Stránka 21 z 24

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 dub 2024, 21:26
od petzl62
Žádná ženská mi do toho dnes nekecala, podmínky u nás na Moravě byly dnes ideální, tak jsem se pohodově svezl v rámci limitů +/- 5- 10km/hod.
Sice nemáme v autech mód ECO [-o< , takže nám to neplachtí :lol: , ale já jsem šťastný, že tam není =D> =D>
20240429_105618.jpg
20240429_105618.jpg (47.57 KiB) Zobrazeno 1397 x
20240429_204142.jpg
20240429_204142.jpg (26.41 KiB) Zobrazeno 1397 x

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 30 dub 2024, 07:09
od Mexican
tie pristroje su teda =D>
no a spotreba, to je uz aj na zaradenie do https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... e&start=30 :D

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 30 dub 2024, 08:44
od idam.i
Kamaráde už si prepadol ECOlógii ? :wink: :mrgreen:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 30 dub 2024, 08:56
od petzl62
Kdepak, jen byly opravdu příhodné podmínky.
Nic mě nehonilo, letní gumy, nový olej a vzduchový filtr, jel jsem sám, v kufru ráno(dopoledne) prázdno, zpět večer už plný kufr pracovních věcí atd.
Jinak dlouhodobou máš vedle té lišty s okamžitou spotřebou. :wink:
Jinak indikace spotřeb je 0,5l/100km pod reálnou spotřebou, ale to se u XCeeda všeobecně ví #-o
ECO magor v tomhle směru ze mne fakt nebude :-# :wink:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 30 dub 2024, 18:51
od idam.i
Tak ešte niečo vo svete funguje. :wink:
Dlhodobo 6,2 je slušné. =D> Mne tam svieti 7,0.Netuším koľko skresluje.Komu by sa to chcelo zisťovať? 8-[

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 30 dub 2024, 20:14
od Fry
tiež sa dlhodobo držím na 6,2l/100km podľa PP, kazí mi to diaľnica 140/150km/hod

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 črc 2024, 12:25
od LKA
okresky, normal mod, max 100km/h

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 31 črc 2024, 21:21
od mat.frola3@gmail.com
Ahojte, možno mi budete niekto vedieť poradiť. Pri zaradení prevodovky do polohy D mi pri rozbehu auto jemne cuká. Keď je chladnejšie je cukanie intenzívnejšie a aj keď som si dal skontrolovať prevodovku, tak je vo výbornom stave. Hneď po rozbehe už radí bez menších problémov a o nej ani neviem. Väčšinou len rozbeh a pri kolônach keď sa hýbem bez pridávania plynu. Skúšal som viac automatických prevodoviek a podobný prípad som ešte nepocítil.
Ďakujem za radu :)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 31 črc 2024, 21:46
od dibarbora
Prirodzená vlastnosť DSG prevodovky so suchými spojkami... takéto chovanie podľa mňa dosť závisí od šťastia/smoly na daný kus prevodovky... keďže to má vždy nejaké tolerancie na spojkách a ich ovládaní, tak niekomu trhá a niekomu nie....

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 07:16
od Pozoris
pecka411 píše: 01 bře 2024, 08:19 Koukám, že jsem rozjel velkou diskuzi. Možná zbytečně, nevím proč jsem čekal, že všechna auta se start-stopem z poslední doby mají AGM baterku. A utvrdil mě v tom kolega shmaic o pár stránek zpět. Na štítku baterie, kam je vidět, nic o AGM napsané není.

Napsal jsem do servisu, jaký typ baterky tam byl a zda to měnili za stejný.


20240301_074850.jpg
9.8. jsem absolvoval 1. garančku, kde jsem s technikem řešil nevypínání S&S a plachtění. Po komplexní kontrole onoho systému je prý 48v v pohodě, bez nějaké závady, hlášky na diagnostice atd. Klasická 12v je dle diagramu taky v dobré kondici. Vážně u této varianty motoru má být klasická olověná baterie. Po konfrontaci oohledně 4 zapnutí plachtění za posledního čtvrt roku mi řekl ať jezdím a pokud to nezačne, že mám auto dovést =D> .. (auto neplachtí půl roku a určitě z ničeho nic nezačně) Načež jsem se tedy ptal na výmenu archaické baterie za novější technologii v podobě AGM, tak to jde, ale měla by být dodržena stejná kapacita. Takže uvidíme a zřejmě nechám vyměnit.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 08:41
od dibarbora
Obyčajná aku je tam zrejme z dôvodu, že aku nie je cyklovaná (ako v prípade isg) počas nabíjania keďže je 12V sieť napájaná cez DC/DC menič... a výmena za AGM pomôcť nemusí a môže byť aj kontraproduktívna. AGM baterka potrebuje totiž inú charakteristiku nabíjania s čím môže mať ten menič problém...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 09:00
od Mexican
v tom pripade by davalo logiku dat tam lithiovku ako startovaci akumulator, ta ma prakticky rovnaku krivku ako olovo

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 09:22
od dibarbora
Skôr by som napísal, že do toho nevŕtať... 12V aku príčinou nebude...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 10:14
od pecka411
Úplný prapůvod problému možná bude jinde, ale řeší se to právě výměnou baterky - viz diskuze zde pár měsíců zpět. Mně přestávalo plachtit po roce a úplně přestalo pár měsíců na to. V rámci druhé roční prohlídky jsem dostal 12V novou, zase ne-agm. Od té doby (5 měsíců) v pohodě, uvidíme po zimě, jestli na tom celkově něco (sw) poladili, nebo to začne blbnout zase.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 10:50
od Fry
Pre funkciu plachtenia je predsa najdôležitejšia asi 48V batéria a jej stav/kapacita nie?

12V sa používa na prvý štart a trebárs na chod elektroniky v aute ale keď auto plachtí tak vypína motor, čiže riadenie, posilňovač bŕzd, znovu naštartovanie motora je riešené cez 48V nie?

Môj názor, že ak niekto TRVALE jazdí len ECO tak 48V nemá dostatočnú úroveň nabitia a auto proste neplachtí. Pojazdite trochu toho SPORT-u nech pri každom zložení nohy z plynu pekne regeneruje do baterky a potom skúšajte plachtiť.