Stránka 3 z 10

Napsal: 02 dub 2008, 10:15
od behe
michal2828 píše: Každý kousek (auto) je jiný, možná ten tvůj je trošku hladovější.
Myslim ze tie rozdiely medzi autami mozu byt tak najviac v desatinach litrov. Ak by porovnatelny styl jazdy mal u jedneho 7.5 a u druheho 9, tak sa mi to tiez zda dost - uz asi by to stalo za otazku ci niekde nie je chyba (v aute alebo vo vypocte).

U mna tych 7.5 mozno nie je celkom "poctivych", kedze som si neuvedomil vsetky zasady slusnosti voci autu v zabehu a asi som ho podtacal viac nez sa patri (bezne som jazdil na otackach 1700-2000) - tak to do mna hustili v autoskole a uz som sa nezamyslal. Teraz jazdim v priemere o stupen nizsie pri rovnakych rychlostiach, uvidim co to najblizsie povie.

Napsal: 02 dub 2008, 17:39
od HankaK
Já jezdím většinou 2500 - 3000...
Jinak (nevím, jestli jsem to tady někde už uváděla) jsem jednou dělala pokus, jakou nejmenší spotřebu z Matrixka dostanu a bylo to 6,45 l na 100 km. Jízdou mimo město a max 100 km/h :?

Napsal: 02 dub 2008, 18:06
od tatulda
Zdravím vás,přátelé
Rád bych vám řekl jeden poznatek-netýká se sice Matrixe,ale Lantra 1,6-J2 byla docela dost vybíravá na pumpu,kde jsem tankoval,Například v Brně u Makra byl sice benzín levnější,ale spotřeba vyšla kolem 9,5l/100,zato u OMV mi vycházela spotřeba kolem 7,5l,což je rozdíl větší,než rozdíl v cenách.
Jinak na dlouhé trasy-t.j.např.Chorvatsko vyšla spotřeba na pěkných 5,5l/100,ale pohodová jízda do 100km/h.

Napsal: 03 dub 2008, 10:08
od behe
Inak presne toto s benzinom ma napadlo...
Nedavno mi moj znamy spominal, ze pravidelne
zvykol tankovat na istej pumpe nedaleko od domu,
a od isteho casu mu auto lenivelo a rastla spotreba...
az v jeden den prestalo chodit uplne a pricinou sa ukazal
velmi vysoky podiel vody v natankovanom palive.
Navyse v karburatore nasiel silnu vrstvu vodneho kamena.
Povedal som mu, ze keby percento vody zvysovali trochu
pomalsie, mozno by sa cast aut tu v Blave naucila jazdit na vodu...

Nove meranie

Napsal: 12 dub 2008, 20:23
od behe
Tak som dnes tankoval zase plnu, asi 7 km po rozsvieteni cervenej. Voslo sa mi 40.58 litra, takze ak nadrz ma 55, hladne oko zaziarilo ked ostavalo este skoro 15 litrov.

To co mi vyslo je hadam vzorna kombinovana spotreba, asi 100 km v meste vratane spicky so zapchami a kadejakych zdlhavych otravnych manevrov pri rychlosti do 20 km/h. K tomu asi 150 km po dialnici rychlostou 120-140 (tachometrove udaje, realne asi o nieco menej), mensia horska premiovka na useku Bytca-Valasske Mezirici a potom flakaren po moravskych vesnicich, to vsetko asi v dlzke 200 km.

Cakal som trochu vyssiu spotrebu, ale to co vyslo ma prijemne prekvapilo, rovnych 7.4 litra.

////////////////

Inak, skusali ste niekto (ja viem ze sa tym netreba radsej chvalit) aka je najvyssia rychlost? Mal som dnes moznost, tak na malu chvililicku, ked nebolo nikoho siroko daleko na dialnici, som opacil - tachometrovych 183 pri asi 5300 otackach, viac ani za svet. Ale hned som ubral, nie som ziadny pirat...
Vyrobca udava 170, takze tachometer je asi celkom presny, ved co to je 13 hore dole...? Inak v meste okolo 50ky co mi meral radar (niekedy na vstupe byva take co kazdemu meria a oznami) tachometer hadam len o 3-5 km/h nadhodnocuje.

Prekvapilo ma prijemne ze auto stalo velmi pekne a pevne na ceste, bez najmensieho vahania. Ked si spomeniem na nasu staru skodu ako sa pri 100 km/h zacala triast a neznesitelne hucat...

Napsal: 15 dub 2008, 19:46
od pavel11
Taky jsem zkoušel svoji maximálku. Zatím je to lehce nad 180 km/h. Matrix chtěl ještě více :wink: , ale já měl zatím dost :oops: . Jinak poslední spotřeba: 5,61 l/100km. Ujeto celkem 803 km, 300 km po městě, 500 km kombinovaně. Tankováno 45,08 nafty u Benziny. Používaná klimatizace i topení. Myslím, že docela slušné. 8)

druhá nádrž

Napsal: 21 dub 2008, 09:46
od maxbubakoff
Takže jsem uviděl první průměrnou spotřebu...nemaje počítače v autě, musel jsem se spolehnout na program quickmoto. 1,5 CRDi, najeto 900 km - průměrná spotřeba 6,07 l. Jízda zhruba 1/3 dálnice, něco málo město, zbytek silnice první třídy - Vysočina - členitý, kopcovitý terén, klima puštěna pouze jednou asi na 100 km. Výsledek mi přijde na nové auto dobrý. Budu doufat, že se spotřeba po "usazení" ještě sníží. Jsem klidnější řidič, který se potřebuje především dostat bezpečně z bodu A do bodu B.

Re: druhá nádrž

Napsal: 22 dub 2008, 08:00
od pavel11
maxbubakoff píše:..... 1,5 CRDi, najeto 900 km - průměrná spotřeba 6,07 l. Jízda zhruba 1/3 dálnice, něco málo město, zbytek silnice první třídy - Vysočina - členitý, kopcovitý terén, klima puštěna pouze jednou asi na 100 km. ....
Konečně taky někdo, kdo se vejde to tabulek :wink: . Uf, už jsem tak trošku si myslel, že jsem jedinný. Díky maxbubakoff-e. Je vidět, že s Matrixem se dá jezdit za rozumnou a výrobcem nastavenou spotřebu. :P

Re: druhá nádrž

Napsal: 28 dub 2008, 10:01
od behe
Tak si mi moj maly nejak rozozral...
po poslednom tankovani mi priemer vysiel na 8.2 litra.
Z tych 550 km som isiel asi 250 po dialnici a to skoro stale 130, pri predbiehani mozno aj viac. Takze moralne ponaucenie je zrejme.

Chcel by som sa opytat skusenejsich, pri akej rychlosti je hranica, za ktorou zacina neumerne rast spotreba? Inymi slovami, ako rychlo mam ist po dialnici, ak chcem mat rozumny pomer medzi rychlostou a spotrebou?

Viem ze kamarat na Felicii mal overene rokmi ci kilometrami, ze ak ide 110, je to v pohode, ak isiel 130, spotreba vzrastla viac nez o 2 litre.
Teraz na prazdnejsej dialnici som si vsimol, ze velmi vela vodicov aj s dobrymi a silnymi autami ide 110.

Je aj pre Matrix optimum tych 110?

Re: druhá nádrž

Napsal: 28 dub 2008, 10:24
od Mexican
behe píše:Tak si mi moj maly nejak rozozral...
po poslednom tankovani mi priemer vysiel na 8.2 litra.
Z tych 550 km som isiel asi 250 po dialnici a to skoro stale 130, pri predbiehani mozno aj viac. Takze moralne ponaucenie je zrejme.

Chcel by som sa opytat skusenejsich, pri akej rychlosti je hranica, za ktorou zacina neumerne rast spotreba? Inymi slovami, ako rychlo mam ist po dialnici, ak chcem mat rozumny pomer medzi rychlostou a spotrebou?

Viem ze kamarat na Felicii mal overene rokmi ci kilometrami, ze ak ide 110, je to v pohode, ak isiel 130, spotreba vzrastla viac nez o 2 litre.
Teraz na prazdnejsej dialnici som si vsimol, ze velmi vela vodicov aj s dobrymi a silnymi autami ide 110.

110 tacho je cca 103-105 v reale je to tak akuratna rychlost ze cesta dobre ubieha a spotreba nie je velma, pri 130 je to narast o cca 20%... najnizsia spotreba je vo vseobecnosti 75-85 tacho na 5. stupni ale to je strasne plazenie sa :?

Je aj pre Matrix optimum tych 110?

Napsal: 28 dub 2008, 14:43
od pavel11
Já nevím, zda je pro Matrix optimum 110 :? . Já mám osobní zkušenost, že jízda je nejlepší, když je na tachometru 120. To je auto nejklidnější, zlehka akceleruje při přišlápnutí na plyn. Dle mého soudu je 120 optimální rychlost pro Matrixe. :wink: Měli jsme i Getze a tam to kupodivu platilo taky. Takže pokud to jde tak jedeme na 120 km/h a to bez ohledu na spotřebu. Tu máme dle posledního měření 5,61 l/100km (nafta), takže spokojenost :lol:

Napsal: 28 dub 2008, 18:11
od behe
pavel11 píše:Já nevím, zda je pro Matrix optimum 110 :? .
Mám na mysli benzínový 1.6.
A samozrejme, noha casom otazieva, takze pri snahe o 110 to sklzava ku 120...

Napsal: 29 dub 2008, 16:36
od tatulda
Nevím jak pro Matrixe,ale u Lantry 1,6i,což je podobný motor a i váhou jsou si podobné,tak nejlepších hodnot jsem dosahoval při rychlostech kolem 100-110 km/hod.Myslím si,že to bude tak nějak podobné-nejlepší je to odskoušet na vlastní kůži.

Napsal: 29 dub 2008, 17:15
od Bruno
Mohu potvrdit jezdím teď také deleší štreky 110-115 a spotřeba kolem 7,1-7,2l/100km, průměrná /ve třech/. Jak to jde nad 120km, tak už to žere jako hrom!!!

Napsal: 09 kvě 2008, 20:11
od michal2828
Tak jsem po najetí 4100 km dnes vyzkoušel ekojízdu. Ve dvou lidech Brno-Trenčín a zpět po okreskách při dodržování předepsaných limitů, zaplá klima. Najeto cca 400 km, spotřeba měřena z plné do plné u stejné pumpy a stojanu. Spotřeba průměr 6.16 l/100km.