Stránka 21 z 32

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 úno 2012, 18:08
od romishowski62
Já mám jinou zkušenost. Před 1.garančkou mi mazlík jezdil kolem 5.6 a dnes za 6.6. Sice jsou mrazy,ale i tak se mi zdá rozdíl 1 litru dost velký.

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 úno 2012, 20:20
od caruser
V mojom prípade, je ten rozdiel 0,6 l v neprosprech silných mrazov, 1 L je už relatívne dosť

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 úno 2012, 20:44
od romishowski62
Mi se to zdá taky moc. Ale čím to může být? Filtry mám vyměněné, žeby řídící jednotka nebo lambda sonda? Tankuju stále stejný benzín u Ono tanku a vše bylo vždy OK.

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 úno 2012, 20:48
od caruser
A nezmenil sa štýl jazdy, alebo je presne rovnaký ako pred servisom? Ak by bolo niečo s lambda sondou rozsvietila by sa min. kontrolka motora. Ako sa správa motor? Rovnako ako pred servisom?

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 úno 2012, 21:48
od jirikstbk
To stylem jízdy být nemusí. Auto je v těch mrazech zatuhlé a než se to rozehřeje, tak odpory spotřebu zvyšují.

Mimo plán jsem si to uvěřil po své příhodě s vybitou baterkou. PP byl vynulován, auto stálo v garáži, kde je teď v těch mrazech cca 5-7°C. Vyjel jsem z garáže, zajel do práce (cca 1 km), tam auto stálo celou směnu při -14°C. Start, po cca 1km zastavení, vyzvednutí manželky, start a pak po cca 1km stop u Billy a tam nákup. Pak start a domů cca 2km. Průměrná spotřeba za tyto skoky byla přes 16 litrů. Jinak jezdím lehce nad 6.

Dnes jsem absolvoval 2 cesty po 20km a průměrná spotřeba po těchto 2 jízdách se dostala z těch 16 na cca 7 litrů.

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 12 úno 2012, 14:21
od Poka
Je to těmi mrazy. Při vnějších teplotách posledních dnů trvá mnohem déle, než se motor zahřeje a spotřeba se sytičem
je mnohem vyšší. Při teplotách okolo nuly se motor alespoň trošku zahřeje na 2 km, při -15 stupních to trvá 5-6 Km.
(Samozřejmě podle stylu jízdy a trasy. Nepředpokládám ale, že je někdo takové hovado, aby vytáčel studený motor.)
Já mám běžně spotřebu okolo 5,2-5,3l/100Km, ale při těchto mrazech a trasách do 10 Km se do 6l/100Km nedostanu.
Momentálně ji mám 6,2l/100Km. :(

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 12 úno 2012, 16:33
od caruser
Tak teda neviem, ale moja i20ka sa v týchto mrazoch 13 - 15 pod nulou zahreje po 2,5 km, parkujem teraz vonku a nie v garáži. Motor nechám naštartovaný na voľnobeh max. 1 min, potom absolvujem 800 m na 2. prevodovom stupni pri 2000 - 2200 ot./min a až do okamihu, kým sa nedostane ručička na 80 stupňov na 3. prevodovom stupni jazda okolo 2000 - 2200 ot./min., až potom radím štvorku, resp. zapínam kúrenie. No a k tomu nárastu spotreby, pred mrazmi som mal 4,9 a teraz 5,5.

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 12 úno 2012, 20:39
od Poka
caruser píše: absolvujem 800 m na 2. prevodovom stupni pri 2000 - 2200 ot./min a až do okamihu, kým sa nedostane ručička na 80 stupňov na 3. prevodovom stupni jazda okolo 2000 - 2200 ot./min., až potom radím štvorku, resp. zapínam kúrenie. No a k tomu nárastu spotreby, pred mrazmi som mal 4,9 a teraz 5,5.
Jezdíš na dvojku, tzn. rychlostí cca 20Km/h než se Ti zahřeje motor na 80 st. ??? Máš svou soukromou silnici?
Já myslím, že mne by někdo musel v Ostravě zabít po 200 metrech rychlostí 20Km/h... [-o<

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 12 úno 2012, 21:15
od caruser
Na dvojke idem len asi 800 m, motor sa zohreje na 80 az po dalsich 1700 m. Nemam sukromnu cestu, motor este nie je zohriaty tak naco ho zbytocne tocit

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 16 úno 2012, 16:29
od romishowski62
Tak problém se vyřešil,opravdu za to mohly ty mrazy. :idea: Včera byla u nás obleva a teplota venku vylezla na 3stupně a manželka ,která byla s autem v práci měla na počítači pouze 5litrů spotřebu. Takže kolega, který psal přede mnou o teplotách,mělpravdu. Jsem rád,že se vše přijatellně vysvětlilo a já budu mít klidné spaní :mrgreen:

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 28 úno 2012, 19:29
od caruser
Trochu na oživenie témy prikladám foto dnešnej spotreby po 75 km, bežná diaľničná jazda 80 - 90 km/h, žiadne brzdenie TIR :), hustý dážď. i20ka 1,2 Kappa aj v zime dokáže jazdiť do 5 l /100 km =D>

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 28 úno 2012, 20:59
od amaize
pokud všichni dobře známe své i20 pak bych tipoval , že si před chvíli nabral a ujel kousek od benzínky po vynulování počítadla , nebo se snad mýlím .... :-k :roll: :o

jedině , že by tvá turecká ukazovasla něco jiného než ta moje indická =D>

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 28 úno 2012, 21:15
od caruser
Natankoval a odjazdil 75 km, ale neboj aj po 700 km to bude okolo 4,6 :wink:

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 28 úno 2012, 21:18
od bartiik18
No v zimě jsem se nikdy nedostal pod 7 litrů :-( asi je to stylem jízdy? A nebo spíš krátkýma tratěma a letošní docela mrazivou zimou jezdil jsem za cca 7,1l každé ráno cca 15km tam a 15 zpět 1/2 cesty po městě.... v létě je dostanu na spotřebu 5,9l to už vidím reálněji a pořád stejná cesta... pokud jedu delší cestu mimo město dostanu se i na 5,2 - 5,4l ale míň jsem se nikdy nedostal ;-) asi nechci jezdit šnek .... dneska člověk jede cca 90km/h a všichni mě předjíždí hrůza kam ty lidi pospíchají?

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 29 úno 2012, 09:02
od caruser
Krátke trasy dosť zacvičia so spotrebou, moja nižšia spotreba je daná tým, že jazdím dlhšie trasy a stále rovnakým tempom. V silných mrazoch mi spotreba stúpla na 5,6.