V první řadě se chci omluvit, že mi tak trvalo, než jsem se dostal k sepsání této výjimečné zkušenosti.
Tak i já se konečně dočkal a podařilo se mi dorazit na (údajně) poslední test Tucsonu v našem obvyklém složení.
Již od uvedení na trh se nestydím za to, že se mi ten nový, kontroverzní vzhled auta LÍBÍ stejně, jako tomu bylo, když jsem poprvé čekal v autorizovaném servisu na opravu ácy a tam se na mě usmíval červený Tucson předchozí generace. Jak já tehdy nad ním slintal! A stejně tak i nad touto generací.
I dávám se do šmejdění po autě. Nacházím čtveřici USB portů, 2 vpředu a 2 pro pasažéry vzadu a 2x 12V zásuvku na cokoli. Jsem částečně znechucen z lesklých plastů použitých téměř všude (koho pro Boha napadlo dát ten tak snadno zapatlatelný plast na opěrku na ruku ve dveřích?!!) Stejně tak snadno opatlatelný infotainment snižuje celkový dojem z vnitřního vzhledu i když celý ten středový panel s tlačítkovým voličem automatické převodovky, loketní loketskou s úložným prostorem a 2 držáky nápojů (což mi tak připomíná. V celém autě není jediný držák, kam by se vešla normální 1,5l láhev od minerálky, jakožto vůbec nikam se opravdu nevleze (ani do loketky) )přecházejích do ovládání klimatizace s autorádiem vypadá velmi dobře! (jen kdyby na tom opravdu nebylo vše vidět). Jako první zkouším sedačku spolujezdce a jako vždy se mi z ní nechce vysedat. Nejradši bych si ty sedačky dal do obývacího pokoje místo křesel, až tak mě příjemně obklopují. Nenechávám opomenuté i zadní sedačky, které mají nastavitelný sklon opěráku a pokud budou vzadu sedět jen 2 lidé, tak si mohou dopřát též komfortu držáků nápojů které jsou schované v prostřední sedačce jakožto loketní opěrka.
Pod sedákem zadních sedaček se nachází větrací mřížka(od baterií?), ze které v létě příjemně lehce fouká, ale obávám se, jaké to bude v zimních mrazivých večerech.
- madlo.jpg (48.98 KiB) Zobrazeno 1503 x
- packa.jpg (43.92 KiB) Zobrazeno 1503 x
Přesouvám se do zavadlového prostoru a zde je pravděpodobně jediný důvod, proč si Tucsona asi nikdy nekoupím. Zavazadlový prostor, což připomínám snad pokaždé, je na mé poměry zkrátka k mohutnosti vozu mrňavý.. Ale nikdy neříkejte nikdy. Však to znáte.
A určitě Vás bude zajímat i rychlý nástřel údržby vozu! Kabinový filtr je stále krásně přístupný za kastlíkem na rukavice, výměna oleje je předepsaná každých 15tkm/12měsíců, takže konečně žádný long life interval. S rychlým a obtížným pohledem pod auto se mi i zdálo, že má v krytu motoru i sundavací část, kvůli snažší údržbě. Zapalovací svíčky vám dle výrobce vydrží 165t km ale u čeho se opravdu zarážím je interval výměny chladící kapaliny motoru/invertoru. Zde si dovolím citovat manuál: „Kontrola množství chladící kapaliny každých 30000 km. První výměna při 210 000 km nebo po 120 měsících; poté výměna každých 30 000 nebo 24 měsíců.“ Opravdu chcete chladící kapalinu v autě nechávat tak dlouho? Já tedy rozhodně ne!
Tohle vše a víc si můžete ale sami kdyžtak přečíst v této.. Plnohodnotné knize, ve které se dle počtu stránek dozví snad i jak sestavit převaděč spojitosti. Ale za to vám neručím, já ho tam v krátkém nahlédnutí nenašel.
- manual.jpg (48.92 KiB) Zobrazeno 1503 x
Pojďme si trochu zajezdit. Jako první si užívám klidnou jízdu na místě spolujezdce pod taktovkou Chasnika, už jsem zmínil ty úžasné sedačky? Bohužel ani ty nejsou všemocné a auto trochu skáče na nerovnostech. Není to nic hrozného, rozhodně ne tak, jak popisoval zbytek testerů, ale to možná, že jsem neměl možnost Tucsona vyzkoušet na jiném rozměru pneu. Pokud tvrdí, že to je hrozný až na tomhle obutí, tak na jiném si budete užívat ničím nerušenou jízdu. Ale jinak je jízda krásně tichá, plynulá a asi i vcelku dynamická, čehož si ani nemusíte v tom tichu všimnout.
I usedám za volant a omlouvám se, zde to začínám mít již dosti mlhavé, tak budu stručný. Tenhle motor je zábavný a návykový. Při jízdě prakticky nevnímám přepínání elektrického a spalovacího motoru a tak bohužel nemohu sdílet své poznámky o tom, do kolika km/hod se dá jet čistě na elektriku. Zkrátka mě to ani nenapadlo zkoumat, jak mě ta jízda pohltila.
- all.jpg (131.34 KiB) Zobrazeno 1503 x
Vím, že textu tak nějak chybí závěr.. Je to způsobené tím, že krátký okamžik s tak krásným autem nejde ukončit nějak rychle a zbrkle, takže časem snad doplním (snad po nějaké další příležitosti do tohoto vozu usednout)