
Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Statistiky smrtaku v africe / asii si dovedu vysvetlit snadno. Treba moje zkusenosti z Maroka - po setmeneni musel jet clovek sakra opatrne, po silnicich se potuluji lidi v tmavych sedych habitech s kapuci, casto sedy oslik a podivne povozy. Nemaji svetla ani reflexni prouzky ci odrazky. Nekoho srazit je bohuzel sakra jednoduche. Rychlost nikdo moc neresi, preprava osob na korbe pickupu je denni i nocni standard. Auta jsou sice drzaky treba hilux ale casto 30 let stary v prisernem tech stavu. V podstate v cele asii se sice zvysuje vymahani helem na motorce a ve mestech to uz casto resi, ale vsude jinde - bez helmy, bez bryli v trepkach
jezdi pomaleji ale padaji ptze obcas prevazeji vic veci nez date do auta, o poctu osob ani nemluve. Kvalita silnic v horach je mizerna, caste sesuvy pudy zasypou silnici tak ze je neprujezdna kdo chce prejet bud dni ceka na odstraneni nebo to proste zkusi, navic kluzke bahno vsude, v obdobi destu totalni masakr. Evropanovi se dela spatne jen to vidi, oni tyto cesty jezdi cely zivot a sem tam to proste ujede :/ My tu takove podminky nemame .. nastesti a proto z toho vychazime lepe.

i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8323
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
mozecek: no Maroko je este o level dalej: https://www.worldlifeexpectancy.com/mor ... -accidents so 17.29 mrtvymi na 100 000 obyvatelov. Toto je jedna z veci, ktora ma momentalne odradza vyrazit tam s (relativne drahou) obytkou, pretoze tam proste neplati nasa havarijna poistka (vlastne ani povinne rucenie a Marokanci vyzaduju povinne rucenie pri prekroceni hranice). Zo smrtaku asi tam strach nemam (to by som nemohol nikam vycestovat), mam strach z plechariny
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Jistě že ne.
Máme policajtů jak naseto, mají být v ulicích a být vidět.
Zatím se zašívají v kancliku a zabukaří v místech kde to není nebezpečné, ale je větší pravděpodobnost lepšího vývaru.
Ožralce samozřejmě pořádně osolit, o tom žádná. Bohužel prasení se vůbec neřeší, a to mě osobně na cestách sere nejvíce. Anebo spíše bezohlednost, té je mnohem více, ta se samozřejmě taky neřeší.
A ještě k záhlaví tohoto vlákna: fakt si myslíš, že máme nízké pokuty?
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Mexican, nějak jsem Tvůj příspěvek nepochopil. Co má společného výkon motoru s dodržováním předpisů?
Bráno do důsledku, co je komu po tom? I kdybych měl pod haubnou megawatový motor no a?
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8323
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
vykon motoru tak nejak suvisi s cenou vozidla. Cena vozidla suvisi s faktom, ze clovek ma pocit ze si svoje peniaze chce uzit a uraza ho, ked mu proste niekto iny prekaza. Nedavam medzi to rovnatko, ale tak nejak ludskym odhadom vidim najvacsiu nervozitu u sluzobakov a majitelov vykonnejsich a drahsich aut. Najma ta druha kategoria ma tak nejak vzite, ze peniaze im davaju vyhodu v zivote. A tu chcu mat aj na cestach. Len malo ludi si kupuje vykonne auto aby s tym jazdil defenzivne, napohodu .
A neber (neberte) to ako nejaky socialisticky vykrik. Proste to tak vnimam aj v ramci svojej socialnej bubliny. Ale tiez sa priznam, ze som ten vykon uz vyuzil dost vela krat aby som si fakt v niektorych momentoch povedal, ze je to uz asi z kategorie prasenia. Mozno by to viac z vas tak nevnimalo, ja ano - proste v danej situacii som si povedal, ze mam to pod zadkom a tak tie 3-4 auta predbehnem, ked sa stredja s vyhladom a moznostami proste k tomu nerozhodne. A rozumiem aj tomu, ze travit dlhsi cas ako je potreba na nasich cestach najma pocas pracovnej doby v tyzdny je skutocne toxicka zalezitost a preto sa tomu vyhybam
A neber (neberte) to ako nejaky socialisticky vykrik. Proste to tak vnimam aj v ramci svojej socialnej bubliny. Ale tiez sa priznam, ze som ten vykon uz vyuzil dost vela krat aby som si fakt v niektorych momentoch povedal, ze je to uz asi z kategorie prasenia. Mozno by to viac z vas tak nevnimalo, ja ano - proste v danej situacii som si povedal, ze mam to pod zadkom a tak tie 3-4 auta predbehnem, ked sa stredja s vyhladom a moznostami proste k tomu nerozhodne. A rozumiem aj tomu, ze travit dlhsi cas ako je potreba na nasich cestach najma pocas pracovnej doby v tyzdny je skutocne toxicka zalezitost a preto sa tomu vyhybam
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
verim statistike, ktoru si sam sfalsujem....
ono sa velmi lahko porovnavaju rozne cisla, ale treba vediet aj to, ako sa k nim dostanu...
https://autobild.pluska.sk/novinky/neho ... porovnania
na SK som nenasiel, ale podarilo sa mi najst v cesku:
https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/cs/ind ... 008&str=v4
v nemecku a v rakusku pocitaju umrite 30dni od nehody:
https://www.statistik.at/fileadmin/user ... le2022.pdf
https://www.destatis.de/DE/Themen/Gesel ... ugart.html
pamatam si, asi 15 rokov naspat som bol na svadbe v kosiciach. koncila nadranom, v ten den bol aj nejaky koncert, alebo festival. hostia, co mali vypite hovorili, ze nechavjau auto pred restauraciou, pretoze bude plne mesto policajtov a budu dohliadat aj na vodicov a dodrziavanie predpisov... a tak aj bolo, kedze nepijem, tak som robil rozvoz, presiel som okolo hliadky asi 5-6x, az naposledy ma zastavili, ale vzdy tam mali nejake auto. jednoducho domaci vedeli, ze v piatok a v sobotu sa neoplati chodit opity, lebo je velka pravdepodobnost, ze ta chytia....
za mna vacsia kontrola dodrziavania pravidiel, ale nie buzerovanie za kazdu chybicku. a nie maximalne pokuty, najprv dohovor a ak je neikto chronicky porusovatel pravidiel, tak ist do prisnych trestov.
taktiez urobit reviziu dopravneho znacenia, ako to niekto spominal. xkrat nie je sulad v dopravnom znaceni a je to preznackovane, popripade rozne pozabudane znacky...

ono sa velmi lahko porovnavaju rozne cisla, ale treba vediet aj to, ako sa k nim dostanu...
https://autobild.pluska.sk/novinky/neho ... porovnania
Kód: Vybrat vše
Lenže Slováci počítajú obete dopravných nehôd inak ako susedia. Do štatistík sa rátajú iba osoby, ktoré podľahnú následkom zranenia do 24 hodín od nehody. V Európe je pritom štandardom 30-dňová lehota.
https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/cs/ind ... 008&str=v4
Kód: KRI07/7
1
Zdroj informací: Policejní prezidium ČR.
Jsou uvedeny všechny nehody nahlášené policii ČR, počet usmrcených a zraněných odpovídá stavu do 24 hodin po nehodě,
hmotná škoda zahrnuje škodu na vozidlech, jejich nákladu nebo zařízení komunikace.
v nemecku a v rakusku pocitaju umrite 30dni od nehody:
https://www.statistik.at/fileadmin/user ... le2022.pdf
Verkehrstote
Als Verkehrstote gelten alle Personen, die entweder am Unfallort oder innerhalb von 30 Tagen,
gerechnet ab dem Unfallereignis, an den Unfallfolgen verstarben. Seit dem Berichtsjahr 1992 wird der
Definition eines Verkehrstoten auch in Österreich die im europäischen Raum vorherrschende 30-TageFrist zu Grunde gelegt. Diese Fristabgrenzung löste die seit dem Jahre 1966 verwendete 3-Tage-Frist ab,
die seinerzeit auf Grund einer Empfehlung der UN-ECE eingeführt wurde
google translator:
dopravných nehôd
Všetky osoby, ktoré zomreli na mieste nehody alebo do 30 dní,
počítané od nehodovej udalosti, zomrel v dôsledku nehody. Od vykazovaného roku 1992,
Aj v Rakúsku je definícia smrteľného úrazu v cestnej premávke založená na 30-dňovom období, ktoré prevláda v Európe. Táto lehota nahradila 3-dňovú lehotu používanú od roku 1966,
ktorý bol v tom čase zavedený na základe odporúčania EHK OSN
https://www.destatis.de/DE/Themen/Gesel ... ugart.html
a to este nebudem hovorit o takych figloch, ze ked sa stane dopravna nehoda, vozidlo skonci v potoku a clovek zomrie na utopenie, tak sa vykazuje urmtie na utopenie a nie na dopravnu nehodu...1: Einschließlich innerhalb von 30 Tagen Gestorbene.
google translator:
1: Vrátane tých, ktorí zomreli do 30 dní.
pamatam si, asi 15 rokov naspat som bol na svadbe v kosiciach. koncila nadranom, v ten den bol aj nejaky koncert, alebo festival. hostia, co mali vypite hovorili, ze nechavjau auto pred restauraciou, pretoze bude plne mesto policajtov a budu dohliadat aj na vodicov a dodrziavanie predpisov... a tak aj bolo, kedze nepijem, tak som robil rozvoz, presiel som okolo hliadky asi 5-6x, az naposledy ma zastavili, ale vzdy tam mali nejake auto. jednoducho domaci vedeli, ze v piatok a v sobotu sa neoplati chodit opity, lebo je velka pravdepodobnost, ze ta chytia....
za mna vacsia kontrola dodrziavania pravidiel, ale nie buzerovanie za kazdu chybicku. a nie maximalne pokuty, najprv dohovor a ak je neikto chronicky porusovatel pravidiel, tak ist do prisnych trestov.
taktiez urobit reviziu dopravneho znacenia, ako to niekto spominal. xkrat nie je sulad v dopravnom znaceni a je to preznackovane, popripade rozne pozabudane znacky...
toyota highlander {xu70} 2.5 hybrid executive
seat tarraco {kn2} 1.4 ehybrid xcellence - predane
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco {kn2} 1.4 ehybrid xcellence - predane
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
To je síce pekné.. ale stačí "letmý" pohľad na mapu a hneď je jasné, že Egypt nie je len Hurgada, Šarm aš-Šajch prípadne Káhira... a aj v tej Hurgade rovno napíš, že tá starostlivosť je len pre turistov a skupinu vyvolených..Birdr píše: ↑27 úno 2025, 09:56 Velmi by ses divil, na jaké úrovni je zdravotnictví v Hurghadě. Pobyt v české nemocnici , péče o pacienty, jídlo, rychlost vyšetření nesahá Egyptu ani po kotníky.
Úmrtnost je ovlivněna zejména oblasti kolem Nilu a samozřejmě v Káhiře, kde je soustředěno 90 % populace a frekvence dopravy obrovská.
Byli byste asi překvapení vozovým parkem v Hurghadě. Vidět otlucene auto je samozřejmě možné, ale na tu hustotu provozu jsou auta většinou v dobrém stavu
Tím tuto debatu končím. Když někomu vyhovuje, že na každý pohyb potřebuje zákon, je to jeho věc.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Milosh, nevím proč se obouváš do mně, ale když ti to udělá dobře tak fajn. Mimochodem v Americe mají mnohonásobně méně příkazových dopravních značek než tady v Evropě a taky to funguje. Krom toho, zmiňoval jsi Parlamentní listy, tím chceš asi říci, že ti co je čtou jsou dezoláti a vy chytřejší lepšolidi čtete Fórum 24, že? Chceš znát můj názor? Obojí je žumpa, ale semtam se kvalita objeví i na těchto stránkách. Pokud to tak nemáš taky, nevadí, třeba k tomu časem dospěješ.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Ja reagoval jen na ten tvuj koment, co jsem ted citoval. Za ty roky uz celkem vim, kdo je tady na foru na jake "strane", asi uz to nechci resit.
Btw: Nejvic ctu CT24 web https://ct24.ceskatelevize.cz/
Btw: Nejvic ctu CT24 web https://ct24.ceskatelevize.cz/

Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
To se ale pleteš, nejsem na žádné straně. Už z mého předchozího příspěvku to vyplývá. Asi bych mohl použít slova J.A.Komenského: "Omnia sponte fluant absint violencia rebus". - "Nechť vše samo od sebe plyne, ni žádného násilí. "
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Maras +1 
Přesně tak bych to napsal i já.
Nevím proč někteří chtějí společnost stále rozdělovat
Přesně tak bych to napsal i já.
Nevím proč někteří chtějí společnost stále rozdělovat

Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
To ale dela hlavne soucasna opozice, to je snad vsem jasny.
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Lenže v US máš:
- infraštruktúru podstatne lepšie dimenzovanú ako v Európe.. aj s prihliadnutím na to, že "miniauto" v US je naše kompaktné SUV(Tucson).. život tam začína vo veľkosti v ktorej si napr. v CZ/SK väčšinou vozia "prdel" demonštranti vlastného sociálneho statusu... a to čo je tam veľké, tu vidíš len ako individuálny dovoz pre "pár" nadšencov.
- ak si niekedy bol v US tak určite vieš, že citeľne zjednodušené dopravné predpisy (vrátane malého počtu používaných dopravných značiek ala Európa) sú vykúpené veľkým množstvom textových pokynov v angličtine (na čo potrebuješ v prvom rade znalosť jazyka a v druhom rade to chce zvyk, lebo to dosť odvádza pozornosť a napr. taká MPR je mimo obývaných území často dosť nejasná a závislá niekde doslova okres od okresu). Teraz kontrolná otázka... máš pocit, že v rámci Európy nájdeš aspoň 330mil obyvateľov, ktorý používajú jeden jazyk?.. Že by sme vedeli implementovať US model?.. To ešte podotýkam, že v US je 40% obyvateľov praktických analfabetov (nevedia čítať s pochopením).. takže sa celkom čudujem, že to tam vôbec funguje...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Proč řidiči v Čr nedodržují předpisy, zatímco v zahraničí jezdí slušně?
Ve státech jsem nebyl, jen co mne napadá, vzhledem k oněm analfabetům jsou věci řešeny jednodušeji,nebo se pletu? Tedy i texty na značkách je schopen se naučit i podprůměrně inteligentní Američan, dokonce i třeba založit firmu na pár kliknutí, odvést daně atd. Evropa je celkově hrozně přeregulovaná, nevyjímaje dopravní značení. Apropo, poslední dobou se rozmáhají zelené kužely, které zužují vozovku do naváděcího jednoho pruhu a také omezují parkování. Už vím o několika místech, kde to má přesně opačný efekt, než vyšší bezpečnost, kterou se úředníci ohánějí.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...