Sliby se mají plnit!
Shodou poněkud neuvěřitelných okolností kombinovaných s mojí nemalou drzostí se mi podařilo získat na 24 hodin Astru PHEV. Smysl této akce byl jediný - zjistit co Astra a náš tankodrom. Doufal jsem, že to bude přesně auto ve specifikaci, kterou mám vyhlédnutou jako skladovku, tedy na 18'' kolech, to se nenaplnilo, tohle auto je z druhé várky objednaných aut a je na 17'', které jsou pro výbavu GS Line standardem.
Nicméně to vlastně nevadí - rozdíl v chování na 17'' a 18'' kolech je už vcelku malý, zejména na této platformě, jak jsem se mohl přesvědčit např. při testech P308
.
Objevil se ovšem jiný problém... Zápůjčka byla domluvena již před Velikonocemi, ale na začátku tohoto týdne se stala naprosto neočekáváná věc.
Při testu IONIQu 5 jsem si stěžoval na neklid podvozku na silnici vedoucí do našeho městyse. Tenkrát se objevila tato otázka:
Maras píše: ↑25 srp 2021, 14:01
A co když ti tu tvou okresku opraví?
Moje reakce byla tenkrát očekávatelná - to nehrozí.
Jenže ona předevčírem začala kompletní rekonstrukce celé silnice
!
Ze všech těch rozmlácených úseků mi tady v okolí zbyly jen dva docela krátké...
Má tedy smysl tuhle Astru zkoušet?
- Astra_PHEV.jpg (68.7 KiB) Zobrazeno 653 x
Jistě, že má!
A začneme tím nejpodstatnějším - podvozkem. Ty dva úseky co zbyly fakt stojí za to a Astru skutečně prověřily. Podvozek odvádí velmi dobrou práci, zadní náprava je naladěná, s ohledem na svou konstrukci v podobě vlečky, až neuvěřitelně. Auto je krásně stabilní, pružiny s tlumiči statečně odfiltrovávají nerovnosti a výtluky. Ani jednou si podvozek nesáhl "na dno" svých schopností a moje záda si nejen lebedila v AGR sedadlech. Ani když jsem jel sám a zadní nápravě nepomáhalo zatížení jsem nezaznamenal neklid, otřesy či nepohodlí
.
Jednu drobnou pihu jsem ovšem zaznamenal dnes ráno - lehké povrzávání okolo levého výdechu ventilace. Stačilo ale drobet pomačkat a bylo ticho. Těžko říct, zda je to konstrukční problém nebo problém konkrétního auta, které má v tuto chvíli najeto 8.788 km
.
Další podstatnou věcí je u nás vnitřní prostor, zejména vzadu. Pokud si dcera sedne za mě, tak má před koleny ještě cca 6 cm volného místa, nad hlavou je to samozřejmě oproti fastbacku výrazně lepší
(holt daň za krásu
). Když se ovšem na pravé straně budou muset složit moje žena a moje máma, tak to bude na hraně. Tady jsem reálně na vážkách, zda nepočkat dva měsíce na kombíčka, který má delší rozvor...
Zaměřil jsem se na páčky pod volantem. Ano, nejsou tak designově krásné jako v Tucsonu NX4, nejsou tak mohutné a bytelně vypadající jako v i30 PDe, ale po funkční stránce k nim nemám nejmenších výhrad.
Pohon jsme tu už probírali několikrát, ale opět se musím podělit o svoje nadšení z jeho fungování. Celý systém je špičkově kultivovaný a pokud používáte hlavu i úsporný.
Dlouho jsem v Astře neseděl, a tak jsem jí trochu upozadil. Moc se těším na novou Konu a facelifty i30 a Tucsonu. Ale po té, co jsem měl opět možnost se Astrou PHEV projet se mi vrátila zpět do centra pozornosti. Tohle auto se mi líbí, výborně se mi v něm sedí, řídí se "samo"...
Ale asi počkám ještě na příchod kombíku