Km pomalu přibývají, tak mě napadlo zase něco připsat o chování podvozku.
Popravdě, když jsem si tady přečetl, jak je podvozek Tucsona skoro nemožný na 17 palcových kolech a co teprve na 19, trochu jsem znejistěl. Na druhou stranu v testech na netu podvozek většinou chválili, tak to mě zase uklidňovalo.
A říkal jsem si, že horší, jak uskákaná Venga a trochu míň uskákaná IX 35 to být horší nemůže. A není.
Nejsem žádný podvozkový mág, ale přeci jen, přesednutí z IX do Tucsona je poznat na první posed a je to jiný vesmír. Z těch velkých kol jsem měl obavu, čekal jsem, že když přejedu pecku z třešně, tak to ze mě vytřese duši, ale zbytečně.
Jak už jsem zmiňoval dříve, ze salůnu jsem odjížděl na zimních 18, protože jsem na zimu chtěl pneu s vyšším profilem kvůli pohodlí. Doma jsem zjistil, že tato kola nejsou schválena /což se později zřejmě změnilo/ a tak zhruba po týdnu jsem kola vrátil a nasadil tedy 19. Na těch jsem odjezdil 5000 km a můžu zodpovědně říct, že do salůnu jsem jel na 18, z něho na 19 a žádný rozdíl nepozoroval. Netvrdím, že není, ale já ho prostě nezaznamenal. Bonus navíc je to, že ty 19 jsou mnohem hezčí, než byly ty 18.
V půli března přezuto na letní Continental 6 a na těch zatím odjeto něco málo přes tisíc.
Jak se tedy podvozek chová?
Podle mě pohodově. Je jasné, že jeho doménou jsou ty kvalitnější silnice a tankodrom není to pravé ořechové, ale ani na něm, pokud se tomu přizpůsobí rychlost jízdy, to oproti výše jmenovaným není nic strašného.
Na režimy ECO a Normal je to stejné. Auto jede, filtruje nerovnosti, z podvozku nic nebouchá, v autě nic nevrže a jízdu si prostě užíváme. Žena, která je po operaci páteře a s IX už prostě odmítala jezdit, znovu našla radost z řízení. Pravdou je, že 99% jízd probíhá na těch lepších silnicích, ale i kočičí hlavy tady v M.Krumlově máme.
Na režim Sport podvozek trochu ztuhne /ale ne tolik, kolik bych čekal a uvítal/ a ztuhne posilovač řízení. Je to znát, ale na žádný řezání zatáček to není, to tedy ne. Jasně, to auto pro to ani není určené, ale sakra, když už teda SPORT, tak bych uvítal ještě tužší variantu. Zase je potřeba ale říct, že ani tady to není na úkor pohodlí.
Jedno malé mínus tu ale přeci jen je. Občas, ne vždy, když jedeme po dobré silnici a náhle trefíme nějakou bouli nebo nečekanou díru, zatřese to celým autem, že se i nějaký ten pazvuk ozve. To je nepříjemné. Přijde mi to, jakoby podvozek, uchlácholen tou pěknou silnicí, "usnul" a najednou bác a nestačil na to zareagovat.
Celkově ale spokojenost. Já se na každou jízdu vysloveně těším a někdy si i s paní musíme střihnout kámen, nůžky, papír, kdo bude řídit tam a kdo zpátky.