Stránka 23 z 25

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 22:45
od mirisko2
Pozoris píše: 08 lis 2024, 06:32 Přesně tak, 12V AKU v tom plachtění / NEplachtění hraje významnou a nemalo roli. 48v baterie je dobíjena přes HGS alternátor kdy následně 12v je dobíjena přes DC/DC. Už ne ale tak dlouho, nebo na takovou kapacitu aby splnila níže vypsané podmínky pro plachtění. A Očividně je důležitost i odladění SW ŘJ což mi bylo potvrzeno v servise, kde na něj prý čekají.

Každopádně i já mohu potvrdit, že po nabití 12v baterie auto párkrát plachtění sepne. Bez rozdílu najeté vzdálenosti, dojde k tomu 1. či 2. jízdu po dobití AKU. U mě je 48v aku v cajku a musí být nabitá jak malej reaktor. Protože Jezdím dosti přes pozvolné dlouhosáhlé kopce, kde to prostě rekuperuje o 106.

Co se týče baterie, tak není ani AGM ani EFB. Je to ta úplně nejobyčejnější..

Parametry pro splnění/nesplnění režimu plachtění:

K aktivaci dojde za následujích podmínek:
- uvolněný spojkový, plynový a brzdový pedál
- zařazený 2 až 6 r.s. (AT 2-7 r.s.)
- rychlost vozidla 15-180 km/h
- nabití aku: 12v více než 60% SOC, 48V více než 25% SOC
- ECO režim jízdy

K deaktivaci dojde za následujích podmínek:
- rychlost pod 15 km/h
- baterie není dostatečně nabitá: 12V méně než 60% SOC, 48V méně než 25% SOC
- je aktivní tempomat
- ESC, ECM nebo TCU vykazuje chybu (závadu)
- je aktivní regenerace DPF, GPF, SOx
- dveře řidiče, kapota, kufr nejsou zavřené či zapnutý bezpečnostní pás

Za jakou AGM si ji vyměnil? Máš odakz? Diky
Oblúbil som si značku FIAMM s ktorou mám veľmi dobré skúsenosti už asi 15 rokov... konkrétne túto: FIAMM ECOFORCE AGM 12V 60Ah 680A VR680

https://autodielyvika.sk/index.php?rout ... ct_id=7470... mám ju v i30 už viac ako rok a plachtenie odvtedy funguje presne ako má...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 lis 2024, 23:43
od mirisko2
Fry píše: 08 lis 2024, 09:20
Pozoris píše: 08 lis 2024, 06:32 K deaktivaci dojde za následujích podmínek:
- baterie není dostatečně nabitá: 12V méně než 60% SOC, 48V méně než 25% SOC
pokiaľ toto platí, tak je jasné prečo väčšina áut neplachtí - 12V baterka je v stave pod 60% - čo býva pri inteligentnom dobíjaní 12V batérie dosť častý jav - batérie sú proste udržiavané na hranici smrti, čiže väčšinou hlboko pod 50%
Toto, čo tvrdíš, platí u VW Group, že 12V Batéria je nabíjaná pod hranicou smrti...ale u i30 nie, ak by si mal v 12V interiérovej zásuvke trvalo zapojený voltmeter, by si videl že i30MHEV dobíja 12V batériu skoro stále od 14,2V do 14,9V... za 900Km jazdu do Chorvátska, iba na pár minút vidíš na voltmetri 12,9-13,4V... asi 10 minút a zase nabíja normálne z 48V batérie cez DC/DC prevodník v priemere 14,5V...

a ak je pravda, že väčšina áut neplachtí... ver, že stačí vymeniť 12V batériu za novú, u mňa za AGM a funguje to hneď a stále... bez ďalšieho externého nabíjania 12V aku...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 09 lis 2024, 00:16
od mirisko2
Pozoris píše: 08 lis 2024, 09:31 Já s tebou ve všem plně souhlasím Fryi, nechtěl jsem tu rozvíjet jiné téze. Jen jsem to sesumíroval a sepsal včetně požadavků.

U mně to třeba pere konstantně do baterky 14.9v, což znamená, že 12v AKU nebude v ideální kondici. Navíc, před nastartováním ukazuje baterie 12.1v, což je méně než 50% kapacity...

Samosebou, my to nevyřešíme a mžeme o tom jen polemizovat. Spíše mě neskutečně iritují, vytáčí a flstrují zaměstnanci autorizáků.
Vieš, ale keď zamestnanec servisu dá tú origo AKU na záťažový test, tak mu ukáže že batéria je vo skvelej kondícii... dokonca aj mne tá origo ukázala štartovací prúd o cca 80A väčší ako je na štítku batérie (550CCA: Proudový test za studenav ampérech podle SAE)... takže aj keby vedel mechanik, že ak ti vymení 12V aku, by to fungovalo... by proste nevedel u výrobcu vyreklamovať pôvodnú aku... takže ani ja som ju nereklamoval, lebo som si myslel, že by to nemalo zmysel, tak som si kúpil novú aku a tú origo, som dal synovi do i30 2009...tam nerobí žiadne problémy...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 09 lis 2024, 15:50
od Pozoris
Díky za tip na baterku. Jsem opět objednán do servisu, tak uvidím jak to dopadne a podle toho ji případně koupím.

Nevím jak je to u WV Group, ale tohle info co jsem výše psal je přímo od technika z Hyundai. Každopádně narazil jsem na jehlu v kupce sena v podobě vážně znalého, milého a hlavně člověka na pravém místě, který se semnou kompletně o dané problematice pobavil a bylo vidět, že tomu rozumí. Mě to prvního půl roku ukazovalo 14.3v jen výjimečně, když jsem jezdil vážně krátké trasy. Jinak podle voltmetru to po ujetí delší vzdálenosti (cca 10km) ukazovalo napětí mezi 12.9-13.6v. Vesměs ale k té spodní hranici.

Ano, i v létě dělali zátěžový test a podle toho je v pohodě, ale očividně ne v takové, aby plachtilo. Ono je to na druhou stranu těžké pro obě strany. Pro nás jako uživatele v podobě “polo” funkčního auta a ze strany servisu v prokázání špatné technologie baterie a prokázaní a provázaní onoho typu skrze import a vedení..

13. 12. jdu na onen servis, tak uvidím jak dopadnu. Pokud pro mne nelibě, pořídím Tebou zmíněnou AKU.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 10 lis 2024, 00:27
od mirisko2
Pozoris píše: 09 lis 2024, 15:50 Díky za tip na baterku. Jsem opět objednán do servisu, tak uvidím jak to dopadne a podle toho ji případně koupím.

Nevím jak je to u WV Group, ale tohle info co jsem výše psal je přímo od technika z Hyundai. Každopádně narazil jsem na jehlu v kupce sena v podobě vážně znalého, milého a hlavně člověka na pravém místě, který se semnou kompletně o dané problematice pobavil a bylo vidět, že tomu rozumí. Mě to prvního půl roku ukazovalo 14.3v jen výjimečně, když jsem jezdil vážně krátké trasy. Jinak podle voltmetru to po ujetí delší vzdálenosti (cca 10km) ukazovalo napětí mezi 12.9-13.6v. Vesměs ale k té spodní hranici.

Ano, i v létě dělali zátěžový test a podle toho je v pohodě, ale očividně ne v takové, aby plachtilo. Ono je to na druhou stranu těžké pro obě strany. Pro nás jako uživatele v podobě “polo” funkčního auta a ze strany servisu v prokázání špatné technologie baterie a prokázaní a provázaní onoho typu skrze import a vedení..

13. 12. jdu na onen servis, tak uvidím jak dopadnu. Pokud pro mne nelibě, pořídím Tebou zmíněnou AKU.

Inak neviem, či vieš, ale...pri odpojení a znovu pripojení 12V Aku, je potrebné urobiť kalibráciu ISG, aby "vedel v akom stave je Aku" (inak píšu to aj v návode od auta..) a našiel som to v nejakej diskusii na fóre:

"Pokud potřebujete systém ISG vy
užívat, čidlo akumulátoru vyžaduje
kalibrování v průběhu přibližně 4 hodin při vypnutém zapalování a poté 2
až 3 nastartování a vypnutí motoru (vypneš až keď zhasnú kontrolky na budíkoch a prebehne kontrola systému)".Medzi štartami, vždy pusti oba pedále a zase stlač-spojka, brzda...
(Co jsem dal hledal, pravděpodobně toto bude nutné udělat po každém odpojení záporného pólu baterie)

Ja zvyknem pred zimou vybrať 12V Aku a dať ho na externú nabíjačku a spustím desulfatačný mód... to som urobil aj teraz asi pred mesiacom... a keď som dal Aku späť, tak bez kalibrácie ISG mi nabíjalo v aute iba 12,9-13,6V (bol som zvedavý, čo to urobí bez kalibrácie ISG) nechal som to 3dni, asi 200Km... potom som spravil kalibráciu ISG a naozaj to začalo nabíjať normálne 14,2-14,9V...

na servis ideš až za mesiac, tak by som na tvojom mieste skúsil Aku nabiť externou nabíjačkou a nakalibroval by som ISG, či sa nespustí normálne nabíjanie a plachtenie na tvojom aute...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 10 lis 2024, 13:34
od Fry
mirisko2 píše: 08 lis 2024, 23:43
Fry píše: 08 lis 2024, 09:20
Pozoris píše: 08 lis 2024, 06:32 K deaktivaci dojde za následujích podmínek:
- baterie není dostatečně nabitá: 12V méně než 60% SOC, 48V méně než 25% SOC
pokiaľ toto platí, tak je jasné prečo väčšina áut neplachtí - 12V baterka je v stave pod 60% - čo býva pri inteligentnom dobíjaní 12V batérie dosť častý jav - batérie sú proste udržiavané na hranici smrti, čiže väčšinou hlboko pod 50%
Toto, čo tvrdíš, platí u VW Group, že 12V Batéria je nabíjaná pod hranicou smrti...ale u i30 nie, ak by si mal v 12V interiérovej zásuvke trvalo zapojený voltmeter, by si videl že i30MHEV dobíja 12V batériu skoro stále od 14,2V do 14,9V... za 900Km jazdu do Chorvátska, iba na pár minút vidíš na voltmetri 12,9-13,4V... asi 10 minút a zase nabíja normálne z 48V batérie cez DC/DC prevodník v priemere 14,5V...

a ak je pravda, že väčšina áut neplachtí... ver, že stačí vymeniť 12V batériu za novú, u mňa za AGM a funguje to hneď a stále... bez ďalšieho externého nabíjania 12V aku...
Asi mám auto od VW Group, denný nájazd cca 100km

Obrázek

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 10 lis 2024, 16:57
od Storman
Aké boli podmienky merania?
Počkal si pokým sa auto uspí?

Ja keď som meral tak medzi čerstvo otvoreným a uspaným autom bolo rozdiel viac ako 1V.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 10 lis 2024, 17:21
od Fry
Napíš postup, môžem zopakovať ;-)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 10 lis 2024, 18:04
od Storman
Zamknuté auto, zatvorená kapota ak máš bezkľúčový štart/odomykanie tak kľúč mimo auta.
Ja som čakal asi 30min po zamknutí ale myslím ,že stačí cca 10min.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 10 lis 2024, 18:41
od Fry
a ako mám merať, keď kapota zatvorená??

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 18 lis 2024, 13:26
od theluke10
Ahoj, taky bych se rád zeptal k plachtění, nicméně nemám teď na mysli v souvislosti s baterkou. Mám manuál 1.5 T-GDI MHEV 2024, tedy po posledním faceliftu a zatím se mi ani jednou nepodařilo dostat se do režimu plachtění (u dealera mi bylo řečeno, že to lze). Když jsem koukal na stránky Hyundai, tak mám pocit, že verze před 2024 faceliftem měly inteligentní manuální převodovku, díky které režim plachtějí fungoval u manuálu, viz text na stránkách Hyundai: "Převodovka iMT odpojuje po uvolnění plynového pedálu motor od převodovky. Automobil pak jede v tzv. plachtícím režimu s vypnutým motorem".

Nicméně u posledních 2024 modelů uvádí na stránkách následující: "Hladce řadící 6stupňová manuální převodovka je navržena pro rychlé a přesné řazení". Chápu to teda správně, že se Hyundai vrátil o krok zpět a u posledního faceliftu přestal používat inteligentní převodovku, tím pádem nemám už šanci plachtit u manuálu?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 18 lis 2024, 13:32
od Vysous
Podle ceníku to tak opravdu vypadá. Jestli máš iMT nebo klasickou spojku poznáš řekl bych snadno - zkus jestli ti puštění spojky se zařazeným kvaltem na místě zdechne nebo ne. Pokud vím, iMT by mělo tomuhle aktivně zabránit. Alespoň nám tady potvrdíš/vyvrátíš spekulace :-D

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 18 lis 2024, 13:36
od theluke10
Přesně tenhle test mě při psaní napadl, tak až pojedu z práce, najdu si nějaký místo, kde mě nikdo neuvidí a zkusím se rozjet jak student v autoškole :D

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 18 lis 2024, 14:23
od Vysous
Obětuj svoji důstojnost za účelem vědy! :mrgreen:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 18 lis 2024, 16:21
od Fry
iMT bola z i30 odstránená, to poznať už podľa chodu spojkového pedála :)