Stránka 22 z 22

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 11:54
od Pozoris
Ono mezi oběmi bateriemi je určitá koexistence.. Samo osobě ano, auto plachtí na 48v baterii, ale pro chod infotaimentu a elektroniky v autě je třeba 12v. Osobně z každého kopce, dojezdu do křižovatek, nebo pomalého plynulého (do)brždění využívám brzdění motorem a tedy rekuperuji o 106, kdy prostě v kufru už musí být malej reaktor.

Ano, první start jde přes 12v baterku, ty následné přes 48v. Přes HGS rekuperací (v režimu normal/sport) se dobijí 48v a následně přes DC/DC měnič ona 12v baterie.

Najezdím měsícně cirka 1500km kdy ve městě jezdím na normální, po okreskách na sport a právě onen ECO režim a PLACHTĚNÍ na dálnici kdy to dává největší význam v podobě dlouhosáhlého nezasáhnutí do řízení a "pěkných" pro onen účel nejlepších úseků. A stejně níc =D> ...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 12:40
od pecka411
Přesně tak, viz odkazovaná diskuze z jara. 48V baterka normálně fungovala, rekuperace a pomoc při akceleraci OK. Když jsem to zkoumal v době občas plachtí, občas ne, tak po dobití 12V baterky auto zase chvíli plachtit začalo. Plus servis problém uznal a vyřešil to výměnou právě 12V baterky.
Samozřejmě může jít o komplexnější problém někde jinde, který SW řeší preventivním zpřísněním požadavku na kondici 12V akumulátoru.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 16:16
od Fry
Samozrejme, že je tam medzi baterkami určité previazanie ale len jedným smerom a to z 48V do 12V. Malá 12-cka umiera lebo iMA a jazdením na Eco/Normal to auto rekuperuje do tej 48V málo. V servise sú blbci, ktorý nerozumejú vlastným autám, to sú meniči, niečo nefunguje? Skúsime vymeniť to alebo hento, nefunguje stále? vymeníme ešte toto a pod. Servis nemá absolútne vedomosť ako auto funguje, buď im to nikto nepovedal alebo to vedia a je im to jedno. Ja tiež neviem ako to auto funguje a prečo neplachtí. Len sa snažím pochopiť procesom, ktoré sa tam možno odohrávajú.

PS: vypnutie motora pri 130km/hod + je presne to čo chceš, dobre vtedy maže a chladí turbo ;-)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 21:49
od dibarbora
Ak platí, že po výmene 12V aku bol problém akože "vyriešený", tak na vine je sw naladenie celého energetického manažmentu toho orloja.. ktoré 12V aku drží zbytočne v "podbitom" stave a akumulátor potom dochádza na sulfatáciu... toto určite nevyrieši dlhodobo AGM aku, ktoré potrebuje vyššie nabíjacie napätie, pričom túto požiadavku menič nesplní.. jedinou výhodou môže byť, že takúto prevádzku AGM aku zvládne prežiť o chvíľu dlhšie... otázkou je či to za tie prachy stojí... a rovnako či úspora z "plachtenia" stojí za to laborovanie s akumulátorom ako takým, keď aj pôvodný zaplavený z prvovýroby je na tom celkom OK a ešte niečo dokáže prežiť... len bude blokovať plachtenie...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 22:25
od oltcitak
A nepomohlo by to oplachtiť "klasicky" stazen, rahno, plachtovie? :lol: sorry, nedalo mi :mrgreen:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 23 srp 2024, 06:57
od Axel.Foley
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D>