Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Takže jste to pojali jako malý sraz Jsem rád, že je to další posun v jízdních vlastnostech...zvlášť, když je to určené pro KIA RIO. Nicméně již mám ověřené, že podvozek pro KIU a Ácu je naprosto identický
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
- Reklama
- ZdeněkSvoboda
- *****
- Příspěvky: 1879
- Registrován: 29 pro 2007, 13:51
- Bydliště: Jihlava (Stará Říše)
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Trochu vyšší
To je sakra vyšší. Bez urážky, ale vypadá to, jako vytunění favoriti (nebo golfíci), kteří mají předek na asfaltu a zadek v nebesích.
Divím se, že to neodskakuje víc...nechci tu hanit, ale mně se to prostě zdá až moc vysoké...možná jiné foto z boku by to omluvilo.
Jinak pěkná práce
To je sakra vyšší. Bez urážky, ale vypadá to, jako vytunění favoriti (nebo golfíci), kteří mají předek na asfaltu a zadek v nebesích.
Divím se, že to neodskakuje víc...nechci tu hanit, ale mně se to prostě zdá až moc vysoké...možná jiné foto z boku by to omluvilo.
Jinak pěkná práce
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
ZdeněkSvoboda : Souhlas ... ten Accent vypadá, jako když je na heveru a co na to jízdní vlastnosti .. aby nešel v zatáčce přes střechu .. mě osobně podvozek zas tak špatnej nepřipadá, a to už jsem Ácu protáhnul zatáčkama, skoro by se dalo říct na hraně a vždycky to ustál v pohodě ....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
- miro263
- **
- Příspěvky: 399
- Registrován: 22 črc 2009, 19:38
- Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Zdenek, Vilda
Nieje to az take hrozne
Tu je foto zboku nezatazeneho auta.
Kazdopadne to jazdne vlastnosti nezhorsilo, skor naopak . ( prehnal som to po par zakrutach zvlnenych ze ci nahodou nebude ten zadok odskakovat a neodskakuje )
Este to skusim nalozit 4ks cloveka a poslem foto.
PS: Vsimnite si medzeru medzi prednym kolesom a blatnikom a porovnajte si to zo zadnym, je to skoro identicke.
Zatial po najazdeni cca 40Km som spokojny, no uvidim co bude dalej. Este KYB zohnat a budem uplne spokojny .
Nieje to az take hrozne
Tu je foto zboku nezatazeneho auta.
Kazdopadne to jazdne vlastnosti nezhorsilo, skor naopak . ( prehnal som to po par zakrutach zvlnenych ze ci nahodou nebude ten zadok odskakovat a neodskakuje )
Este to skusim nalozit 4ks cloveka a poslem foto.
PS: Vsimnite si medzeru medzi prednym kolesom a blatnikom a porovnajte si to zo zadnym, je to skoro identicke.
Zatial po najazdeni cca 40Km som spokojny, no uvidim co bude dalej. Este KYB zohnat a budem uplne spokojny .
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Mno po testovani, to menej odskakuje aj napriek tomu, ze to je o nieco vyssie... Hlavne to auto nema taky velky hup na nerovnej ceste... Ten zadok sa chova lepsie. Ale co je divne, ze moj accent ma predok o 3cm vyssie comu trosku nechapem... Aktualne mam dilemu... Chcem auto tvrdcie, tak ci to vyriesit takto, alebo znizit... hmm...
Uvidime, ako sa to osvedci ked sa auto nalozi....
Uvidime, ako sa to osvedci ked sa auto nalozi....
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
- miro263
- **
- Příspěvky: 399
- Registrován: 22 črc 2009, 19:38
- Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Takze test 4ks cloveka dopadol dobre. Citujem slova mojej mazelky " Konecne to vzadu tak nehojda"
Takze zatial som spokojny a mozem doporucit pomocne pruziny ako riesenie s "hojdajucim sa ACCENTOM"
Male zamyslenie:
Na co sluzia pruziny?
Takze pruziny drzia vahu vozidla. V pripade ak su tvrde, vozidlo sa nepohupuje, je tvrde. Je to nebezpecne, lebo moze naprava odskakovat. Ak su makke, tak vozidlo sa viacej pohupuje ( ma dlhsi "zdvih" ) je to komfortne odhliadnuc od moznosti dostat morsku chorobu , na druhej strane pri vyhybacom manevry sa moze auto skor dostat do koliznej situacie, lebo sa rozkolise ( zazil som na vlastnej kozi s meganom - ako som pisal uz davnejsie)
Cize ako vyrobca musim zvolit ake pruziny na auto tak, aby som zachoval uroven komfortu.
Ale co urobil Hyundai/Kia ?
Pouzili identicke pruziny pre HB a Sedan ( pre tych co nevedia - tak existuje aj accent HB -) a detto KIA RIO II/SEDAN
kedze sedan ma dlhsiu zadnu cast zasahujucu nad zadnu napravu, tak automaticky tie pruziny nesu vacsiu zataz a auto sa stava o dost maksie, kedze pruziny musia niest trvale vacsie zatazenie. ( princip paky ) - nezabudajte ze naprava je na ramene, ktore je k karoserii uchytene cca na uyrovni konca zadnych dveri - o to je paka vaccia
Otazne preco to tak urobili???
Nebol navrhnuty najskor HB a potom na zaklade dopytov a oblubenosti malych sedanov dorobili sedan ? ( resp KIA RIO HB bola na trhu skor ako Accent a pouzili spolocnu podvozkovu platformu) Preco potom neprepocitali nanovo podvozok? Preco pouzili identicke komponenety pre HB a Sedan? Cisto len pre znizenie vyrobnych nakladov? Budem musiet pohladat rozlozenie hmotnosti na napravy HB vs SEDAN. Aby som to mohol na 100% potvrdit, ze je to poddimenzovane)
Tlmenie:
Tlmic , zakldna funkcia tlmica je tlmit kmity.
To jest, ak sa mi kolese "prepadne" tak sa to musi udiat co naskor aby kopirovalo vozovku. Potom je uloha tlmica odtlmit navrat vozidla do povodnej polohy, aby sa auto nerozkmitalo. Cize je to ako na klasickom olejovom tlmici, ktory tlmi len jednym smerom a to roztahnutie ( mam namysli zakladnu 1tube olejovy tlmic)
Hyundai Accent ma pouzity tlmic plynovy, ktory ma tlmiacu charakteristiku oboma smermi. Na stacenie vyvyja mensi odpor ako na roztiahnutie ( vid tabulku)
Ak uvazujem o tom, ze tlmic funguje ako restriktor prietoku oleja ktory ma urcite vyskozne vlastnosti, tak mozem nan vyvyjat lubovolny tlak a rychlejsie ho nestlacim/neroztiahnem lebo mi to nedovolia fyzikalne vlastnosti kvapaliny ( vyskozita a restrickia (dierka pre prietok)).
video o funkcii tlmicov tu: http://www.youtube.com/watch?v=Wy5bCj0UT4Y
Ale preco potom tlmice na accente odchadzaju? Asi preto, ze tlmic vykonava viacej pohybov hore/dole kedze pruziny su poddimenzovane. Tym padom vykonava viacej pracovnych cyklov a dochadza k jeho namahaniu. S tohoto dedukujem ze HB ( kedze pruziny nesu mensiu zataz) trpi menej na opotrebovanie tlmicov.
Ako zaver mi vychadza, ze pomocne pruziny ( s progresivnou charekteristikou) mozu byt riesenie.
Mylim sa v niecom? Prosim opravte ma! Vyjadrite svoj nazor.
Takze zatial som spokojny a mozem doporucit pomocne pruziny ako riesenie s "hojdajucim sa ACCENTOM"
Male zamyslenie:
Na co sluzia pruziny?
Takze pruziny drzia vahu vozidla. V pripade ak su tvrde, vozidlo sa nepohupuje, je tvrde. Je to nebezpecne, lebo moze naprava odskakovat. Ak su makke, tak vozidlo sa viacej pohupuje ( ma dlhsi "zdvih" ) je to komfortne odhliadnuc od moznosti dostat morsku chorobu , na druhej strane pri vyhybacom manevry sa moze auto skor dostat do koliznej situacie, lebo sa rozkolise ( zazil som na vlastnej kozi s meganom - ako som pisal uz davnejsie)
Cize ako vyrobca musim zvolit ake pruziny na auto tak, aby som zachoval uroven komfortu.
Ale co urobil Hyundai/Kia ?
Pouzili identicke pruziny pre HB a Sedan ( pre tych co nevedia - tak existuje aj accent HB -) a detto KIA RIO II/SEDAN
kedze sedan ma dlhsiu zadnu cast zasahujucu nad zadnu napravu, tak automaticky tie pruziny nesu vacsiu zataz a auto sa stava o dost maksie, kedze pruziny musia niest trvale vacsie zatazenie. ( princip paky ) - nezabudajte ze naprava je na ramene, ktore je k karoserii uchytene cca na uyrovni konca zadnych dveri - o to je paka vaccia
Otazne preco to tak urobili???
Nebol navrhnuty najskor HB a potom na zaklade dopytov a oblubenosti malych sedanov dorobili sedan ? ( resp KIA RIO HB bola na trhu skor ako Accent a pouzili spolocnu podvozkovu platformu) Preco potom neprepocitali nanovo podvozok? Preco pouzili identicke komponenety pre HB a Sedan? Cisto len pre znizenie vyrobnych nakladov? Budem musiet pohladat rozlozenie hmotnosti na napravy HB vs SEDAN. Aby som to mohol na 100% potvrdit, ze je to poddimenzovane)
Tlmenie:
Tlmic , zakldna funkcia tlmica je tlmit kmity.
To jest, ak sa mi kolese "prepadne" tak sa to musi udiat co naskor aby kopirovalo vozovku. Potom je uloha tlmica odtlmit navrat vozidla do povodnej polohy, aby sa auto nerozkmitalo. Cize je to ako na klasickom olejovom tlmici, ktory tlmi len jednym smerom a to roztahnutie ( mam namysli zakladnu 1tube olejovy tlmic)
Hyundai Accent ma pouzity tlmic plynovy, ktory ma tlmiacu charakteristiku oboma smermi. Na stacenie vyvyja mensi odpor ako na roztiahnutie ( vid tabulku)
Ak uvazujem o tom, ze tlmic funguje ako restriktor prietoku oleja ktory ma urcite vyskozne vlastnosti, tak mozem nan vyvyjat lubovolny tlak a rychlejsie ho nestlacim/neroztiahnem lebo mi to nedovolia fyzikalne vlastnosti kvapaliny ( vyskozita a restrickia (dierka pre prietok)).
video o funkcii tlmicov tu: http://www.youtube.com/watch?v=Wy5bCj0UT4Y
Ale preco potom tlmice na accente odchadzaju? Asi preto, ze tlmic vykonava viacej pohybov hore/dole kedze pruziny su poddimenzovane. Tym padom vykonava viacej pracovnych cyklov a dochadza k jeho namahaniu. S tohoto dedukujem ze HB ( kedze pruziny nesu mensiu zataz) trpi menej na opotrebovanie tlmicov.
Ako zaver mi vychadza, ze pomocne pruziny ( s progresivnou charekteristikou) mozu byt riesenie.
Mylim sa v niecom? Prosim opravte ma! Vyjadrite svoj nazor.
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
miro , teoreticky by to tak mohlo byt, ted otazka jestli tak postupovali i ti sikmooci, protoze kdyz meli nedostatek bambusovych tycek a chteli usetrit za vyvoj neceho noveho tak pouzili stare zasoby,
ale na zacatku vlakna se mluvilo o tom zlutem kusu mezi zavity,je tam i sipka na to ukazana,ja mel zato ze je to ono a ty jsi ted namontoval pridavne pera.
ale na zacatku vlakna se mluvilo o tom zlutem kusu mezi zavity,je tam i sipka na to ukazana,ja mel zato ze je to ono a ty jsi ted namontoval pridavne pera.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
to zluite mezi zavity jsem mel na myslimiro263 píše:na prvy pohlad ano. Ale pockam si na nejaky druhy. ( Len co mi ludia povedia ked pojdem po meste a budem sa vrhat pod kia rio s fotakom v ruke )) )
Ale zadny stabilizator je identicky:
A dufam, ze bude identicke vsetko
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Pavle už jsem to jednou psal...to žlutý je tam proto, aby si auto při silném zhoupnutí, když je např. plně naloženo či obsazeno, nesedlo až na "prdel". Je to vlastně takový přídavný doraz, který je sám o sobě také pružný. To auto tam má přidanou ještě další stabilizaci...to je ta bílá tyč. Nejspíše se jedná o nějaké sportovní úpravy...
Naposledy upravil(a) rokolo dne 16 kvě 2010, 19:28, celkem upraveno 1 x.
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Miro263: Jestli se mýlíš či ne, to si netroufnu hodnotit, ale musím říct, že tak nějak jsem v duchu uvžoval i já. Při hledání vhodných náhrad za původní tlumiče jsem si říkal, jak může být u HB a u sedanu stejná pružina i tlumič (KIA i ACCENT), když sedan má vzadu oproti HB větší páku. Sám sebe jsem chlácholil tím, že mají spočítaný nějaký kompromis (střed) pro oba vozy, tzn. že HB je pak v reálu na zadku o něco tvrdší a sedan o něco měkčí.
Na ruském fóru o tlumičích se tím také zabýval nějaký ruský technik. Vyfotil zadní nápravu u Accenta, namaloval do toho reálné rozměry a vysvětloval tam princip páky a vzniklé síly, která působí na tlumič a pružinu.......
Na ruském fóru o tlumičích se tím také zabýval nějaký ruský technik. Vyfotil zadní nápravu u Accenta, namaloval do toho reálné rozměry a vysvětloval tam princip páky a vzniklé síly, která působí na tlumič a pružinu.......
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Tak jsem si vzal příklad z technických poznatků rusů a ukrajinců (spasiba molodci) a k tomu přidal své zkušenosti a přesvědčení o správnosti výměny tlumičů. Zadní tlumiče jsou vyměněny a zatím jen samá pozitiva. V podstatě se učím znova jezdit, protože na to co jsem byl zvyklý, že auto udělá je teď trochu jinak, samozřejmě lepší...teda alespoň pro mne Jednoduše řečeno, auto je mnohem pevnější, stabilnější, klidnější....a to nemluvím o tom, že od zadku nejde už žádné vrzání, klepání, bouchání, skřípání... Nedovedu si představit to blaho, až vyměním přední tlumiče, ale na to si musím ještě nějaký měsíc počkat. Také děkuji Zdeňkovi, za dodání tlumičů a jeho vstřícnost....
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
A jaké tlumiče jsi tam dal?
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Tak první statečný... ...jen trochu tajemný
Taky jsem zvědav, co jsi tam nakonec dal a hlavně, jestli ty "dobré pocity" budou trvat dlouhodobě - což Ti samozřejmě přeju. Sám sice výměnu tlumičů v dohledné době nechystám, ale až to přijde, je dobré vědět co a jak...
Taky jsem zvědav, co jsi tam nakonec dal a hlavně, jestli ty "dobré pocity" budou trvat dlouhodobě - což Ti samozřejmě přeju. Sám sice výměnu tlumičů v dohledné době nechystám, ale až to přijde, je dobré vědět co a jak...
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
- miro263
- **
- Příspěvky: 399
- Registrován: 22 črc 2009, 19:38
- Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
rokolo - takze si tam dal nakoniec tie KYB ???
PS: Ja si pomocne pruziny tiez pochvalujem, je to brutal rozdiel. Zatial mam na nich cca 800km. Este tie tlmice nestastne....
PS: Ja si pomocne pruziny tiez pochvalujem, je to brutal rozdiel. Zatial mam na nich cca 800km. Este tie tlmice nestastne....
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Rokolo : To jo, teďka budu napnutej jak špagát .. máš nějakou fotodokumentaci ??
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný