Stránka 3 z 4

Napsal: 22 bře 2008, 12:22
od vipe
mgl píše:to black sheep: Pokud první vlastník vozidla prodá vozidlo v záruce, kupující (druhý vlastník) záruku prodejce (dealera Hyundai) ztrácí. Za případné vady (zjednodušeně řečeno pouze ty, které mělo vozidlo v době prodeje a o kterých kupující nevěděl) bude odpovídat prodávající (první vlastník).
Jasně záruka pokračuje při prodeji i kdyby to vlastnil dvacátý majitel. Záruka je na auto ne na majitele.

Napsal: 22 bře 2008, 19:55
od mgl
Mýlíte se. Je to tak, jak jsem napsal.

Napsal: 22 bře 2008, 20:42
od Mexican
mgl píše:Mýlíte se. Je to tak, jak jsem napsal.
bouzial aj ked je to pre teba tragicka informacia, myslis sa... prejdi si reklamacny poriadok a najma sevisnu knihu.. tam sa dozvies ze zaruka pre vozidla H je 3 roky od dna prvej registracie u dovozcu (predaj vozidla dealerom H) alebo 100 000 km pri komercnom vyuziti. Podmienkou je vozidlo vyuzivat v podmienkach na to urcenych a absolvovani garancnych prehliadok podla servisneho manualu

Napsal: 22 bře 2008, 21:44
od vipe
mgl píše:Mýlíte se. Je to tak, jak jsem napsal.
Tekon jsem to pochopil ty píšeš asi o odpovědnosti při prodeji auta za vady, které jsou na vozidle v době prodeje a o kterých nebyl kupující obeznámen. Tak to samozřejmě odpovídá prodávající, pokud kupující zjistí nějaké vady, které prodávající zamlčel při prodeji, ale to nemění nic na tom že záruka běží dál po dobu tří let.
Pokud prodáváš auto v záruce tak si nech od servisu udělat posudek, který při prodeji předložíš kupujícímu a seš v poho. :wink: A když je auto v záruce, která bězí, tak se to stejně řeší formou záruky, pokud to nejsou závady úmyslně způsobené na ty se záruka nevztahuje.

Napsal: 22 bře 2008, 22:07
od mgl
Ne, ne vipe, psal jsem skutečně o záruční odpovědnosti za vady, která v případě prodeje vozidla během záruční doby - a za tím si stojím - zaniká. Prodávající (dealer) poskytuje záruku za vady kupujícímu, nikomu dalšímu. To, co napsal Mexican, se s tím, co tvrdím, nevylučuje, přestává to však platit právě v případě druhého prodeje vozidla. Zajímalo by mne, zda máte někdo osobní zkušenost, že by dealer uznal odpovědost za záruční vadu někomu jinému, než komu vozidlo prodal.

Napsal: 22 bře 2008, 23:23
od jandaxx
Než tady budete někoho obviňovat že kecá a jinak napadat, doporučuji nastudovat nějaké materiály. Když koupíte auto z druhé ruky, je tovární záruka sporná. Četl jsem na toto téma článek, kde to bylo rozebráno do nejmenších detailů, bohužel to bylo v nějakém časopise, který už jsem vyhodil.... Záruka je sice na auto, ale kupní smlouvu za určitých podmínek uzavírá ten první majitel - kupující nového vozu. Ten druhý a další už v podstatě nemá s prodejcem/autosalónem nic společného, protože s ním neuzavíral žádnou smlouvu. Nemá s ním tedy žádný právní vztah. Takhle to bylo v tom článku napsáno a ještě dále přesně rozvedeno a vysvětleno. A je to i celkem logické. Já ten článek musím někde najít a okopírovat. Takhle to nedokáži přesně reprodukovat. Řekl bych, že z toho samého zdroje vychází i kolega, který to tady nakousl. To, že je záruka běžně uznávána i u dalších majitelů, podle toho článku je tak trochu na vodě a v podstatě na libovůli prodejce/autorizovaného servisu. Hodně asi záleží na tom, jak je to napsáno v servisní knížce. Když tam nebude jasně specifikované, že záruka přechází i na další majitele, tak je to asi opravdu jen na libovůli/případně neznalosti pracovníků autosalónu/značkových servisů. Pro mne to byla také nová informace. Vůbec by mne něco takového nenapadlo, hádal bych se s každým, že je to nesmysl - jako vy tady. Napsal to právník - specialista na tyhle věci, proto to asi nebude úplný nesmysl.

Napsal: 22 bře 2008, 23:35
od jandaxx
mgl píše:Ne, ne vipe, psal jsem skutečně o záruční odpovědnosti za vady, která v případě prodeje vozidla během záruční doby - a za tím si stojím - zaniká. Prodávající (dealer) poskytuje záruku za vady kupujícímu, nikomu dalšímu. To, co napsal Mexican, se s tím, co tvrdím, nevylučuje, přestává to však platit právě v případě druhého prodeje vozidla. Zajímalo by mne, zda máte někdo osobní zkušenost, že by dealer uznal odpovědost za záruční vadu někomu jinému, než komu vozidlo prodal.


Tak navazuji na to co jsem psal výše a na položenou otázku. Byl jsem druhým majitelem Elantry, která měla po dobu záruky několik závažných závad. Jejich oprava mimo záruku by přišla tak na 80 000 minimálně. Všechny opraveny na záruku v AP Butovice, přestože jsem byl druhým majitelem. Ale asi z toho důvodu, že tenhle právní náhled v podstatě nikdo nezná, nebo to má Hyundai podchyceno v servisce. Tedy to, že je záruka přenosná na další majitele. Schválně na to koukněte, já už Elu nemám, proto se podívat nemohu. Zítra kouknu do servisky od nového auta, co jsem pořídil místo Ely.

Napsal: 23 bře 2008, 10:16
od hlobilp
jandaxx: rekl bych ze mas pravdu.... do dvou let by melo platit, ze zaruka plati pro vsechny, ta je povinna a nezda se mi, ze by se zmenou vlastnika neco menilo. Ovsem zaruka na dva roky dava prodejci moznost stanovit si svoje vlastni podminky, coz mi prijde jako normalni zalezitost

Napsal: 23 bře 2008, 11:03
od vipe
hlobilp píše:jandaxx: rekl bych ze mas pravdu.... do dvou let by melo platit, ze zaruka plati pro vsechny, ta je povinna a nezda se mi, ze by se zmenou vlastnika neco menilo. Ovsem zaruka na dva roky dava prodejci moznost stanovit si svoje vlastni podminky, coz mi prijde jako normalni zalezitost
Tak tohle bych bral protože ze zákona je 2 letá záruka na každý výrobek ať je to třeba televize, boty nebo auto. :wink:

Napsal: 23 bře 2008, 11:48
od vipe
Tak mi to nedalo a hledal jsem.

Zboží „je ještě v záruce“

Při nákupu v bazarech se lze často setkat s lákavou propagací prodávaného zboží, které je údajně ještě „v záruce“, protože dosud neuplynula zákonem stanovená či původním prodávajícím poskytnutá záruční doba. Toto prohlášení je však zavádějící, nemá totiž oporu v zákoně.
Prodávající věci nese odpovědnost za vady prodaného zboží pouze prvnímu kupujícímu. Pokud ovšem ještě před uplynutím záruční doby spotřebitel věc prodá a někdo ji koupí, nenastupuje do práv původního majitele, a nemůže proto ani sám reklamovat zboží u původního prodávajícího. Respektive může to zkusit, ale nemá oporu v zákoně, pokud prodávající přijetí zboží do reklamace odmítne.

--------------------------------

Zde upozorním na jednu věc: kupujete-li výrobek z druhé ruky, mějte na paměti, že smlouva o koupi byla a je uzavřena s původním majitelem! V případě, že budete výrobek reklamovat či chtít odstoupit od kupní smlouvy, můžete se snadno dostat do situace, kdy se nebude jednat s Vámi, ale s majitelem původním, a reklamační řízení se tak může značně protáhnout či dostat do slepé uličky. Příkladem může být situace, kdy byl původním majitelem výrobek již dvakrát oprávněně reklamován, po prodeji Vám se vyskytla opět porucha, byl přijat do již třetí reklamace, po níž byste měl jako kupující nárok na vrácení peněz, ovšem Vy dle smlouvy kupujícím nejste, jelikož smlouva byla sepsána s majitelem původním. Je lepší této situaci předejít buď tím, že nebudete výrobek po dvou reklamacích kupovat, nebo se domluvíte s původním majitelem na tom, že v případě další poruchy bude věc vyřizovat svým jménem. Na druhou možnost ovšem málokdo přistoupí, proto je lepší zvážit výhodnost koupě z druhé ruky oproti koupi nové věci.

Tak na tom asi opravdu něco bude, ale zdá se mi to nelogické, něco by se s tím mělo udělat (teda jako v zákoně).

Napsal: 23 bře 2008, 12:31
od mgl
Autobazary, které nabízejí k prodeji ojetá vozidla a prohlašují o nich, že jsou ještě v záruce, balancují na hraně klamavé reklamy. Ta auta již v záruce v drtivé většině nejsou (autobazary jsou zpravidla třetím, ne-li dokonce pozdějším vlastníkem v pořadí), přitom tvrzení autobazarů, že vozidlo v záruce stále je, může být jedním z kritérií, podle kterého se zájemci o koupi rozhodují. Protože většina z nich netuší, že záruka na ně nepřejde (uvěří tvrzení prodávajícího), jsou obchodníky s ojetými vozy uváděni v omyl. To samozřejmě neplatí v případě, že prodávající obchodník s ojetými auty poskytne kupujícímu záruku sám. Pak za vady, které se projeví během záruční doby, bude odpovídat on a nikoli první prodejce vozidla (dealer).

Napsal: 23 bře 2008, 18:49
od antek
mgl píše:Ne, ne vipe, psal jsem skutečně o záruční odpovědnosti za vady, která v případě prodeje vozidla během záruční doby - a za tím si stojím - zaniká. Prodávající (dealer) poskytuje záruku za vady kupujícímu, nikomu dalšímu. To, co napsal Mexican, se s tím, co tvrdím, nevylučuje, přestává to však platit právě v případě druhého prodeje vozidla. Zajímalo by mne, zda máte někdo osobní zkušenost, že by dealer uznal odpovědost za záruční vadu někomu jinému, než komu vozidlo prodal.
Zaplétáš se kecáš a šíříš dezinformace.Koupil jsem accenta (zabaveného lízingáče)před koupí jsem se informoval u autorizovaného servisu,kde mi bylo zděleno NO PROBLEMpokud budu dodržovat garanční podmínky.NA první garanční v termínu ,po týdnu problém s ABS vyřešeno bez problému na záruku.Příště si prosím tě ověř s čím tady budeš perlit.

Napsal: 23 bře 2008, 19:02
od jandaxx
antek píše:
mgl píše:to black sheep: Pokud první vlastník vozidla prodá vozidlo v záruce, kupující (druhý vlastník) záruku prodejce (dealera Hyundai) ztrácí. Za případné vady (zjednodušeně řečeno pouze ty, které mělo vozidlo v době prodeje a o kterých kupující nevěděl) bude odpovídat prodávající (první vlastník).
mgl---NEMÁŠ PRAVDU neboli kecáš.
Je to přesně tak, jak jsem to četl a popsal výše. Akorát to kolega nade mnou našel v přesnější formulaci. Myslím, že by to chtělo napsat, omlouvám se, máš pravdu. Já si od té doby, co jsem to četl, poopravil názor, na veškeré zánovní věci, které jsou ještě v "záruce." Také proto jsem na podzim koupil úplně nové auto, na které mám opravdu záruku 5 let.

Napsal: 23 bře 2008, 19:19
od jandaxx
antek píše:
mgl píše:Ne, ne vipe, psal jsem skutečně o záruční odpovědnosti za vady, která v případě prodeje vozidla během záruční doby - a za tím si stojím - zaniká. Prodávající (dealer) poskytuje záruku za vady kupujícímu, nikomu dalšímu. To, co napsal Mexican, se s tím, co tvrdím, nevylučuje, přestává to však platit právě v případě druhého prodeje vozidla. Zajímalo by mne, zda máte někdo osobní zkušenost, že by dealer uznal odpovědost za záruční vadu někomu jinému, než komu vozidlo prodal.
Zaplétáš se kecáš a šíříš dezinformace.Koupil jsem accenta (zabaveného lízingáče)před koupí jsem se informoval u autorizovaného servisu,kde mi bylo zděleno NO PROBLEMpokud budu dodržovat garanční podmínky.NA první garanční v termínu ,po týdnu problém s ABS vyřešeno bez problému na záruku.Příště si prosím tě ověř s čím tady budeš perlit.
Ale já jsem také neměl problém se zárukou, i když jsem byl druhý majitel. To ale neznamená, že mgl nemá pravdu. Já jsem stejného názoru. To, že Ti to servis opraví na záruku/mně také opravil, může být z jiných důvodů.

-nemusí tuhle právní formulaci vědět
-nechce si to zbytečně rozházet u zákazníků
-ví že mu to dovozce uhradí a zákazník zůstane

Já jsem měl po záruce prasklé svody. Zjistil to autorizovaný servis při prvních emisích. Přestože bylo auto rok po záruce a já druhý majitel, byla výměna provedena zdarma na kulanci.
Jestli si koupil zabaveného lízink, tak by Ti to taky autorizák nemusel opravit na záruku třeba i po roce. Ono je totiž rozdíl, jestli to koupíš jako koncový zákazník nebo třeba firma/leasingovka podle obchodního zákona, kde je třeba záruka jen půl roku. A stejně to Autorizák opraví, jako kdyby to tam přivezl koncový zákazník s dvouletou/tříletou zárukou. Mimo lidí, kteří v tom dělají, se tohle moc neví. Ty o tom třeba víš? Že když koupíš zboží podle obch. zákona, tak nemusí být záruka minimálně dvouletá? Řekl, bych že ne.... Navíc, Hyundai je znám tím, že s opravami v záruce opravdu nedělá problémy. To s čím by Tě jiná značka vyhodila, Ti u Hyundíka vezmou na záruku. Sám jse se o tom několikrát přesvědčil. Holt si budují klientské zázemí. Takže prosím nikoho nenapadej a neobviňuj.......

Napsal: 23 bře 2008, 19:28
od antek
Jestli jsi pozorně četl,doufám že ano,na pokračování záruky jsem se informoval před koupí auta,ne před opravou.