Stránka 23 z 23
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 09 bře 2024, 18:35
od mozecek
hmm ted nemam moc cas se ponorit do teorie pac horim v praci pred dovolenou
ale navrtal jsi mi brouka do hlavy .. ac mam elektoprumku tak jsem primarne laicky duveroval cinanovi. Ono to vypadalo dobre - ISG odpojen tj SS opruz zamezen, nabijeni konstantni, v pohode sem se po jizde dostal na 100% prisel sem dalsi den a bylo tam 90% a dal to padalo pomalu ... proste hodnoty ktery mi prisly "v poradku". Koukal sem hlavne % SOC. tak ted koukam na napeti i do historie. Pred jednou dovolenou sem montoval "spaci vestavbu" celej den a pac auto zere kdyz jsou otevreny dvere atk sem se dostal na 40% resp 12.1V a auto jeste startovalo uff. Jak presne vyhodnocuje BM6 hodnotu SOC tj. stav nabiti netusim .. mozna jen podle urovne napeti a nejakych charakteristik (v nastaveni se rucne voli typ akumulatoru - zaplaveny/AGM). Pripojuje se jen na +- tenkym dratkem a kdovi jak moc ty algoritmy vyhodnoti silu baterie v dobe startu apod. Ted sem rychle proklikal grafy a zatimco na pocatku mereni sem mel bezne hodnoty 12.8V, tak se ted dohrabu na 12.4V. coz neni zadna slava, kdyz nejedu 3 dny tak 12.3V. Sakra to neni dobry. Budu ji muset externe nakrmit.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 09 bře 2024, 19:01
od dibarbora
Inak čo sa týka zisťovania kondície akumulátora použitého v systéme ISG je možno lepšie ako lístok z testera (ktorý ale aku nezaťaží) občas nevypnúť štart stop systém a sledovať jeho správanie... ak je podozrivo často blokovaný a ostatné vstupy sú OK.. tak na príčine je dožívajúci akumulátor. Reálne treba napísať, že najviac o skutočnej kondícii aku bude vedieť samotná riadiaca jednotka... pretože ak užívateľ nevymýšľa somariny, tak cez BS má RJ v podstate kontinuálne info o kondícii baterky...
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 09 bře 2024, 19:38
od Maras
Příklad z praxe. Přítelkyně měla i10 8 let a jezdila trvale se zapnutými potkávacími světly. Baterka při prodeji a nejetými 98 tisíci km byla úplně OK, přičemž se do ní ládovalo pořád kolem 14,3 V. Přitom nebyla nikdy dodatečně nabíjena. Proč by se tedy měla baterka AGM nabíjet na vyšší napětí? Je na to přizbůsobená více než klasika, na druhou stranu čistě selským rozumem. Cokoliv provozuji na hraně mi odejde mnohem dříve, než když využívám potenciál řekněme do 85%. Taky nebudeš jezdit autem pořád na nejvyšší rychlost, nebudeš pořád nabíjet mobil na 100% atd. pokud chceš prodloužit životnost.
A příklady z praxe firemních vozidel od lidí i tady na fóru jasně ukazují, že AGM baterky , byť sebevíc vylepšené, odcházejí klidně po 3-4 letech provozu a za viníka lze považovat kolísavé napětí od minima do extrému. Proto mám odpojený kabel k mínus pólu baterky nejen já a předpokládám jeho dlouhou životnost.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 09 bře 2024, 20:27
od idam.i
Baterka je v Insignii 6 rokov je to AGM a nikdy som ju nenabíjal.S/S pravidelne vypínam.Šlape v poho.Keď zabudnem vypnúť hneď je aktívny.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 09 bře 2024, 22:08
od Mexican
no to mozno vydrzala 6 rokov. Zalezi co jazdis. Zena sa pravidelne po tyzdni kratkych tras vracia s baterkou 12.05 az 12.18V. Co je peklo. Na co reaguje vzdy elektronika, ze do tej AGM perie co to ide, co tiez nie je ideal. Baterka ma momentalne 2 roky a ak dramaticky nezmrnime styl jazd, nemyslim ze vydrzi dalsiu zimu bez castejsieho dobijania.
u obytky som za rok a cca 20 merani nevidel mwnej nez 12.45 a to aj po 3 tyzdnoch stania. Tam si myslim, ze ta baterka vydrzi vyrazne viac
obe euro6 auta
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 19 kvě 2024, 08:04
od Michael30
Ahojte,
na chvíľku sa vrátim k téme xxx krát riešenú.
Na odstavenie ISG a S.S. väčšina rieši odpojením konektora, pripadne odpojením poistky. Mne veľmi vadilo to vysokej napätie 14,8-14,9 V. Toto nastavalo hlavne po naštartovaní keď bolo studene auto, potom pri brzdení... Keď bolo auto prehriate napr. cesta po diaľnici cez leto, tak napätia bolo niekedy pod 13V čo mi až tak nevadilo, ale U>14,3 som v týchto podmienkach nikdy nespozoroval. To vysoké napätie v chladnom počasí som vyriešil pomerne jednoducho. Odpojil som poistku a namiesto nej som si poskladal obvod obsahujúci termostat + poistku. Termostat typ "NO" je rozopnutý keď je teplota v blízkosti batérie nižšia ako 30°C.- ISG je nefunkčné, nakoľko je obvod prerušený rozopnutým termostatom. Keď je teplota vyššia ako 30°C, tak obvod je spojený a ISG funguje. Kúpil som si aj 40°C termostat, možno ho časom vymením. Možno pre niekoho hlúposť, ale mne to vyhovuj takto a niekoho tým možno inšpirujem. V prílohe prikladám foto. caute
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 19 kvě 2024, 08:08
od Michael30
ešte jedno foto,
- foto4.jpg (50.73 KiB) Zobrazeno 737 x
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 19 kvě 2024, 09:07
od Maras
Zajímavé řešení. Jsi teda koumák.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 19 kvě 2024, 19:11
od mozecek
tohle by sis mel skoro patentovat
WLTP ma limitni teploty pro prubeh testu a tak idea o vypinani-zapinani kurvitek by se mohla odrazet od teploty. Mel sem ted chvili po garancce ISG zapojene a ne .. to fakt nejde, tak zase odpojeno.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 19 kvě 2024, 21:12
od STIB
Chce to nějakou umělou zátěž.Jak se zapne ventilátor na 3,tak dobíjí 14.4V.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 20 kvě 2024, 00:01
od Mouse80
Přesně. Nejdříve jsem jezdil a mel stale zapnuté potkavaci svetla.
Ted mam svetla na auto a mam větrák na stupeň 3. Porad se v zapalovači ukazuje 14.3 a už ani nemusím vypínat start stop. Když je větrák na 3 , nevypíná se motor = neni tedy třeba nic deaktivovat.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 20 kvě 2024, 12:00
od Maras
Větrák na 3 nemusí být každému příjemný a vyhovující.
Re: Nabijanie baterie
Napsal: 20 kvě 2024, 13:41
od Mouse80
Vsak mi to vadi, tak mam zapnuto jen na nohy