Stránka 3 z 4

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 22 úno 2022, 18:59
od Mr. HYUNDAI
Já si tak představuju sebe, jen v mých představách přichází ročně samo 30M.
Jenže pak se musím vrátit do reality :( :mrgreen:

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 22 úno 2022, 21:01
od petzl62
A jsi rád, že přitečou ty 3... :lol:

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 22 úno 2022, 21:02
od Mr. HYUNDAI
Kéž by [-o< [-o< :wink:

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 22 úno 2022, 22:35
od sarin007
Na tom Opelu je vidět vlastně hlavní problém v rozšíření EV aut. Většina lidí v zemi bude hledat podobně velké auto, v případě nového, cenovku do 500 tis., spíš méně a budou ochotni oželet i nějakou tu výbavu. A pak tu je verze elektrická, která se bude pohybovat kolem 900 tis. A když už se pohybujeme v cenách na hraně milionu, čekal bych interiér, který si cenu obhájí. A ne. Kdyby mi někdo řekl, že se dívám do auta v cenové hladině kolem 350 tis., neměl bych moc důvodů mu nevěřit - sedačky manuální, vzadu v loketce žádné výdechy, jednozónová klimatizace (proboha to jsem měl dvouzónovou už v Elantře 2011), levné výplně dveří, apod. - jen navigace a digi budíky zavání lepší výbavou. Takže pořizovací cena je hlavní problém. Před 4 lety jsem řešil koupi Tucsona v plné výbavě, kde ceníkovka byla 950 tis. a to jsem se kroutil jak had, nakonec to skončilo na 820 a to mi přišlo k výbavě a velikosti auta obhajitelná cena. Mít Opela této velikosti za danou sumu už je pro mě luxus. Ale chápu, že je spousta lidí, co má peníze zbytečně a to je pak cílová skupina.
Jinak Mr. Hyundai díky za tvůj čas a osvěžení fóra i o jiná auta, moc rád se dozvím a prohlédnu i auta jiných značek, hlavně ty osobní dojmy a postřehy na které narazíš jsou k nezaplacení.

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 08:59
od stefanpilat
Počkej si na normu EURO 7 v roce 2025. Ta sice ještě není oficiálně vyhlášená, ale jestli bude pravda to, co se proslýchá, tak spalovací pohon sice nezakáže, ale natolik prodraží, že už možná nikomu nebude připadat taková Corsa-e oproti spalovací verzi nepřiměřeně drahá. Nepřiměřeně drahé bude sice oboje, ale lidé si po chvíli remcání nakonec zvyknou a pak už jim to ani přijde, jako si nakonec zvyknou na všechno. Časy, kdy se dal nový Trabant 601 koupit za 40 000 jsou už taky definitivně pryč. (Dnes se prodávají zachovalé kusy za násobně vyšší částky.)

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 09:05
od stefanpilat
Jen tak mimochodem, ten Trabant v roce 1985 by při přepočtu na současnou kupní sílu vyšel asi na 500 000 Kč. Takže vlastně stejně, jako dnes stojí Dacia Spring - což jsou prostorem a způsobem využití vlastně dost podobná vozidla.

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 09:10
od Srandista
Tak Opel sa tvari, ze chce v 2028 prejist na plnu elektromobilitu, bez ohladu na novu Euro normu, tak uvidime, nakolko sa pokusi dostat svojim slubom. Vobec by som sa nedivil, keby zaradil spiatocku, bo sa mi nezda, ze by za 6 rokov dokazal plne zmenit pohlad ludi na elektromobilitu.

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 09:21
od Mexican
sarin007 ciste elektricka Astra za 900 nebude. Maximalne PHEV v tej nie uplne zakladnej vybave. A Ak budeme hovorit o kombiku, tam to este polezie

naklikal som si zakladnu kratku Astru PHEV (v najnizsej vybave a par drobnosti ako vyhrievany volant a predne sedadla, vstavana navi) --ID z konfiguratora: 32B82011 a voila 861 000kc. To je celkom dost za htachback. Na porovnanie mi tak isto vybavena 1.2 96kW AT8 (ano, je to slabsie) vyslo za 591 000kc

to je rozdiel 270 000kc. To bude trvat brutalne dlho kym sa ten financny rozdiel prejazdi v benale

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 09:56
od Mr. HYUNDAI
Tak já jsem se při konfiguraci Astry HB PHEV nedržel zpátky ani trochu :D - vycházel jsem z GS Line a těsně jsem se udržel pod milionem i s panoramou.
Ranec to je, o tom žádná, ale čekal jsem to horší.

Mimochodem - jestliže je auto vybaveno spalovákem pouze v roli generátoru, tedy bez spojení spalováku v poháněnými koly, netušíte jak se na to Euro normy dívají? Tenhle systém kdysi používal Opel Ampera/Chevrolet Volt, teď se k němu vrátí Mazda u MX-30 (dle dostupný informací). A tahle myšlenka se mi líbí tedy moc =D> .
Pohon elektromotorem má svoje kouzlo a klady, na ježdění okolo komína se to stihne nabíjet doma a přitom to má zdroj energie, pokud člověk potřebuje dál nebo zrovna spadly dráty VN :mrgreen: ...

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 10:26
od Mexican
ak je spalovak vo funkcii generatoru, ma to jednu vyhodu - mal by teoreticky fungovat v optimalnom prostredi/otackach takze by spotreba mala byt konstantna. ALe skor mernou jednotkou bude cas ako vzdialenost

Myslim vsak, ze tam bude mat regulator moralny problem s absenciou start-stop :-D

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 10:33
od Martinsp
Jestli to dobře chápu, tak jako generátor má motor i Mitsubishi a je to zvláštní. Je to jak trolejbus. Na druhou stranu není ideální to že když už tomu šlapeš dost, nebo dochází šťáva, tak se sepne studený motor a jde rovnou na max a to taky nebude pro motor super. Takže to co se u :hyu: jeví jako nevýhoda, že se motorem topí, je v tomto případě výhoda. Motor když sepne a pofrčí, bude částečně zahřátý.

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 10:50
od Mr. HYUNDAI
Jenže on neběží jako generátor na max, běží v optimálních otáčkách, a to konstantních.

Nevím jak to u hybridů řeší TOYOTA, ale :hyu: se s tím v HEV a PHEV Tucsonech nepáře a klidně zhasíná a znovu startuje studený motor (po běhu v řádu minut, kdy chladící kapalina ukazovala 70 a olej se sotva stihl komplet prohnat motorem)...
A jak to je v té Micině netuším už vůbec :( .

Ale mám čím dál silnější pocit, že až si moje žena sedne do nové Sportage, tak bude mít vítěze a já všechny plány budu moct tak akorát hodit do koše a celé to budu muset vymyslet jinak :mrgreen: .

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 10:54
od JoKo
Mr. HYUNDAI píše: 23 úno 2022, 09:56 Mimochodem - jestliže je auto vybaveno spalovákem pouze v roli generátoru, tedy bez spojení spalováku v poháněnými koly, netušíte jak se na to Euro normy dívají? Tenhle systém kdysi používal Opel Ampera/Chevrolet Volt, teď se k němu vrátí Mazda u MX-30 (dle dostupný informací). A tahle myšlenka se mi líbí tedy moc =D> .
Pohon elektromotorem má svoje kouzlo a klady, na ježdění okolo komína se to stihne nabíjet doma a přitom to má zdroj energie, pokud člověk potřebuje dál nebo zrovna spadly dráty VN :mrgreen: ...

na slovensku mozes mat "elektricke" znacky jedine, ak mas externe dobijanie.
v cesku co som nasiel clanok, tak musis mat emisie do 50g https://www.autohled.cz/magazin/bdquo-e ... bridy/2620
obavam sa, ze v inych krajinach to bude podobne ako na svk, ale nemam detailny prehlad

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 11:04
od Mexican
Myslim, ze Sportage HEV (4x4) bude za ten milion co do toho chces nasypat asi najlepsia volba. Pretoze ked je zle, potiahne to v podstate vsetko, da sa s tym rozumne existovat vo forme auta na dofcu. Odvezie to pokojne vrecia so substratom do zahrady, nejake vacsie kytky a podobne. Proste normalne vyuzitelne auto na dalsich 4-5 rokov, ved beztak tie auta menis skorej. A v 2026/27 bude situacia ohladom bezemisnycch aut znovu dalej

ale na moj nazor nedavajte, ja som dinosaurus :-D

Re: OPEL Corsa-e Elegance

Napsal: 23 úno 2022, 11:38
od Mr. HYUNDAI
Tohle je mi známo JoKo. Ta MX-30 bude mít externí dobíjení a furt stejnou baterku. A k tomu navíc generátor až se baterka vybije.
Značky EL budou, ale jak do budoucna z pohledu Bruselu s tímhle řešením "chytrá horákyně" :wink: .

Jo, jo Mexicane - Sportage HEV ve výbavě TOP s další výbavou je ceníkově do mega - mám zmapováno :mrgreen: .