Stránka 3 z 3
Napsal: 16 úno 2008, 11:14
od Selshig
Hospodarna jizda podle manualu...
Jezděte plynule a přiměřenoě zrychlujte. Nerozjíždějte se "odpichem" na plny plyn a snažte se udržovat stálou cestovní rychlost. Nezávoďte mezi semafory. Snažte se přizpůsobit svou rychlost rychlosti ostatních účastníku silničního provozu. Nebudete muset tak často a zvbytečně zrychlovat ani zpomalovat.Vyhýbejte se pokud možno hustemu provozuVždy udržujte bezpečnou vzdalenost od jiných vozidel, abyste se vyhnuli nutnosti náhleho brždění. Rovněž tím snižite opotřebení brzd.
Jezděte přiměřenou rychlostí. Čím rychleji jedete tím vyšší mate spotřebu. Jízda optimalní rychlosti, především na dálnici, je nejúčinnější metodou k minimalní spotřebě paliva.
Nepoužívejte zbytečně nadměrně brzdu nebo spojku. Vede to ke zvýšení spotřeby paliva a také k většímu opotřebení.
Pečujte o pneumatiky. Udržujte je nahuštěne na předepsaný tlak.
Udržujte vůz stále v dobrím technickem stavu. Pro nižší spotřebu paaliva a náklady na udržbu dodržujte termíny prohlíek podle plánu udržby.
Asi tak nějak to mam napsane v manualu....
Napsal: 16 úno 2008, 15:04
od Michal.M
ja jezdim na 1-do 20km/h na 2 do 40km/h na 3 do 55km/h na 4 do 75km/h a na 5 max.do 90-100km/h a mam spotrebu ted v zime do 7l/100km tak jsem zvadav na to az se otepli jaka bude spotreba
Napsal: 16 úno 2008, 20:00
od super.soso
Dakujem za odpovede,ja napriklad jazdim tak ze dam 5 uz pri 65km/h, ale to robim iba v meste ked viem ze nepotrebujem akcelerovat.
Auto ma nizke otacky takze by malo mat aj nizku spotrebu.
Niekde som cital ze ked necham zaradenu rychlost a pustim plyn tak je spotreba nula,
ale keb vyradim rychlost na neutral tak je spotreba ako keby auto stalo na mieste a bolo nastartovane.
Kazdy vravi daco ine na toto. Tak neviem co je natom pravdi.
Napsal: 16 úno 2008, 20:13
od black_sheep
teda hosi to jste ted vylezli z autoskoly bo proc tady resite rychlost X kvalt? to je nic nerikajici, protoze kazdy ma jinou auto, motorizaci, predovku,.. neni lepsi to brat podle otacek?
optimum je drzet otacky mezi 2-3tis pri klidny jizde, v pripade potreby zrychlovat to hlavne netahat z tehle otacek, doporucuji podradit o jeden, prip. dva stupne a pridat vic plynu, pote to zase rychle odradit nekde u 3.5, 4tis a to i u dvoulitru, ikdyz se to nezda, a tahne klidne od 1.8tis..
samozrejme kdyz jedu ve meste 50 za ctyri, bude tam 2000tis otacek a chci dojet kolonu co jede 60 tak tam tu trojku rvat nebudu, a s minimem plynu se na to doplouzim, to leda bych vyjizdel z mesta a chtel zrychlit na stovku, ale to je snad jasny kazdymu?
v podstate
spotreba je o tom,
kolik plynu clovek dava
a za jaky cas. pokud bude nekdo tahat autak z nizkejch otacek, bude mit treba i malo plynu tak bude drzet plyn dva kilometry a navstrikuje docela dost paliva.. naopak kdo si podradi, a slapne na to trosku vic vyuzije potencial motoru, sice kratkodobe spali vic ale pak uz plyn jen simra a navíc, jeste se sveze..
shrnul jsem to tak v rychlosti, nejak nemam cas to poradne rozebrat ale spotrebu jsem mel vzdycky super! nejlip jsem mel zmakle scoupe, za tu dobu co jsem ho mel, to pak jezdilo zadarmo..
Napsal: 16 úno 2008, 20:16
od LongStar
Napsal: 16 úno 2008, 20:27
od Bruno
Co se týče spotřeby při zařazené rychlosti a noha z plynu , tak to fakt bere nula. Při jizdě na neutrál to však nebere tak jako při stání na neutrál, ale víc. Je tam jakési zařízení spojené s tachometrem a to dává víc benzinu dokud auto jede./dokud jsou kola v pohybu/ Mám to ověřené Blendiho PP a ten je super přesný. Normal na neutrál při stojícím autě /volnoběh,teplý motor/ 1,0-1,2l, při jízdě na neutrál pod 60km/hod to žere 2,5-2,8 l. Odzkoušeno a prověřeno zkušeností s pomocí Blendiho Palubního počítače. Od okamžiku kdy ho používám jsem se dostal se spotřebou rapidně dolů!!!!!
Napsal: 16 úno 2008, 20:28
od Selshig
tak ja dneksa jel dotěšína za cypiskem přes frydek z ostravy po nove cestě a vzalo mi to tak 12litru..taky když jedu od ostravy směrem na východ k beskydum tak vždy jedu proti větru a člověk víc tlači na plyn a když jedu zpatky a vidim jak to krasně acceleuje tak proč to nezkusit
od těšína sem to měl průměrnou rychlosti do ovy tak 150 asi....takže i ta spotřeba nebyla zrovna nizka....
Napsal: 16 úno 2008, 20:31
od Selshig
někteří se naučili i dobržovat s podřazením rychlosti...nestoji to žadne palivo a šetří brzdy..i když jen trošku...ja to hlavně řeším v zimě když je sníh na cestě a dobržduji křižovatku...jelikož nemam ABS tak mě při stisku brzdy občas seknou kola...ale při padesatce dat dvojku zbrzdi to krasně rychle..někdy si to zkuste....
..
Napsal: 16 úno 2008, 22:54
od zhrado
nechcem dako rypat ale mne sa to dako nevidi, zeby auto iduce 60 na volnobeh malo okamzitu spotrebu 2.5 litra a zastavene na volnobeh ma liter. To je dako proti logike. Niekedy su sice otacky pri 60tke vyssie ale to skor preto, ze motor je unasany prevodovkou. A co si ja pamatam, tak auto iduce 60 na volnobeh malo priblizne rovnaku okamzitu spotrebu ako stojace na volnobeh. Nezda sa vam?
Napsal: 17 úno 2008, 09:29
od Bruno
Moje poznatky vychází ze zkušeností s Lantrou J2 16V 96r.v. a mám to ověřené palubním počítačem, takže je to fakt o kterém je zbytečné diskutovat. Volnoběžné otáčky jsou továrně nastavené cca 800ot/min. Jakmile jsou však kola v pohybu dochází přes relé, které je v tachometru, ke zvýšení volnoběžných otáček a proto to žere víc. Mám to prodiskutované s mechanikem je to prostě tak a dokud nejsou kola v klidu, tak ti volnoběh neklesne na 800ot/min. Je to prý kvůli lehčímu řazení. Je zbytečné o tom diskutovat, je to tak a mám to zkontrolované palubním počítačem snad 1 000 krát!!!!! Hujer nebo Ivan by ti to určitě objasnili!! Když vyřadím za jízdy třeba při 4 tak okamžitá spotřeba jde dolů na cca 1,6-1,8 ale jak trychlost klesne pod 60 tak to skočí výš až na 2,5-2,8l. Dělá to to relé v tachometru, ze kterého mimochodem beru informace pro rychlost na Blendiho palubní počítač. To není teoretizování to je praxe!!!
Napsal: 17 úno 2008, 10:46
od Burža
Je to docela mozne, pri jizde s vyrazenou rychlosti je potreba uudrzovat v kondici posilovac rizeni a brzd a mozna i dalsi systemy, takze mirne zvednuti volnobeznych otacek bych predpokladal. Jen ta spotreba na volnobeh se mi zda hodne, ve fabii to ukazovalo pokud se nemylim kolem 0,8l/100.
Napsal: 17 úno 2008, 11:44
od Bruno
Ono je to trochu ošidné ten palubní počítač ukazuje okamžitou spotřebu prakticky ve dvou hodnotách. Když auto stojí /tedy volnoběh/ a do rychlosti cca 20 km/hod to ukazuje v jednotkách litrů/za hodinu a při rychlosti nad 20 km to ukazuje v litrech/na 100km. Takže spotřeba x litrů za hodinu není totožná se spotřebou x litrů na 100km. To zhruba sedí pouze v případě rychlosti 100km/hod, pak je údaj shodný. Odzkoušel jsem to odpojením vodiče, který vede impulzy od tachometru, takže při jízdě se zobrazovala okamžitá spotřeba za hodinu a byla shodná s okamžitou na 100km, až jsem dosáhl tychlosti 100km/hod. Je to logické je to pouze matematika počítač se ošidit nedá.Např. při hodinové ok. sp. to na trojku při záběru na 50km/hod ukazuje kolem 5l/hod, ale při ok. sp. na 100km to při záběru na 50km/hod ukazuje 19,8 až 21,0 l/100km.
Napsal: 17 úno 2008, 12:28
od Selshig
služební berlingo u nas v praci 1,6 16V když jsme jeli skopce s pětkou cca 70km v hodině spotřeba 0,1l a s volnoběhem 4,6litru...ted si to nevymyšlim ale bylo to tak...octavka 1,6tkova to same 0,4s rychlosti bez plynu a 2,8na neutralu...
Napsal: 17 úno 2008, 12:46
od Bruno
Tak to já mám při jízdě se zařazenou rychlostí bez plynu spotřebu 0,00 litrů. Kolik berou ty auta na volnoběh při stojícím autě????
..
Napsal: 17 úno 2008, 13:16
od zhrado
stale nechcem rypat ale aj tak sa mi to nevidi, nemyslite si ze proti vam volaco mam. Ked budem mat cas v robote zoberem diagnostiku a pojdem sa odviest a som zvedavy co bude pisat za jazdy vstrekovanie paliva. To co pisu PP sa neda niekedy verit lebo ako to bolo spomenute raz pisu litre na kilometre a raz litre na hodiny.Celkom ma to zaujima preto sa pytam...