Stránka 3 z 4
Re: EGR ventil
Napsal: 04 črc 2023, 21:14
od Mi.Ha.
Axel
Pokud jsi byl někdy pod autem ,tak snad víš.
Re: EGR ventil
Napsal: 04 črc 2023, 21:17
od dibarbora
Dá sa k tomu asi odspodu.. aspoň pri predokolke...
Re: EGR ventil
Napsal: 05 črc 2023, 22:40
od Axel.Foley
Mi.Ha. píše: ↑04 črc 2023, 21:14
Axel
Pokud jsi byl někdy pod autem ,tak snad víš.
Ptal jsem se na tenhle konkrétní motor v kombinaci s tímto autem.
Re: EGR ventil
Napsal: 06 črc 2023, 08:15
od casco
slabostka píše: ↑30 čer 2023, 11:02
A co ti v servise povedali? Eco rezim bude asi fajn vec na recirkulaciu spalin.... ale kludne je ten ventil konstrukcne nedotiahnuty....
Tak v servise potvrdili, ze tam uz davaju pri vymene konstrukcne novy typ EGR-ka ... Tak snad uz mame(komu to vymenia) na dlhsie pokoj ...
Re: EGR ventil
Napsal: 06 črc 2023, 10:19
od Mi.Ha.
Re: EGR ventil
Napsal: 15 srp 2023, 13:00
od RADOHUDEC
Ja mam sice i30 s 1.5t gdi ale po 20 000 kontrolka motora, vymena egr. Technik vravel ze zakarbonovany. Do benzinu pridavam aj vif takze evidentne nepomohol. Co som sa s bim bavil tak ze na dvore im stoja dalsie 3 priamovstreky s tou istou chybou.
Re: EGR ventil
Napsal: 15 srp 2023, 15:47
od druidcz
20 000 najeto a už taky měsíc čekám na nový EGR
Re: EGR ventil
Napsal: 15 srp 2023, 16:49
od dibarbora
Ten EGR ventil musí byť zakarbónovaný logicky a z princípu. Spaliny totiž odoberá ešte pred filtrom GPF...na výstupe z katalyzátora... a to výrazne neovplyvní žiadne aditívum, keďže sú to sadze, ako prirodzený výsledok spaľovania vo valcoch..
Re: EGR ventil
Napsal: 15 srp 2023, 17:47
od Axel.Foley
Re: EGR ventil
Napsal: 15 srp 2023, 19:21
od RADOHUDEC
Ja jazdim skorej sportovejsie, ziadne podtacanie. Obcas sa pozrie motor aj na obmedzovac tak neviem. Asi udelali soudruzi z NDR niekde chybu
Re: EGR ventil
Napsal: 15 srp 2023, 19:52
od Mexican
uplne normalne..Ale ak ti na 15km u hybrida asi 16x naskoci a zhasne motor a na konci nie je ohriata ani voda ( a to mame vonku 30 stupnov) tak mi je jasne kde bude zakopany pes.
Re: EGR ventil
Napsal: 15 srp 2023, 19:59
od dibarbora
Ja osobe normálne... do každej nádrže dávam VIF (vzhľadom na moje cesty a ceny na SK je určite 3/4 tankovaní mimo SR.. PL/CZ/SLO/HR.. takže E5 95okt)... za 13,5 mesiaca mám nabehaných takmer 35tkm, takže ak s tým jazdím niečo po meste, tak je to bohato vyvážené dlhými trasami... rádovo stovky km...
EGR išlo na výmenu po 30tkm.... stav EGR som neriešil, auto po oprave mi odovzdával druhý technik... ten od
bol mimo. Ale ak tvrdil vyššie mechanik, že bolo zakarbónované, tak by som to videl skôr na nasledovné dôvody..
- podcenená konštrukcia pohonu, ktorá si neporadí s trochou karbónu... to, že sa EGR karbónuje je proste fakt a inak to nebude
- z vynútenia normy EURO 6AP nezmyslene prísne rozsahy nameraných hodnôt... takže EGR z pohľadu praktickej prevádzky nič nie je a ešte by 150tkm spravilo, ale RJ to už proste musí vadiť a musí svietiť chybu....
holt ani jedno dobré a ani druhé...
... aj keď ten bod 2 by bol horší... pretože bod 1 sa dá konštrukčne ešte riešiť...
Re: EGR ventil
Napsal: 15 srp 2023, 20:08
od dibarbora
Mexican píše: ↑15 srp 2023, 19:52
uplne normalne..Ale ak ti na 15km u hybrida asi 16x naskoci a zhasne motor a na konci nie je ohriata ani voda ( a to mame vonku 30 stupnov) tak mi je jasne kde bude zakopany pes.
To je holt to, čo som napísal už X krát... HEV/PHEV
/Kia je holt všetko iné len nie dlhodobo udržateľné technické riešenie (priamy vstrek/turbo/zložitá prevodovka/elektro...)...s tým fakt len veľa jazdiť, aby si to v záruke stihlo na seba zarobiť...
.... problémy s EGR aj pri úplne obyčajnej ICE motorizácii moc dobré vyhliadky nedáva....
Re: EGR ventil
Napsal: 16 srp 2023, 09:46
od casco
Ja osobne som touto EGR kauzou dost sklamany a fakt som necakal takyto "pruser". O to viac, ze H / KIA garantovala tymto novym typom/radou motora SmartStream vyladeny a modernizovany motor. Pevne verim, ze ostatne casti a suciastky uz budu OK a nebudem musiet bliziac sa k 5tim rokom zaruky uvazovat o predaji tohoto pre mna zatial skveleho auta.
Re: EGR ventil
Napsal: 16 srp 2023, 14:51
od TheFirstman
Ja se trochu obávám, že problém bude časem i s motorem a to hlavně kvůli CVVD. Proto, kdybych měl tento motor, tak měním olej vždy max při 7500 km, jak už je zmíněno v manuálu (náročnější provoz). EGR se bude během životnosti auta měnit několikrát.