Zdravím všechny účastníky tohoto fóra.
I když budu opakovat již na jiných místech řečené, tak i přesto děkuji všem přispivatelů za spoustu užitečných rad, zkušeností a námětů. Je to bezvadné a mě jako běžnému uživateli/řidiči to hodně pomáhá a inspiruje.
Ale od začátku. Mám i30, 1.5 DPI, SMART, karoserie kombi. Záloha byla složena 20.09. 2021. Vůz jsme přebírali v prvním březnovém týdnu roku 2022.
Zatím mám najeto necelých 11 tis. km a čeká mě tedy 1. garanční prohlídka.
Trocha historie: mým prvním vlastním vozem byl Hyundai i 10 r.v.2015, které jsem si pořídil za svobodna a vlastnil až do roku 2022. Auto kupované s výhledem 2-3 roky mi vydrželo roků 7. Za celou dobu byla na voze jen jedna vrozená vada, která byla vyřešena v rámci záruky (i když se cukali). To bylo, že začaly „kvést“ páté dveře. Nakonec byla vada uznána a napravena. S vozem jsem byl spokojený a sloužil dobře.
S příchodem prvního potomka vyvstala potřeba pořídit si vůz rodinný. Poučen velikostí kufru z i10 jsem/jsme o jiné karosářské verzi než kombi neuvažoval/i. Do výběrového finále postoupil Ford Focus a i30. A kdo vyhrál už víme
Tento vůz jsme si koupili s výhledem, že si jej ponecháme 10-12 let resp. až v něm odvozíme všechny děti a jejich kočárky, postýlky, tašky, odrážedla, kola a další tašky …tak prostě rodinné auto.
Vůz používáme v týdnu na přesuny/přískoky po Brně. Tak 1x měsíčně dálnice na severní Moravu.
Co se mi líbí:
- zavazadlový prostor (i když ta roletka by se za mě mohla jít ovládat lépe) a prostor pod jeho dnem
- automatické sklápění vnějších zrcátek
- že je středový displej umístěn výše – lépe se dívá na navigaci během jízdy
- ztmavovací zpětné zrcátko
- to, že některé plasty jsou fakt měkké
- velikost úložného prostoru pod loketní opěrkou
- to jak se pomalu rozsvěcují ručičky na budících
- automatická klimatizace (už se nehádáme: ty jsi to neztlumil! …Ztlumil! ..ne,neztlumil.)
- samozřejmě parkovací senzory/čidla
- asistent rozjezdu do kopce
- jak se s tím autem jezdí po městě, fakt pohodička
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- stabilita vozu, při běžném užívání
Co se mi nelíbí:
- ten nešťastný klíč…. Když mi ho dal prodejce při přebírání vozu do ruky, tak jsem myslel, že si dělá srandu… ten klíč u i10 vypadal minimálně i level výše. Myslím, že je to škoda, u auta s cenou přes půl mega
- zvuk při stírání předních stěračů – připomíná mi Škodu 105L r.v.1984
- to že musím mít během tankování u čerpací stanice odemčené auto (možná, jen vůz neumím správně používat, když tak mě prosím opravte)
- že nejdou vyklopit přední stěrače na přímo, ale je potřeba ten úkon s páčkou u volantu
- toto je subjektivní: když jedu do zatáčky, tak musím prostě více točit volantem, stále si na to zvykám
- i toto je subjektivní: nelíbí se mi nastavování intenzity ventilátoru tlačítkem. Takové to kolečko mi příjde pohodlnější i bezpečnější
Co je podle mě škoda:
- design středového displeje: jako na navigaci dobrý, ale jinak to nic hezkého teda není
- to že pokud třeba při parkování slyším přední čidla pípat, tak přes ramena volantu mnohdy nevidím, kde ta překážka vlastně je
- málo USB rozmístěných po autě
Motor (hodnoceno subjektivně):
- myslím si, že motor přesně takový, jak se o něm píše a uvádí ve videích s panem Vaculíkem a dále to video s diagnostikou motoru. I když jsem tomu v době jejich vydání nechtěl věřit. S vozem se jezdí krásně, ale jen při nižších rychlostech. Jakékoli zrychlení ve smyslu, rychlého předjíždění to je jeho slabá stránka:
1/ kdo zná ten přímý kopeček z Rožnova pod Radhoštěm směrem na Trojanovice, tak v něm jsem předjížděl Yarise, který jel 80 km/h. Já musel podřadit na 3, abych ho předjel, tak jak bych si představoval. Ve voze byli 2 dospělí a miminko + prázdný kufr.
2/ Předjížděl jsem tentokrát již s plně naloženým kufrem, starší i20 (taky plně naloženou) z mírného kopečku, borec v průběhu mého předjíždecího manévru začal zrychlovat a já musel opět hodit trojku a vyhnat ji přes 5000 ot. abych manévr dokončil.
Obě výše popsané akce se odehrávaly na přímém a opravdu dlouhém úseku, jinde bych sis s rodinou v autě ani netroufnul předjíždět nic většího než osobák.
- poučen výše uvedeným: pokud potřebuji na okreskách rychle předjet, tak prostě hodím 3 a zmáčknu plyn na max. Příjde mi, že nad 4000 tis otáček už auto ožívá.
- naopak si myslím, že na dálnici frčí pěkně, těch 150 km/h mi tak skočí kolikrát tak rychle, až se sám divím. Hluk tam asi nějaký je, ale nějak mi to nevadí a neomezuje (zatím)
- osobně si myslím, že pokud se vůz dostane na nějakou rychlost tak už není problém si ji udržet, pokud člověk trochu přemýšlí a sleduje provoz okolo sebe. Což asi já dělám, protože jsem jezdil po dálnici s i10
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- pokud vůz více naložím, tak sice to poznat samozřejmě jde, ale není ten rozdíl tak propastný, jako tomu bylo u i10, ale to je asi něco, co jsem tu asi ani psát nemusel
Závady:
Jedna byla: od převzetí vozu se při jízdě po nerovnostech – což jev našich podmínkách de facto pořád. Ozýval velmi nepříjemný zvuk z prostoru přístrojové kapličky. Zvuk připomínal padání špendlíků na skleněnou desku. Podle vyjádření technika, se kterým jsem to řešil: to byl masakr, a že on by z toho zblbnul po 500-ti metrech. Já to vydržel 4000 tis km. Problém byl v tom, že to olemovaní kapličky bylo u mě „měkké“ dalo se lehce zmáčknout, u vozu vystaveného v salonu bylo tvrdé jako kámen. Nakonec bylo vyřešeno po 2 návštěvách servisu v rámci záruky. Jak bylo vyřešeno jsem se raději neptal…
Dotaz:
Nyní se potýkám s následujícím jevem – třeba mi někdo z Vás poradí. Když vyjíždím z parkoviště, po nastartování při pomalém pojíždění, když více kroutím volantem se vždy 1x ozve takové krátké kovové houknutí. Nedokážu říci, jestli je to něco v řízení nebo třeba nějaké automatické odbrždění brzd? Spíš si tedy myslím, že je to něco s tím řízením. Nesetkal se někdo z Vás s tímto jevem? Nevíte, co by to mohlo být?
Závěr (opět subjektivní):
Celkově jsem s vozem spokojený. Opravdu se mi líbí po stránce estetické a vyhovuje mi i výbavou. Mnou vybraná motorizace je volbou rozumu s ohledem na způsob jeho používání a jsem přesvědčený, že konstruktéři udělali maximum proto, aby byl motor otipamizovaný. Jen je škoda, že v atmosféře je jen objem 1.5.
A abych nezapomněl: jsem přesvědčený, že se výkon záběhem postupně zlepšuje! Takže opět souhlasím s panem Vaculíkem.