Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Problém je ten, že v okamihu ako výrobca nepoužije hydroštely, tak sa predpokladá, že na ventilovú vôľu nebude treba siahnuť celú životnosť... nastavovanie v štýle objednávania presných podložiek, alebo nejakého zabrusovania je čistý inžiniersky úlet... ktorému ani oni sami neveria. Viď. servisný plán mojej i30, kde je tuším od 90tkm pravidelne spomínaná kontrola ventilovej vôle.. s poznámkou, že to nie je súčasťou časovej normy prehliadky. Preložené do slovenčiny kontrola prebehne štýlom, že mechanik popočúva motor... a teoreticky môže navrhnúť rozborku a vymedzenie ventilovej vôle... otázka znie, či to v tom servise vôbec niekedy robili...
kam môže zájsť až japonská konštrukčná škola... viď odkaz, je to síce diesel a mimo LPG ale za prečítanie stojí... už som to tu kdesi postoval na fóre...
https://www.autorevue.cz/test-ojetiny-m ... at-kalhoty
kam môže zájsť až japonská konštrukčná škola... viď odkaz, je to síce diesel a mimo LPG ale za prečítanie stojí... už som to tu kdesi postoval na fóre...
https://www.autorevue.cz/test-ojetiny-m ... at-kalhoty
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
ale autíčkari dobre vedia že do japonca patrí benzín, kto pokúša osud jeho vec... do tohto lowcostu kupovať diesel nemalo zmysel.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
zdravim
tak jak to dopadlo ?
nechci zakladat nove vlakno, tak pisu sem..
kazdopadne s dnesnimi cenami benzinu - cca 48 kc je navratnost na prestavbu za LPG do par mesicu zpatky..
pak otazka, jestli se to teda vyplati ? rocne usetrit pres 30 tisic jen na benzinu..
mam i30 sw 2019 103 kW, najeto 50 tisic km .. automatickou prevodovku ..
furt premyslim, ze si necham predelat na LPG, jen se bojim, aby pak motor vydrzel.. auto budu mit minimalne dalsich 4-5 let ...
co myslite? uz tu nekdo LPG ma na i30 v automatu ?
tak jak to dopadlo ?
nechci zakladat nove vlakno, tak pisu sem..
kazdopadne s dnesnimi cenami benzinu - cca 48 kc je navratnost na prestavbu za LPG do par mesicu zpatky..
pak otazka, jestli se to teda vyplati ? rocne usetrit pres 30 tisic jen na benzinu..
mam i30 sw 2019 103 kW, najeto 50 tisic km .. automatickou prevodovku ..
furt premyslim, ze si necham predelat na LPG, jen se bojim, aby pak motor vydrzel.. auto budu mit minimalne dalsich 4-5 let ...
co myslite? uz tu nekdo LPG ma na i30 v automatu ?
Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi 103kW DCT 2020 all inclusive
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Rizekk15: prepac, ale porovnavas dva neporovnatelne motory. A automat s tym vobec nic nema.
1.4 atmo je motor s nepriamym vstrekovanim, zatial co tvoje turbo je motor s priamym vstrekovanim. Su to diametralne ine motory co sa prerabky na LPG tyka, a rovnako sa diametralne lisia aj ceny, kolko taka prerabka vychadza (nehovoriac o tom, ze nie vsetky motory s priamym vstrekovanim vobec na LPG prerobit idu).
1.4 atmo je motor s nepriamym vstrekovanim, zatial co tvoje turbo je motor s priamym vstrekovanim. Su to diametralne ine motory co sa prerabky na LPG tyka, a rovnako sa diametralne lisia aj ceny, kolko taka prerabka vychadza (nehovoriac o tom, ze nie vsetky motory s priamym vstrekovanim vobec na LPG prerobit idu).
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
aha, tak asi bude lepsi kdyz zalozim nove vlakno.Srandista píše: ↑12 črc 2022, 09:28 Rizekk15: prepac, ale porovnavas dva neporovnatelne motory. A automat s tym vobec nic nema.
1.4 atmo je motor s nepriamym vstrekovanim, zatial co tvoje turbo je motor s priamym vstrekovanim. Su to diametralne ine motory co sa prerabky na LPG tyka, a rovnako sa diametralne lisia aj ceny, kolko taka prerabka vychadza (nehovoriac o tom, ze nie vsetky motory s priamym vstrekovanim vobec na LPG prerobit idu).
prestavet tento motor by jit mel, co jsem googlil
Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi 103kW DCT 2020 all inclusive
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
1. Do toho bych se nepouštěl - možný zdroj velkých problémů v budoucnu
2. Poslední příspěvek se necituje
2. Poslední příspěvek se necituje
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Motor s priamym vstrekovaním benzínu je principiálne nevhodný na LPG prestavbu. To, že je v ponuke možnosť LPG znamená nasledovné:Rizekk15 píše: ↑12 črc 2022, 09:16 zdravim
tak jak to dopadlo ?
nechci zakladat nove vlakno, tak pisu sem..
kazdopadne s dnesnimi cenami benzinu - cca 48 kc je navratnost na prestavbu za LPG do par mesicu zpatky..
pak otazka, jestli se to teda vyplati ? rocne usetrit pres 30 tisic jen na benzinu..
mam i30 sw 2019 103 kW, najeto 50 tisic km .. automatickou prevodovku ..
furt premyslim, ze si necham predelat na LPG, jen se bojim, aby pak motor vydrzel.. auto budu mit minimalne dalsich 4-5 let ...
co myslite? uz tu nekdo LPG ma na i30 v automatu ?
- z motora budeš mať 1,4MPI na LPG (pri prerábke Ti rozvŕtajú sanie a osadia vstrekovače LPG do sania)
- keďže vstrekovače na benzín potrebujú na prežitie chladenie, tak treba počítať, že autu zostane nie úplne zanedbateľná spotreba benzínu - obrazne povedané... každý X-tý cyklus toho ktorého valca spaľuje motor benzín a zvyšok ide na plyn.
- z vyššie uvedeného vyplýva, že takáto prevádzka má svoje špecifiká a vplyv napr. na kultúru chodu... odporúčam dohľadať.. pár mesiacov dozadu bol test Octavie 1,5TSI LPG vo svete motorov.
- na rozdiel od 1,5TSI od VW group nemá 1,4TGDI hydraulické vymedzovanie ventilovej vôle, takže z "pro forma" posluchovej kontroly ventilovej vôle každých 90tm sa po prerábke stane pravdepodobne seriózny servisný zásah s rozobratím 1/2 hlavy valcov.
- jediné rozumne akceptovateľné riešenie pre takéto motory je vstrekovanie tekutej fázy LPG benzínovými vstrekovačmi... v r. 2018 takú srandu ponúkala firma prins za "ľudových" 3000€. Ponuka časom záhadne zmizla.. otázka či za tým bola spoľahlivosť alebo cena... keďže systém obsahoval prepínací ventil paliva a dosť náročnú úpravu elektroniky....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Ani som tie kraviny nedočítal, nedalo sa. prišlo mi nevoľno. Aj priamy vstrek prerobíš na LPG - vstrekuje sa kvapalná fáza a dalej už nepíšem všetko sa dá nájsť... doporučujem si info zistiť napr. Hatiar Zvolen - top dielna
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Kdyztak mě opravte, ale před asi deseti lety sám nabízel oficiálně přestavbu na LPG, která se prováděla v autorizovaných servisech. Myslím, že se jednalo o motory 1,4 a 1,6. Po nějakém čase sama automobilka tuto nabídku stáhla. Proč asi? motory nejsou vhodné na provoz na LPG. A to se jednalo o MPI...
S. alo se to.
Pokud chceš jezdit na plyn, tak si porid třeba Dacii a nebo Fiat. Dělají tovární přestavbu a vše je odzkoušené a spolehlivé - přímo od výrobce z fabriky. Žádné doděláváné někde v servisech. Taky jsem nad LPG v počátcích přemýšlel a jsem rád, že jsem to do Elantry nedal.
S. alo se to.
Pokud chceš jezdit na plyn, tak si porid třeba Dacii a nebo Fiat. Dělají tovární přestavbu a vše je odzkoušené a spolehlivé - přímo od výrobce z fabriky. Žádné doděláváné někde v servisech. Taky jsem nad LPG v počátcích přemýšlel a jsem rád, že jsem to do Elantry nedal.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Tak buď rád, žes do toho nešel. Já měl i30 HB 2009 - 1,4CVVT/80 kW. LPG instalováno v při nájezdu 47.000km, cena 29.900,- kč. Dnes už na něm jezdí můj syn, najeto 230.000km a bez jediného problému!!!! Samozřejmě nepočítám výměnu membrány a po 10 letech výměna nádrže (tlaková nádoba pouze na 10 let). Úspora spočítana jen tak nahrubo za 10 let byla oproti bezínu cca 150.000,- kč což chápu, že pro někoho nejsou žádné penízeAlf6 píše: ↑13 črc 2022, 07:18 Kdyztak mě opravte, ale před asi deseti lety sám nabízel oficiálně přestavbu na LPG, která se prováděla v autorizovaných servisech. Myslím, že se jednalo o motory 1,4 a 1,6. Po nějakém čase sama automobilka tuto nabídku stáhla. Proč asi? motory nejsou vhodné na provoz na LPG. A to se jednalo o MPI...
S. alo se to.
Pokud chceš jezdit na plyn, tak si porid třeba Dacii a nebo Fiat. Dělají tovární přestavbu a vše je odzkoušené a spolehlivé - přímo od výrobce z fabriky. Žádné doděláváné někde v servisech. Taky jsem nad LPG v počátcích přemýšlel a jsem rád, že jsem to do Elantry nedal.
Důkaz mého tvrzení je, že mám nyní i30 kombi 2022 - 1,5 DPi/81 kW a už je taky na LPG, jen za trošku více peněz a to 42.000,- kč + 5.000,- kč pojistka na 5 let, kdyby se něco s motorem stalo z důvodu LPG, tak je oprava financována právě z této pojistky. Malá nevýhoda je, že se mi kufr zmenšil cca o 8 cm na výšku (pro mně žádná tragedie), neboť nádrž je o těch 8 cm vyšší, než je dno kufru. Momentálně pracuju na tom, že na boky půjdou 2 pásy extrudovaného polystyrénu a na ně víko z překlížky 4 mm. Tak asi tak zase za mně.
P.S. fascinuje mně, jak může někdo hodnotit, že udělal dobře, když nevyzkoušel obě možnosti. Udělal jsem dobře, že jsem si LPG nedal, protože by "MOHLO MOŽNÁ" někdy dojít k problému Nedal sis namontovat, protože jsi měl z toho obavy - fajn beru, ale psát udělal jsem dobře, to nikdy nemůžeš vědět Ale jen můj názor. Je mi úplně jedno, co si kdo udělá, vždy se rozhoduji sám za sebe a pokud se rozhodnu špatně, můžu si za to sám Ať Ti autíčko jezdí co nejlépe
Hyundai i30 Kombi Smart - 1,5 DPI/81 kW (02/2022)
Hyundai i30 HB - 1,4 CVVT/80 kW (04/2009)
Opel Astra F - 1,4 16V/66 kW
Škoda 120L
Škoda 100L
Hyundai i30 HB - 1,4 CVVT/80 kW (04/2009)
Opel Astra F - 1,4 16V/66 kW
Škoda 120L
Škoda 100L
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
"Tak buď rád, žes do toho nešel "
Jsem velice rád a udělal bych to znovu.
Jsem velice rád a udělal bych to znovu.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp