Spotreba vs palubny pocitac
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Spotreba vs palubny pocitac
To je už dosť velké auto na spotrebu 4l Možno v lete za 4,5. Honda civic 2,2 D dokáže jazdiť za 4,3. Avensis je o 70cm väčší a 300kg tažší.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Zajímavé srovnání
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Čím sa ludia snažia jazdiť úspornejšie, tým je drahšie palivo. Zlatá Kanada a USA, kde stojí liter 16 korún... Nevadia im ani 6 - 8 válcove motory čo žerú 3 krát tolko ako naše autá (niektoré).
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotreba vs palubny pocitac
to: mnkk
Trochu som dúfal, že tie diesle sú naozaj úsporné a dokážu aj vo veľkom aute jazdiť za 4 l, ale možno ak by som mal iný diesel napr. od VW, tak tá spotreba by bola nižšia. Zatiaľ mi ako najúspornejší vychádza hybrid, mimo mesta sa dá jazdiť za 3,8, ale na diaľnici to už nie je také ružové.
to: jirikstbk
To boli časy, keď v 2009 u nás liter benzínu stál 1 EURO, LPG bolo za 0,33 a mňa 100 km stálo 2,64 a nie ako teraz 7,50
Trochu som dúfal, že tie diesle sú naozaj úsporné a dokážu aj vo veľkom aute jazdiť za 4 l, ale možno ak by som mal iný diesel napr. od VW, tak tá spotreba by bola nižšia. Zatiaľ mi ako najúspornejší vychádza hybrid, mimo mesta sa dá jazdiť za 3,8, ale na diaľnici to už nie je také ružové.
to: jirikstbk
To boli časy, keď v 2009 u nás liter benzínu stál 1 EURO, LPG bolo za 0,33 a mňa 100 km stálo 2,64 a nie ako teraz 7,50
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Na spotrebu s diesel motorom je asi najlepšie BMW, ale tiež záleží od výkonu motora. 66 a 81 kW motory zo starej školy boli na spotrebu ukážkové, tiež PSA. Časy sa menia... Čoskoro bude benzín úspornejší než diesel...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Mal som tú česť, síce krátko len nejakýck 300 km ale motor 1,9 TDI 81 kW vo VW Passat bol vynikajúci. Dnes je to samé DPF, DNOX, EURO 5 a tak to aj vyzerá. Myslím, že niečo bude na tom pravdy, že benzínové motory predčia čo do výkonov a spotreby diesle, ale to je len dobré
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Mohol by som rozprávať....
Dobre dovtedy, kým nebude aj v benzíne filter pevných částic.
Dobre dovtedy, kým nebude aj v benzíne filter pevných částic.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Benzín nebude mať asi nikdy filter pevných častíc, nato je príliš čistý
Veľmi ma prekvapila nová i30ka 1,6 GDI, v porovnaní s Amperou si viedla vynikajúco, je vidieť, že benzín je späť
http://www.auto.cz/opel-hyundai-i30-amp ... reby-65273
Veľmi ma prekvapila nová i30ka 1,6 GDI, v porovnaní s Amperou si viedla vynikajúco, je vidieť, že benzín je späť
http://www.auto.cz/opel-hyundai-i30-amp ... reby-65273
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Priamovstrekové benzíny majú tiež sadze. A emisie CO2 má benzín vačšie než diesel. DPF nie je v konečnom dosledku ekologický, iba si na tom niekto "namastí kapsy", preto si myslím, že buď prerobia DPF na niečo normálne a málo zaťažujúce životné prostredie, alebo zanikne, alebo ho dostane aj benzín a niekto bude zarábať na vodičoch ďalej. Keby vyrobili taký čo pri výmene oleja pri 20 000 km vyklepe sadze ako z popolníku, to by som bral. Vypalovanie je od veci...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Diesel má nižšie hodnoty CO2, ale tie pevné častice sú omnoho škodlivejšie. A radšej budem jazdiť za novým benzínom, ako za novým dieslom, mne osobne diesle viac smrdia ako benzíny. Dúfam, že ten časticový filter v benzínoch nebude, ale ak áno radšej si počkám na elektrinu, DPF je hlúposť hlavne keď sa vie, že ich životnosť je do 150.000 km, ľutujem ľudí, ktorý si kúpia takúto jazdenku
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Práve pre DPF som si kúpil 1,4 benzín + LPG. jazda s dieselom mi vyhovuje, ale jemnosť benzínu je tiež super. A hlavne s dieselom by som nejazdil za tri litre nafty. A to na LPG v pohode... Zatial...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Fuu, to ako že za 3 L, nechcem provokovať ale ak ti to na LPG spotrebuje 8 l pri cene LPG 0,73 a cene benzínu 1,544 a započítaní benzínu na štartovanie min. 0,5 EURO / 100 km mi to cenovo vychádza akoby som jazdil s benzínom za 4,1. Ak sa mýlim, tak ma oprav.
Ano benzín je benzín a v kombinácii s turbom ide už o vražednú kombináciu
Ano benzín je benzín a v kombinácii s turbom ide už o vražednú kombináciu
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Spotreba 8
LPG 13,90Kč
8 x 13,90 = 111 Kč
Nafta 36Kč
Za 111 Kč kúpim 3,08 l nafty.
Štart na benzín som nepočítal. + 0,5 l/ 100km
LPG 13,90Kč
8 x 13,90 = 111 Kč
Nafta 36Kč
Za 111 Kč kúpim 3,08 l nafty.
Štart na benzín som nepočítal. + 0,5 l/ 100km
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Aha, ja som to prehliadol, myslel som 3 l benzínu. Tak to ano, už mi to sedí
A čo tak CNG, to by nemalo čakať také zdraženie ako LPG. Páči sa mi, čo pripravuje Škoda v Citigo bude mať len spotrebu 2,9 kg/100 km a dokáže štartovať a jazdiť len na CNG, benzín je len rezerva. Tam by už to bolo 2,4 l / 100 km, nevýhodou je len malá sieť ČS, ale to by mi nevadilo ak by som sa vozil za takú cenu
A čo tak CNG, to by nemalo čakať také zdraženie ako LPG. Páči sa mi, čo pripravuje Škoda v Citigo bude mať len spotrebu 2,9 kg/100 km a dokáže štartovať a jazdiť len na CNG, benzín je len rezerva. Tam by už to bolo 2,4 l / 100 km, nevýhodou je len malá sieť ČS, ale to by mi nevadilo ak by som sa vozil za takú cenu
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Uvidíme aká bude situácia o 3 roky. LPG ma lacnú prestavbu, CNG je dosť drahé. Zatial to má čas, ale čítal som o tom dosť...
Myslím, že po zdražení LPG nebude dlho trvať, kým zdražie aj CNG. Ale bude to asi stále vyhodnejšie než benzín a nafta.
Myslím, že po zdražení LPG nebude dlho trvať, kým zdražie aj CNG. Ale bude to asi stále vyhodnejšie než benzín a nafta.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM