Stránka 3 z 3
Re: go motoru
Napsal: 02 bře 2012, 21:37
od Hlod
kté go motoru já jsem dělal na svém dvoulitru částečnou go protože mě to bralo už dost oleje. to auto mělo najeto něco kolem 300 000km. tyhle motory jsou fakt dobrý díky litinovému bloku po těch třista tisících bylo vydět na stěnách válců ještě kresba od honování podle mích zkušenostech (dělali jsme dvě 1,6 a jedem 2,0) jsou příčinou spotřeby oleje stvrdlé simeringy ventilů ale hlavně zapeklé stírací pístní kroužky (na všech třech autech). já mám od opravy najeto přes 60 000km a nedolejvám olej
fotky z té opravy jsou na-
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=80&t=13350
Re: go motoru
Napsal: 03 bře 2012, 15:44
od Gedrell
A stalo tě to se svépomocí (takže jen matroš) 8 000kč? To je dobrý
Mě nacenili simeringy a pístní kroužky na cca 5 500kč matroš a ty 2500kč chtěj za práci.
Ale ještě se bude měnit těsnění a vše další co bude potřeba.
Až bude po GO tak napíšu kolik to celkem stálo.
Myslíte, že když mi to žere hodně olej (takže pístní kroužky atd) a je v čudu lamda sonda a katalizátor že to má vyžší spotřebu béňa?
A jestli jo o kolik?
Re: go motoru
Napsal: 16 dub 2012, 12:38
od Petr Slavík (Sláva)
Mě přišla výměna simeringů ventilů + lakování spojleru a jeho montáž na páté dveře na 2500kč
Uvidíme zda olej již nebude mizet...
a vlastně v tom byla ještě výměna náhonu tachometru a výměna oleje a olejového filtru...
Re: go motoru
Napsal: 31 srp 2012, 10:12
od Petr Slavík (Sláva)
tak mi to olej žere i nadále
Re:
Napsal: 29 zář 2013, 17:08
od hrubyjir
Vladislav Bureš píše:vlastaFR píše:nerozumim tomu jestly ma blok vybrus
. vybrus se dela na vlozce ve valci.
v kazdym pripade vymena oleje do 1000 - 2000km (plus filtr). zajizdet urcite ne v plnejch otackach spocatku v klidku do tech MAX
cca 4500 (HLAVNE MOTOR NEPODTACET
takze pod 2000 bych nechodil) a po nejakych 2000km znova pretahnout hlavu.
Měl by jsi vědět že nejsou jen spalovací prostory tvořené vložkou ale i přímo blokem není to nijak neobviklé. Každé má své výhody a nevýhody a volí se podle charakteru motoru a užití.
Filtr s mění vždy s olejem. První výměnu co nejdříve těch 500 je tak akorád na první, to není z mé hlavy ale od člověka co se živí generálkováním motorů.
Jsou v podstatě dva druhy bloků u kapalinou chlazených motorů. Tak zvané suché vsožky ty jsou v podstatě tvořeny otvory v bloku tudíž je to jeden celek výhoda je že blok je tužší neprolíná kapalina mmezi blokem a vložkou mimo hlkavy válců blok musí být litinový. Další jsou mokré vložky kdy tato je vyrobe z jemnozrné perlitické litiny a tato vložka je vsunuta do bloku válců a dole na osazení utěsněny těsněním. v tomto případě je většinou blok hliníkovy. Není tak tuhý a jhe zozdílná tepelná roztažnost bloku a vložek blok je náchylnější na kroucení