Ahojte, první garančku jsem poptal u několika různých servisů, a to :
v Rakovníku, Ústí n.L., Budyni n.O. a Chomutově (kam to mám nejblíž).
Z Chomutova (KŠV Group) jsem po opakovaném dotazu (nakonec jsem napsal manažerovi servisu, jestli je náhodou moc neobtěžuji s poptávkou, když u nich chci nechat peníze
)
dostal tuto nabídku (a dobře si všimněte, že ceny jsou BEZ DPH a kolik bych zaplatil jen za olej
) : tady je kopie nabídky i se všemi pravopisnými chybami
Dobrý den,
první garanční 15 000km zahrnuje:
výměnu:
předepsán mot. olej Shell Helix ultra 5W 40 - 549,20/ 1l = 2746,-Kč -
olej. filtru - 229,40 Kč
pokud máte klimatizaci - filtr pylový - 881,30Kč
leaserové seřízení geometrie - 1200,-Kč
prohlídka - 1434,50 Kč
kontrola karoserie - 478,2Kč
kontrola klima - 95,60 Kč
výměna filtru klima - 191,30Kč
maz tuk HSW 100 na panty - 125,50 Kč
Gummifit - ošetření těsnících gum - 132,60 Kč
pokud je vozidlo zakoupené v naší společnosti automaticky dostáváte slevu na práci 25% takže to ať se na mě nikdo nezlobí, ale co je moc, to je moc. Pokud nebudu muset, tak do Chomutova v životě nepojedu
.
Nabídky ostatních (z Rakovníka mi dokonce napsal i zavolal - velmi příjemný pan Procházka) byly většinou rovnocenné 6000 ± 1000,- Kč včetně DPH.
Nakonec jsem jel do Autocentrum - Háša, Ústí n.L.
Rozhodlo to, že jsem chtěl být u garančky a navíc v sobotu
...
Sice jsem se koukal přes okno (za jinak pohodlnou sedačkou) z druhé strany zpola zastavěné měřícími přístroji, ale viděl jsem, jak mění olej + filtr + pylový filtr a to mi stačilo.
Cena nakonec byla :
seřízení geometrie 306,25 Kč
Kontrola klimatizace 43,75
Prohlídka karoserie 189,59
Časová norma prohlídky 606,67
Mytí karoserie ruční 151,20 (chtělo to umýt, aby bylo možno prohlédnout lak ..)
Materiál:
Těsnění olej. vany 12,67
Filtr oleje 202,00
olej 5W-40 Ultra (Shell) 1846,79
Filtr klimatizace 690,00
Dohromady s DPH tedy 4859,- Kč. Takže jsem (až na ten olej, který jsem okomentoval níže) spokojený.
Je ale zajímavé, že všichni mi chtěli případně vlastní dovezený olej zapsat do garanční knížky, takže jsem to raději vzdal a nechal si tam nalít ten jejich, i když jsem psal přímo do Hyundaie, jak to s tím vlastně je - níže je odpověď, která by mohla být pro některé z vás (šťouralů, jako jsem já
) možná zajímavá :
.......
omlouváme se Vám za pozdní odpověď. Jinak k Vašemu dotazu ohledně použití druhu a výkonnostní specifikaci motorového oleje. Pro Vaše vozidlo Hyundai Accent 1,5 CRDi modelový rok 2008 je předepsaný motorový olej s výkonnostní specifikací podle API CH-4 nebo podle normy ACEA B4 nebo vyšší s viskozitním rozsahem 5W-30 pro naší zeměpisnou šířku.
Jinak kvalitativně může olej 10W-40 kritéria splňovat, ale pro naší oblast není vhodný ohledně viskozitní specifikace. Především v zimním období při nízkých teplotách může tento olej způsobovat horší starty motoru. Tento údaj 10W-40 neznamená, že se jedná o polosyntetický olej, především záleží na základní složce ze které je motorový olej vyroben, klidně může být i minerální a naopak.
Jinak ohledně dotazu, zda si můžete motorový olej přinést do autorizovaného servisu.
Záleží především na servisu, ale někteří akceptují pokud si zákazník přinese olej dané specifikace na vozidlo a v originálním uzavřeném obalu.... .
Každý si z toho vybere, co bude chtít, ale podívejte se do knížky se specifikacemi olejů a třeba na tenhle :
http://www.vasoil.cz/detail/texaco-havo ... /10w-40-2/, o kterém je řeč výše.
Dále jsem tam chtěl dát tento olej (zcela přesná specifikace a náhrada za Shell Helix Ultra, který jsem si tam nakonec nechal nalít v servisu) :
http://www.vasoil.cz/detail/texaco-havo ... c/5w-40-1/.
Společně jsme si ve Vasoilu zanadávali na nenažranost servisů ohledně olejů a dohodli jsme se, že si pro něj přijedu hned po skončení záruky
.
Tak toť asi vše. Howgh. Poly