Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Možno ich to napadlo až lete, keď im viac pražilo na mozog.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
To právě nevíme, od kdy se to děje. Já mám auto přihlašované 7/2017 (datum výroby nevím) a soft se přehrával při první garančce 06/2018. Pampa se se svým autem pochlubil 01/2018. Bylo to auto z výroby nebo skladovka / předváděčka?
Každopádně, před první garančkou doporučuju navštívit nějaké odborné neautorizované pracoviště - možná nějaké tuningové centrum - které by umělo udělat zálohu stávajícího SW na CD, pokud by to zvládli za rozumné peníze. V ČR jsem to někde viděl za cca 1000 - 1200 Kč, jestli se nepletu.
Na 99% ti to při první garančce přehrají...
Každopádně, před první garančkou doporučuju navštívit nějaké odborné neautorizované pracoviště - možná nějaké tuningové centrum - které by umělo udělat zálohu stávajícího SW na CD, pokud by to zvládli za rozumné peníze. V ČR jsem to někde viděl za cca 1000 - 1200 Kč, jestli se nepletu.
Na 99% ti to při první garančce přehrají...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Z vyroby, vyrobene 1/2018, dodane koncom januara.
Na garancku to pojde ako to tak vidim v januari 2020 takze dufam ze dovtedy sa vsetko vyfarbi
Na garancku to pojde ako to tak vidim v januari 2020 takze dufam ze dovtedy sa vsetko vyfarbi
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Tomu nevěř, zatloukat se bude dál. Jediné, co by se mohlo vybarvit, je situace, že by pod tíhou důkazů museli přiznat, co dělají. Pak by ty svolávačky na přehrání softu byly oficiální. Ale přehrávat se bude tak jako tak - hrozba pokuty od Bruselu je významnějí než nějaké spory se zakošema.
Jedině, pokud se s někým v servise znáš, tak ho požádat, aby se nic nepřehrávalo. Případně zkusit říct přijímacímu technikovi, že si nepřeješ aktualizovat soft, že o všem víš. Ale předpokládám, že i na to jsou vyškolení a vyšvihne naučenou odpověď.
Jedině, pokud se s někým v servise znáš, tak ho požádat, aby se nic nepřehrávalo. Případně zkusit říct přijímacímu technikovi, že si nepřeješ aktualizovat soft, že o všem víš. Ale předpokládám, že i na to jsou vyškolení a vyšvihne naučenou odpověď.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Technici v servisu zatloukají jak sviňa. Prý se nic nepřehrávalo, bla bla bla... Asi napíšu výživný mejl na centrálu do Práglu. Přemýšlím i o Koreji, že jim poděkuji za podraz, zkusím vyštrachat někde nějakou adresu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
s nějakým obviňováním bych byl opatrný. Nejsou k tomu žádné relevantní průkazné poklady, odborné měření.
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
only_one to napsal driv, nez jsem to ja stihl odeslat. Takze mazu a souhlas jak pise
At se dari.
RR
At se dari.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
to only_one : ja jsem jen ragovla na tvoje tvrzeni že je snadné dostat auto do nouzáku ! a sory zatim se mi nepovedlo dělal jsem věci co jsem psal minule
přepokládám že děláš v huyndai jelikož myslet že když napišu že jsem udělal egr off tím že odpojím komplet kabel k němu je blbost že jo , pokud bych odpojil komplet kabely k egr tak samo asi to hodí auto donouzáku ! ale pokdu kabely jsou připojené jak maji být tak si nic z tvých scenařu nekona !
je hezké jak tvrdíš že o tom nic nevím ! ne rozdíl od tebe se problem snažím řešít ! a ne jen planě kvákat na foru ! jak už jsme psal tedka mám taky dysel ! I30II
ja jsem snad něco psal o tom že faibe ze kterou jsem byl na technické má PDF ? ne! jen jsem psal že nemněla katalizator ! a vesele prošla
ale jak jsme psal nehodlám s tady planě hadát !
jak se tu někdo ptal proč jsem odpojil regulaci turba , jen tak mně zajímalo co se stane a jak je přesně řešená regulace turba jestli v nulové poloze je max nebo min (snad jsem to napsal srozumitelně )
jak zistit jestli přehraly soft řj ? jednoduše nechat udělat zalohu než polezu do servisu ! zatím vím o jedné fa co je toho schopna nebudu jmenovat ono dofakto stačí zalohovat mapy v řj ale lepší je komplet zaloha
pokud mněni při navštěvě servisu mapy v řj tak bych se před navštěvou servisu dal auto na brzdu abych přesně věděl kolik má KW a Nm a jak vypadá křivka "pruběhu" a po navštěvě srvisu bych znova udělal brzdu a bylo by jasné jestli něco mněnily nebo ne cena "brzdy" cca 1500 kč zaleží kde u koho
a tim padem máte dukaz že mněnil mapy nebo soft v řj pak bych jim to omlatil o hlavu !
celý problem časté regeneraci DPF, že konečně někomu docvaklo co jsem tu už někde psal že regenerace DPF je stejná jako když jste na jawě 250 vypalovaly zanešený výfuk ! ten toxický humus co z toho leze stojí fakt zato ! přepokladám že častější regenarace DPF mám mít za nasledek snižení tixických splodin při regenraci DPF a jako vítaný bonus "halavně když k vymněně dojde po zaruce" pro výrobce častější vymněna DPF diky časteší regeneraci dříve DPF odejde do pekla
a podle jednoho tady na foru tomu nerozumím takže tak
přepokládám že děláš v huyndai jelikož myslet že když napišu že jsem udělal egr off tím že odpojím komplet kabel k němu je blbost že jo , pokud bych odpojil komplet kabely k egr tak samo asi to hodí auto donouzáku ! ale pokdu kabely jsou připojené jak maji být tak si nic z tvých scenařu nekona !
je hezké jak tvrdíš že o tom nic nevím ! ne rozdíl od tebe se problem snažím řešít ! a ne jen planě kvákat na foru ! jak už jsme psal tedka mám taky dysel ! I30II
ja jsem snad něco psal o tom že faibe ze kterou jsem byl na technické má PDF ? ne! jen jsem psal že nemněla katalizator ! a vesele prošla
ale jak jsme psal nehodlám s tady planě hadát !
jak se tu někdo ptal proč jsem odpojil regulaci turba , jen tak mně zajímalo co se stane a jak je přesně řešená regulace turba jestli v nulové poloze je max nebo min (snad jsem to napsal srozumitelně )
jak zistit jestli přehraly soft řj ? jednoduše nechat udělat zalohu než polezu do servisu ! zatím vím o jedné fa co je toho schopna nebudu jmenovat ono dofakto stačí zalohovat mapy v řj ale lepší je komplet zaloha
pokud mněni při navštěvě servisu mapy v řj tak bych se před navštěvou servisu dal auto na brzdu abych přesně věděl kolik má KW a Nm a jak vypadá křivka "pruběhu" a po navštěvě srvisu bych znova udělal brzdu a bylo by jasné jestli něco mněnily nebo ne cena "brzdy" cca 1500 kč zaleží kde u koho
a tim padem máte dukaz že mněnil mapy nebo soft v řj pak bych jim to omlatil o hlavu !
celý problem časté regeneraci DPF, že konečně někomu docvaklo co jsem tu už někde psal že regenerace DPF je stejná jako když jste na jawě 250 vypalovaly zanešený výfuk ! ten toxický humus co z toho leze stojí fakt zato ! přepokladám že častější regenarace DPF mám mít za nasledek snižení tixických splodin při regenraci DPF a jako vítaný bonus "halavně když k vymněně dojde po zaruce" pro výrobce častější vymněna DPF diky časteší regeneraci dříve DPF odejde do pekla
a podle jednoho tady na foru tomu nerozumím takže tak
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 05 zář 2018, 09:24, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Coopere jediné plané řeči tady vedeš ty, protože zatím jsi na Crdi nepřišel s naprosto žádnou faktickou ověřenou radou, co by skutečně pomohlo nebo by vedlo k nějakému objasnění problémů, kromě nesmyslných návrhů o změně regulace systému .. což si nedovedu představit ani jako člověk, co auta léta dělá, doporučením na odstranění filtru částic, což je zaprvé nelegální a za druhé dneska každá stanice emisí vyndaný filtr pozná. Tvé dosavadní zkušenosti jsou opravdu zavádějící, nebo jsi v současné době s moderním mladým naftovým motorem s filtrem částic na měření nebyl. Psal jsem to již výše. Nelze srovávat s dobou, kde zcela zmileza dříve započítavaná tolenance 0,5 a prošel by i otevřenej krb spalující naftu.
Změna mapy není vůbec u těchto jednotek tak jednoduchá a především se do ní musí jít hardwarově což i poměrně výrazně komplikuje zpětné obnovení tovární mapy při případných potížích. JEdnotka bude mít porušené ochranné plomby a každej trošku zkušenejší technik pozná která bije. Kdyby
Na motorovou brzdu můžeš jít třeba desetkrát, je to zcela irelevantní důkaz pro nějaký budoucí spor a maximálně vyhozené peníze. Ovšem automobilka si v tomhle případě nedovolí nějaké zásadní pozměnění výkonu, spíš jde o změně vlastní výkonové křivky vs otáčky, pomalejší nástup výkonu a lineárnější křivka. Takže pak je auto takové tupější, ale výkon bude mít zachovaný. Pokud bys žádal měření výkonu, pak by to muselo být v laboratoři na certifikované stolici a s vyndaným motorem z auta s měřením na výstupní hřídeli bez ztrát a stejně bys(pokud motor bude v pořádku) nic neprokázal.
99% zde diskutujících naprosto netuší jaký mají SW v autě a ani jak to zjistí a už vůbec tady nemá v podstatě nikdo nástroje pro porovnání dat a analytické vybavení pro nějaké zhodnocení těchto dat a to ani v servisech, kde pracují na úrovni aktualizace co přijde s novým číslem a co je obsahem netuší. Dojede auto - podle vinka se stáhne soubor nahraje a hotovo.
Tvoje pokusy s odpojením kontektrů raději nebudu komentovat. Pokud máš funkční návod, jak omezit "trvale" a funkčně EGR na této generaci motoru, aniž bys musel upravovat SW a tedy vyndat jednotku, otevřít a zasáhnout do ní - prosím sem s ním. Samozřejmě je myšleno mít provozní dlouhodobé řešení. Podle všeho máš auto zcela bez zásahů, problémy nepozoruješ, hrdinské řeči k tomu máš jak z filmu, ale až se projeví obdobná vada u tebe a servis tě vypoklonkuje tak jsem na tebe zvědav, co s tím budeš dělat jako my ostatní.
Prozatím to neumí vyřešit ani rusáci. Však se můžete sami podívat co je vše nutné provést s jednotkou před zásahem viz youtube Bosch EDC17C08 ... Ani kluci z Profituningu zatím naše E6 motory s Denoxem nedělali ani jednou a mají k tomu jen teorii s žádnou zpětnou vazbou jak by se konkrétní motor choval, respektive celkem bezproblémů umí zvýšit výkon, pohrajou si křivkou točivého momentu, ale absolutně neví, jaký to bude mít vliv na chování DPF a DeNox. Můžete někdo být pokusný kus a následně se podělit o zkušenosti.
Já jsem EGR zaslepit mechanicky na svém autě zkusil. Až se dostaneš taky do té fáze, tak pak si můžeme o tom popovídat. Pro tvojí informaci nemám kromě vlastnění vozidel s Hyundai ani Kia nic společného
Tady všichni teoreticky ví, co je problémem a jak by to bylo krásný, kdyby motor neměl EGR a nebyl nastavený na honění CO2 a oxidů dusíku, ale nikdo tady nemá odvahu jít k úpravcům pro změnu nastavení jednotky, protože za svoje těžce vydřený prachy by taky mohli přijít o ty zbytky záruky co výrobce milostivě drží a na druhou stranu se objevují dost drsné potíže, které rozhodně dlouhodobému provozu po záruce ani v nejmenším nenahrávají a servis naprosto netuší co s tím a vlastně ani nemůže nic dělat kromě občasné výměny nějaké komponenty. Tak co teď..
Změna mapy není vůbec u těchto jednotek tak jednoduchá a především se do ní musí jít hardwarově což i poměrně výrazně komplikuje zpětné obnovení tovární mapy při případných potížích. JEdnotka bude mít porušené ochranné plomby a každej trošku zkušenejší technik pozná která bije. Kdyby
Na motorovou brzdu můžeš jít třeba desetkrát, je to zcela irelevantní důkaz pro nějaký budoucí spor a maximálně vyhozené peníze. Ovšem automobilka si v tomhle případě nedovolí nějaké zásadní pozměnění výkonu, spíš jde o změně vlastní výkonové křivky vs otáčky, pomalejší nástup výkonu a lineárnější křivka. Takže pak je auto takové tupější, ale výkon bude mít zachovaný. Pokud bys žádal měření výkonu, pak by to muselo být v laboratoři na certifikované stolici a s vyndaným motorem z auta s měřením na výstupní hřídeli bez ztrát a stejně bys(pokud motor bude v pořádku) nic neprokázal.
99% zde diskutujících naprosto netuší jaký mají SW v autě a ani jak to zjistí a už vůbec tady nemá v podstatě nikdo nástroje pro porovnání dat a analytické vybavení pro nějaké zhodnocení těchto dat a to ani v servisech, kde pracují na úrovni aktualizace co přijde s novým číslem a co je obsahem netuší. Dojede auto - podle vinka se stáhne soubor nahraje a hotovo.
Tvoje pokusy s odpojením kontektrů raději nebudu komentovat. Pokud máš funkční návod, jak omezit "trvale" a funkčně EGR na této generaci motoru, aniž bys musel upravovat SW a tedy vyndat jednotku, otevřít a zasáhnout do ní - prosím sem s ním. Samozřejmě je myšleno mít provozní dlouhodobé řešení. Podle všeho máš auto zcela bez zásahů, problémy nepozoruješ, hrdinské řeči k tomu máš jak z filmu, ale až se projeví obdobná vada u tebe a servis tě vypoklonkuje tak jsem na tebe zvědav, co s tím budeš dělat jako my ostatní.
Prozatím to neumí vyřešit ani rusáci. Však se můžete sami podívat co je vše nutné provést s jednotkou před zásahem viz youtube Bosch EDC17C08 ... Ani kluci z Profituningu zatím naše E6 motory s Denoxem nedělali ani jednou a mají k tomu jen teorii s žádnou zpětnou vazbou jak by se konkrétní motor choval, respektive celkem bezproblémů umí zvýšit výkon, pohrajou si křivkou točivého momentu, ale absolutně neví, jaký to bude mít vliv na chování DPF a DeNox. Můžete někdo být pokusný kus a následně se podělit o zkušenosti.
Já jsem EGR zaslepit mechanicky na svém autě zkusil. Až se dostaneš taky do té fáze, tak pak si můžeme o tom popovídat. Pro tvojí informaci nemám kromě vlastnění vozidel s Hyundai ani Kia nic společného
Tady všichni teoreticky ví, co je problémem a jak by to bylo krásný, kdyby motor neměl EGR a nebyl nastavený na honění CO2 a oxidů dusíku, ale nikdo tady nemá odvahu jít k úpravcům pro změnu nastavení jednotky, protože za svoje těžce vydřený prachy by taky mohli přijít o ty zbytky záruky co výrobce milostivě drží a na druhou stranu se objevují dost drsné potíže, které rozhodně dlouhodobému provozu po záruce ani v nejmenším nenahrávají a servis naprosto netuší co s tím a vlastně ani nemůže nic dělat kromě občasné výměny nějaké komponenty. Tak co teď..
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Cooper nehnevaj sa, ale skôr ako tu budeš písať elaboráty okolo DPF, EGR a o diesel motoroch všeobecne, skús najprv aj študovať nejakú teóriu z relevantných zdrojov.
Prirovnávať regeneráciu DPF k vypalovaniu výfuku z jawy 250 je .... ťažko slušne napísať. Asi si sa inšpiroval videami ruských automechanikov ako vypaľovali benzínom upchaté DPF - akurát neviem ako dokázali ten popol ešte raz zapáliť.
Takže špeciálne pre teba:
DPF slúži na zachytenie pevných častíc ktoré sú po slovensky povedané sadze - ktoré vzniknú nedokonalým spálením paliva. Keďže pochádzajú z fosílneho uhľovodíkového paliva tak ich obsahom je v drvivej väčšine uhlík a jeho zlúčeniny s vodíkom. Tieto sadze sú pri regenerácií DPF (samovoľnej alebo vynútenej) spálené. Počas spaľovania reagujú so zvyškovým kyslíkom vo výfukových plynoch a vzniká vodná para, CO2 a nespáliteľná zložka (popol). Pri správne fungujúcom motore a všetkých čidlách je množstvo popola limitujúcim faktorom životnosti DPF. Odborné čistenie DPF potom prebieha odstránením popola zo štruktúry DPF vhodnou suchou metódou, ktorá nepoškodí filter samotný. Na naftovom vozidle s funkčným systémom úpravy emisii - hlavne dpf musí byť koncovka výfuku čistá o vypaľovaní výfuku z dvojtaktu nemôže byť ani reč.
Nedá mi ešte nerýpnuť, ale dúfam, že máš doma aj slušnú diagnostiku aby si si po sebe vymazal všetky chybové kódy, ktoré musia zostať v pamäti závad po tvojich pokusoch. V servise sa inak na to musia pozerať divne ak im tam naskáče hromada nesúvisiacich chýb. BTW. po takýchto pokusoch nepokúšaj STK/EK, lebo ťa vyrazia hneď od brány, stačí pripojiť diagnostický kábel.
Prirovnávať regeneráciu DPF k vypalovaniu výfuku z jawy 250 je .... ťažko slušne napísať. Asi si sa inšpiroval videami ruských automechanikov ako vypaľovali benzínom upchaté DPF - akurát neviem ako dokázali ten popol ešte raz zapáliť.
Takže špeciálne pre teba:
DPF slúži na zachytenie pevných častíc ktoré sú po slovensky povedané sadze - ktoré vzniknú nedokonalým spálením paliva. Keďže pochádzajú z fosílneho uhľovodíkového paliva tak ich obsahom je v drvivej väčšine uhlík a jeho zlúčeniny s vodíkom. Tieto sadze sú pri regenerácií DPF (samovoľnej alebo vynútenej) spálené. Počas spaľovania reagujú so zvyškovým kyslíkom vo výfukových plynoch a vzniká vodná para, CO2 a nespáliteľná zložka (popol). Pri správne fungujúcom motore a všetkých čidlách je množstvo popola limitujúcim faktorom životnosti DPF. Odborné čistenie DPF potom prebieha odstránením popola zo štruktúry DPF vhodnou suchou metódou, ktorá nepoškodí filter samotný. Na naftovom vozidle s funkčným systémom úpravy emisii - hlavne dpf musí byť koncovka výfuku čistá o vypaľovaní výfuku z dvojtaktu nemôže byť ani reč.
Nedá mi ešte nerýpnuť, ale dúfam, že máš doma aj slušnú diagnostiku aby si si po sebe vymazal všetky chybové kódy, ktoré musia zostať v pamäti závad po tvojich pokusoch. V servise sa inak na to musia pozerať divne ak im tam naskáče hromada nesúvisiacich chýb. BTW. po takýchto pokusoch nepokúšaj STK/EK, lebo ťa vyrazia hneď od brány, stačí pripojiť diagnostický kábel.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
na only_one nehodlám už reagovat jelikož podle něho jsem blb a podle jeho příspěvku nemá cenu nic dělat bud to totíž stojí prachy nebo ryskujte záruku ! takže nedělejte podle only_one nic !!! a jen bečte přez plot tedy tady na foru ))
ps pokud se chceš byvit tak prosím řekni jak by na emisích zistily vykuchaný katalizator nebo DPF nebo zaslepený EGR !
a hlvně nepiš že jim poví ta genialní diagnostika OBD2 ))
to dibarbora : a kčemu jinému chceš "regeneraci DPF " přirovnat ?
podle tebe při regeneraci DPF se spalují neškodné saze , a znich vzniká jen neškodná voda a CO2
zaprvé ty tvoje saze obsahují jak si psal (väčšine uhlík a jeho zlúčeniny s vodíkom) ale jako bonus zbytky oleje a další humusu i samotná nafta nebo benzin obsahují velice škodlivé latky které se při při regeneraci dostavaji do ovzduší ! než byly DPF filtry tak taky se dostavaly sajrajty o kterých jsem psal do ovzduší ale ne v takové míře a plyné formně jako při regeneraci DPF
mám možnost si nehcat zmněřít co leze při regeneraci DPF z výfuku , když to přirovnám pro obyč lidi tak když by jste stály za autem 1 metr cca1 hodinu auto/řj by zrovna regenerovalo DPF , tak se to rovná jako by jste koučily cigarety 10 let v krabku deně ! tedy mslím na množstvi tixických latek !
tak snad už chápeš proč tak nenávidím DPF
mám diagnostiku jak OBD2 tak huyndai ! a vymazani chyb v pamněti řj neni problem
jen by mně zajimalo kolik lidi mnělo odvahu hrat si z lambdama nebo skusít blokovat egr ? a hlavně nepiště něco o zaruce ! pokud auto uvedete do puvodního stavu tak zaruka nepadá ))
ps pokud se chceš byvit tak prosím řekni jak by na emisích zistily vykuchaný katalizator nebo DPF nebo zaslepený EGR !
a hlvně nepiš že jim poví ta genialní diagnostika OBD2 ))
to dibarbora : a kčemu jinému chceš "regeneraci DPF " přirovnat ?
podle tebe při regeneraci DPF se spalují neškodné saze , a znich vzniká jen neškodná voda a CO2
zaprvé ty tvoje saze obsahují jak si psal (väčšine uhlík a jeho zlúčeniny s vodíkom) ale jako bonus zbytky oleje a další humusu i samotná nafta nebo benzin obsahují velice škodlivé latky které se při při regeneraci dostavaji do ovzduší ! než byly DPF filtry tak taky se dostavaly sajrajty o kterých jsem psal do ovzduší ale ne v takové míře a plyné formně jako při regeneraci DPF
mám možnost si nehcat zmněřít co leze při regeneraci DPF z výfuku , když to přirovnám pro obyč lidi tak když by jste stály za autem 1 metr cca1 hodinu auto/řj by zrovna regenerovalo DPF , tak se to rovná jako by jste koučily cigarety 10 let v krabku deně ! tedy mslím na množstvi tixických latek !
tak snad už chápeš proč tak nenávidím DPF
mám diagnostiku jak OBD2 tak huyndai ! a vymazani chyb v pamněti řj neni problem
jen by mně zajimalo kolik lidi mnělo odvahu hrat si z lambdama nebo skusít blokovat egr ? a hlavně nepiště něco o zaruce ! pokud auto uvedete do puvodního stavu tak zaruka nepadá ))
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Proc ja mam jen pocit ze nakonec bude proste kazdej s jinym nazorem, nez typek vyse, za blbce....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Coopere ty tady plodíš neuvěřitelné perly, jednu za druhou, prosím piš klidně dál, pro nás (mě) to je mimořádně zajímavá i když zcela neplodná diskuze.
Zkus se někdy podívat na štítek opacimetru, jakou má přesnost a rozsahy měření a jaké jsou jsou maximální přípustnosti u vozidel s DPF. Dnes neexistuje na téhle planetě dízl euro 5 a výš co by prošel měřením s požadavkem na kouřivost menší než 0,5m-1 bez funkčního částicového filtru a s kalibrovaným meřidlem na emisích. A tedy legálně i kdyby ses postavil na ucho a bušil pěstičkami do stolu tak bez filtru legálně neprojdeš a vykopnout tě rychlostí světla. V tomhle jsi neuvěřitelně naivní a zcela mimo realitu současného legálního postupu měření emisí a žiješ v systému několik let zpět a unikla ti zásadní změna v přístupu, požadavků a vybavení emisních stanic. Takže minimálně tu přestaň šířit bludy, když to s realitou nemá nic společného.
Nicméně metodika jasně říká, že dnes vozidlo s řízeným systémem s OBDII musí být identifikováno a budou načteny readness kody přes OBD II. Nevyhoví li, máš smolílčka už před vlastním měřením kouřivosti a čím novější auto je, tím víc podmínek pro bezvadné readness je, mimo jiné i funkce EGR je podmíněna dokončením. A aby to bylo veselejší, tak se dělá online záznam z výsledků. A to je jen rychlý a prvotní úkon emisní stanice a kupodivu omezení mechanické EGR ventilu asi nějakým kouzlem jednotka umí v Hyundai umí poznat i technik přes OBD )) . Což chápu, že ty máš asi nějaké speciální auto, kterému můžeš odpojit všechny kabely co najdeš, vyndat filtr částic, lambdasondu a emisně budeš ve stavu čistého vzduchu v amazonském pralese a stále to auto pojede jak kdyby vyjelo z továrny D. Tesla by mohla blednou závistí. Doporučuji naopak tobě zažádat o práci pro nějakou automobilku ideálně ve vývoji pohonných jednotek a trošku jim pomoct s tímhle stavem, protože bys mohl konečně vyřešit velmi mnoho potíží dnešních spalovacích motorů. Já se klidně přiznám, že řešení nemám, protože v současné době neexistuje funkční, bezpečné a známé řešení pro naše motory. Nicméně můj servis s tím ale něco dělá, což je významně více než se tady dostává ostatním uživatelům s obdobným problémem. A pokud bude po vyčištění filtru délka regenerace zase tam kde měla být, bude to reálné důležité vodítko, které nikdo jiný, včetně tvých neuvěřitelných technických výplodů, tady zatím nikdo nepřinesl a nemá to ověřené. Osobně jsem si vyřezal záslepku na EGR a metodou pokud omyl zkusil, dokonce jsem v Ostravě na VŠB Tuo udělal 2 pokusy s vyjetým olejem na orientační bod vzplanutí pro zjištění kondice oleje po 10 a po 15tis km kde se zjistilo, že se opravdu nafta výrazně dostává do motoru a tedy i LL oleje nejsou zcela dobrý nápad. Stále máš pocit, že to jsou nějaké plané a teoretické řeči? A opravdu mi je trapné diskutovat s tebou na úrovni - odpojil sem konektory a nic to neudělalo..
Zkus se někdy podívat na štítek opacimetru, jakou má přesnost a rozsahy měření a jaké jsou jsou maximální přípustnosti u vozidel s DPF. Dnes neexistuje na téhle planetě dízl euro 5 a výš co by prošel měřením s požadavkem na kouřivost menší než 0,5m-1 bez funkčního částicového filtru a s kalibrovaným meřidlem na emisích. A tedy legálně i kdyby ses postavil na ucho a bušil pěstičkami do stolu tak bez filtru legálně neprojdeš a vykopnout tě rychlostí světla. V tomhle jsi neuvěřitelně naivní a zcela mimo realitu současného legálního postupu měření emisí a žiješ v systému několik let zpět a unikla ti zásadní změna v přístupu, požadavků a vybavení emisních stanic. Takže minimálně tu přestaň šířit bludy, když to s realitou nemá nic společného.
Nicméně metodika jasně říká, že dnes vozidlo s řízeným systémem s OBDII musí být identifikováno a budou načteny readness kody přes OBD II. Nevyhoví li, máš smolílčka už před vlastním měřením kouřivosti a čím novější auto je, tím víc podmínek pro bezvadné readness je, mimo jiné i funkce EGR je podmíněna dokončením. A aby to bylo veselejší, tak se dělá online záznam z výsledků. A to je jen rychlý a prvotní úkon emisní stanice a kupodivu omezení mechanické EGR ventilu asi nějakým kouzlem jednotka umí v Hyundai umí poznat i technik přes OBD )) . Což chápu, že ty máš asi nějaké speciální auto, kterému můžeš odpojit všechny kabely co najdeš, vyndat filtr částic, lambdasondu a emisně budeš ve stavu čistého vzduchu v amazonském pralese a stále to auto pojede jak kdyby vyjelo z továrny D. Tesla by mohla blednou závistí. Doporučuji naopak tobě zažádat o práci pro nějakou automobilku ideálně ve vývoji pohonných jednotek a trošku jim pomoct s tímhle stavem, protože bys mohl konečně vyřešit velmi mnoho potíží dnešních spalovacích motorů. Já se klidně přiznám, že řešení nemám, protože v současné době neexistuje funkční, bezpečné a známé řešení pro naše motory. Nicméně můj servis s tím ale něco dělá, což je významně více než se tady dostává ostatním uživatelům s obdobným problémem. A pokud bude po vyčištění filtru délka regenerace zase tam kde měla být, bude to reálné důležité vodítko, které nikdo jiný, včetně tvých neuvěřitelných technických výplodů, tady zatím nikdo nepřinesl a nemá to ověřené. Osobně jsem si vyřezal záslepku na EGR a metodou pokud omyl zkusil, dokonce jsem v Ostravě na VŠB Tuo udělal 2 pokusy s vyjetým olejem na orientační bod vzplanutí pro zjištění kondice oleje po 10 a po 15tis km kde se zjistilo, že se opravdu nafta výrazně dostává do motoru a tedy i LL oleje nejsou zcela dobrý nápad. Stále máš pocit, že to jsou nějaké plané a teoretické řeči? A opravdu mi je trapné diskutovat s tebou na úrovni - odpojil sem konektory a nic to neudělalo..
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Trvalo to hodně let,ale teprve tady dostává výrok o "neházení perel sviním" ten správný rozměr a význam
Jsem rád,že jsem se nad tyhle výplody dokázal povznést
Jsem rád,že jsem se nad tyhle výplody dokázal povznést
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Tak pojďme zpátky od narážek k jádru věci. Posledních několik regenerací jsem zpozoroval mírné prodloužení intervalu: před výměnou lambdy to poskakovalo mezi 160 - 180 km, poté jsem se dostal na 200 - 220 a poslední rege jsou: 280, 297, 270, 300, 305. Při opětovné kontrole lambda sondy jsem zjistil, že je nyní po 1500 km méně zaneřáděná než předtím po 1000 km. Co by mohlo být příčinou:
1) někde se uvádí, že při vyšších venkovních teplotách se regeneruje trošku častěji, nevím, možná je toto důvod;
2) posledních 5 nádrží za sebou pouze Eurooil Diesel Plus, bez babišových sraček. Biosložka má negativní vliv na DPF, nevím, jestli takhle výrazný a jestli se projevuje takhle rychle;
3) přešel jsem z přebarveného VIFu na additivum Millers Oils. Je sice cca 2x dražší, ale dám mu šanci.
Rozhodně si nemyslím, že bych se tímto způsobem dostal zpátky na intervaly 500 km, ale v této bídné situaci každé sekundární zlepšení vnímám pozitivně. Velké závěry zatím nedělám, samozřejmě budu situaci sledovat dál.
Zřejmě už sleduji mírné zaplnění filtru popílkem, dříve po dokončené regeneraci byl diferenční tlak 1,4 - 2,1, občas spadnul i na 0,7. Nyní je to 2,8 s mírným výskytem hodnoty 2,1, ale pod 2 už to nepadá.
A propos, jestli se někdo vyzná v problematice softwaru ŘJ: pokud bych uvažoval o přehrání SW z auta, které ještě nebylo na garančce, musím vedle specifikace motoru a ŘJ (tam musí být shoda jasná) brát v potaz i výbavu vozu? Jde mi o to, jestli musím opravdu úzce shánět 1.6 CRDi 2015+ Weekend Design, nebo jestli by bylo možné přehrát i soft např. z Trikoloru, pokud bude motor + převodovka ve shodě.
1) někde se uvádí, že při vyšších venkovních teplotách se regeneruje trošku častěji, nevím, možná je toto důvod;
2) posledních 5 nádrží za sebou pouze Eurooil Diesel Plus, bez babišových sraček. Biosložka má negativní vliv na DPF, nevím, jestli takhle výrazný a jestli se projevuje takhle rychle;
3) přešel jsem z přebarveného VIFu na additivum Millers Oils. Je sice cca 2x dražší, ale dám mu šanci.
Rozhodně si nemyslím, že bych se tímto způsobem dostal zpátky na intervaly 500 km, ale v této bídné situaci každé sekundární zlepšení vnímám pozitivně. Velké závěry zatím nedělám, samozřejmě budu situaci sledovat dál.
Zřejmě už sleduji mírné zaplnění filtru popílkem, dříve po dokončené regeneraci byl diferenční tlak 1,4 - 2,1, občas spadnul i na 0,7. Nyní je to 2,8 s mírným výskytem hodnoty 2,1, ale pod 2 už to nepadá.
A propos, jestli se někdo vyzná v problematice softwaru ŘJ: pokud bych uvažoval o přehrání SW z auta, které ještě nebylo na garančce, musím vedle specifikace motoru a ŘJ (tam musí být shoda jasná) brát v potaz i výbavu vozu? Jde mi o to, jestli musím opravdu úzce shánět 1.6 CRDi 2015+ Weekend Design, nebo jestli by bylo možné přehrát i soft např. z Trikoloru, pokud bude motor + převodovka ve shodě.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)