Stránka 22 z 24

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 11:54
od Pozoris
Ono mezi oběmi bateriemi je určitá koexistence.. Samo osobě ano, auto plachtí na 48v baterii, ale pro chod infotaimentu a elektroniky v autě je třeba 12v. Osobně z každého kopce, dojezdu do křižovatek, nebo pomalého plynulého (do)brždění využívám brzdění motorem a tedy rekuperuji o 106, kdy prostě v kufru už musí být malej reaktor.

Ano, první start jde přes 12v baterku, ty následné přes 48v. Přes HGS rekuperací (v režimu normal/sport) se dobijí 48v a následně přes DC/DC měnič ona 12v baterie.

Najezdím měsícně cirka 1500km kdy ve městě jezdím na normální, po okreskách na sport a právě onen ECO režim a PLACHTĚNÍ na dálnici kdy to dává největší význam v podobě dlouhosáhlého nezasáhnutí do řízení a "pěkných" pro onen účel nejlepších úseků. A stejně níc =D> ...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 12:40
od pecka411
Přesně tak, viz odkazovaná diskuze z jara. 48V baterka normálně fungovala, rekuperace a pomoc při akceleraci OK. Když jsem to zkoumal v době občas plachtí, občas ne, tak po dobití 12V baterky auto zase chvíli plachtit začalo. Plus servis problém uznal a vyřešil to výměnou právě 12V baterky.
Samozřejmě může jít o komplexnější problém někde jinde, který SW řeší preventivním zpřísněním požadavku na kondici 12V akumulátoru.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 16:16
od Fry
Samozrejme, že je tam medzi baterkami určité previazanie ale len jedným smerom a to z 48V do 12V. Malá 12-cka umiera lebo iMA a jazdením na Eco/Normal to auto rekuperuje do tej 48V málo. V servise sú blbci, ktorý nerozumejú vlastným autám, to sú meniči, niečo nefunguje? Skúsime vymeniť to alebo hento, nefunguje stále? vymeníme ešte toto a pod. Servis nemá absolútne vedomosť ako auto funguje, buď im to nikto nepovedal alebo to vedia a je im to jedno. Ja tiež neviem ako to auto funguje a prečo neplachtí. Len sa snažím pochopiť procesom, ktoré sa tam možno odohrávajú.

PS: vypnutie motora pri 130km/hod + je presne to čo chceš, dobre vtedy maže a chladí turbo ;-)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 21:49
od dibarbora
Ak platí, že po výmene 12V aku bol problém akože "vyriešený", tak na vine je sw naladenie celého energetického manažmentu toho orloja.. ktoré 12V aku drží zbytočne v "podbitom" stave a akumulátor potom dochádza na sulfatáciu... toto určite nevyrieši dlhodobo AGM aku, ktoré potrebuje vyššie nabíjacie napätie, pričom túto požiadavku menič nesplní.. jedinou výhodou môže byť, že takúto prevádzku AGM aku zvládne prežiť o chvíľu dlhšie... otázkou je či to za tie prachy stojí... a rovnako či úspora z "plachtenia" stojí za to laborovanie s akumulátorom ako takým, keď aj pôvodný zaplavený z prvovýroby je na tom celkom OK a ešte niečo dokáže prežiť... len bude blokovať plachtenie...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 22 srp 2024, 22:25
od oltcitak
A nepomohlo by to oplachtiť "klasicky" stazen, rahno, plachtovie? :lol: sorry, nedalo mi :mrgreen:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 23 srp 2024, 06:57
od Axel.Foley
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D>

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 00:08
od mirisko2
Fry píše: 22 srp 2024, 10:50 Pre funkciu plachtenia je predsa najdôležitejšia asi 48V batéria a jej stav/kapacita nie?

12V sa používa na prvý štart a trebárs na chod elektroniky v aute ale keď auto plachtí tak vypína motor, čiže riadenie, posilňovač bŕzd, znovu naštartovanie motora je riešené cez 48V nie?

Môj názor, že ak niekto TRVALE jazdí len ECO tak 48V nemá dostatočnú úroveň nabitia a auto proste neplachtí. Pojazdite trochu toho SPORT-u nech pri každom zložení nohy z plynu pekne regeneruje do baterky a potom skúšajte plachtiť.
pre funkciu plachtenia, je dôležitá aj 12V AKU... ak riadiaca jednotka vyhodnotí, že 12V AKU nemá dostatočné parametre tak nespustí plachtenie, prípadne spustí plachtenie a nevypne pri tom motor... Mne robilo to isté v podstate od novoty auta.... prvé plachtenie sa spustilo až po prejdení cca 500km keď sme išli do Chorvátska... potom som origo AKU vymenil za AGM a hneď všetko fungovalo ako má....
do starších i30 1,4 T-Gdi dávali od výroby AGM AKU Varta... a do 1,5 T-GDI už obyčajné zaplavené AKU, ťažko zistiteľné, či sú aspom EFB (teda zaplavené, ale zosilnené dosky...) 12V AKU nie je dobíjaná alternátorom priamo, ale alternátor dobíja 48V zadnú AKU a odtial cez prevodník DC/DC do 12V AKU...ktorá napája palubné systémy, infotaiment, svetlá atd... rekuperácia brzdením motora, je rovnaká, či máš normal alebo Sport režim... záleži iba od stavu vybitia 48V batérie...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 06:32
od Pozoris
Přesně tak, 12V AKU v tom plachtění / NEplachtění hraje významnou a nemalo roli. 48v baterie je dobíjena přes HGS alternátor kdy následně 12v je dobíjena přes DC/DC. Už ne ale tak dlouho, nebo na takovou kapacitu aby splnila níže vypsané podmínky pro plachtění. A Očividně je důležitost i odladění SW ŘJ což mi bylo potvrzeno v servise, kde na něj prý čekají.

Každopádně i já mohu potvrdit, že po nabití 12v baterie auto párkrát plachtění sepne. Bez rozdílu najeté vzdálenosti, dojde k tomu 1. či 2. jízdu po dobití AKU. U mě je 48v aku v cajku a musí být nabitá jak malej reaktor. Protože Jezdím dosti přes pozvolné dlouhosáhlé kopce, kde to prostě rekuperuje o 106.

Co se týče baterie, tak není ani AGM ani EFB. Je to ta úplně nejobyčejnější..

Parametry pro splnění/nesplnění režimu plachtění:

K aktivaci dojde za následujích podmínek:
- uvolněný spojkový, plynový a brzdový pedál
- zařazený 2 až 6 r.s. (AT 2-7 r.s.)
- rychlost vozidla 15-180 km/h
- nabití aku: 12v více než 60% SOC, 48V více než 25% SOC
- ECO režim jízdy

K deaktivaci dojde za následujích podmínek:
- rychlost pod 15 km/h
- baterie není dostatečně nabitá: 12V méně než 60% SOC, 48V méně než 25% SOC
- je aktivní tempomat
- ESC, ECM nebo TCU vykazuje chybu (závadu)
- je aktivní regenerace DPF, GPF, SOx
- dveře řidiče, kapota, kufr nejsou zavřené či zapnutý bezpečnostní pás

Za jakou AGM si ji vyměnil? Máš odakz? Diky

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 09:15
od Fry
mirisko2 píše: 08 lis 2024, 00:08pre funkciu plachtenia, je dôležitá aj 12V AKU... ak riadiaca jednotka vyhodnotí, že 12V AKU nemá dostatočné parametre tak nespustí plachtenie, prípadne spustí plachtenie a nevypne pri tom motor... Mne robilo to isté v podstate od novoty auta.... prvé plachtenie sa spustilo až po prejdení cca 500km keď sme išli do Chorvátska... potom som origo AKU vymenil za AGM a hneď všetko fungovalo ako má....
do starších i30 1,4 T-Gdi dávali od výroby AGM AKU Varta... a do 1,5 T-GDI už obyčajné zaplavené AKU, ťažko zistiteľné, či sú aspom EFB (teda zaplavené, ale zosilnené dosky...) 12V AKU nie je dobíjaná alternátorom priamo, ale alternátor dobíja 48V zadnú AKU a odtial cez prevodník DC/DC do 12V AKU...ktorá napája palubné systémy, infotaiment, svetlá atd... rekuperácia brzdením motora, je rovnaká, či máš normal alebo Sport režim... záleži iba od stavu vybitia 48V batérie...
celé je to len o tom, že ja píšem že hlavná je 48V a Ty píšeš, že je potrebná aj 12V - v podstate hovoríme to isté, ja tú 12V nepodceňujem, aby všetko SPRÁVNE fungovalo, určite sa zhodneme, že sú potrebné obidve. Ja však narážam na fakt, že ak je 48V batéria vybitá, nemôže ani dobíjať 12V cez menič a tým pádom auto neplachtí.

Nech už je to akokoľvek môžeme sa o tom tak akurát dohadovať. Mne je to v podstate jedno, len som vyslovil teóriu, plachtenie neplánujem používať.

Mne sa nezdá, že rekuperácia je rovnaká pri NORMAL a SPORT - možno len môj subjektívny pocit, chcelo by to premerať.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 09:20
od Fry
Pozoris píše: 08 lis 2024, 06:32 K deaktivaci dojde za následujích podmínek:
- baterie není dostatečně nabitá: 12V méně než 60% SOC, 48V méně než 25% SOC
pokiaľ toto platí, tak je jasné prečo väčšina áut neplachtí - 12V baterka je v stave pod 60% - čo býva pri inteligentnom dobíjaní 12V batérie dosť častý jav - batérie sú proste udržiavané na hranici smrti, čiže väčšinou hlboko pod 50%

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 09:31
od Pozoris
Já s tebou ve všem plně souhlasím Fryi, nechtěl jsem tu rozvíjet jiné téze. Jen jsem to sesumíroval a sepsal včetně požadavků.

U mně to třeba pere konstantně do baterky 14.9v, což znamená, že 12v AKU nebude v ideální kondici. Navíc, před nastartováním ukazuje baterie 12.1v, což je méně než 50% kapacity...

Samosebou, my to nevyřešíme a mžeme o tom jen polemizovat. Spíše mě neskutečně iritují, vytáčí a flstrují zaměstnanci autorizáků.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 10:35
od Fry
Áno tí zamestnanci ma iritujú tiež, očakávaš odbornosť a dočkáš sa úplného amaterizmu ](*,)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 12:19
od Axel.Foley
Zaměstnanci autorizáků mnohdy vědí ještě méně než lidi zde z fóra. Odbornost samotných přijímacích techniků je také diskutabilní.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 13:02
od Mr. HYUNDAI
Já jsem v tomto směru trochu smířlivější - vezmu-li v potaz množství modelů, motorizací, převodovek a prvků výbavy u značky :hyu: za posledních 25 let, tak to se všechno do jedné hlavy opravdu vejít nemůže. My jako provozovatelé to máme snazší - máme jeden model s jedním motorem a určitými prvky výbavy.
Takže mě nevadí, když to přijímací technik neví a řekne, že neví, ale zjistí. Mají takový chat, kam chodí všichni z autorizované sítě, hodí tam dotaz a buď mu poradí někdo z druhého konce republiky, nebo to najde v historii chatu nebo se dočká odpovědi od importu.
Problém je, když si hraje na všeználka a plácá krávoviny. A je fuk, jestli proto, aby nevypadal jako blbec, že něco neví a cucá si to z prstu nebo vyvozuje z dosavadní zkušenosti, což je při překotnosti současného vývoje úplně stejně na nic...

Samozřejmě potěší, když to z voleje dá, protože už to řešil nebo proto, že o tom na chatu četl. Ale to je jakýsi bonus. Mám kliku, že přijímací technici se kterými jednám si na hrdiny nehrajou, přiznají, že neví a zjistí jak nejrychleji to jde =D> .

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 16:48
od Fry
Môj technik nevedel, že sa dajú nastaviť režimy prevodovky :roll: [-o<