Stránka 22 z 23
Re: Zakoupení i30
Napsal: 24 kvě 2012, 07:05
od hozja
Ještě bych měl jen "přednákupní" dotaz. Co si mám při převzetí vozu zkontrolovat, že je v pořádku?
Odesláno z mého Desire HD pomocí Tapatalk 2
Re: Zakoupení i30
Napsal: 24 kvě 2012, 07:14
od severtom
Galmar píše:zdravim, chtel jsem se zeptat na Vas nazor ohledne zakoupeni i30
mam moznost koupit i30 1.6 CVVT 93kW kombik r.v. 2009 najeto 68000km cena 120 000kc
primo z Hyundai Nosovice sluzebni auto od vedeni firmy. Servisovano v tovarne, tacho nepretoceny.
sedadla latka, kůže, automat. klima, 5 kvalt, parkovaci senzor, abs+EBO, elektronicky stabilizator ESP, 10 airbag, chlazena prihrada, 16" kola, pneu 205/55, hlinikove rezervni kolo, a dalsi prkotiny
je to 4 roky stary auto. Otazka zni - vyplati se (byt za tuto cenu) kupovat ojetou i30 s tim ze si ji necham tak dalsich 8 let .. ? Vydrzi toto auto stari 12 let aniz by zhnila kastle, podvozek a odesel motor? O kvalite soucastek korejcu mam sve predstavy.
v tuto chvili najedu rocne tak 5000kc a dojizdim 16 let staryho Ford Escorta - ktery je motorove absolutne neporuchovy a kastle vypada velice zachovale (krome prahů samozrejme).
Co tak procitam fora tak lidi se i30 zbavuji tak po 2 - 4 letech. Tedy nejdu do rizika s tim ze dalsi roky to auto na vlastni naklady budu neustale opravovat a kitovat?
kdyz jsem srovnaval Escorta 1.6 16v a i30 1.6 tak samozrejme z hlediska stari a modernizace je i30 nedosazitelna. ale vidim 2 veci u kterych Escortik vyhrava - vetsi kufr 460 ku 415 litru, pri 130km/h ma otacky 3300 (i30 4100) - tedy celkove vetsi spotreba (ale s mim stylem jezdenim spotrebu nemusim resit)
Viz výše, otázka je, jak bude vypadat dnes vyrobené (=ošizené) auto libovolné značky po 12 letech. Už Okta II má horší protikorozní ochranu než I. O "kvalitě" motorů TSI nemluvě.
Mám i30 1.4 v LPG od nového auta a šel bych do ní kdykoli znovu. Měnil jsem jen levou žárovku po 36 a něco tisících km a byl na svolávačce kvůli displeji (zajistili jsem si to sám, servis si toho nevšiml).
Jezdím za 8 l plynu a to i po dálnicích. V pátek jsem byl ve Vídni, v pondělí v Berlíně.
Re: Zakoupení i30
Napsal: 29 kvě 2012, 13:00
od Vladak
hojza: Co můžeš zkontrolovat pohledem, je kastle. Zkontroluj hlavně, zda jsou stejné spáry u kufrových dveří, zda jdou lehce zavírat, pojezdy oken, zda dobře lícují všechny dveře. Já jsem na to u své tříci šeredně doplatil. Dálkáč- mě hned od začátku někdy zamknul hned, někdy až napodruhé. Ne tak jistě jak u forda či koncernu. Nevím jak po faceliftu, ale u mého i30 cw byl držák zadní SPZ upevněn natvrdo vyvrtanými otvory- ještě tam byly špony a oprýskaný lak, tak jsem to hned zatřel, aby mi po měsíci netekly rezavé čůrky zpod značky. Antikorozní ochrana spodku byla dobrá, i když je auto už z Nošovic. Ale jinak,....
severtom: kvalitu auta nepoznáš podle výdrže žárovek, zvlášť pokud tam jsou Philipsky. Mě vydržela levá 45 tis., poté se ihned poroučela pravá. V Hyu servise mi je na záruku vyměnili prý za tovární, ale už po 8 tis. jsem jednu měnil, ale radši už sám.
Motory TSI a atmosféru Hyu nemůžeš porovnávat.
Jezdím za cca 6,0 až 7 l nafty (podle podmínek), ve čtvrtek jsem byl v Hamburgu, v pátek v Brně.
Re: Zakoupení i30
Napsal: 29 kvě 2012, 15:11
od severtom
Nesoudím kvalitu auta podle žárovek, v žádném případě, jen potěší, když vydrží. Od výměny levé jsem byl před týdnem ve Vídni, před 4 dny v Berlíně, o tomto víkendu na druhém konci republiky. Pravá nepraskla a jezdím za 7,5 l plynu (letní spotřeba), tj. za 3,5 l benálu (tj. s naftou 6-7 l se rozhodně není čím chlubit).
Re: Zakoupení i30
Napsal: 29 kvě 2012, 22:25
od Vladak
Chlubení přenechávám jiným
Re: Zakoupení i30
Napsal: 03 čer 2012, 08:24
od hozja
Tak jsem již majitelem nové i30cw... (více viz. podpis).
Zkusím sepsat své první zkušenosti po cca. 250 km...
1) předání a předvedení v pohodě (na Spořilově)
2) zatím ještě louskám manuál (vždy čtu celý manuál ke každému novému zařízení - baví mě to) - ale přečíst na začátku manuálu několik desítek stran o "držka-pytlech" a pořád to samé dokolečka, bylo opravdu úmorné. Nicméně jsem se přes to přenesl a už jsem u údržby)
3) po prvních kilometrech jsem zjistil, že v autě nemám nastavené automatické zamykání po rozjetí (takže jsem jezdil odemčený vč. kufru) a po vyndání klíčků ze zapalování zůstaly ostatní dveře zamčené, takže k dětem vzadu jsem se nemohl dostat, pokud jsem nezmáčkl na dveřích správný čudlík pro odemčení (pokud jsem jej tedy předtím použil pro zamčení). Tak jsem zajel zpět na Spořilov, kde mi to předělali a už mi zamyká po překonání 20km/h a po vyndání klíče odemyká (prodejce tvrdil, že prý většina kupujících tuto fci nechce a tak to prodávají takhle - divné)
4) sice jsem dostal jako "dárek" síť do kufru (jak jsme již psal v jiném tématu), ale její využití vnímám spíše jako velmi podivné. Úzký pruh málo napnuté síťoviny uprostřed kufru - no včera jsem tam sice vezl batoh s fototechnikou a zůstal na místě, ale je to přinejmenším podivné - viděl jsem to u Okty a tam to bylo po celém kufru...
5) co se týká jízdy. Tak je to druhé nejsvižnější auto, co jsem měl (po R21 s motorem 2,2i). Zátah motoru (byť syrového) mě docela mile překvapil. Hluk od motoru je sice větší, než třeba u minulého Megane, ale je to slyšet až po překročení cca. 4 - 4,5 tis otáček/min. Koukal jsem, že mám na vnitřní straně kapoty standardně instalovaný nějaký tlumící tapec. Takže za normálních jízdních podmínek není hlučnost tak hrozná. Když jedu na šestý převodový stupeň tak 126 - 128 km/h (podle GPS), tak mi motor točí odhadem 3600 ot/min, takže hluk od motoru není nijak extra obtěžující.
6) co mě ale zklamalo, tak jsou pneumatiky - nějaké Hankook (195/65 R15 na originál litých kolech). Přijdou mi, že jsou opravdu extrémně hlučné. Ale co se dá dělat, jiné fakt kupovat nebudu...
7) co se týká podvozku, tak po letech strávených ve francouzích si připadám jak na trakači (sice služebně jezdím se Škodovkou, kde je to podobné), ale s tím jsem počítal. Je to asi o zvyku....
Re: Zakoupení i30
Napsal: 03 zář 2012, 18:04
od Voči
Tak s tím trakařem jsem to měl úplně stejný. Po přesedlání z Megana jsem měl pocit, že to ze mě vyklepe duši. Občas jsem se přistihl, že se mi klepou oči a vidím rozmazaně a to vzkutku není nic příjemného. Naštěstí se to po pár delších cestách všechno rozchodilo a člověk si asi i zvykl a dneska je to v pohodě. Ale na francouzké pohodlí si občas vzpomenu. Hlavně když mám položenou ruku na dveřích na tom polstrování. Za chviličku to tlačí jak kdyby tam nic nebylo.
Re: Zakoupení i30
Napsal: 13 zář 2012, 15:23
od airwaves
Prosím, máte někdo informace, kdy dojdou staré i30 kombíky co se teď vyprodávají? Jsou to všechny z Nošovic a nebo se ještě vyrábí i jinde a budou dál k mání třeba jako klasik
?
Re: Zakoupení i30
Napsal: 21 říj 2012, 19:15
od Voči
Všechny i30 pro náš trh jsou z Nošovic, není důvod je vozit od jinud. A pochybuji, že bude nějaký klasik po vzoru Opla a nebo Škody. Kupuj dokud jsou.
Re: Zakoupení i30
Napsal: 01 úno 2013, 23:09
od Lenča
Několik posledních "starých" i30 CW na trhu stále je, jednoho jsme si právě zakoupili
. Zatím sbírám první zkušenosti, na tachometru je už "závratných" 150 km.
Dosavadní zkušenosti mám z R19, tudíž i30 sbírá body skoro všude
, i když....
malé srovnání:
1/ zažila jsem už zmíněnou jízdu jak na trakači, viz např příspěvek od Voči. Po "normální" silnici to jde, ale bohužel už jsem vyzkoušela i horší okresky, a je to tedy síla.
2/ elektrické stahování okének je dle mého zcela běžné, ale proč, když to jde automaticky a samo dolů, to proboha nejde taky samo nahoru
. I ta stará R19 to měla.
3/ R19 měla asi logičtější ovládání stěračů, a příjemnější ovládání světel, ale to je o zvyku.
Jiné výtky nemám, dále už jen samá pozitiva
.
A těším se na další cesty
Re: Zakoupení i30
Napsal: 02 úno 2013, 17:57
od saldy
No jo, je to trakař, s oteplením se to trochu zlepší
Re: Zakoupení i30
Napsal: 02 úno 2013, 18:10
od hozja
No přátelé, já jsem na zimu nazul GoodYeary UG8 a hluk od kol se výrazně zmírnil - už teď se netěším, až zase nazuju ty ukřičené letňáky.
A teď k tomu "trakařství". Nesmějte se mi, nemůžu za to, ale v práci jsem musel odevzdat ojetou Fabii a vyfasoval jsem Dacii Logana MCV a tam lze teprve nadávat na v podst. neexistující jízdní vlastnosti. To je sice super měkké auto, ale tak měkké, že nejde ve větší rychlosti udržet v jízdním pruhu. A proč to tady říkám. Pokaždé když si sednu do své i30cw, tak si opravdu užívám a chválím skvělé jízdní vlastnosti a to, že je to trošku tvrdší, komu by to proboha vadilo. Já v i30cw jsem schopen zažít radost z jízdy, v Dacii to vždy jen přetrpím a zážitek je to takový, jako cucat bonbón přes celofán.
Takže teprve teď vidím, jak dobré auto jsem si koupil...
Odesláno z mého Desire HD pomocí Tapatalk 2
Re: Zakoupení i30
Napsal: 03 úno 2013, 16:13
od Lenča
saldy píše:No jo, je to trakař, s oteplením se to trochu zlepší
tak to už se těším na jaro
No, na to "drncání" si snad časem zvyknu, ale protože jezdím služebně hodně po okreskách (bohužel), které opravdu nejsou v dobré kondici, tak mě to docela rozhodilo. R19 ty nerovnosti opravdu tolik neukáže, ale zase je pravda, že jsem měla kolikrát pocit, jako že R19 na silnici plave. Tak teď už mám vysvětlení.
Jinak si na sebe s autíčkem zvykáme, a začíná z toho být z mé strany závislost
Re: Zakoupení i30
Napsal: 03 úno 2013, 17:55
od Martinsp
Lenčo kolik za to chtěli? U nás jí mají za skoro 270000 a to se mi zdá dost, když nová se dá za 300000.
Re: Zakoupení i30
Napsal: 03 úno 2013, 18:30
od Lenča
Stála nás 248 000,- Kč
+ zimní kola 13 000,- Kč.
Jo a origo ochranná lišta na dveře za 3 000,-
. Lišta je sice na internetu za cca třetinu, ale zase máme se znáčkem
Koupeno v Auto Kápl Písek a ještě tam dva kousky mají