jirka100-odpověď na to,proč jsou různé velikosti a provedení nádrže(válec,toroid) je snad jasná
.Nádrž je přídavná-tak ti zabírá místo v kufru
.Napadlo tě,že si zmenčíš kufr?Kdo chce co nejméně zasáhnout do velikosti kufru,dá si namontovat toroid místo rezervy.Kdo kufr nepotřebuje a chce,nevím proč
,jezdit na jedno naplnění rok,tak si nechá dát tu největší nádrž,co se mu do kufru vejde.
Jestli ty úpravy dělá za úplatek nějaký šmejd montážník,tak tím překračuje zákon a bezpečnost ostatních lidí.Není to z důvodu,že tomu rozumí,ale vědomě něco porušuje
Je to stejné,jako když policajti kradou,hospodští ředí víno....Dělají to někteří z nich,protože to jsou odborníci
-ne,jsou to gauneři.Jak jsem psal-v LK servise,jsem si nechával měnit nádrž u jednoho auta(povinná výměna po 10 letech od dat.výr.nádrže) a proti LK jako servisu nic nemám(pravda,nádrž neseděla,nebyla utažená,drát od el.ventilu vedli místem,kde by se přeskřípl,ale to jsem si upravil doma sám.V dnešní konkurenci velkého množství montážních dílen LPG,chce každý získat zákazníka,tak věřím,že jsou schopni dělat i takové nebezpečné prasárny s nádržema-hlavně že se peníze sypou a zákazníkovi udělají hory,doly,jen aby peníze utratil tady a nešel jinam
.
Nechápu a prostě vůbec nedává smysl,proč přetlakovávat nádrž
Na běžnou velikost nádrže a předepsaného,nastaveného 80% plnění,najedeš +-500km.Čerpačky jsou každých 10-15km.V nádrži máš benzín na dalších 600-700km.Tak chceš snad letět na jednu nádrž na Měsíc
.
Na nádrži je vzduchotěsná schránka s ukazatelem naplnění,el.ventilem,mech.zavíráním...a přetlakovým ventilem.Ze schránky vede hadice odvětrání k dírám do podlahy,aby mohl plyn ucházet při přetlaku,požáru..mimo prostor auta.Ty si necháš přebastlit plnění na 95%(95% říká ten machr technik
-ale jakých 95%,když je tlak u čerpaček různý a navíc s teplotou se propan/butan sakra roztahuje).U čerpačky ti nafoukají 100%,zaparkuješ auto,teplem ventil odpustí LPG pod auto(LPG je těžší než vzduch-drží se při zemi,pod autem)....a kolemjdoucí odhodí cigáro.....
Nebo nejlepší by bylo,jestli máš garáž(a navíc třeba s montážní jámou
) a ráno zastartuješ
.LPG je těžké a nerozptýlý se jako benz.páry,helium,dusík....Takže třeba otevřením vrat u garáže,ba ani průvanem,ho z mont.jámy zpod auta nevyvětráš).
Ptáš se kolik km jsem s LPG najezdil já a kolik jsem (cituji velká písmena
)VLASTNORUČNĚ předělal aut.Auta jsem vlastnoručně na LPG předělával už v 80 letech.Z italských dovezených dílů Lovato.Směšovací jednotky nad karburátory jsme si i dělali sami.Dodnes si údržbu-kompletní výměny membrán,těsnění...odpařovacích jednotek,výměny paliv.filtrů v LPG.....dělám sám.
Před revolucí a krátce po ní,byl problém s opravdu malým počtem čerpaček LPG a řešilo se to různě.Ale v dnešní době přesycenosti čerpadly,není důvod dělat prasácké a nebezpečné úpravy nádrží.
Na LPG jezdím 25 roků.Za ty roky jsem na LPG autech najezdil desítky/stovky tisíc km po celé Evropě(včetně Itálie,Holandska=LPG velmocí,ale i Portugalska nebo afrického Maroka-tam bych,při řídkosti čerpadel tu úpravu chápal
).I v současné době vlastním a provozuji auta na LPG(
Tiburon na plyn nemám-uvažoval jsem i nad ním,ale nějak se mě k němu představa LPG nehodila).
Když by šlo jen o tvé auto a tebe,tak mě to tak nevytočí(Kony dal příklad s ustrojením u vrtačky-tam je to jeho blbost,když vyskočí špona do oka nebo mu to namotá svetr...=poškodí to toho,kdo nedodržuje bezpečnost-OK),ale tady jde i o lidi a jejich život,kolem tebe
.Proto se ti zdá,že jsem to komentoval přísně.Možná jsi viděl,jak kolikrát mrňavá 2kg plyn bomba vařiče zdemoluje barák nebo vyrazila celou panelovou zeď v činžáku.A teď si představ,že máš za zadkem v autě 50l LPG.Pokud je vše namontováno správně,není se čeho bát.Ale nepočítá se s chytráky(není myšleno přímo na tebe
),co systém nebezpečně upravují.