Stránka 3 z 21

Napsal: 18 srp 2007, 00:31
od MartasZ
Hujer píše:
MartasZ píše:
Hujer píše: Naneses nove lepidlo a prilepis. :D Ne ted vazne,mam takovej dojem ze pod tema plastama najdes par maticek ktery ti pridrzujou okno,pac tam nebude klasicky lepidlo na okna,ale takovej tesnici okeni tmel,kterej povoli kdyz na to okno zatlacis.Jestli to mel nekdo nekdy venku,tak tam muze bejt klasicky lepidlo na okna a pak je to v prdely a to okno nevindas a nebo ho vyriznes strunou,ale uz ho nepouzijes,pac se to okno dela vcelku s gumou. :wink:
Aha.. takže tak jako tak to bude sázka do loterie.. no tak to už se na........ dnešek těšim :-)
I tak dík.. jo a ta geometrie, jak to u vás vypadá?
Pristi tejden to snad uz bude. :wink:
Dej mi pak prosím vědět ;)

Napsal: 18 srp 2007, 00:33
od MartasZ
Borek píše:Martasz,držím palce :!:
Jop díky Borku.. Holt to mám trochu složitější než ty a tvoje křidýlko.. mimochodem fakt supr výběr.. teď už jen lepší kola :D No znáš mě :twisted:
Néé.. je to krasavec.. a snad po neděli bude i ten můj..
Jo.. původně sem to tu chtěl pojmenovat nějak jako: "Tak Moravu asi stihnu a v novým kabátku" :D :P

Napsal: 18 srp 2007, 18:41
od MartasZ
Tak jsem doma po druhém dni příprav mýho miláčka na lak a řeknu vám.. tuhle práci bych já teda dělat nechtěl.. je to pakárna, pakárna a zase pakárna.. však uvidíte ty fotky..
Jako jestli se někdo diví, proč si lakýrníci říkaj za celolak 15 tisíc a víc, tak ať si to sami zkusí.. děláme to už druhej den a bolej mě ramena, záda.. jsem od všech těch možných sraček zajebanej od hlavy až dolů :-) No je taky fakt, že sme si určili šibeniční termín.. protože vzít auto a připravit ho na lak, a nastříkat za tři dny... to je masakr.. Podle mě by ideální byl tak tejden.. no ale dost už keců, pokračujem ;)

Napsal: 18 srp 2007, 18:54
od MartasZ
Dnešek byl ve znamení příprav na plnič.. a to obnáší broušení čtyřkilem neboli papírem o hrubosti 400 pod vodou.. ale ještě předtím bylo potřeba dotáhnout pár věcí ze včera.. zarovnat kity, případně dokitovat to, co vylezlo..
Pro chycení roviny a větších ploch se používá takzvané pravítko.. hodně ulehčuje práci.. používá se na něm osmdesátka a stodvacítka..
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Já jsem mezitim připravoval nárazník.. protože byl hodně poškrábanej a dojebanej od všeho možnýho.. musel jsem ho taky nejdřív pořádně obrousit osmdesátkou..
Obrázek

A jakmile to bylo tak nějak zarovnaný.. tak vzal Standa speciální kit na plasty a zase se kitovalo.. nesmí se požívat žádnej jinej, protože plasty jsou pružný, kity ne.. a tak by se mohlo stát, že by lak praskal..
Ono na přípravě před lakem záleží úplně nejvíc.. jak se něco opomene, vyleze to na povrch až když bude nastříkáno, a to už je pozdě.. něco se sice zachránit dá, ale je to zbytečný.. radši si máknout a udělat to klidně i třikrát po sobě ;)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 18 srp 2007, 19:12
od MartasZ
Protože ty tři jakoby výztuhy v nárazníku v tom spodním otvoru byly všechny vespod urvaný, rozhodlo se, než je tam nějak lepit nebo kitovat, že se odstraní a spodní hrana se malinko ubere, aby nebyly vidět ty výkusy..
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A hurá na broušení kitů.. máme dobrýho pomocníka.. papír 80.. je potřeba vše zbrousit do roviny, respektive do takovýho tvaru, aby se dalo navázat na zbytek.. jak to mám vysvětlit? No prostě kit se nesmí probrousit.. všechno to slouží k vyrovnání, aby až se to pak nastříká, nebyly vidět žádný boule, prohlubně, ďolíky a tak :-)

Obrázek Obrázek Obrázek

Jakmile je vše obroušeno a zarovnáno..
Obrázek

Musí se celý díl zmatovatět, aby na něj plnič dobře chytnul a nestalo se, že se někde odloupne..
Používá se na to, jak už jsem psal čtyřkilo pod vodou..
Napustit kýbl s vodou, hodit do něj papíry a přidat jar.. páč funguje jako odmašťovadlo.. mastnota je největší nepřítel lakýrníka, tak bacha na to, kam saháte ;)
Nejprve se celý díl omeje od předchozího broušení..
Obrázek

Pak se namočí a všechno.. hlavně hrany a obliny, všechna hůř dostupná místa, a komplet celý díl se musí obrousit tím čtyřkilem.. Papír musí být furt namočený, lepší víc vody, než míň.. a jako řeknu vám.. dělal jsem to asi pětkrát.. vždy jsem vše omyl, usušil.. a hned bylo vidět, kde je to ještě potřeba, tam se to totiž leskne.. a na lesklý, neboli nezmatovatělý povrch se plnič nechytne.. takže brousit a brousit.. až do zblbnutí :-)
Obrázek

a výsledek..
Obrázek

Napsal: 18 srp 2007, 19:21
od MartasZ
Mezitím se musel odstrojit zbytek auta.. Zadní nárazník sme nechali.. ale ještě lišty kolem kolem oken ve dveřích, zadní stěrač a ostřikovač, přední ostřikovače, stěrače a ten plast co je pod nima.. zítra ještě nějak vypreparovat ty boční okýnka, vůbec se mi do toho nechce :-(
Jinak vše šlo celkem snadno.. akorát kvůli sundání ty lišty ze dveří se musí sundat zrcátka.. ale pohoda.. drží na třech šroubech a takovym plastovym zajišťovacím bazmeku.. největší pakárna byly kupodivu přední ostřikovače.. chce to cvik :-)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 18 srp 2007, 19:25
od Selshig
ty jooo MartasZ to je lepší jak telenovela....teda spiš bych řek že nový "TAK JDE ČAS" ale jinak bomba

Napsal: 18 srp 2007, 19:27
od Kleskojot
chlapy jste borci pustit se do takovy fusky ja delal 120ku a to jsem to mohl odflaknout ale na koupecku si maknete daleko vic. fakt vas obdivuju a zaroven dekuju za kvalitni navod jak to spravne udelat. drzim palce :!:

Napsal: 18 srp 2007, 19:31
od Selshig
hh Kleskojot maš pravdu ja bych se toho baaal..no možna ne kdybych měl nějakeho dobreho zanmeho co by měl na tohle hraní časek...ja sem spíše přes dřevo cokoliv kdo potřebuje navrhnou nakreslit nechat vyrobit to je přeze mě...nemyslim nabytek :lol: :lol:

Napsal: 18 srp 2007, 20:06
od MartasZ
Pak se vezme žlutý univerzální kit a s ním se vykitujou drobné prasklinky a nerovnosti v tom hliníkovym.. jak sem psal včera..
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A pak zase brousit a brousit.. myslim že teď už stodvacítkou, ale možná kecám.. já to nedělal, to všechno brácha :-)
No a pak sme zas vzali čtyřkila pod vodou a vše co se kitovalo, následně brousilo se muselo zmatovatět.. je lepší obrousit větší kus abysme mohli plniče stříknout víc.. ať máme co brousit :-)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 18 srp 2007, 20:08
od MartasZ
No jako sám bych se do toho taky nepustil.. ale brácha už to nějakej ten pátek dělá, takže s nim to jde pěkně od ruky.. i když je to fakt pakárna a když koukám na ty fotky a uvědomim si, že už sme na tom nějakých dvacet hodin strávili, tak mi přijde, že se nic neudělalo.. na to, že se má zejtra stříkat, no nevim, nevim :-(

Napsal: 18 srp 2007, 20:20
od MartasZ
Abych nezapoměl.. jsou díly, který jsou kvalitně nastříkaný a protože se budou přestříkávat podobným :P odstínem, nejni potřeba je hodně brousit a stříkat do plniče..
Takovým je právě křídlo..
Takže to stačí jen omýt a zmatovatět tisícovkou.. papírem o hrubosti 1000 pod vodou :-) A stejnej postup.. obrousit, očistit, osušit a zkontrolovat lesklá místa a ty znovu obrousit.. dokovaď nebude všechno matný..
Obrázek Obrázek

Napsal: 18 srp 2007, 20:24
od ivan
Jo jo za krásu se musí něco ztrpět,ale výsledek bude stát za to,držím palce ať se Vám všem práce daří a na Moravě budem mít co obdivovat. :wink:

Napsal: 18 srp 2007, 20:32
od MartasZ
Jakmile je kára připravená, musí se olepit to, co nechcete stříkat..
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A pak už se stříká plnič.. protože se bude brousit, tak klidně víc vrstev.. ať zalije ty menší prasklinky, ďolíky a tak.. pak se to díky tomu dá všechno krásně zabrousit a zahladit.. a bude kasle, jedna báseň :-)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 18 srp 2007, 20:33
od MartasZ
ivan píše:Jo jo za krásu se musí něco ztrpět,ale výsledek bude stát za to,držím palce ať se Vám všem práce daří a na Moravě budem mít co obdivovat. :wink:
Díky Ivánku.. snad to dobře dopadne ;)