Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka
Napsal: 10 kvě 2020, 09:41
Holky a kluci, děkuji všem za včerejšek, za setkání, pokec, svezení. Moc rád jsem Vás všechny viděl a rád Vás zase uvidím.
Píšu jako poslední a není to lehké psaní, jelikož vše podstatné již bylo řečeno přede mnou. I tak ale, jako majitel Tucsona, zkusím napsat pár slov. A budu porovnávat.
Vzhled je záležitost hodně individuální. Nemůžu si pomoci, tady se mi pořád líbí původní generace. Změněný dizajn přední masky po FL jsem pořád neskousnul a vadí mi hlavně masivní plocha "chromu" na přední masce. I když řešení existuje, jedno odpoledne s černým plastidipem by to vyřešilo. Horší je to s chromovými lištami pod okny, ty se mi opravdu nelíbí. Na druhou stranu je fajn, že soudruzi zrušili dělící mezeru na pátých dveřích, ta je u předFL dobrá tak akorát na chytání bordelu do dveří. Autu víc sluší 18" kola, dodaná 17" ho ale nešpatí a jsou i praktická. Interiéru dominuje tablet, ten mi nevadí. Palubka je potažena koženkou a ta zde vypadá o milion procent líp než imitace karbonu v jiných verzích. Potah na sedačkách se mi taky zdá víc nápaditý u předFL, kde je to kombinace modrého obšití a středové výplně v kombinaci modrá-černá a potah je i trochu drsnější. Tady je na sedačkách nějaký abstraktní vzor v kombinaci s hladkým textilem.
Posez. Jak z řádků výše vyplývá, v autě se neusadí každý. Sám s ním problém nemám, usadil jsem i zde a vyhovuje mi. Musím ale říct, že výplň sedaček je o něco měkší než v předFL verzi. Pořád to ale není gauč, do kterého zapadnete.
Funkčnost interiéru znám, ta je za mně skvělá. Nejsem zastánce ovládání všeho přes dotykové displeje, takže "analogové" ovládání přes dedikovaná tlačítka mi vyhovuje. Musím ale dát palec dolů za výdechy proudění vzduchu do interiéru - v FL verzi zmizelo kolečko, kterým se dá regulovat proudění množství vzduchu do interiéru, takže zde prakticky existují jen dvě polohy: otevřeno a zavřeno. Vše ostatní je nepoužitelné za předpokladu, že nechcete, aby na vás foukalo bez ohledu na to, zda je proud vzduchu nastaven nahoru, dolů nebo doprostřed. Musím pochválit, že do výbavy bylo přidáno výškově stavitelné sedadlo spolujezdce a jednotykové stahování/vytahování okna taktéž u spolujezdce. Tyto dvě "vychytávky" u před FL chybí. Jak píše petzl, přibyl displej pro teplotu předovky, což také hodnotím jako praktickou věc. Středový displej mezi budíky je barevný, skvěle čitelný. Na budíkách se také nic nezměnilo, ty jsou dostatečně velké a čitelnost také skvělá.
Jak je uvedeno výše, zkoušené auto bylo syrové, s nájezdem jen těsně přes 400 km. I tak motor se svými 100 kW vydolovanými z objemu tří piv a dvou vychodňarskych frťanů (1,6 l) překvapil svou živostí a typicky naftovým zátahem s hodně rozumnou spotřebou kolem 6 l v značně kopcovitém terénu. Zvlášť jsem se podivoval úžasnému spojení se sedmikvaltem DCT (petzl by mohl vyprávět ). Automat řadí neznatelně, zbytečně nepodřazuje, nedrží auto v nízkých otáčkách. Tady se soudruzi konstruktéři předvedli v tom nejlepším světle I když i mně tady chybí pádla pod volantem, přeci jen jsem zvyklý si podřadit si manuálně, když potřebuji. Ano, i tady to jde šaltpákou, ale když už mám automat, pádla by byla praktičtější. Tahle kombinace motoru dopovaného AdBlue a převodovky je i hodně tichá, člověk naftu pod kapotou opravdu nepozná, interiér je od motoru a jeho vibrací skvěle odhlučněný, zase líp, než u předFL. Ačkoliv ani ten se mi nezdá hlučný.
Podvozek je skvěle naladěný už u předFL (viz výše zmínka o mých ulítlých výletech ). To auto mně skrátka pořád baví Pokrok ale nezastavíš a tak má FL verze podvozek opět naladěný jinak. O úroveň výš. Jede víc hladce, lépe žehlí nerovnosti, na nerovnostech se do interiéru přenáší méně hluku, skvěle drží. V tomto ohledu jsou 17" kola vlastně skvělá volba, člověk se nemusí bát, když nedejbože trefí nějakou větší nerovnost. Řízení se mi zdálo v porovnání s předFL verzí přeposilováno a přepnutí do režimu Sport to moc nevylepšilo. Bohužel, auto mělo přefouklá kola, takže nevím, zda to bylo tím, nebo byla změněna charakteristika posilovače.
Záverečné hodnocení? Hodně povedená kombinace motoru, převodovky a posun v komfortu naladění podvozku Hledat aktuálně nové auto v této kategorii, jdu do něj. Přesně v téhle kombinaci.
Mr. , předávám slovo.
Píšu jako poslední a není to lehké psaní, jelikož vše podstatné již bylo řečeno přede mnou. I tak ale, jako majitel Tucsona, zkusím napsat pár slov. A budu porovnávat.
Vzhled je záležitost hodně individuální. Nemůžu si pomoci, tady se mi pořád líbí původní generace. Změněný dizajn přední masky po FL jsem pořád neskousnul a vadí mi hlavně masivní plocha "chromu" na přední masce. I když řešení existuje, jedno odpoledne s černým plastidipem by to vyřešilo. Horší je to s chromovými lištami pod okny, ty se mi opravdu nelíbí. Na druhou stranu je fajn, že soudruzi zrušili dělící mezeru na pátých dveřích, ta je u předFL dobrá tak akorát na chytání bordelu do dveří. Autu víc sluší 18" kola, dodaná 17" ho ale nešpatí a jsou i praktická. Interiéru dominuje tablet, ten mi nevadí. Palubka je potažena koženkou a ta zde vypadá o milion procent líp než imitace karbonu v jiných verzích. Potah na sedačkách se mi taky zdá víc nápaditý u předFL, kde je to kombinace modrého obšití a středové výplně v kombinaci modrá-černá a potah je i trochu drsnější. Tady je na sedačkách nějaký abstraktní vzor v kombinaci s hladkým textilem.
Posez. Jak z řádků výše vyplývá, v autě se neusadí každý. Sám s ním problém nemám, usadil jsem i zde a vyhovuje mi. Musím ale říct, že výplň sedaček je o něco měkší než v předFL verzi. Pořád to ale není gauč, do kterého zapadnete.
Funkčnost interiéru znám, ta je za mně skvělá. Nejsem zastánce ovládání všeho přes dotykové displeje, takže "analogové" ovládání přes dedikovaná tlačítka mi vyhovuje. Musím ale dát palec dolů za výdechy proudění vzduchu do interiéru - v FL verzi zmizelo kolečko, kterým se dá regulovat proudění množství vzduchu do interiéru, takže zde prakticky existují jen dvě polohy: otevřeno a zavřeno. Vše ostatní je nepoužitelné za předpokladu, že nechcete, aby na vás foukalo bez ohledu na to, zda je proud vzduchu nastaven nahoru, dolů nebo doprostřed. Musím pochválit, že do výbavy bylo přidáno výškově stavitelné sedadlo spolujezdce a jednotykové stahování/vytahování okna taktéž u spolujezdce. Tyto dvě "vychytávky" u před FL chybí. Jak píše petzl, přibyl displej pro teplotu předovky, což také hodnotím jako praktickou věc. Středový displej mezi budíky je barevný, skvěle čitelný. Na budíkách se také nic nezměnilo, ty jsou dostatečně velké a čitelnost také skvělá.
Jak je uvedeno výše, zkoušené auto bylo syrové, s nájezdem jen těsně přes 400 km. I tak motor se svými 100 kW vydolovanými z objemu tří piv a dvou vychodňarskych frťanů (1,6 l) překvapil svou živostí a typicky naftovým zátahem s hodně rozumnou spotřebou kolem 6 l v značně kopcovitém terénu. Zvlášť jsem se podivoval úžasnému spojení se sedmikvaltem DCT (petzl by mohl vyprávět ). Automat řadí neznatelně, zbytečně nepodřazuje, nedrží auto v nízkých otáčkách. Tady se soudruzi konstruktéři předvedli v tom nejlepším světle I když i mně tady chybí pádla pod volantem, přeci jen jsem zvyklý si podřadit si manuálně, když potřebuji. Ano, i tady to jde šaltpákou, ale když už mám automat, pádla by byla praktičtější. Tahle kombinace motoru dopovaného AdBlue a převodovky je i hodně tichá, člověk naftu pod kapotou opravdu nepozná, interiér je od motoru a jeho vibrací skvěle odhlučněný, zase líp, než u předFL. Ačkoliv ani ten se mi nezdá hlučný.
Podvozek je skvěle naladěný už u předFL (viz výše zmínka o mých ulítlých výletech ). To auto mně skrátka pořád baví Pokrok ale nezastavíš a tak má FL verze podvozek opět naladěný jinak. O úroveň výš. Jede víc hladce, lépe žehlí nerovnosti, na nerovnostech se do interiéru přenáší méně hluku, skvěle drží. V tomto ohledu jsou 17" kola vlastně skvělá volba, člověk se nemusí bát, když nedejbože trefí nějakou větší nerovnost. Řízení se mi zdálo v porovnání s předFL verzí přeposilováno a přepnutí do režimu Sport to moc nevylepšilo. Bohužel, auto mělo přefouklá kola, takže nevím, zda to bylo tím, nebo byla změněna charakteristika posilovače.
Záverečné hodnocení? Hodně povedená kombinace motoru, převodovky a posun v komfortu naladění podvozku Hledat aktuálně nové auto v této kategorii, jdu do něj. Přesně v téhle kombinaci.
Mr. , předávám slovo.