Stránka 3 z 7
Napsal: 22 říj 2007, 15:37
od Sokyno
Sokyno píše:rastos píše:Nechapem, preco by mi malo odist turbo, ak vyradim a dojazd do krizovatky idem na volnobeh.
Jenom proto kdyz jezdis sportovo tak je dopbry pak turbo trochu ochladit klidnou jizdou kdyz je turbo zahraty a pak se prudko chladi tak mu to nedela dobre vis???? ale myslim ze za cas kdyz dojedes do kryzovatky a pak na zelenu znova startujes tak mu nic neudelas.
Ale je taky vseobecne znamo ze kdyz jezdis s turbom bez plynu cize brzdis motorem tak vtedy skoro vubec nezere
Napsal: 22 říj 2007, 16:30
od Mexican
rastos píše:Nechapem, preco by mi malo odist turbo, ak vyradim a dojazd do krizovatky idem na volnobeh.
je to myslim tym, ze sa zanasa vyfukovymi plynmi. Aj v manuale je napisane, ze nie je dobre nechavat dlhodobo bezat na volnobeh.. a navyse dojazd
Napsal: 22 říj 2007, 19:05
od CzechJoker
Když už jsme u jízdního stylu, spotřeby a dieselu, mohl by mi někdo vysvětlit, proč je v zimě vyšší spotřeba? Nebude to doufám tím, že rostou ceny, že ne
Napsal: 22 říj 2007, 19:11
od Hardcam
Dyl trva, nez se motor ohreje, vic topis. ano mas treba nastartovanej motor, nez sekrabes okna a to vsechno se Ti pricte ke spotrebe.
Napsal: 22 říj 2007, 19:19
od CzechJoker
Hardcam píše:Dyl trva, nez se motor ohreje, vic topis. ano mas treba nastartovanej motor, nez sekrabes okna a to vsechno se Ti pricte ke spotrebe.
No jo, ale dneska jsem jel 480 kilometrů (topil jsem), takže motor měl docela dost času na zahřátí a i tak to dělalo skoro půl litru. Nemá na to nějaký vliv ten studený vzduch? Protože na mě tahle zima teda působí...
Napsal: 22 říj 2007, 19:26
od Hardcam
Jo, to urcite taky.
Napsal: 23 říj 2007, 06:36
od Sokyno
CzechJoker píše:Hardcam píše:Dyl trva, nez se motor ohreje, vic topis. ano mas treba nastartovanej motor, nez sekrabes okna a to vsechno se Ti pricte ke spotrebe.
No jo, ale dneska jsem jel 480 kilometrů (topil jsem), takže motor měl docela dost času na zahřátí a i tak to dělalo skoro půl litru. Nemá na to nějaký vliv ten studený vzduch? Protože na mě tahle zima teda působí...
JO jo cim vic stuedeneho vzduchu tim vic paliva si system vyzada takze to je urcite tym delaj to vsechny vozy
Napsal: 22 lis 2007, 19:23
od tom
Tady je vysvětlení systému common rail.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Common_rail
Napsal: 18 kvě 2008, 19:14
od rokolo
Potřeboval bych poradit se svižným rozběhem v záběhu
O co mi jde: Pokud mám dost času, tak už se dokážu vcelku slušně dieslově rozjet i když mám ještě v krvi zažitý benzín. Pokud ale stojím třeba na křižovatce a potřebuji se rychle vklínit do nějaké mezery, tak nevím jak to nejlépe udělat. Jelikož spěchám, přišlápnu trochu více plynu...auto se dá sice do pohybu, ale "vystřelí" až po nějaké chvilce (turboefekt) a v tom momentě vystřelí i otáčky a to i přes 3000. Je to sice jen "zlomek" sekundy, ale jelikož se snažím autíčko předpisově zaběhnout, tak se mi to nelíbí
Jak jste se s tím vypořádali
Mám raději vyčkat až bude více času pro rozjetí a nebo dělám něco špatně
Napsal: 18 kvě 2008, 22:30
od Mexican
rokolo píše:Potřeboval bych poradit se svižným rozběhem v záběhu
O co mi jde: Pokud mám dost času, tak už se dokážu vcelku slušně dieslově rozjet i když mám ještě v krvi zažitý benzín. Pokud ale stojím třeba na křižovatce a potřebuji se rychle vklínit do nějaké mezery, tak nevím jak to nejlépe udělat. Jelikož spěchám, přišlápnu trochu více plynu...auto se dá sice do pohybu, ale "vystřelí" až po nějaké chvilce (turboefekt) a v tom momentě vystřelí i otáčky a to i přes 3000. Je to sice jen "zlomek" sekundy, ale jelikož se snažím autíčko předpisově zaběhnout, tak se mi to nelíbí
Jak jste se s tím vypořádali
Mám raději vyčkat až bude více času pro rozjetí a nebo dělám něco špatně
ja byt tebou tak v meste nejazdim nad 2600 a to ani pri rozbehoch.. nad 3000 sa osobne ja dostavam len pri jazde na dialnici, inak je to hlboko pod 3000 pri ostrejsej jazde v meste, resp rozbehu pri zaradovani sa na dialnicu je to cca 2800... a pri studenom motore nad 2500 radsej netocit
Napsal: 20 kvě 2008, 01:15
od vlastaFR
rokolo píše:Potřeboval bych poradit se svižným rozběhem v záběhu
O co mi jde: Pokud mám dost času, tak už se dokážu vcelku slušně dieslově rozjet i když mám ještě v krvi zažitý benzín. Pokud ale stojím třeba na křižovatce a potřebuji se rychle vklínit do nějaké mezery, tak nevím jak to nejlépe udělat. Jelikož spěchám, přišlápnu trochu více plynu...auto se dá sice do pohybu, ale "vystřelí" až po nějaké chvilce (turboefekt) a v tom momentě vystřelí i otáčky a to i přes 3000. Je to sice jen "zlomek" sekundy, ale jelikož se snažím autíčko předpisově zaběhnout, tak se mi to nelíbí
Jak jste se s tím vypořádali
Mám raději vyčkat až bude více času pro rozjetí a nebo dělám něco špatně
vubec to neres motoru to nevadi kdyby jo mel bys to spocatku nejak omezeny elektronicky
uz to neni skodovka ktera se musi zajizdet na 1/3 plynu novy motory sou na to pripraveny a laicky receno zajety od vyroby
Napsal: 20 kvě 2008, 07:34
od David C3
jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
Napsal: 20 kvě 2008, 08:17
od Mexican
David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
no v tvojom pripade je lepsie nechat zaradenu patku a rovno preradit na 3ku... moj otec hovorieva: vzdy tm maj zaradenu rychlost, nikdy nevies co sa stane...
Napsal: 20 kvě 2008, 08:50
od rokolo
mexican napsal: ja byt tebou tak v meste nejazdim nad 2600 a to ani pri rozbehoch.. nad 3000 sa osobne ja dostavam len pri jazde na dialnici, inak je to hlboko pod 3000 pri ostrejsej jazde v meste, resp rozbehu pri zaradovani sa na dialnicu je to cca 2800... a pri studenom motore nad 2500 radsej netocit[/quote]
No a to bych chtěl právě vědět, jak se při ostřejším rozběhu, na který máš tak 3-4 vteřiny času, držíš hluboko pod 3000otáčkami
A s tím volnoběhem u diesla to také nechápu, hlavně v záběhu ho nenechat běžet déle než tři minuty. A co když popojíždím v zácpě kdy se poskakuje třeba po 5minutách, to mám pokaždé vypínat motor
Z kopce též nevyhazuji kvalt ani při dojíždění, úspora je minimální, pohotovostní bezpečnost absolutně žádná
Napsal: 20 kvě 2008, 08:57
od Mexican
rokolo: prvavec je co znamena ostrejsi rozbeh... druha vec ci skutocne potrebujes rozbiehat sa z 0-40 za 2 sekundy. Jadim po brne a nikdy som nemal pocit zeby som nechaval velke medzery medzi autami. Chce si to zvyknut na prevodovku. Dneska do prace som neradil ani raz nad 2600 otacok a to som absolvoval trasu:
merhautova-stefanikova-stvrt-dialnica-zjazd k semilassu-smer reckovice-dialnica-zjazd do technologickeho parku
su tam 3 semafory, 2krat odbecenie cez 2 prodovku s obojsmernou elektrickovou tratou