Stránka 21 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 09:51
od sarin007
slabostka píše: ↑11 úno 2020, 22:37
my doma prevádzkujeme hybrida a je to výborné riešenie pre cesty do mesta a cesty prímestské... rovnako by tento účel splnilo elektroauto a aj o tom do budúcna uvažujem. Nabíjanie doma v noci, cesty tak do 50km denne hlavne v meste. Ako druhé auto v rodine. To je miesto pre elektroauto. Pozitívum vidím hlavne v lacnej údržbe - v podstate žiadna, predpokladám STK nebude nikdy problém. Baterky majú už takú výdrž že aj pri poklese kapacity vydržia na danú prevádzku veľmi veľmi dlho a prežijú auto.
Ja eletroautá vidím ako normálnu časť automobilového trhu - ako aj benzín, dízel, hybrid. Proste komu to padne ten nech má možnosť kúpiť.
Ja napríklad nikdy nevyužijem dízel a nikdy som o ňom neuvažoval. Iný zas nepozerá po benzíne alebo hybridnom aute lebo má inú potrebu.
Já bych třeba uvítal raději hybrida, umím si představit, že bych měl Tucsona hybrid s dojezdem na nabití cca 50-60 km. To jsou trasy, které jezdím pravidelně o víkendu, nebo tato vzdálenost postačuje pro běžnou jízdu na nákup po městě apod. V zimě bych nemusel řešit zahřátí motoru. I příplatek třeba 100 tis. by se mi jevil ok, protože by se mi vrátil v pohoných hmotách. Problém elektroaut je pořizovací cena. Náklady na údržbu můžou být třeba nulový, ale pořád je cena auta 2x vyšší než běžná, takže jako druhý auto do rodiny nesmysl, když je dražší než to hlavní, které už mám. Pokud mám doma auto a budu shánět druhé, tak budu hledat spíše levnější (v opačném případě by se skoro logicky stalo druhým autem v rodině to předchozí
). A když většina lidí v republice má jako hranici ceny auta řeknu půl mega, tak je elektropřibližovadlo cenový nesmysl
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 10:30
od idam.i
Hybrid sa zdá byť aj mne rozumná volba.No určite nie s CVT prevodovkou.Koncern KIA/H dáva dsg prevodovku no k tomu hlboko podladený 1,6GDI.
Škoda inak by KIA Niro nebola bez šancí.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 10:45
od Mr. HYUNDAI
No, podladěný
. Projeď se s ní
.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 11:58
od stefanpilat
Zrovna teď jsem řešil nákup nového rodinného vozu a rozmýšlel jsem se mezi Ioniqem HEV a i30 1.4 T-GDI Fastback ve výbavě Style. Rozdíl v ceně 150 000,- Kč. Byl jsem i na zkušební jízdě s Ioniqem a moc se mi to zalíbilo. Už jsem byl rohodnutý ten předváděcí kus, který se prodával za cenu nové i30, koupit, ale pak jsem podle VINu zjistil, že už ho někdo někde stačil nabourat (což mi prodejce samozřejmě zamlčel), proto jsem od koupě odstoupil. Při očekávané průměrné úspoře paliva 2 litry na 100 km se cenový rozdíl s novým i30 vyrovná asi po 250 000 km. Aby se to cenově vyrovnalo aspoň v pětileté záruční době, znamená to najezdit každý rok aspoň 50 000 km. Tolik toho zase nenajezdíme, takže jsme nakonec koupili v akci tu novou i30. Ale pro někoho, kde těch 50 000+ ročně dá (hlavně mimo dálnice), to může být docela dobrá volba.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 12:02
od idam.i
Je fakt,že osobne som s ním nejazdil,no na stovku za 11,5sec. a max.165km/hod. sa mi zdá trochu málo.
Asi to budem musieť ísť vyskúšať.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 12:11
od slabostka
idam.i píše: ↑12 úno 2020, 10:30
Hybrid sa zdá byť aj mne rozumná volba.No určite nie s CVT prevodovkou.Koncern KIA/H dáva dsg prevodovku no k tomu hlboko podladený 1,6GDI.
Škoda inak by KIA Niro nebola bez šancí.
- naopak prevodovka v toyote je to čo ju robí spoľahlivou - je to vlastne manuálna planétová prevodovka, olej sa mení čo 90 000km bez filtra a výmena aj doma ak sa vie dvihnúť auto.... naopak dvojspojka sa spoľahlivosťou nechytá....
pointa hybridu a hlavne elektroauta je - podľa mňa - v lacnej prevádzke - údržbe - počítať len spotrebu je blbosť. Na hybride nemám hnacie remene, štartér, sviečky na 90 000km, brzdy vydržia dvojnásobok a u elektroauta odpadajú oleje, rozvody, všetky starosti s EK, emisiami.... proste bezúdržbová prevádzka. Keď pozerám ceny jazdeniek tak sú celkom zaujímavé....
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 13:34
od stefanpilat
idam.i píše: ↑12 úno 2020, 12:02
Je fakt,že osobne som s ním nejazdil,no na stovku za 11,5sec. a max.165km/hod. sa mi zdá trochu málo.
Asi to budem musieť ísť vyskúšať.
S Ioniqem HEV jsem absolvoval jen jednu předváděcí jízdu, takže to auto nemůžu hodnotit ve všech možných situacích, ale rozhodně jsem z něj neměl pocit, že by jezdilo nějak utahaně. Měl jsem možnost s ním vyjet jedno docela prudké stoupání. Benzínový motor a elektromotor spojily síly dohromady a auto to vyběhlo v 90 km/h při třech dospělých osobách lehce, svižně a bez zpomalení. To by výkonově podobně laděná atmosféra bez pomoci elektromotoru takhle lehce nezvádla. Jasně, není to auto stavěné na nějaké dálniční závodění vysoko nad legálními limity. K tomu jsou vhodné úplně jiné motorizace. Ale po městě a po okreskách je to prostě paráda - svižná, plynulá, tichá a pohodová jízda. Brzdou v provozu určitě nebude. Dálnici při 130 km/h nebo i mírně nad také zvládne v pohodě, ale tam už se výhoda hybridního pohonu poněkud ztrácí (prostě to pak žere jako normální atmosférická 1.6). Kdyby byl tak o 100 000 levnější, tak nezaváhám ani na okamžik a hned ho beru.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 14:32
od Axel.Foley
Hybrid se vyplatí do města a příměstské trasy, na dálnici se jeho výhoda stává spíš nevýhodou. A nájezd 50.000 km+
pro převažnou většinu lidí otázka několika let, ne jednoho roku.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 14:46
od idam.i
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 15:03
od Mr. HYUNDAI
Tak pokud se bavíme o plug-inu a jezdíš skoky po městě s tím, že v noci dobiješ, tak toho benzínu fakt moc nepotřebuješ
.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 15:15
od idam.i
To áno,zle som nechal nastavené vyhladávanie.
Takže Ioniq :
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
a Niro :
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
No aj tak jazdiť za 5 litrov nie je zlé.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 15:29
od Mr. HYUNDAI
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 12 úno 2020, 15:30
od Richard555
Jak psal Axel, když jezdíš kolem komína a večer dáš auto nabít v garáži, jezdíš jen za elektriku, pokud vyjedeš dál zapojí se i normální spalovák a spotřeba bude tak 3-5 litrů, ten el. motor ti pomůže zrychlit a benzín jen rychlost udržuje. Ale pokud pojedeš po dálnici delší dobu, tak tam ti el. motor nepomůže, naopak spíš přitíží - budeš mít auto o např. 100kg těžší a tím budeš mít i větší spotřebu
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 13 úno 2020, 09:14
od frawd
V meste asi nie, tam má hybrid navrch. Mimo mesta sa výhoda hybridú rýchlo stráca. Prius a Ioniq majú výbornú aerodynamiku, tak mimo mesta tá spotreba rastie o kúsok pomalšie. Niro má aerodynamiku asi ako krabica od topánok (preháňam), tak to mimo mesta bude pýtať viac.
Ja jazdím po meste za 9l v lete a za 11l v zime, mild hybrid by to stlačil výrazne dolu. Ale pri mojom nájazde (12000 km, polovica v meste, polovica po dialnici) sa mi neoplatí meniť auto.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 13 úno 2020, 12:29
od stefanpilat
Jen čistě pro zajímavost: podle aktuálních prodejních cen Ioniqů HEV (600 000), PHEV (800 000) a EV (900 000) v základní výbavě a i30 1.4 T-GDI Fastback v odpovídající výbavě Style plus náklady na každých 100 ujetých kilometrů podle průměrných spotřeb podle
www.spritmonitor.de a současných průměrných cen elektřiny a benzínů jsem zjistil tyto výsledky:
Ve srovnání s benzínovým i30:
Ioniq HEV se začne vyplácet po ujetí
270 000 km.
Ioniq PHEV se začne vyplácet po ujetí
340 000 km.
Ioniq EV se začne vyplácet po ujetí
310 000 km.
Ioniq EV oproti hybridům:
oproti HEV se vyplatí po ujetí
330 000 km.
oproti PHEV se vyplatí po ujetí
220 000 km.
Ioniq PHEV se tak jeví jako nejméně výhodný jak ve srovnání s čistým benzínem, tak čistým elektromobilem. A to jsem byl k jeho provozu ještě optimistický: počítal jsem se situací, kdy je nabíjen každých 100 km a pak ujede čistě elektrickém režimu 50 km. V praxi by to ale sotva kdy tak bylo, takže realita by byla ještě pesimističtější.
Při současných cenách nových vozů a současných cenách pohonných hmot se tyto vozy mohou vyplatit leda tak taxikářům s velmi vysokým každodenním dojezdem. Ale ani plug-in pro ně nebude šťastná volba, těžko bude taxikář každých 100 km někde nabíjet. Plug-in je sice hezký, ale provozovat ho se nevyplatí asi nikomu. To už radši čistý eloktromobil, ale nejlépe HEV, kde odpadají starosti s nabíjením a vyplatí se oproti čistému benzínu nejdříve (i když pro běžného člověka i tak v nedohlednu).