Po první dlouhé dovolené v rakouskych Alpach shrnutí zkušeností s ix20 1.4 benzín. Pres dovolenou najeto celkem 2565 km: cca 1/3 dalnice s jednou hodinovou popojizdejici kolonou a samymi omezenimi na 80km/h na posl. cca 200 km, 1/3 horske silnice až do 2700m n. m., casto se sklonem az 17%, zpatecni cesta cca 350km dalnice v hustem desti az prutrzi mracen, vetsinou max 60km/h, casto i max 30km/h (kvuli vode, větru a viditelnosti; rychleji to neslo nikomu), Linz - ČB v kolone za nakladaky, ČB - Kyvalka okreska, většinou v koloně, ale rel. rychle, Kyvalka - OV dalnice. Blizsi info o cestě ve vláknu o spotřebě. V aute 3 dospeli plus plny kufr (po ceste tam a zpet, na mistnich cestach samozrejme jsem vsechno nevozili
).
1) V autě se jelo dobře
2) Pro klidnou jizdu tato motorizace plně stačí - stíhá zrychlovat i na 5-ku, žádný problém s obezřetným předjížděním ani na dálnici. Stejně tak motor stíhá i stoupání. V krátkých a prudkých serpentinách se projeví zpřevodování - musí se jet na 2-ku, 3-ka na nízké otáčky neutáhne a do vyšších se na dvojku nestihne dostat. Na delším stoupání to už není problém. Mírnější stoupání zvládne i čtyřka - pětku jsem nezkoušel, tak rychle na nepřehledných silnicích, kde se nedalo moc vyhýbat jsem si netroufl.
3) Chlazení motoru je skvělé. Při hodinové koloně v teplotě nad 30 stupňů, kdy se za hodinu projelo asi 2,5 km se stále zaplým motorem se ukazatel teploty chladící kapaliny vůbec nepohnul výš jako normálně.
4) Pro jízdu na dálnici je pro toto auto ideální rýchlost kolem 110km. Není problém jít rychleji, ale pootm už je hlučnější motor, začíná být slyšet atmosferický hluk a spotřeba jde hodně vzhůru.
5) Ani po rozbytých silnicích nebyl žádný nesnesitelný hluk od přední nápravy. Slyšet to bylo, ale nic extrémního.
6) Zadní náprava neuskakovala! Ani jednou, ani na dost rozbytých a hrbolatých horských silnicích, v zatáčkách. Auto poskakovalo pouze na D1 mezi Brnem a Vyškovem (tam je to v hrozném stavu, hrbolatý beton), ale to jsme jeli jednak 130 celou dobu a jednak spise nadskakovalo na příčných hrbolech (co dělaly skoro všechna auta v pravém pruhu), do boků neodskakovalo. Při snížení rychlosti na cca 110 km/h to bylo mnohem lepší (ale spěchali jsme).
7) Prumerna skutecna spotreba za celou dovolenou 7,1 - 7,2 l/100km
Celkově vzatu, auto splnilo očekávání, žádný problém s ním nebyl. A skvělě se řídilo i na horách. Spokojenost.