry a nabrala pořádně i na šířku. Kola jsou v podstatě v rozích karoserie, takže tu máme velmi slibné předpoklady pro dobré jízdní vlastnosti. Konstrukce podvozku je veskrze tradiční – vpředu MacPherson, vzadu vlečka. Už mnohokrát jsme si mohli ověřit, že i tento veskrze jednoduchý základ se dá s patřičnou dávkou pečlivosti a entuziasmu vyladit velice přesvědčivě. A rovnou si můžeme říct, že tady se to opravdu povedlo.

Podvozek je nastaven pevně, není zbytečně tvrdý, nerovnosti filtruje více než přesvědčivě. Sice mi tady v okolí systematicky likvidují testovací úseky, ale v okolí místa srazu se náročných silnic, ať už povrchem nebo profilem, taky pár našlo. Samozřejmě jsme nikdo nejeli hranu – bylo vlhko, jen pár stupňů nad nulou, na silnicích bláto a obuté zimní pneu. Přesto si troufám tvrdit, že možnosti podvozku po tomto víkendu znám :wink: .
I když toho řízení moc neřekne (to je holt daň za elektrické posilovače) máte prostřednictvím sedadla dostatek informací o tom co všechna kola dělají a jak jsou na tom s adhezí. Pokud se člověk za volantem nevzdá základních mozkových funkcí, tak podvozek neurve. Bylo pro mě velkým překvapením, jak přesvědčivě se přední kola držela zvoleného směru a zadní náprava bez protestů následovala. Vlečka má samozřejmě svoje limity, takže blízko hranice jejích schopností na rozbitém asfaltu je hlučnější než víceprvková konstrukce. Ovšem překvapilo mě, že ani na hodně velkých nerovnostech v zatáčce se mi nepodařilo zadní nápravu donutit k výraznějšímu odskoku. Když už to s nájezdovou rychlostí přeženete, tak se dostaví známá a bezpečná nedotáčivost. Ani na vlně, kterou tady kousek mám se nenechal podvozek překvapit a obě nápravy se jen synchronizovaně zhouply (tlumiče do dorazů nedošly), a to pouze jednou a jelo se dál :) . Ani zákeřnost v podobě krajnice roletového typu a vcelku hladkého povrchu ve středu podvozek nevyvedla z míry. Jsem opravdu mile překvapený tím, jak dobře je naladěný podvozek úplně obyčejného civilního provedení. Na 16‘‘ kolech je krásně jistý a čitelný a přitom báječně komfortní!

A jak do celku zapadá prostřední motor? Jednoduše řečeno – úplně přesně! Po 42.000 km s tříválcem 1,0 T-GDi v i30 rozhodně netrpím odporem k této konstrukci. Pokud se motor drží v optimálních otáčkách má dostatek síly i výkonu, verze 74 kW lehčí i20 zcela postačuje. V interiéru si tříválcovou koncepci vůbec neuvědomujete – žádný drnčivý hluk, žádné vibrace. Zvenku se tříválcová koncepce nezapře, ale není to onen směšný zvuk motorů HTP :D . A z výfuku to tak roztomile „prdí“. Pod plynem se v otáčkách budí nasrděný sršeň a třeba právě mně se tento zvukový projev vyloženě líbí.
Řidič má možnost si vybrat ze dvou jízdních režimů – Normal a Sport. Někam si to napište, třeba černou křídou do komína – já strávil většinu času v režimu Sport. Pokud pomineme, v případě příslušného nastavení v menu, změnu grafiky přístrojů, tak se změní reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Pro mě překvapivě je režim Sport nastaven plynuleji, zejména rozjezdy v režimu Normal vyžadují, na můj vkus, až moc „hluboké“ sešlápnutí plynu. V nastavení posilovače řízení jsem změnu režimu nepozoroval. A brzdy? S rychlým nástupem jako v každém :hyu: , ale přeci jen trochu pozvolnějším než v i30.
Převodovka nepřinesla žádné překvapení – dráhy jsou sice trochu delší, ale jsou přesné, řazení je krásně mechanické a rychlosti zapadají jistě a čitelně. Spojka má jasně vymezený záběr a „nekouše“.

Jak se tohle auto chová blízko hranice svých schopností už víme, ale jak se s ním žije v běžném provozu? Tak hurá do Panenského Týnce – konkrétně sem:
20201129_133924.jpg
20201129_133924.jpg (129.15 KiB) Zobrazeno 1474 x
Atmosféra tohoto místa je nepopsatelná, ale chce to trochu vnitřního klidu a hodně pokory, aby k Vám tohle místo "promluvilo"!

Cesta zabere něco přes hodinu, něco po dálnici, něco po okreskách a taky přes Prahu. Adresa do navigace zadána a vyrážíme. Instalovaný 10,25‘‘ systém je z pohledu uživatele mozkem celého auta, přičemž je možné uložit nastavení všeho možného pro 2 uživatele a 1 hosta. Právě prostřednictvím tohoto rozhraní se nastavují prakticky všechny systémy vozu – od grafiky přístrojového štítu, přes všechny asistenční systémy (LKA, BCCW atd.), až po samotnou navigaci. Naší dceru nejvíc zaujalo, že si vedle mapy může zobrazit kompas – teď to zrovna probírají ve Vlastivědě, takže výlet posloužil i ke školní výuce :lol: .
20201129_171121.jpg
20201129_171121.jpg (67.41 KiB) Zobrazeno 1474 x
A taky je tu možnost nahradit hudbu či mluvené slovo uklidňujícími zvuky, zde jako ukázka Hřejivý krb :wink:
20201129_171318.jpg
20201129_171318.jpg (64.24 KiB) Zobrazeno 1474 x
Protože v sobotu dcera se mnou nemohla, zopakoval jsem si výlet i v neděli, nikam jsme nespěchali, ale taky jsme nebyli žádná brzda provozu. A zde je hlášení PP po příjezdu domů:
20201129_171043.jpg
20201129_171043.jpg (70.46 KiB) Zobrazeno 1474 x
Jak tedy tuto víkendovou zkušenost shrnout? Nová i20 je hezké auto, které má velice vydařenou konstrukci. Kdybych měl zkušenost s tímhle konkrétním autem k něčemu přirovnat, pak mi ze všeho nejvíc připomíná moje předchozí auto. Bylo to nefalšované déjà vu :D .
Ještě v pátek dopoledne jsem měl o svém budoucím autě zcela jasno, to už teď není pravda! Do seznamu kandidátů zařazuji hned 2 varianty i20 – buď přesně testovanou konfiguraci (to kdybych se rozhodl pro návrat do Spojkovic) nebo variantu s DCT, ale potom rovnou s motorem 88 kW s Mild-Hybridem, protože po zkušenosti s touto technologií v aktuální i30 je to velice lákavé. A to se ještě přiřítí N Line varianta i20 :mrgreen: . Je tu samozřejmě neopominutelná otázka cen, které se posunuly díky Bruselu do poněkud nesmyslných výšin a do finálního výběru též zásadně promluví. S tím ovšem nic moc nenaděláme :cry: .

Tři detaily pod čarou.
V rámci diskuze na náměstí jsme se shodli, že tvarování předního nárazníku, masky a prolisy na kapotě jsou moc pěkné. Snad všechny zmíněné detaily na této fotce vyniknou.
20201129_121414.jpg
20201129_121414.jpg (70.16 KiB) Zobrazeno 1474 x
A dvě výtky na závěr – u auta za skoro půl mega zamrzí nezakrytí šroubu, kterým je v patě B sloupku ukotven bezpečností pás. Na krytku tohoto šroubu jsem si v jiných svých vozech jednak zvykl, jednak si o hrany šroubu může zadní pasažér poškodit boty….
A postrádám HW tlačítko vypnutí BCCW - za denního světla mě kontrolky v zrcátkách nerušily, ale za tmy to bylo fakt nepříjemný a lovit vypnutí v systému ](*,) ](*,) ](*,)

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 19:14
od zulyk
pomaha si i20ka v zakrutach prerozdelovanim krutiaceho momentu pod plynom?

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 19:31
od Chasnik
Mr. Hyundai: připojuji se s poznámkou k výfukům, zapomněl jsem to uvést. Ten zvuk vzadu za autem je fajn :D/
A malá poznámka k fotce přístrojového štítu: ty vozíš Lady vzadu uprostřed?

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 19:35
od petzl62
Vpředu vpravo, zatím... :wink: :lol:

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 19:38
od Mr. HYUNDAI
Nevozím, fotka je z garáže tak hoďku po návratu :) .

To zulyk: Ne, dle dostupných informací si takto nepomáhá.

A jedna oprava - hlídání mrtvého úhlu nemá zkratku BCCW, ale BCA. Omlouvám se za chybu - nějak se v těch zkratkách začínám ztrácet :oops: .

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 19:45
od petzl62
zulyk píše: 29 lis 2020, 19:14 pomaha si i20ka v zakrutach prerozdelovanim krutiaceho momentu pod plynom?
On aktivní Torque Vectoring, pokud jsi myslel tohle, musíš hledat u jiných značek v jiném cenovém spektru a u čtyřkolek, zejména :wink: :shock: Třeba Subaru Levorq atp.

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 20:18
od idam.i
Ďakujem za zaujímavé čítanie a pripájam sa k prianiu pokojných sviatkov.

P.S. Levorq,tak neviem,ale stále mi tu čosi chýba. :-k
Viem,že roboty je dosť No keby sa podarilo... [-o<

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 20:42
od petzl62
Ještě že tě mám, ty můj památníčku :mrgreen:
I na něj se dostane, vydrž :P
Jen tak mimochodem, nějak mi schází v tvém vláknu pro pamětníky :-# trošku detailnější popis tvé multinárodní krasavice #-o 8)

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 20:54
od idam.i
Pripadá mi to trochu nevhodné a mám pociť ,že to ani nie je moc interesantné. 8-[
No keď budeme spolu ,tak určite hodím reč hlavne na tému automat. :wink:

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 20:58
od petzl62
Ale nepovídej... :wink: :-$

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 21:11
od kyrmon
V první řadě bych chtěl poděkovat Štěpánovi a HCP za možnost si vyzkoušet opět něco nového a zajímavého ;)

Na domluvené místo dorážím zároveň se Štěpánem a zabírám mu jedno z posledních volných parkovacích míst, a tak u mě zastavuje, abych si k němu přesedl za účelem hledání nějakého dalšího místa. Tak vystupuji z ácy, beru za kliku a.. pozor! člověk si tak nějak zvykl při otevírání dveří zapírat palec ruky o nepohyblivou část kliky a tím si braní za kliku zjednodušit. Ne však zde, u nové i20 se totiž pohybuje celá venkovní část kliky, a tak se musí dělat úplně jiný pohyb ruky, než na který byl člověk u :hyu: zvyknutý [-X :wink:

Usedám tedy na místo spolujezdce a přitom obdivuji zvolenou barevnou variantu interiéru. Kombinace černé a světle šedé je prostě nádherná (a nechválím ji jen díky tomu, že ji mám i v accentu :^o ), a dokonce se konečně při této barevné kombinaci poučili a černou použili i na podlahu [-o< Při rozhlížení se, hledání detailů a zkoumání abientního osvětlení v madlu dveří (čekal jsem u této kategorie vozu 1 led diodu, ale byly zde použitý 2 světlovody/neonové pásky[nejsem si jist] a tak není světlo bodové, ale hezky rozprostřené na horní hraně madla a druhý vespod) si ani neuvědomuji, že sedím v tříválci. Žádné klepání, nebo divný zvuk není vevnitř slyšet (dokonce se mi zvuk líbil i zvenku :-k)

A tím končí mé první krátké svezení Hyundai i20 a po prohlídce nedostavěného chrámu v Panenském Týnci, kde jsme se sešli s dalšími testery, se vydáváme na důkladnější prohlídku i20. Po designové stránce je to auto zkrátka nádherné se zajímavými detaily. A protože mě Štěpán již tak trochu zná, tak hned po příchodu k vozu otevírá kufr, abychom se pokochali jeho.. :-k kompaktností. Teď určitě očekává, jak ho zkritizuji, ale tentokrát ne. To auto si na nic nehraje, je to malý vůz s dostatečným zavazadelníkem (co se této třídy týče) s chytrým provedením. Ať již dvojitou stavitelnou podlahou (která je půlená, a tak i když zrovna vezete balíky vody, tak se pohodlně dostanete k věcem vespod) tak i již Štěpánem avizovaným "kaslíkem" na plato.

Zkouším si sednout i na zadní sedadlo (přední je nastaveno dle Štěpána a já nemám potřebu ho při řízení měnit) a pohodlně se usazuji. Nad hlavou bych sice bral o 1cm víc místa (aby se mi nemačkaly vlasy), ale to je tak vše co tomu mohu vytknout. Místa na nohy je tam tak akorát a přední sedačky mají dokonce i lehké vybrání na kolena. Dozadu je pro pasažéry vyveden 1 USB port, který bych však klidně oželel a dal ambietní podsvícení i do zadních dveří (nebo jsem si ho jen nevšiml?)

Pojďme za volant. Nepatřím k lidem, co vše musí přenastavovat a ve všem se vrtat, tak vše nechávám tak, jak to Mr. HYUDNAI nastavil k obrazu svému. Digitální přístrojový štít je krásná vychytávka, na kterou si hold musíme pomalu začít zvykat. Čitelnost byla bezproblémová, ale musím zdůraznit, že dnes vůbec nesvítilo slunce, takže praktičnost posoudit nemohu. Ve voze jsou 2 režimy jízdy: Comfort a Sport a přístrojovka se tomu umí přizpůsobit a změnit barevné schéma, takže pokud občas zapomínáte, ve kterém nastavení zrovna jedete, tak zde se vám to nestane :wink: ( Mirus30 si s tím pak nějakou chvíli hrál a dokázal tam dokonce místo klasických ciferníků dostat i jakési prapodivné krychle [-X )
Bohužel mě jízdní dynamika tohoto motoru zrovna nenadchla. Ale na to, že pod kapotou je jen 3 válcové koťátko to stále jede lépe než ECO režim u i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT, kterou jsme testovali posledně. Ale tohle auto se nekupuje na blbnutí, ale na pohodlné rodinné svezení, a tak je vše v pořádku. Sedačky chválím téměř pokaždé, a ani zde si to nemohu odpustit. Jsou pohodlné a elektrický ohřev je nahřeje velmi rychle, což v zimě jistě každý ocení. Jedním slovem paráda, v kombinaci s příjemně naladěným odpružením nemám co vytknout.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem zúčastněným za příjemně strávené odpoledne, těším se, až Vás zas někdy potkám

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 21:23
od Mr. HYUNDAI
A toto byla letošní poslední kapitola mnou organizovaných testů.
Chci tímto poděkovat všem, kteří se těchto akcí účastní, všem kdo se tady o své dojmy, pocity, poznatky, postřehy a názory dělí s ostatními =D> .

A samozřejmě děkuji HCP https://centrumpraha.hyundai.cz/ za zápůjčky testovacích aut!

Užívejme atmosféry a snad i klidu adventu.

Příští rok se snad zdrávi a v plné síle zase potkáme u dalšího zajímavého :hyu: :wink: .

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 29 lis 2020, 21:54
od Axel.Foley
Díky za hezké počtení, kluci.

Mr. :hyu: : Díky za možnost svezení několika zajímavými vozítky.

Kluci, jsem moc rád, že Vás znám. Děkuji všem. Za to, že jste a jací jste. Skvělí a moc fajn lidi. Všem přeji hodně zdraví, radosti, štěstí. I když tahle blbá doba tomu zrovna nepřeje... Držte se, ať se vám všem daří. Snad do brzkého setkání.

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Napsal: 30 lis 2020, 09:49
od Mr. HYUNDAI
A dovětek po vrácení vozu. Za celý víkend, včetně dynamických a jízdních testů, na PP svítilo rovných 5 litrů Naturalu 95, dotankování potvrdilo obvyklou odchylku PP - 5,14. To tedy vůbec není špatný výsledek :) .