Stránka 3 z 17

Re: Palubní počítač

Napsal: 06 úno 2009, 06:43
od Motorsport
Zdravím všechny

Sleduji tuto diskuzi již od počátku, ale bohužel tady nepomohu. Palubní počítač je samostatnáý modul v budíkách a nelze se do něho dostat (nebo lépe neumíme se do něho dostat, tím myslím SW). Dokumentace neexistuje, v dostupné dokumentaci je to černá krabička do které jdou signály, které známe, ale neumíme upravit jejich zpracování.

V dohledné době budeme vyvíjet palubní počítač pro značku, která jej nemá vůbec, tzn. dal by se upravit pro Hyundai, ale každopádně to bude samostatná jednotka (nepůjde zabudovat do budíků).

Re: Palubní počítač

Napsal: 06 úno 2009, 07:21
od Michal Jedlička
:cry: Co se da delat, holt na papir rozsypu ryzi a zkusim z toho vytvorit dopis...

Re: Palubní počítač

Napsal: 06 úno 2009, 11:24
od kowalski1410
Motorsport píše:Zdravím všechny

Sleduji tuto diskuzi již od počátku, ale bohužel tady nepomohu. Palubní počítač je samostatnáý modul v budíkách a nelze se do něho dostat (nebo lépe neumíme se do něho dostat, tím myslím SW). Dokumentace neexistuje, v dostupné dokumentaci je to černá krabička do které jdou signály, které známe, ale neumíme upravit jejich zpracování.

V dohledné době budeme vyvíjet palubní počítač pro značku, která jej nemá vůbec, tzn. dal by se upravit pro Hyundai, ale každopádně to bude samostatná jednotka (nepůjde zabudovat do budíků).
Motosport zde potvrdil má slova viz příspěvekhttps://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 3&start=15
........proč vlastně chcete nový SW,stejně tam nic jiného nedostanete...pokud chcete nové funkce museli by jste vyměnit displej,který tam má předdefinované znaky

základ přístrojovky je deska plošných spojů ,která se jednak testuje na přítomnost osazených SMT součástek,dále se měří hodnoty těchto součástek,zda_li jsou v limitu a nahrává se daný SW...toť vše je v jednom testovacím procesu...pak následují testy další což jsou už pouze testy funkčnosti...

pokud by jsi chtěl nový soft s rozšířenými funkcemi,pak by jsi potřeboval komplet novou přístrojovku včetně řídíci jednotky...pokud se vůbec vyrábí
...taky jsem už viděl vymakanější počítače v autech,ale nebyla to priorita při výběru auta...nevím jak vy ,ale já mám využívám pouze fcí průměrné spotřeby a to mi stačí...raději se dívam co se děje kolem auta,než abych čuměl na pc a pořád tam něco přepínal...to pak stačí chvilka nepozornosti a je vymalováno #-o ](*,)
...pokud někdo má potřebu namakaných pc ,to pak doporučuji si udělat papíry na letadlo

Re: Palubní počítač

Napsal: 06 úno 2009, 15:22
od laufas
Taky mame prumernou a tim to hasne. S ostatnim si cvakam treba na semaforech nebo proste kdyz je nuda. Jo vlastne jeste nekdy pozoruju ze zajimavosti dojezd

Re: Palubní počítač

Napsal: 06 úno 2009, 16:05
od tatchwud
laufas píše:Taky mame prumernou a tim to hasne. S ostatnim si cvakam treba na semaforech nebo proste kdyz je nuda. Jo vlastne jeste nekdy pozoruju ze zajimavosti dojezd
Já mám vlastně na stálo nastavenou průměrnou sp. a dojezd poznám podle budíku nádrže.Když je na nule,tak vím,že mám jet pro benzín. Jinak když auto jede,tak to poznám,když stojí tak taky. No jinak si užívám,volume doprava atd.... :D/

Re: Palubní počítač

Napsal: 07 úno 2009, 12:08
od MA294BSComfort
Keď to nejde - tak to nejde ... K tej diskusii či počítač vôbec ( na jednej strane ) alebo tisíc funkcií. Jazdím služobnou oktávkou ( i30 je domáci mazlíček ) a tam sa celkom slušne dá spoľahnúť na dojaz podľa počítača ( s presnosťou na 10 km ), užitočný býva aj čas strávený na ceste, zostatok paliva v nádrži a celková vzdialenosť. To všetko v dvoch režimoch - denný a od posledného resetu. Niečo podobné by som očakával aj tu ale je mi jasné že dostať na displej symboly pre ktoré nebol stvorený - to nepojde :|

Re: Palubní počítač

Napsal: 10 úno 2009, 18:43
od rehurek
Zdar chlapi, přikládám pár fotek palubního počítače Scangauge. Zatím nemám definitovní umístění. Asi nakonec přijde nahoru na kapličku.
Při jízdě je vidět, že standardní rychloměr ukazuje víc, než je skutečnost. Se ScanGauge můžete jet přesně na hranici, abyste neplatili pokutu. Přesnost ověřena GPS a radarem.
ScanGauge1.jpg
(187.56 KiB) Staženo 481 x

Re: Palubní počítač

Napsal: 10 úno 2009, 19:53
od laufas
no vecicka je to dobra :-k

Re: Palubní počítač

Napsal: 10 úno 2009, 20:49
od MA294BSComfort
Verím že údaje sú hodnoverné ale uprednostnil by som originál, ktorý funguje podľa mojich predstáv. Tieto dorábky zrovna nemilujem - umiestniť to tak aby to vyzeralo " origoš " nebude jednoduché. :roll:

Re: Palubní počítač

Napsal: 10 úno 2009, 20:52
od Radek Švub
Kurna to je dobrá věc!!!Kde jsi to vzal?

Re: Palubní počítač

Napsal: 10 úno 2009, 21:16
od rehurek
Radek Švub píše:Kurna to je dobrá věc!!!Kde jsi to vzal?
MA294BSComfort píše:Verím že údaje sú hodnoverné ale uprednostnil by som originál, ktorý funguje podľa mojich predstáv. Tieto dorábky zrovna nemilujem - umiestniť to tak aby to vyzeralo " origoš " nebude jednoduché. :roll:
Mám ho od kámoše z USA, zhruba za 3000 Kč. Teď bude asi dražší. Dá se objednat i na http://www.scangauge.com/ za 170USD.

Údaje se odebírají z diagnostické zásuvky OBD-II pod volantem. Kabel je součástí přístroje, jen se napojí na konektor a vše hned funguje.

Je pravda že dorábky jsou na prd, alespoň co se týká umístění. Opravdu to bude největší dřina. Teď ho mám provizorně před otáčkoměrem, ale nevidím na kontrolky. Tak ještě popřemýšlím.

Funkcí to má hafo:
ScanGauge II pracuje ve třech režimech.

1) Vyčtení závad (viz. modrý displej)
2) Monitorování hodnot v reálném čase (Viz. ozanžový displej) -vždy jsou zobrazeny 4 vybrané hodnoty, dají se stiskem kdykoliv měnit
- stav lambda-sondy
- cena pohonných hmot za km
- teplota vzduchu vstuipujícího do motoru
- teplota vody v chladiči
- tlak v palivovém čerpadle
- spotřeba paliva v l/hod
- stav předstihu
- aktuální procentuální využití max. výkonu motoru
- spotřeba paliva v l/100km
- rychlost km/hod
- tlak v sacím potrubí
- otáčky motoru
- pozice pedálu plynu
- napětí akumulátoru
3) Údaje za cestu - 2 paměti =aktuální a včerejší cesta
postupně se zobrazují následující informace:
• Nejvyšší rychlost
• Maximální teplota chladiva
• Maximální otáčky motoru
• Průměrná rychlost
• Průměrná spotřeba paliva
• Ujeté km na výletu
• Čas výletu
• Spotřebované palivo v litrech
• Náklady na palivo

TANK trip neukáže maxima, ale ukáže následující:
• Palivo spotřebované od posledního doplnění
• Palivo zbývající
• Ujetá vzdálenost od posledního doplnění
• Dojezdová vzdálenost na zbytek v nádrži
• Čas jízdy od posledního tankování
• Čas jízdy, kdy bude nádrž prázdná
dá se měnít i barva a jas displeje.

Když tak se mrkněte na další vlákno - ScanGauge2 pre i30, je tam i odkaz na test.

Re: Palubní počítač

Napsal: 10 úno 2009, 21:22
od Hardcam
Super vecicka...jen obe dve verze umisteni Te svym zpusobem omezuji.

Re: Palubní počítač

Napsal: 10 úno 2009, 21:26
od rehurek
Hardcam píše:Super vecicka...jen obe dve verze umisteni Te svym zpusobem omezuji.
jasně. Asi přijde až nahoru na kapličku. Ale tam zas na to bude v létě prat slunko. Holt s dodělávkama jsou vždy problémy.

Re: Palubní počítač

Napsal: 10 úno 2009, 21:37
od Hardcam
Tomuhle umisteni bych se vyhnul v prvni rade. Tos este nevidel, co dokazal muj blbe umistenej teplomer v byvale Lantre:) interier i30 moc neznam, fyzicky jsem v neme sedel asi 2x, ale porad jsem presvedcenej, ze nejaka skulinka (spis skulina) se urcie najde.

Re: Palubní počítač

Napsal: 11 úno 2009, 15:32
od Luboshak
Ad scangauge nebo jak se to píše:
Vypadá to skvěle. Jestliže všechno tohle umí po napíchnutí do zásuvky, pak nechápu, že to výrobce do auta sám nedává (myslím normálně zabudované do budíků), třeba do nějaké vrcholné verze auta. Zvlášť, jestli tahle věcička stojí pár tisícovek.