Stránka 3 z 4
Napsal: 06 lis 2005, 17:56
od jandaxx
To je těžká odpověď. Záleží, co je tam za motor. Do 1.4 OHV se může dát i minerál 15W40, do Octávie s prodlouženým servisním intervalem třeba 0W30 long life. Já mám Elantru 2.0 16V a dávám tam plnou syntetiku 5W30 od Castrolu. Mám najeto 63000 a mezi výměnama nedolévám ani kapku oleje.
olej
Napsal: 06 lis 2005, 20:12
od rade622
Napsal: 06 lis 2005, 21:30
od JJirka
ma cenu přidávat do oleje nějakou přísadu ,jak je na starší motory
přísady
Napsal: 07 lis 2005, 06:56
od rade622
NE
Re: olej
Napsal: 07 lis 2005, 15:24
od Michal.Orlova
Vyki píše:Anonymous píše:Mám kontakty na certifikovanou laboratoř a tam mi doporučili Mogul 10W-40 GX- FE PRO. Je to polosyntetika a parametrově je naprosto srovnatelná se Shellem. Jediný a naprosto dramatický rozdíl je pouze v ceně.
Taky mě upozornili na to, že z polosyntetiky můžu klidně přejít na plnou syntetiku, ale když bych se potom chtěl vrátit na polosyntetiku, tak nejdříve bych musel důkladně propláchnout vanu od plné syntetiky, jinak riskuju degradaci oleje a následně i poškození motoru.
A kolik je ten razantni rozdil v cene?? 10W40 Sheel me stoji 220kc
Počítám, že uvádíš cenu za litr. No celý kanystr Mogulu GX FE PRO (4 litry) stojí něco málo přes 400,-. Takže tvůj Shell je dražší prakticky o 100 %. Stačí takhle?
přísady
Napsal: 07 lis 2005, 15:30
od Michal.Orlova
JJirka píše:ma cenu přidávat do oleje nějakou přísadu ,jak je na starší motory
Certifikované přísady jsou od DURA LUBE - mají certifikát od státní zkušebny maziv. Do motorového oleje stojí asi 1000,-. Nezlepšují kvalitu oleje, ale navazují se na povrch součástí zlepšují třecí vlastnosti - klasické PTFE přísady. Vydrží až 3 výměny oleje. Je to ověřeno. Zní to sice jak od Horsta Fuchse, ale je to tak.
A vy telefonujte a objednávejte......
Re: přísady
Napsal: 07 lis 2005, 15:43
od Josef
Michal.Orlova píše:JJirka píše:ma cenu přidávat do oleje nějakou přísadu ,jak je na starší motory
Certifikované přísady jsou od DURA LUBE - mají certifikát od státní zkušebny maziv. Do motorového oleje stojí asi 1000,-. Nezlepšují kvalitu oleje, ale navazují se na povrch součástí zlepšují třecí vlastnosti - klasické PTFE přísady. Vydrží až 3 výměny oleje. Je to ověřeno. Zní to sice jak od Horsta Fuchse, ale je to tak.
A vy telefonujte a objednávejte......
Než budete telefonovat a objednávat tak si dřív přečtěte
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ky_mytus10
přísady
Napsal: 07 lis 2005, 17:30
od rade622
Nebo taky
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=418
nebo taky
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405
a k tomu
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=409
plus
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=410
A až to tam vybaveni všemi těmito informacemi nalejete, můžete po pár tisících kilometrech začít nadávat jaký šunt to jsou ty korejské hrnce na rýži. A to že jste si potíže způsobili sami nějakým sajrajtem podobně jako jeden tady z fóra co acenta hodil pod drogami do příkopy a pak se divil že nejede jako dříve už bude zcela irelevantní.Hlavně aby nás pánbůh při zdravém rozumu zachovati ráčil. Kdo chce kam, pomožme mu tam.
Rade622
Aditiva a přísady
Napsal: 07 lis 2005, 18:43
od ivan
Je to jenom obchod na bázi psychologie,že jsem v domění a klid na duši
udělal pro svůj motor to nejlepší,ale opak je pravdou!
To je to samý jako s tím chiptuningem,zbytečně vyhozené peníze!!
Zrovna nedávno jsem četl článek o kvalitách olejů a způsob jeho výroby,škoda jen,že nevím z čeho to bylo,ale to jedno!
Co jsem si zapamatoval,tak v Belgii je největší překladiště v Evropě
ropných produktů!!Všichni světový výrobci zde nakupují a potom každý
z nich přidá svou recepturu a pak to pěkně zabalí a hurá na trh!!!
Pokud mě pamět neklame,tak se olej prý vyrábí z ruské ropy,že je nejvhodnější pro výrobu olejů!!Dále tam byly různé testy olej.značek!
A zjistil jsem,že žádný olej není tak dobrý jako konkureční!!
Většinou jsou si podobné výrobním postupem a rozlišují se jenom drobnými detaily v přísadách!!!Tak,že je ůplně jedno co do motoru nalijem,důležité je aby ten olej mazal!!
Jo,ještě jsem si vzpomněl,že si Evropané mají dávat pozor na Americké
oleje protože se prý výrazně liší od Evropských značek olejů, svými mazacími schopnostmi !!
Napsal: 07 lis 2005, 20:52
od JJirka
přečetl jsem články a nic tam lít nebudu, je to samej sajrajt
Napsal: 07 lis 2005, 22:40
od ivan
lukee píše:Texaco Havoline 10W40 Diesel Extra, vůbec nedolívám, olej nemizí.
Já jezdím jenom na Texaco 10w 40 Extra a taky bez dolévání,řek bych,že
mýmu motoru svědčí a to říkám bez ostychu!!!
Napsal: 23 lis 2005, 20:37
od jelensoft
A stane se neco, kdyz tam naleju Q8 15W40 ??
Napsal: 25 lis 2005, 14:29
od Michal.Orlova
JJirka píše:ma cenu přidávat do oleje nějakou přísadu ,jak je na starší motory
Dost relativní - někomu to prospěje a lebedí si, jiný na to nadává. Každopádně do motoru z roku 1999 bych ještě nic nelil. Já mám z roku 1996 a necítím potřebu do toho něco přidávat, kromě pravidelné výměny oleje.
O nějakých přísadách bych uvažoval tak při stáří motoru nad 10 let.
Re: Aditiva a přísady
Napsal: 25 lis 2005, 14:36
od Michal.Orlova
ivan.raffai@seznam.cz píše:Je to jenom obchod na bázi psychologie,že jsem v domění a klid na duši
udělal pro svůj motor to nejlepší,ale opak je pravdou!
To je to samý jako s tím chiptuningem,zbytečně vyhozené peníze!!
Zrovna nedávno jsem četl článek o kvalitách olejů a způsob jeho výroby,škoda jen,že nevím z čeho to bylo,ale to jedno!
Co jsem si zapamatoval,tak v Belgii je největší překladiště v Evropě
ropných produktů!!Všichni světový výrobci zde nakupují a potom každý
z nich přidá svou recepturu a pak to pěkně zabalí a hurá na trh!!!
Pokud mě pamět neklame,tak se olej prý vyrábí z ruské ropy,že je nejvhodnější pro výrobu olejů!!Dále tam byly různé testy olej.značek!
A zjistil jsem,že žádný olej není tak dobrý jako konkureční!!
Většinou jsou si podobné výrobním postupem a rozlišují se jenom drobnými detaily v přísadách!!!Tak,že je ůplně jedno co do motoru nalijem,důležité je aby ten olej mazal!!
Jo,ještě jsem si vzpomněl,že si Evropané mají dávat pozor na Americké
oleje protože se prý výrazně liší od Evropských značek olejů, svými mazacími schopnostmi !!
Toto mohu jedině podepsat. Na jednom srazu diagnostiků a olejářů jsem se bavil s nějakým profesorem z university v Liberci, který mi sdělil, že málokdo ví, že značky jako Shell, OMV a další nakupují základní surovinu z našich rafinérií a opravdu si jen přimíchají svá aditiva a přísady. A rovněž se nejvíce smál, když slyší jednotlivé prodejce, že jejich olej je ten nejlepší.
Napsal: 26 lis 2005, 17:55
od ivan
lukee píše:ivan.raffai@seznam.cz píše:lukee píše:Texaco Havoline 10W40 Diesel Extra, vůbec nedolívám, olej nemizí.
Já jezdím jenom na Texaco 10w 40 Extra a taky bez dolévání,řek bych,že
mýmu motoru svědčí a to říkám bez ostychu!!!
Dokonce předchozí majitel do ted už mého auta lil něco jiného (Starline 10W40) a s Texacem je ten dieselový klapot o dost jemnější. Teď mám nové rozvody,ty taky hluk o něco snížily a kdybych to auto neznal tak při poslechu bych řekl že je to přímo vstřikovej nafťák (přitom je to s tlakovou předkomůrkou), takže už z Texaca asi na jinou značku a specifikaci měnit nebudu.
Starline Vision 10W-40 by to mělo být,ale připadámi jako by tam byl Mogul!!
Co se týče Texaca ,tak s tím plně souhlasím!!
Mám ještě doma SyanSong Musso 2.9D !!!
Už dvakrát jsem měnil zdvihátka než jsem přišel,že jsem je zničil olejem
od Mogulu!!A právě kdy si mi někdo poradil abych tam nalil Texaco a od
té doby jsem na ty zdvihátka nalítal přes 200 000km-ů a jezdím na ně do
tedka a mám nalítáno do dnešního dne 350 000km-ů!!
A motor je v klidu a je v tom motor od Mercedesu!
A od té doby dávám do svých aut jenom Texaco a mám pokoj!!
Vydrží v pohodě od výměny do výměny!
Mám ho dokonce i v traktoru ! A ted začlo mrznout a jak se rychle otočí klika,před tím jsem měl v něm Mogul a v zimě to bylo ůplně na nic!!
U dělalo to hop,hop a pak nic!A to na Texaco jezdím už třetí zimu !!
Možná ,že se Mi bude někdo smát,ale pro Mě je důležitý,že k tomu přídu
a hned běží!!Olej ten dělá divy!!