Stránka 22 z 38

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 14 říj 2008, 20:22
od Vilda
Já osobně bych viděl zásadní problém v zajíždění vozu :!: jestliže, někdo zajíždí svoje auto přesně dle manuálu, to znamená, že motor nevytáčí, spíš naopak ho šetří, pokud možno pár tisíc kilometrů :shock:, pak se setkává s tímto neduhem. Motor nemá výkon a má větší spotřebu ( bohužel, tento fakt je nezvratný ). Už jsem to tady psal několikrát, po ujetí 1 000 km, se má motor začít nekompromisně honit a vytáčet ( tím myslím, k hranici červených čísel na otáčkoměru ) a čím častěji, tím líp !! Léta jsem živil jako mechanik a tohle pravidlo platilo dřív a platí i dneska. Jestli máš najeto několik tisíc kilometrů v tohle režimu, tak už těžko něco změníš :?
.......................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 14 říj 2008, 20:48
od Schwarzie
Vilda píše:Já osobně bych viděl zásadní problém v zajíždění vozu :!: jestliže, někdo zajíždí svoje auto přesně dle manuálu, to znamená, že motor nevytáčí, spíš naopak ho šetří, pokud možno pár tisíc kilometrů :shock:, pak se setkává s tímto neduhem. Motor nemá výkon a má větší spotřebu
.......................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue

ať se ozve Mexican, jak zajížděl...........

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 15 říj 2008, 07:58
od David C3
já ho hlavně zajížděl na delších cestách ne ve městě... mimo obec kolem 100 dalnice 130. jezdím i za 4.5L

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 15 říj 2008, 09:36
od Vilda
Takhle, se má nový auto zajíždět :!: ohřát motor na provozní teplotu a vytáhnout ho mimo město a točit. Nejlepší jsou slušný okresky a kopce. Důležitý taky je, včas řadit, aby motor byl pořád ve vyšších obrátkách ( nepodtáčet ). Dálnice na zajíždění moc vhodná není. Sami po čase zjistíte, že motor získává pružnost, výkon a sílu. Zvýšená spotřeba během záběhu, se Vám vrátí zpátky, během normálního provozu potom. viz David 3, Mexičan, kteří maji spotřebu velmi slušnou. To samé platí i pro benzínové motory.

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 15 říj 2008, 09:42
od Mexican
Tak davide, skusal som teraz do hannoveru trochu prilacit.. takze 140 km/h tacho stale (samozrejme okrem prahy a cca 20 km useku nedostavanej D8), podla GPS je je to 131-133 km/h, vzdialenost 720 km

spotreba podla pp je 5,8 v skutocnosti to vidim na 5,5 az 5,6 litra (este som nedotankoval, takze nemozem to potvrdit), natankovanu som mal uplne obycajnu socka naftu od Agipu

K zajizdeni motoru:

- jazdil som prvych 800 km prevazne brno a okolie a do 1500 som urobil 3 cesty na slovensko (okresky)
- 1500 az 3000 bolo chorvatsko, kde cca 3/4 trasy boli znovu okresky, ale motor bol pod vacsou zatazou - 3 ludia
- kym sa motor nezohreje treba ist optimalne 50/km h na trojke (tesne cez 2000 otacok) a to plati aj pre novy aj pre zabehnuty motor
- po cca 1500 km som si dovolil uz aj vyssie otacky (nad 3000), dovtedy ani raz..
- treba casto radit a drzat motor trochu pod tlakom... rad si zablbnem napr na Buchlove kde je motor uz zohriaty (2000 az 2700 otacok)
- okrem dialnic jazdim v rezime 1700 az 2100 otacok (aj mesto aj mimomesto)
- pouzivam Klebel Dynaxer HP2 195/55/R15 s nizsim valivym odporom nahustene na 2,4 vpredu a 2,3 vzadu
- od zaciatku pouzivam STP diesel treatment with antigel

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 15 říj 2008, 11:50
od David C3
v tom dálničním tempu mám stejnou spotřebu... 5.8L a to nekdy jedu často 150....

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 15 říj 2008, 14:24
od disius
Mexican, ked najblizsie budes doma vo Vrutkach, tak sa ozvy, mozme skocit na "pivo" a porovnat toho mojho nenazranca s tym tvojim vegetarianom :wink:

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 15 říj 2008, 15:00
od Mexican
disius píše:Mexican, ked najblizsie budes doma vo Vrutkach, tak sa ozvy, mozme skocit na "pivo" a porovnat toho mojho nenazranca s tym tvojim vegetarianom :wink:
teraz cez vikend budem na Vrutkach.. ale ak chces porovnavat, tak jedine pivo nealkoholicke -) alebo stylove na "lateczko" do Tulipu, tam teraz chodia ludia co su IN :lol:

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 15 říj 2008, 15:39
od disius
Mexican píše:
disius píše:Mexican, ked najblizsie budes doma vo Vrutkach, tak sa ozvy, mozme skocit na "pivo" a porovnat toho mojho nenazranca s tym tvojim vegetarianom :wink:
teraz cez vikend budem na Vrutkach.. ale ak chces porovnavat, tak jedine pivo nealkoholicke -) alebo stylove na "lateczko" do Tulipu, tam teraz chodia ludia co su IN :lol:
Hehe, porovnat nenazranca s vegosom, to akoze nase auta :)
Joj, akurat tento vikend aj ja domov idem a nebudem v MT :( Budeme to musiet inokedy spiskat...

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 17 říj 2008, 23:43
od Mexican
Takze pre vsetkych fandov dialnicnej spotreby, som naspat z hannoveru

cesta do: na moj vkus dost agrestivna, tachometrovych 140 a pri predbiehani sem-tam viac... 700km, 90% dialnice zvysok praha a hannover.... podla PP 6,0 skutocna 5,8 litratankovana bola Agip nafta

cesta z Hannoveru - piatok, teda nemecke dialnice su dost plne... takze 120 tacho, predbiehanie 130, predbiehal som malo... prejazd cez prahu plynuly, na D1 cca 15 minut v kolone, spotreba podla PP 4,9 a skutocnost 4,81, Natankoval som Aral Ultimate Diesel

spotreba cca 4,8 sa mi z hannoveru podarila uz 2x, takze mozem vychadzat z toho ze pri cestovnej rychlosti 120 to zere tych 4,8 litra (teda do 5).. zaujimavy je rozdiel 20km/h a narast 1 liter na 100 km.. casova uspora moze byt, ale zavisi to od premavky. Znova sa teda potvrdilo ze radsej budem cestovat tych 120-125 tacho, je to pre mna optimalne a palivo odbuda velmi pozvolne.. uspora zhannoveru bola teda 7litrov paliva (cca 230 kc).

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 18 říj 2008, 08:41
od David C3
jj veřím že při těch tacho okolo 120 bych měl taky 4.8L jinak mám problém urdžet 120km/hod většinou jedu kolem 150 do 6 L ale jinak super výsledek... :-)

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 18 říj 2008, 10:21
od CzechJoker
Mexican píše:- od zaciatku pouzivam STP diesel treatment with antigel
Trochu OT, ale připočítáváš cenu aditiva k ceně PHM na spritmonitoru?

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 18 říj 2008, 11:29
od peaty
Vilda píše:Já osobně bych viděl zásadní problém v zajíždění vozu :!: jestliže, někdo zajíždí svoje auto přesně dle manuálu, to znamená, že motor nevytáčí, spíš naopak ho šetří, pokud možno pár tisíc kilometrů :shock:, pak se setkává s tímto neduhem. Motor nemá výkon a má větší spotřebu ( bohužel, tento fakt je nezvratný ). Už jsem to tady psal několikrát, po ujetí 1 000 km, se má motor začít nekompromisně honit a vytáčet ( tím myslím, k hranici červených čísel na otáčkoměru ) a čím častěji, tím líp !! Léta jsem živil jako mechanik a tohle pravidlo platilo dřív a platí i dneska. Jestli máš najeto několik tisíc kilometrů v tohle režimu, tak už těžko něco změníš :?
.......................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
Tak pekne poporiadku. Nemyslim si, ze k tomu aby som dosahoval spotrebu, ktora by sa ako tak blizila k hodnotam vyrobcu by som ten motor musel vytacat tak ako ty pises. Moj motor bol zajizdeny (nemozem si spomenut na spravne slovenske slovicko :lol: ) uplne normalnym sposobom (cca podla manualu), prvych tisic km to boli otacky od 1500-3000, po 1000 km som sa uz na otacky nepozeral, ale vytocit tento motor k viac ako 3000 otackam sa len tak lahko neda, jedine tak pri predbiehani :). Prvych 1000km to boli vacsinou jazdy mimo mesto po kopcoch do 20 km. Jedine ze by motoru nesvedcal prave tento kopcovity teren pri zajizdeny...
A navyse, aj keby sa ten motor zajizdel nejako naramne zle, stale mi nejde do hlavy, ako moze riadiaca jednotka pri dialnicnej jazde a ustalenej rychlosti pustat do motora o cca 20% viac paliva mne ako napr. Mexicanovi. To nedava predsa logiku.
Alebo mozno uz tie novsie modely Accenta maju lepsiu spotrebu, kto vie :D

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 18 říj 2008, 12:01
od CzechJoker
Nemůže to být tak trochu i rozdíl mezi motory? Logicky nejsou všechny stejné, to prostě vyrobit nejde ani v Turecku, a to jsou nějací machři :D
Nějak se mi nezdá, že by u moderních motorů s řídící jednotkou a tunami nejrůznějších sersamů na monitorování kdejaké pikačoviny hrálo zajíždění až tak dramatickou roli. Imho je to více o noze na plynu a o právě jetých trasách. Po dálnici Brno-Prešporok-Révkomárom se dá jet klíďopíďo kilotřicet za 4,6 na sto.
Postupně se začínám klonit i ke kacířské myšlence, že nějaké to deci ušetří i vypnutý tempomat.

Re: Spotreba 1.5 CRDi pri určitých rýchlostiach

Napsal: 18 říj 2008, 12:48
od adam221
Tak, ze pani, cesta z BA - strasne zapchy, kym so sa dostal na dialnicu presla hodina, odtial po dialnici cez Trnavu, Zilinu, Vrutky, Poprad, a ciel Novy Smokovec, rychlost na dialnici 130 - 160 tacho, spotreba 5,3L obsadenost dvaja ludia :D
Inac Mexican, nesli by sme zajtra na kofolu? Po ceste som videl vo Vrutchak podnik Koliba :P