- 62255.jpg (22.59 KiB) Zobrazeno 1377 x
Jsem zděšen co se stalo po komprimaci s foty, ale líp to neumím
Ta kapacita pro fotky je zoufalá
A tady je ten očekávaný testík, nezvykle krátký a jasný
Ahoj kamaráde,
moc díky za poslání recenze emailem, když víš, že na fórum už nechodím. Napsal jsi to skvěle, ale ne úplně se vším se ztotožňuji
. Protože bohužel nebyl čas si naše dojmy navzájem sdělit osobně, dovolím si využít tuto cestu
.
Když se na Tucsona NX4 dívám v černé, musím ocenit, že se spousta mnou kritizovaných prvků a křivek ztratí (ať už se budeme bavit o maskulinních bocích nebo hranatých výřezech blatníků). Bohužel mnohem více vynikne zhůvěřilost onoho stříbřitého prvku pod střechou. Viděl jsem teď černý N Line a kompletní přelepení černou fólií by asi nebylo to pravé, stane se z toho prostě černá masa. Možná by mohlo být zajímavé to přelepit červenou fólií a na tom trojúhelníku zvolit kombinaci červené fólie v původní tloušťce a návaznosti na lištu nad okny a zbytek přetáhnout černou fólií. Trojúhelník by zmizel a zůstala by červená linka...
Protože jezdím pořád v brýlích (ať už slunečních nebo dioptrických s antireflexem), tak jsem chybějící modrý pruh na čelním skle ani nezaznamenal, ale máš pravdu, že je jeho absence škoda. Já mám na rozdíl od Tebe v interiéru velký problém s prémiovou konzolou. Pro mě naprosto neakceptovatelné řešení - jednak mi vadí jak je vysoká a zabírá místo - za to skoro čtvrt století co jezdím, jsem se naučil zapínat si pás jednou rukou, takže se sponou v pravé ruce opisuji celkem divokou trajektorii, ale v naučeném pohybu mi konzola překáží a narazím do její horní části a pak se pracně pasuji do prostoru mezi sedadlem a opěrkou, kde je zámek. Stejně jako Axela mě dráždí lány klavírního laku, který je pořád ohmataný a samá daktilka, ale totální běs je stříbřitý prostor tlačítek ovládání převodovky, který se zrcadlí v levém bočním okně, prakticky ve výši očí. To mě pekelně rušilo celou dobu, co jsem byl za volantem a při té příležitosti jsem objevil i zrcadlení lišt použitých na palubní desce, a to pěkně přes zrcátko. Je pravda, že díky odrazům rámečku výdechu ventilace u i30 taky přímo v zrcátku jsem se tohle naučil nevnímat, ale po "facce" od ovladače jsem to zaznamenal i od lišt.
Co naopak na interiéru výbavy Style oceňuji je třízónová klimatizace, roletky v zadních oknech a sklápění zadních opěradel z kufru. Čalounění sedadel je v porovnání s výbavou Smart možná hezčí, ale taky se hůř udržuje.
Naprostým zklamáním je pro mě podvozek a pohonná soustava. Opět v porovnání s předchozím testovaným provedením.
Použité 18'' jsou krásné, celkové vyznění podvozku je za mě až skoro katastrofa. Ano, celkem 8 centimetrů šíře styčné plochy poněkud zlepšilo přilnavost a nižší profil pneu trochu zmírnil náklony, ale až na samém limitu, kam se tohle auto nepodívá skoro nikdy, vliv na jízdní komfort je však fatální, tam kde auto na 17'' jen tak pluje se tohle auto třepe, kolíbá a neustále o práci podvozku víš.
Na stejné trase jsme měli možnost projet ve stejném čase i Xceeda - byl jsem v šoku jak dokáže Xceed na pneu s nižším profilem a s kratšími drahami tlumičů zvládat ten rozflákaný povrch a zděšený tím, jak Tucson všechny trumfy v podobě vyšší hmotnosti, delších drah tlumičů i fyzicky vyššího profilu pneu zahodil do kanálu. Rovnocenným soupeřem by Xceedu byl Tucson se základním obutím. A hodně mě překvapilo, jak tohle auto nezvládlo retardér - ani přední náprava to nedokázala vzít - rána jak z děla (jezdím tam se všemi testovanými auty a vždy stejně).
A největší propadák je pohon. Asi jsem po testu základu měl moc vysoká očekávání. Těch 22 kilowatt se někde ztratilo, zřejmě ve váze výbavy, pohonu 4x4 a baterkách. Základní motor má pocitově úplně stejný zátah a přitom je trochu tišší. Převodovka řadí jako každé DCT skvěle, ale naprosto mě znechutil systém MHEV.
Jak jsem z něj byl nadšený v nových i30 v kombinaci s motorem 1,5 T-GDi, tady je to prostě všechno špatně.
V režimu ECO sice krásně plachtí, ale na mém zkušebním úseku zásadně plachtí tam, kde by dávalo smysl rekuperovat a rekuperuje tam, kde by mělo smysl plachtit... V porovnání s režimem NORMAL není kromě plachtění a tupějších reakcí v první třetině pedálu plynu rozdíl. Pokud se ovšem nebudeme bavit právě o rekuperaci, která je v režimu NORMAL v úplně stejné intenzitě jako u režimu SPORT! A to, přesně jak jsi zmiňoval, ještě se zpožděným nástupem. Režim SPORT prakticky vůbec nevyužívá potenciálu elektromotoru, prostě podřadí o 2 kvalty a hotovo. Sice to pak jede jak raketa, ale smysl MHEV je nula.
A opravdu tohle auto žere - PP se mi podařilo vrátil s dlouhodobým průměrem na 8,9, ale byla to fuška. Bežný režim běžného řidiče prostě bude mezi 9 a 11 litry, já to na pohodu z Loučně dal za 7,2.
Podtrženo sečteno je tohle typická ukázka toho, že méně je více - osmnáctky zničily jízdní komfort, silnější motor nedává v porovnání se základem smysl, MHEV je odladěno tak, že nemá praktické využití a spíš obtěžuje, než pomáhá, prémiová konzola překáží a vytváří nebezpečné odlesky....
Ano, stále platí, že bych si tohle auto nekoupil, protože jednak nejsem cílovka a hlavně se mi nelíbí. Ale pokud se mě někdo zeptá, které to auto je objektivně lepší, tak rozhodně to, které je levnější - Smart 1,6 T-GDi LPT (110 kW) s manuálem a pohonem přední nápravy. V tomto kontextu by mě moc zajímalo spojení motoru 110 kW s převodovkou DCT bez MHEV - to by mohl být na 17'' svatý grál této modelové řady!
Takže tak, pokud se rozhodneš, že to chceš na fóru zveřejnit, nic nenamítám, jen to prosím po mě přečti a oprav případné chyby a doplň chybějící slova, ať nejsem za ještě většího blbce
.
Pěkný den Ti přeji
Štěpán