Tož... chvilku času na oddech nám dej ty nedočkavče
Jsme to měli s Jožem trošku dál... no
Ale zase si člověk po cestě mohl utřídit myšlenky
Takže za 1.) Díky za možnost se pro mne po dlouhé době, vidět pohromadě se "starými" i dalšími známými i neznámými mladými
a navíc na tak krásném místě
2.) Díky za možnost prohlédnout a prolézt a projet z blízka a pravda i z daleka "nového" Tucsona
3.) Ač to vůbec není můj šálek kávy, musím uznat, že svým způsobem to má cosi do sebe.Teď tedy- co to má do sebe.
Jednoznačně za mě, to je jízda v tom autě. Když už tohle auto, tak smysl by mi dávalo jen v téhle kombinaci. Tzn.
diesel-ten jednoznačně a pro mě(promiň Igore) se 7°DCT. Je pro mne až opravdu s podivem, jak se podařila udělat
mapa sladění převodovky(DCT) s motorem. První co zájemce(budoucího potenciálního majitele) překvapí po zmáčknutí
startovacího tlačítka je-ticho. Což opravdu překvapí s dieslem pod kapotou. Podařilo se fakticky zapracovat na
odhlučnění motoru jak externím, tak hlavně interním měrou hodně velkou. Fakt člověk nepozná, jestli motor běží ani
uchem, ani zadkem. Ani hluk, ani vibrace
A to ani za jízdy. Jen pokud převodovka podřadí o dva stupně, je na
chvilku-než odřadí, cítit že jedete v dieslu, jak lehce hlukově, tak hlavně díky krouťáku. Kdo s tou převodovkou jezdí
už nějaký čas ví, kam- do jaké polohy je třeba sešlápnou pedál plynu, aby auto jelo sametově plynule a sypalo tam
rychlosti, jak Ruská(korejsko-česko-moravsko-slovenská) sčotka. Takže Kyrmone v pohodě, na první pokus i tak velký
úspěch. S boulí na čele jste nedojeli, takže o.k.
Další věc, kterou tady výborně popsal Miruš, je podvozek. Ten auťák je tak parádně vyváženě naladěný. Píšu-
podotýkám v konfiguraci, kterou jsme měli k dispozici,že dokážu pochopit Axela a jeho jízdy do trafiky za rohem pro
noviny. Eventuelně pro granule do Norska, nebo na kafe do Koperu a zmrzlinu do Puly
Prostě za volant se
těšíte a užíváte si každý metr jízdy tohoto auta po cestách i necestách. Prostě jej z míry budete vyvádět hodně těžko a
zrovna tak Vám to Tucson vrátí. Je to taková sametová napařovací žehlička- jedete si jako na parním obláčku a ostatní
Vás vidí trochu jako parní válec
Další velký klad je spotřeba, sice člověk za hodinu jízdy v Českém Švýcarsku nezíská adekvátní obraz, ale jezdit 50% v
režimu sport-Axel, 50% v režimu normal-já,suma sumárum za 6l/100km se syrovým motorem, to je sakra
k zamyšlení
Štěpáne, doporučuji uzavřít smlouvu s Čepro na odkup přebytků nafty, když ještě vysuneš panorámu,
bude ti nafta vytékat z nádrže
Interiér za mě, palubka-ta se hodně zlepšila, MMS- jsem na to tak zvyklý a vyhovuje mi to o hodně víc, jak
utopený systém v kapličce a přijde mi opět o krůček lepší. Kvituji s uznáním v palubním PC záložku teplota
převodovky
Repro hrají slušně, ale za mě jen průměrně a to je Miruš ladil v equalizéru, jak to šlo
Chybí mi a to citelně, pádla pod volantem-nechápu absenci
Na volantu už by po letech bylo potřeba taky
zapracovat.Volant v i30 mi přijde o level výš. S nastavením sedadla jsem na tom podobně se Štěpánem,ale je to
řešitelné úpravou ohnutí opěrky hlavy.
Jinak vše ostatní Tucson klasika. Neurazí- ani nenadchne. Chybí mi v tom autě takové to "Genius loci", něco co by mě
upoutalo na první pohled a nezevšednělo mi to za několik týdnů-měsíců. Sednu si do auta, usměju se, pohladím volant
a jsem doma. Prostě že ta plechová věc má duši a kus mě.
Já to prostě v Tucsonu za sebe nenacházím, ale třeba je to jen můj pocit.
Ale u auta za 700tis. bych to tak trošku sobecky očekával
A ceníková cena mi přijde "trošku" přitažená za vlasy
Každopádně je to opravdu kus auta. Jako rodinné auto to dokážu naprosto pochopit, pro mě- jako moje soukromé auto pro jednoho-max. dva a výrobní prostředek, by to byl ekonomický nesmysl i s ohledem na stárnoucí páteřní kosti apod. A navíc a to opakuji- není to můj šálek kávy. A já si na dobrou kávu potrpím
K mému závěru. I jsem jej prezentoval veřejně.
Igore- opravdu si tě v Tucsonu umím představit a to úplně živě a myslím, že budeš hodně mile překvapený, jak to auto jede a jak se s ním jezdí. Jen pokud možno vyzkoušej, jak manuál, tak automat. Diesel s AD Blue nebude až tak extra náchylný na krátké jízdy a problémy s tím spojené a ty jej i tak jednou týdně slušně protáhneš po dálnici a bude to o.k. Velikost kufru posoudit pro tvé účely neumím, to si musíš okouknout a zkusit sám. Co se odvozu rodičů týká, tam nevím
Určitě bych to zkusil a nechal je nastoupit a vystoupit. Ač se to na první pohled nezdá, je Tucson dost vysoký a posez v něm pro staré lidi taky.
Štěpáne, co se tvého rozhodnutí týká, já si myslím, že ty máš jasno. Teď je ještě důležité do svého meteorologického jasna vnést polojasno z
a ať z toho nevyjdou bouře
,ale kvetoucí jaro
Pozdravuj tvou drahou RRP (rychle rostoucí princeznu)
a ještě dražší RCK (rychle couvající královnu)
Držte se všichni a ať nám to vrčí
Dobré ráno a dobrou noc.