ABS

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Napsal J. A. Komenský :D
Reklama
 

Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

jandaxx: presne jak si psal... myslel sem to ciste teoreticky :wink:
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

pokud chcete auto zastavit na co nejkratší vzdálenosti, jedno jestli s ABS nebo bez, tak jedině se sešlápnutou spojkou. U aut bez ABS by se zařazenou rychlostí zdechl motor, protože brzdy ti zablokují kola (tudíž zde je i odpověd, že brzdný učínek samotných brzd je vyšší než brzdný účinek motoru) a pak kdyby ty brzdy byly natolik slabý, že bys nezablokoval kola, tak by musely brzdit i ten motor, což je velká ztráta. Část energie vynaložené na brzdění by šlo na brzdění motoru, zbytek na samotné brzdění vozidla.
U aut s ABS je rozdíl ten, že ti i se zařazenou rychlostí nezdechne motor, protože kola jsou pořád v pohybu, ale brzdná dráha se opět prodlužuje, protože opět brzdíš i motor.

Pokud se brzdí jen tak na pohodu, pak jistě nezasáhne ABS a nejedná se o krizové brzdění. Ale pokud má člověk zastavit auto co nejrychleji, jednoznačně se sešlápnutým spojkovým pedálem a tím odpojeným motorem od brzděných kol.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Já to myslel za vyší rychlosti a ve vysokých otáčkách to mi příjde že motor pomůže samozřejmě třeba už ve 2000ot je to naopak ale v 5tis bez plynu si myslím že motor naopak pomůže přibrzdit. já tak jezdím a příjde mi že brzdím mnohem razantněji s motorem než bez něj je rozdíl brzdit z 50ti a 150ti kdy jen brzdy tolika nezvládnou. Nevnucuju to jen říkám svůj názor založený na vlastních zkušenostech
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Lubo_i30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 19 pro 2012, 13:55
Bydliště: Žilina

Re: ABS

Příspěvek od Lubo_i30 »

Vdaka chlapci za uvod do techniky brzdenia. :D Vychadza mi to takto.

V nizsich rychlostiach na lade, snehu alebo ked brzdenie trva kratko: zosliapnut spojku a plne stlacit brzdu nech to ABS poriesi.

Vo vysokych rychlostiach su brzdy menej ucinne lebo kotuc rotuje velkou rychlostou v stojacej celusti a brzdy sa rychlo prehreju. Vtedy zrejme pomoze ako pise Vlado, pri brzdeni podradit a brzdit motorom. Ked uz auto spomali uz su brzdy ucinnejsie aj ked spojku zosliapnem.

Podla mna pri vysokej rychlosti nemas sancu zadusit motor ked brzdis s ABS. ABS necaka az sa koleso zablokuje ale na to, ze ide do smyku, teda sa zacne tocit trosku pomalsie ako ked sa po vozovke volne odvaluje.

Vsimol som si pred rokmi (asi to bol ten stary ABS), ze sa koleso skutocne akoby striedavo blokovalo uvolnovalo ale to bolo davno a pri dobrzdovani do statia. Dnesne ABS uz nevydava zvuk smykajucej sa gumy po asfalte ani pri malych rychlostiach... no mozno na strku sa aj zablokuje...
Hyundai i30 1.6 CRDi, 85kW
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: ABS

Příspěvek od vado »

Lubo_i30 píše:V nizsich rychlostiach na lade, snehu alebo ked brzdenie trva kratko: zosliapnut spojku a plne stlacit brzdu nech to ABS poriesi.
A to je prave to, co by sa robit nemalo. Na snehu a lade pri malych rychlostiach (radovo 10-30km/h) ti ABS len predlzuje brzdnu drahu. V takomto pripade je potrebne uvolnit brzdu tak, aby ABS neucinkovalo, ale brzdy brzdili. Velmi pomaha aj brzdenie motorom.
Cekom dobre (a v sulade s mojimi skusenostani) je to popisane tu:

http://auto.sme.sk/c/6666344/hladame-sp ... s-abs.html
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Lubo_i30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 19 pro 2012, 13:55
Bydliště: Žilina

Re: ABS

Příspěvek od Lubo_i30 »

Mas pravdu. Na snehu, piesku... tie moje nizke rychlosti este mozno rozdelit na nizsie a vyssie a brzdit ako je to v tom clanku. Proste nie je jeden sposob na vsetky rezimy optimalny.
Hyundai i30 1.6 CRDi, 85kW
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: ABS

Příspěvek od Chasnik »

Dobrá rada v tom článku je hledat mírnou korekcí směru místo, kde kola (a tímpádem i brzdy) líp zabírají.

Párkrát už mě na zledovatělém povrchu zachránila ruční brzda. Ale pozor, použít pouze na rovných úsecích a pokud se auto začne smýkat ke straně, tak ihned povolit! Samozřejmost je držet odjišťovací knoflík furt zamáčknutý, ať je možnost okamžité korekce brzdné síly.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: ABS

Příspěvek od mmv »

přesunu odpověď sem
Brzdná dráha
Na suché vozovce má vozidlo bez ABS kratší brzdnou dráhu. Na vlhké vozovce se už rozdíly vyrovnávají a zledovatělém povrchu má vozidlo s ABS kratší brzdnou dráhu. Důležitou výhodou však zůstává především možnost řízení vozidla při brzdění!
zdroj
a takto hovoří většina "fundovaných" článků
mkr píše: Souhlasím s tebou, že většina tu zastaví dříve bez ABS než s ABS - ale jen kvůli tomu, že NEUMÍ brzdit :!:
co to je, "neumí brzdit" :?: :?: hamtnout a případně když se uvede v činnost ABS ještě víc na to hamtnout znamená "umět" brzdit :?: :?: [-X [-X [-X leda houno slavný soude :D/ :D/

ono ve chvíli, kdy ti začne mlátit (rozuměj zapůsobí) ABS, je již naprosto zbytečné, na ten pedál ještě víc šlapat, protože je v činnosti pumpa, která si tlak na brzdové válečky již řídí sama, takže odpověď
za a), zmáčknu pedál ještě silněji - špatně protože to je zbytečné
za b) nesnížím, ani nezvýším sílu stlačení pedálu - správně
za c) povolím protože se leknu zmáčknu to málo, nebo naopak moc, ale pomalu - špatně , prodlužuje se brzdná dráha

brzdový asistent jenom eliminuje variantu C, to znamená, udržuje tlak v brzdové soustavě v optimální velikosti v závislosti na faktorech typu, jak rychle si hamtl na brzdu, jak moc jsi hamtl na brzdu, povolil si pedál při nástupu ABS ??? ...
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: ABS

Příspěvek od mkr »

když si myslíš, že máš s pravdu, tak si ji měj - jen doufám, že tě nepotkám na cestě ](*,)

přečti si tohle - zejména tab. 4 a tab. 5

http://www.fce.vutbr.cz/veda/juniorstav ... ava_CL.pdf

pokud by ti text a čísla nebyla jasná, tak koukni na obrázky č.1 a č.2 :mrgreen:
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: ABS

Příspěvek od mmv »

je pravda, že toto je pádný argument na který nemám fundovanou odpověď, ale bohužel jsme v kde jsme a tak zde očividně objednatel výsledku, což bude firma která má co do činění s výrobou či aplikací asfaltových koberců, nebo asfaltových betonů bude mít v této studii své "minimálně" peníze
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: ABS

Příspěvek od mkr »

typicky česká odpověď

P.S: všiml sis, že ty výsledky ve prospěch ABS jsou i no novém povrchu, nejen na těch "ojetých" ?
Takže i kdyby si to objednala nějaká asfaltářská firma, tak je to jedno, protože vůz s ABS měl vždy lepší výsledky.
Ledaže by si tu studii zadala nějaká asociace výrobců ABS , že jo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“