Stránka 23 z 43

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 12 pro 2016, 21:04
od vorlajz
Alfe... Jdeš proti proudu...

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 12 pro 2016, 21:11
od Alf6
mám svou hlavu :)

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 12 pro 2016, 22:21
od Radunov
Radunov píše:
Alf6 píše: ...Chce to procitat i technicke listy. Z nech je jasne patrno, který je ten "lepsi" . Yacco diky základovému oleji PAO/Ester má i lepsi mazani za studena.

Vitez je jasny. Chce to ale ovšem studovat.
čus,
ty hodnoty co jsi uvedl není pro ten shell helix profesional AF 5W-30 A5 co se tam lije v autorizáku a je uveden v příručce, tvoje hodnoty jsou pro shell helix ultra 5W-30 A3...ten A5 má hodnoty podstatně nižší...viz má porovnávací tabulka olejů shell
haha dobrý, takže tyhle ÚDAJNĚ PLNĚ SYNTETICKÉ zázraky od Shell jsou MINERÁLNÍ OLEJE =D> viz bezpečnostní listy níže...hned to pošlu vedoucímu servisu když se semnou hádal =D>
CITACE: Směs vysoce rafinovaných minerálních olejů a přísad.

http://www.merol.cz/fotky3597/Bezpenost ... _5W-30.PDF
http://led-japaoil.cz/download/bl_shell/helixultra.pdf

prý se Shell a Castrol soudil, aby na obalech mohli používat nápis že to je syntetický olej a vyhráli a pak je v tom tenhle bordel...hraje si to na něco co to není :twisted:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Syntetick%C3%BD_olej

Syntetické základové oleje[editovat | editovat zdroj]
Syntetické motorové oleje se vyrábějí z těchto tříd maziv:

polyalfaolefiny (PAO) - základový olej API Group IV
syntetické estery apod. - základové oleje API Group V (diestery, polyolestery, alkylované naftaleny, alkylované benzeny, polyglykoly apod.)
Základy pro polosyntetické oleje[editovat | editovat zdroj]
Základové oleje Group II a Group III pomáhají sestavovat ekonomičtější typy polosyntetických maziv. Minerální základové oleje skupin Group I, II, II+ a III se široce používají s balíčky aditiv, balíčky zvyšujícími výkonnost, s estery a polyalfaolefiny (Group IV) k výrobě polosyntetických maziv. Základové oleje Group III se někdy považují za syntetické, ale jsou stále klasifikovány jako nejvyšší třída minerálních základových olejů. Syntetický nebo syntetizovaný materiál je zde ten, který vzniká kombinací nebo vytvořením samostatné jednotky do podoby unifikované suroviny. Syntetické základové oleje, jak je popsán výše, se připravují ručně a "šijí se na míru" tak, aby měly řízenou molekulární strukturu s předpokládanými vlastnostmi, na rozdíl od minerálních základových olejů, které jsou složitou směsí přirozeně se vyskytujících uhlovodíků[2][3].

Hydrokrakované/hydroizomerizované oleje = základové oleje API Group III. Chevron, Shell a další petrochemické společnosti vyvinuly procesy zahrnující katalytickou konverzi surovin pod tlakem a za přítomnosti vodíku na vysoce kvalitní minerální mazací olej. V roce 2005 začala výroba základových olejů GTL (Gas-to-liquid, plyn-kapalina) patřících do Group III. Přestože jsou považovány za syntetický produkt, stále jde o minerální základové oleje a berou se jako minerální součást všech polosyntetických olejů.


Polosyntetické oleje
Polosyntetické oleje (též nazývané "syntetické směsi") jsou směsi minerálního oleje s ne více než 30 % syntetického oleje. Jsou navrhovány tak, aby měly mnoho výhod syntetického oleje, ale přitom nebyly tak drahé jako čistý syntetický olej. První polosyntetický olej uvedla firma Motul v roce 1966[9].

U maziv, kde tvoří syntetický základový olej méně než 30 %, lze balíčky aditiv (pro zvýšení výkonnosti) složených z esterů též považovat za syntetická maziva. Podíl syntetického základového oleje se obecně používá k definici komoditních kódů pro účely celní deklarace.


A u toho posledního odstavce babo raď, takže to může být vysoce kvalitní minerál nadopovaný esterama v aditivech :D

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 pro 2016, 07:16
od vorlajz
já tedy nevím, jsem laik, ale jestli mám předepsaný olej 5W-30, tak tam budu dávat 5W-30 a jediný, co chci udělat "navíc" je to, že si zkrátím interval max. na 15 tis. km...

ale jestli někdo používáte auto tak často jako Alf a jezdíte stejně jako on ve vysokých otáčkách a plně využíváte sportovní potenciál motoru, tak chápu, že potřebujete ten nejlepší olej, který je na trhu nabízen ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 pro 2016, 10:19
od ulthar
Alf6 píše:At uz sem menil olej nebo svicky za iridiovky, tak jsem vse konzultoval s :hyu:
Vyjadreni je veskrze takoveto: pokud se dodrzi specifikace dane vyrobcem, tak to pouzit muzes. Proto nemam zadny problém s filtry, olejem, svíčkami, brzdovou kapalinou atd... Vse jsem si vybral sam a vse odpovida specifikaci výrobce. Muj autorizovany servis stim nemá také problém.

Jen uvedu, ze si menim mnoho materialu za vlastní ne, abych usetril, ale abych dodal vlastní lepsi alternativu k tomu, co bych dostal v aut. servisech. Samozrejme, ze všechny věci odpovidaji specifikace výrobce.
Coz de-facto znamena, ze jsem v prdeli a musim pouzit A5 olej ...

Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 pro 2016, 12:25
od Neo-Mike
Ja jsem byl rozhodnuty pro olej 5W30 C3. V servisu mi ale rekli, ze kvuli kourovemu cidlu za vlnovcem je predepsany pouze C2. Pry Hyundai delal nejake upravy u tech novych modelu jeste. Tak nevim. Vezmu C2, kdyz to tam ma byt. Za dohadovany mi to potom nestoji. Jinak za olej, filtr a praci si rekli 4500,-. Takze porizuji vlastni olej.
Se teda ani nedivim lidem, co chteji dodrzet pokyny vyrobce.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 pro 2016, 14:13
od jjenda
To kouřové čidlo za vlnovcem bych asi nazval lambda sondou a olej se specifikací C3 musí míz z podstaty menší kouřivost protože je určen pro výfukovou soustavu s DPF. C2 by jim DPF dříve zanesla.

Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 pro 2016, 17:32
od Neo-Mike
Rrekl bych, ze mysleli jeste neco jineho. Protoze technik rikal, ze zda C2 nebo C3, zalezi na tom, zda ma to cidlo nebo ne. Lambdu preci meli uz auta driv.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 pro 2016, 17:55
od Alf6
vorlajz píše:já tedy nevím, jsem laik, ale jestli mám předepsaný olej 5W-30, tak tam budu dávat 5W-30 a jediný, co chci udělat "navíc" je to, že si zkrátím interval max. na 15 tis. km...<br abp="970"><br abp="971">ale jestli někdo používáte auto tak často jako Alf a jezdíte stejně jako on ve vysokých otáčkách a plně využíváte sportovní potenciál motoru, tak chápu, že potřebujete ten nejlepší olej, který je na trhu nabízen ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Když mam za stejnou cenu dva oleje a jeden z nich diky slozeni lepsi, nedovedu si představit, proc bych tam mel lit ten horsi?

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 07:44
od vorlajz
proč výrobce doporučuje tedy ten "horší"?

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 09:17
od jjenda
Neo-Mike nám nevěří a tak to zkouší i na "Svět maziv Oleje CZ". Tam se ale přiznal k Hyundai i30 1.6 CRDi 81kW 2016, tak nevím proč se bojí C3, který je pro DPF? :D :D
http://www.oleje.cz/forum/hyundai-i30-1 ... 08dc408ec9
Jinak další odpovědi tam najde i Vorlajz.
http://www.oleje.cz/forum/olej-pro-1-6- ... 08dc408ec9
Tam se dozví, že 5W30 je čerpatelnost a ta nehraje v případě specifikace ACEA hlavní roli. (Různá podle provozu na jihu, nebo severu zeměkoule :mrgreen: ).
Že A3/B3 je pro normální lidi co mají rádi jistotu i v mazání a A5/B5 je kvůli ekoteroristům s euro 5 a 6 pro její slabší mazací film a tím nižšímu kapalinovému odporu = nižší spotřeba a nižší CO2.
A :hyu: udělal pro Euro co ? No proti I30 první generace změnil mapu na řídící jednotce - snížil výkon např. u CVVT 1,6 z 93 kW na 88 kW na i trochu krouťák a dal tenčí mazací film z A3 na A5 a dostal se na předepsané euro.
Víc bych se v tom nešťoural, dávejte si tam dle doporučení výrobce třeba A5, ale měňte častěji, nebo A3 a taky měňte. Tím nic nepokazíte.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 12:59
od Neo-Mike
Cože? :D To není, že vám nevěřím, ale tady moc lidí olejům nerozumí a spíše si nechá nalít olej v servisu co tam mají (samozřejmě až na pár zkušených uživatelům). A mě docela zajímal důvod, proč Hyundai zakazuje lít do moje motoru C3, přestože v servisní knížce je dovolená. To mi nějak hlava nebere. A není to z hlavy servisního mechanika, ale z PC, kde podle VIN hledal předepsané informace (předpokladám od :hyu: ).

No a abych odpověděl na tvou otázku, tak když už sis našel vlákno na oleje.cz, tak sis ho předpokládám i přečetl, nebo aspoň můj dotaz. A jestli má u mého motoru :hyu: uvedeno C2, tak tam nemůžu přece nalít C3 ](*,) . Takže z toho to důvodu se jí tam asi bojím nalít ne...

Nikdy jsem přeci nepsal, že mám GDI ,v popisku mám vždy uvedenou naftu :wink: . Sice jsem v tématu GDI, ale reaguji obecně :wink: .

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 14:56
od vorlajz
jjenda píše: Jinak další odpovědi tam najde i Vorlajz.
jjedno... twe... to je samý A3 ... C3, A5, ACEA... hele, já tomu fakt nerozumím...

a protože jsem laik, tak pro mě bude snazší (neříkám že lepší), tam lejt to, co výrobce předepisuje... vzhledem k nájezdu a k častým výměnám věřím, že to motoru nemůže škodit...

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 15:00
od Alf6
vorlajz píše:proč výrobce doporučuje tedy ten "horší"?
V tvem případě proto, že výrobce uprednostnil emise. To je dnes IN a vyžaduje si to tahle doba. Proste se musíš smířit s tim, ze vyrobci jde o emise vic, nez o Tve blaho..nebo v tomto pripade blaho tvého motoru.

Však ono to nějak po dobu záruky vydrží a pak to nějak dopadne.

Takhle bych mohl pokračovat dál, ale proč se namáhat, když některým stačí, že "se přece jen točí". :)

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 15:30
od only_one
já jsem na konci léta řešil, že mi regeneruje často DPF.. někdy po 150, někdy 200.. pocitově fakt hodně často a to mám opravdu velkej nájezd.. 3-4tisíce měsíčně někdy víc. Takže to fakt není ve městě.
Mám fakt ochotné technicky v servisu, takže okamžitě diagnostika a žačalo se řešit co a jak. Udělal se nucený regen v servisu a chodnou náhod to po 100km zase začlo, takže sem jim to byl ukázat. Kia řekla na ofiko dotaz, že pokud to regeneruje s ukončením tak je to ok a prostě to tak je.. Budiž... spotřeba přes 7 litrů jim taky divná nebyla. (auto mělo něco 15 tisíc najeto) . Tak sem to nějak dal neřešil.. když to padne, servis se postará. Akorat jsem si sam zkratil interval na výměnu a v těch 15ti sem tam nalil novej olej ale teda rovnou C3 i když se píše bruselksý C2.. . Když sem to vylejval, odlil sem si pro zajimavost trochu oleje a kamos ve vyzkumaku se k tomu dostal až teď a vysledek je docela zajimavej. Olej měl v těch 15tisících již skoro naplněnou toleranci sazí a byla zjištěna abnormální hladina nafty. A to je jádro pudla. Častá regenerace filtru vede k ředění oleje a to pak zpětně k tvorbě více sazí a tím i častější regeneraci.... docela začarovanej kruh. Nicměně se konstatovalo, že v konkrétním případě první náplň co tam byla (nikdo neví co to je přesně) rozhodně není vhodná pro longlife použití a už vůbec to není olej vhodný pro nějaké vysoké zatížení (dálnice a pod). Mazivost a antikor aditiva byla ale v pořádku odpovídající LL oleji. Takže když to shrnu - zasr.... debil... zkur... filtr absolutně degraduje olej a přejíždět na něj víc jak 15 v jakémkoliv režimu je docela nerozumné.

Dalším poznatkem je, že častější regenrace je způsobena nekvalitní (nekvalitnější) naftou a protože to je v přímé úměře, pak je jednoznačně vhodnější používat dieseladitiva, které prokazartelně zlepšují vlatnosti nafty a prodlužují interval regenerace.

za mě je tohle zcela naprosto poslední diesel co jsem kdy byl ochoten koupit jako novej. Euro 6 už opravdu nemá nic společného s trvanlivostí agregátu, nemá to ani nic společného s ekonomičností provozu.. Zlaté GDi... zlaté Gdi co mám jako městské auto..

Edit: tenhle motor od Hyu/Kia by byl naprosto skvostnej bez filtru.. to co se dávalo do původních I30/Ceed od roku 2006.. měl jsem a to byl fakt dobrej diesel, spolehlivej a hlavně úspornej. Protože v našem firemním provozu to jezdilo za 5, eko za 4,5 SUPER... dneska.. 6,5...