Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od amaize »

caruser píše:Natankoval a odjazdil 75 km, ale neboj aj po 700 km to bude okolo 4,6 :wink:
já nebojím a přeji ti to,jen píšu to co si myslím,taky mám 1,2 a vidím tuto spotřebu u mne jako nereálnou a použiju slovo "utopickou"
ty jsi tu vypsal všehny modely tvého ježdění a tudíž ta udávaná spotřeba mi nějak nesedí,všiml sis , že ostatní nepíšou taková data
je to jen můj názor,nenalévám benzín do ohně, a proto jsem taky psal , že by jsme se mohli někdy sejít , věřím že by nás přijelo víc
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Samozrejme na ten zraz by som prišiel, aby bol dôkaz, že s takou spotrebou je možné jazdiť.

Čo ti nesedí pri tej mojej spotrebe, myslím tie modely jazdenia? Je pravda, že okrem mňa tu asi nikto nemá takúto spotrebu, ale ja ju nepovažujem za extrémne nízku, podľa mňa je to normálna spotreba. Jazdil som aj s autami, čo pri podobnom štýle jazdenia majú nižšiu spotrebu. Spotreba do 5 l v zime sa mi zdá normálna, nie je nejako extra nízka vzhľadom na môj štýl jazdy.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od amaize »

spotřeba do 5lt v zimě tak za slunce na suchém asfaltu [-o< ,stačí párkrát protočit kola na sněhu a máš tam 7lt a dolů to jaksi vůbec nepůjde [-X
:?: že se mi nezdá ,to je pravda,moc se mi to nechce věřit,ale je to tvá informace o tvém vozu,tak ti ji brát nebudu,je to jen můj názor,pak jedině , že bys měl zaplombovaný min.1válec :- , ale pokud ti to skutečně "papá" jen tolik tak ti fandím
o své spotřebě sem už tu taky psal , a taky zkoušel jak by to bylo nejlíp :-k ,ale už dávno jsem toho nechal,jezdím a tankuju ze své peněženky takže si nevyberu 8)

víš to je téma , ne které ti málokdo odepíše,ale hodně lidi to bude řešit,třeba na srazu u Fridricha,ti kteří byli tak ví , a já bych něco i podnikl , dám výzvu a uvidíme, jen musím kouknout kde jsme to posledně chtěli udělat
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Poka »

Já mohu dát caruserovi skoro za pravdu. Jezdím na benzín do Polska (na Chalupki). Běžně mám spotřebu 5,2-5,3l/100km
v zimě (hlavně v těch mrazech) okolo 6l/100km.
Když v Polsku natankuji, vynuluji pp a jedu domů (asi 25km), tak běžně přijedu a mám spotřebu 4,6l/100km. Jednou jsem přijel
před barák a spotřeba byla 4,3l/100km. Je to celou cestu rovina, vyjíždím se zahřátým motorem a jedu maximálně
ekonomicky. Tzn. 60-70km/h na 5.r.s. :lol:
95% mých jízd je ale 6-10Km a tam se prostě nikdo pod 5l/100km nemůže dostat. Se studeným motorem je spotřeba
o cca 20-30% vyšší.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od amaize »

no a právě o tom to je , co by ti řekla spotřeba z domu a zpět,to já mám z Těrlicka od Eurooilu taky 4,5 ale s provozní teplotou naberu,vyjedu na Pacalůvku a sjedu z kopce do garáže, a mám ji tam , ráno nastartuju udělám 4 km do práce a je tam 5,2 a odpoledne nastartuju domů 4 km a je tam 5,4 odpoledne projedu dva tři zákazníky,zhruba 15 až 30 km s čtyřma starty a po postavení v garáži je tam 5,6. Podotýkám sucho slunce, a jak začnu toto jezdit ve sněhu tak jsem na 6,8 ani nevím kdy a jak, a DOLŮ to nejde ani náhodou,a když sjedu ostravu a dál,nebo frýdek pak spadnu tak 6,2 až 6,4 , a po dálnicích nejezdím 80 až 100 nechci překážet :mrgreen:
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Mne na spotrebe dosť záleží, pretože si to platím zo svojho a za prvý rok mňa benzín po 28000 km stál viac ako 2000 EURO. Iné je ak by som ročne jazdil max. 10.000 km, to nemá význam nejako šetriť ale v mojom prípade rozdiel medzi úspornou jazdou a normálnou jazdou môže byť ročne takmer 500 EURO a za to mám už min. peknú dovolenku. :)
Ak jazdíš dlhšie trasy min. 50 km a viac po diaľnici a rýchlosť udržuješ do 100 km/h tak sa do 5 l/100 km dostaneš. Aspoň moja i20ka to zvládne. No nemyslím, že budem mať jeden valec zaplombovaný, na rovnakej trase som porovnával spotrebu i20 1,2 a Yaris 1,0 VVTi (mesto/diaľnica), s i20kou som mal spotrebu 5,1 a s Yarisom 3,8, takže nemyslím, že by tá spotreba bola pri i20ke utopická :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: Poka

No ja tých 4,3 som dosiahol pri dialničnej 80 - 90 km/h, pri 70 km/h by to bolo 3,9 :)
Naposledy upravil(a) caruser dne 29 úno 2012, 16:29, celkem upraveno 3 x.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od amaize »

utopická pro mne -sem psal
poslal jsem ti SZ,mrkni se
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Dovolil by som si tvrdiť, že aj pri krátkej trase 6 km je možné sa dostať na 5,0 l/100 km. Skúsil som to, teplota 5 stupňov, štartovanie studeného motora, 6 km tam a následne po cca. 1,5 h 6 km späť a spotreba podľa palubného PC 4,7, trasa prechádzala 3 obcami a väčšiu časť som absolvoval na 4. prevodovom stupni pri 2000 ot./min.. Možno to skúsim odfotiť ako dôkaz :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od amaize »

nemusíš nic dokazovat,o tom to není,vše záleží na okolnostech i na lehké noze na plynu,už jenom ten start ti udělá jedno deci
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od mnkk »

Caruser, jazdíš ako Gerhard Plattner. :mrgreen: =D> Ja ti verím. Na dlhej trase sa dá so spotrebou čarovať, len to chce lahkú nohu. Mne sa osvedčila najnižšia spotreba pri jazde rýchlosťou 78km/h- to som jazdil za 3,6 nafty na väčšom aute než i20. A nie jeden krát, ale xxx krát. Ide to, ale na trase 2km do práce a 2km z práce cez mesto asi ťažko... A v zime už vôbec nie.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Najväčšiu spotrebu spôsobuje štartovanie studeného motora a jeho následné zahrievanie, ale to je asi problém každého spaľovacieho motora, nielen v i20ke. Blíži sa jar, tak už to bude lepšie :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: mnkk

Ja som dnes skúšal úspornú jazdu s dieslom, ale bol som dosť sklamaný :( čakal som, že tá spotreba bude nižšia.
Ak by mala 1,2 Kappa variabilné časovanie, priame vstrekovanie tak by to bolo ešte nižšie číslo :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od mnkk »

Nie je diesel ako diesel. Ja som s ním spokojný. Akú si mal spotrebu na d???

Keď pozerám akú spotrebu majú uživatelia i30 crdi, tak nechápem...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Rovnakú ako s mojou i20kou na rovnakej trase ako som písal vyššie 5,1 (mesto/diaľnica) ale bolo to väčšie auto Toyota Avensis Kombi 2,0. Čakal som menej tak 4,0 :(
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“