Stránka 3 z 9
Re: ESP i30
Napsal: 24 lis 2008, 14:40
od laufas
Jakub píše:tak už je tu zima a už někdo z vás co má esp to vyskoušel na sněhu??? Já ano a opět mě to utvrdilo že je to dobrá věc.
verim a zavidim.
V sobotu jsem jel s pritelkyni jeji filckou a tak v 10kmh jsme dostali hodiny. Prudka leva mirne z kopecka, tma a snehu jako prase. Vyjizdime ze zatacky krokem a najednou citim jak jde zadek pred nas. Hnus. Zustali jsme otoceni v protismeru. Diky bohu jsme jeli tak pomalicku a proti nam nic nejelo. V teto chvili bych dal vse za esp!!! Poprve jsem poznal, ze i kdyz se jede opravdu opatrne, smyk si nas najde.
stve me jen, ze jsme si za espcko nepriplatili na i30
Re: ESP i30
Napsal: 24 lis 2008, 15:03
od mirpie
ESP nemám a ani ho nepotřebuji, byť třeba pro přítelkyni bych to uvítal. Přišla zima a smyk jsem chytil nespočetně, pravda, v mnoha případech záměrně vyvolaným ručním brzdou
, rád si hraju. To se člověk nauči dost a smyk pak zvládne sám bez těchto vymožeností.. Funkci ESP jsem zažil jen jednou, když mě borec vezl v tehdy nové Octavii I RS (1.8T 132kW) a hnedj sme poznal, že moc dobrej řidič není, Asi ve 130km/h na uzoučké silnici se vyhýbal protijedousímu autobusu a jedním kolem už vletěl na nezpevněnou část vozovky. Pohybem kontra volantem to vzal moc, čímž vyvolal ještě větší smyk opačným směrem. V tu chvíli se jedno kolo přibrzdilo a srovnalo to zadek do přímého směru. Na budíkách blikla kontrolka ESP. Borec měl staženou prdel a opocený ruce a přitom klidným hlasem v tu chvíli pronesl, že to ESP jako může klidně vypnout.
Pro takovýhle kretény, co neumí zacházet s volantem to dobrá věc je, pokud by měli svým chováním ohrozit ostatní účastníky silnčiního provozu.
jinak jak tu někdo psal, že na ESP je potřeba pohon všdch kol, to je nesmysl. ESP se jen neobejde bez systému ABS, se kterým sdílí všechny rychlsotní čidla. Navíc jsou čidla bočního zrychlení a jedna jednotka navíc...
Re: ESP i30
Napsal: 24 lis 2008, 20:08
od laufas
jo, tak zamerny smyky s ruckou to je jina, cekas to
To me bavi, ale jako spolujezdec u pritelkyne jsem se necitil zrovna vesele
Re: ESP i30
Napsal: 24 lis 2008, 20:26
od Dire
mirpie: neber to v zlom, ale len dufam, ze ta nikdy (a ani ten druhy extrem, toho nezkuseneho borca v oktavke rs) nestretnem na ceste ... Hlavne nie vtedy, ked prave vyrovnavas smyk a ja som v protismeru...
Takychto pustam a v duchu si hovorim, ze cim je dalej predo mnou, tym lepsie pre mna a nemusim byt zrovna ja u toho, az raz ...
Smyk som za 17 rokov dostal na cestach asi 5x a nastastie vzdy som ho ustal, ale za kazdy smyk si v duchu nadavam, ze som ho svojou jazdou vyvolal.
Re: ESP i30
Napsal: 25 lis 2008, 12:15
od Mexican
tiez sa pripajam - myslim ze nazor niekto ze ESP nepotrebuje ze si vystaci sam je trochu odvazny. Pomoze to aj skusenemu vodicovi, pretoze nie vzdy ma svoj "skill" pritomny na 100%. Ak vsak niekto jazdi 99% mesto - do prace, na nakupy a v lete k vode, tak sa to ESP asi nevyplati
Re: ESP i30
Napsal: 25 lis 2008, 12:29
od DEDe
Dire píše:mirpie: neber to v zlom, ale len dufam, ze ta nikdy (a ani ten druhy extrem, toho nezkuseneho borca v oktavke rs) nestretnem na ceste ... Hlavne nie vtedy, ked prave vyrovnavas smyk a ja som v protismeru...
Takychto pustam a v duchu si hovorim, ze cim je dalej predo mnou, tym lepsie pre mna a nemusim byt zrovna ja u toho, az raz ...
Smyk som za 17 rokov dostal na cestach asi 5x a nastastie vzdy som ho ustal, ale za kazdy smyk si v duchu nadavam, ze som ho svojou jazdou vyvolal.
No sem podobneho nazoru myslet si ze clovek zvladne smyk taky neni zrovna moc dobry , a tyhel systemy jsou taky delane na rychle vyhnouti se prekazce kdyz neco vlitne do cesty to se trenuje dost tezko
Takze ja sem hlasoval pro ano at uz je clovek jakykoliv mistr a kdyz uz chce blbnout tak se to snad da taky vypnout stejne jak TCS v coupecku ne ?
A zvysuje to i hodnotu auta zachvilu se to bude ocekavat od vsech aut. takze jednoznacne pro
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 07:48
od Jakub
Přítelkyně má taky coupe r.v. 2007 a ta ho tam nemá a jsem s toho tak trochu nervozní protože má ráda rychlejší jizdu a tento systém do toho auta jednoznačně patří.
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 08:28
od DEDe
Jakub píše:Přítelkyně má taky coupe r.v. 2007 a ta ho tam nemá a jsem s toho tak trochu nervozní protože má ráda rychlejší jizdu a tento systém do toho auta jednoznačně patří.
do coupe se dava jen TCS bohuzel ne ESP , takze co to umi delat je to kdyz clovek da moc plynu do zatacky tak ze uz zacne prokluzovat tomu to zabrani ale jinak stabilizaci asi moc nezajisti jak ESP. Spis dobre na lepsi rozjezdy a neprokluzovani na mokru pri rozjezdech a s plynem do zatacky.
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 16:03
od laufas
DEDe píše:Jakub píše:Přítelkyně má taky coupe r.v. 2007 a ta ho tam nemá a jsem s toho tak trochu nervozní protože má ráda rychlejší jizdu a tento systém do toho auta jednoznačně patří.
do coupe se dava jen TCS bohuzel ne ESP , takze co to umi delat je to kdyz clovek da moc plynu do zatacky tak ze uz zacne prokluzovat tomu to zabrani ale jinak stabilizaci asi moc nezajisti jak ESP. Spis dobre na lepsi rozjezdy a neprokluzovani na mokru pri rozjezdech a s plynem do zatacky.
TCS je neco jako ASR u skodovek? Jako pritiprokluz kol?
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 16:38
od mirpie
Dire píše:mirpie: neber to v zlom, ale len dufam, ze ta nikdy (a ani ten druhy extrem, toho nezkuseneho borca v oktavke rs) nestretnem na ceste ... Hlavne nie vtedy, ked prave vyrovnavas smyk a ja som v protismeru...
Takychto pustam a v duchu si hovorim, ze cim je dalej predo mnou, tym lepsie pre mna a nemusim byt zrovna ja u toho, az raz ...
Smyk som za 17 rokov dostal na cestach asi 5x a nastastie vzdy som ho ustal, ale za kazdy smyk si v duchu nadavam, ze som ho svojou jazdou vyvolal.
naprostý souhlas.
snad sis nemyslel, že tohle dělám, když mám proti sobě nebo za sebou auta.
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 16:49
od mirpie
laufas píše:DEDe píše:Jakub píše:Přítelkyně má taky coupe r.v. 2007 a ta ho tam nemá a jsem s toho tak trochu nervozní protože má ráda rychlejší jizdu a tento systém do toho auta jednoznačně patří.
do coupe se dava jen TCS bohuzel ne ESP , takze co to umi delat je to kdyz clovek da moc plynu do zatacky tak ze uz zacne prokluzovat tomu to zabrani ale jinak stabilizaci asi moc nezajisti jak ESP. Spis dobre na lepsi rozjezdy a neprokluzovani na mokru pri rozjezdech a s plynem do zatacky.
TCS je neco jako ASR u skodovek? Jako pritiprokluz kol?
jo, je to to samé, jen jinak pojmenované. ASR=Antriebsschlupfregelung. Dále jedno a totéž je ASC, DTC, ETC, ETS, TCS a TC, každá automobilka si to pojmenovává jinak.
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 17:46
od laufas
A k cemu je to dobry? Jako znam fci,ale nejak nevim uplatneni.
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 17:53
od Dire
mirpie píše:
naprostý souhlas.
snad sis nemyslel, že tohle dělám, když mám proti sobě nebo za sebou auta.
No, ja som pochopil, ze dostavas smyk nielen zamerne, ale i neplanovane. A to si asi nevyberies, ci prave niekto nejde v protismeru:
"Přišla zima a smyk jsem chytil nespočetně, pravda, v mnoha případech záměrně vyvolaným ručním brzdou
, rád si hraju. To se člověk nauči dost a smyk pak zvládne sám bez těchto vymožeností.."
Tak, ako nie je dobre bezmedzne spoliehat na ESP, tak i bezmedzne verit v svoje 'nadschopnosti' na cestach podla mna nie je to prave orechove
S ESP je to podla mna skoro ako s airbagami - idealne je ich mat v aute, ale nikdy nevyuzit
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 18:12
od laufas
ESPcko bych rad nekdy otestoval, bagy nikdy
ale vim zes to myslel jinak
Re: ESP i30
Napsal: 26 lis 2008, 18:16
od Dire
laufas píše:A k cemu je to dobry? Jako znam fci,ale nejak nevim uplatneni.
ASR, TCS:
1. ulahci rozjazd (snizi moznost podklznutiu pri rozjazde) a zlepsi trakciu pri jazde na mokru, ladu, snehu, moze zabranit vzniku smyku (roztoceniu auta) pri rychlej akceleracii na nerovnomerne klzkej vozovke. ESP vlastne nastupuje do akcie, ked smyk je na spadnutie alebo uz dokonca nastal
2. kontrolka ASR rychlo a spolahlivo upozorni na to, ze vozovka zacina byt klzka (pozri nasu debata o ESP, kde sa snazim vysvetlit, ze kontrolka ESP u i30 nahradi u nevyraznu vlocku namrazy prave vdaka implementovanej funkcii TCS v ramci ESP) - proste ASR/TCS zapracuje = kontrolka preblikne, akonahle ma nejake koleso na hnacej naprave tendenciu podklznut
Jo, ESP otestovat, ale nie v realu na silnic plnej aut. Tam radsej nech pride k slovu naozaj iba obcas